Audi Q5 vs. Porsche Cayenne

Audi Q5 vs. Porsche Cayenne

Zarówno Porsche i Audi są częścią Volkswagen Auto Group (VAG), a VAG używa MLB /MLB EVO platformy podwozia zarówno dla Audi i Porsche, jak i niektórych innych marek VAG.

Oznacza to, że podwozie stosowane w obu tych modelach jest dość podobne, więc te samochody nie są tak różne, jak mogłoby się wydawać. Porsche ma jednak inne podejście do budowania bardziej sportowych SUV-ów, podczas gdy Audi stawia przede wszystkim na komfort.

Zarówno Audi Q5, jak i Porsche Cayenne oferują niesamowitą technologię i luksusowe funkcje, więc bez względu na to, który z nich wybierzesz, nie będziesz rozczarowany. Jednak gdybyśmy musieli wybrać zwycięzcę, to prawdopodobnie byłoby to Cayenne.

Porsche Cayenne jest nieco większe, dużo bardziej sportowe, przestronniejsze, a jakość wykonania również nieznacznie przewyższa Q5. Ma to swoje odzwierciedlenie w cenie, więc jeśli chcesz mieć najlepszy stosunek jakości do ceny, Q5 może być lepszym wyborem.

## Audi Q5

Audi Q5 to kompaktowy luksusowy SUV, który jest produkowany przez Audi od 2008 roku. Pierwsza generacja Q5 była oparta na platformie podwozia MLB, a druga generacja Q5 została ujawniona w 2016 roku i jest oparta na zmodernizowanej platformie Audi MLB Evo. Platforma ta jest również wspólna z wersjami B9 Audi A5 i A4.

Najnowszy 2021 Q5 SUV oferuje facelifted nos i zmodernizowane wnętrze. Q5 zawsze był popularnym wyborem ze względu na świetne właściwości all-arounder, bez względu na generację. Wszystkie amerykańskie modele Audi Q5 oferują w standardzie 7-biegową, dwusprzęgłową automatyczną skrzynię biegów S Tronic oraz napęd Quattro AWD.

### Poziomy wykończenia Audi Q5

Podstawowym modelem Q5 w USA jest Q5 45TFSI z pakietem Premium, który kosztuje 43 300 dolarów. Można również uaktualnić do pakietu Premium Plus za około 5k dolarów, które dadzą Ci lepiej wyglądające koła, Audi Active Lane Assist, Adaptive Cruise Control, Pan-roof, zmodernizowany system stereo i widok z kamery top-down.

  Najlepszy system transportowy do bagażnika dachowego Porsche 911

Jeśli pójdziesz o krok dalej, możesz uaktualnić 45TFSI do top-spec pakiet Prestige, który kosztuje dodatkowe 6k $, ale oferuje niesamowite Matrix-design LED reflektory, wentylowane fotele z regulacją mocy, wyświetlacz head up, Bang and Olufsen Premium sound system, i kilka więcej.

Następny w kolejce jest Audi Q5 55 TFSI e Plug-in hybrid Premium Package, który sprzedaje za 52 tys. dolarów. Można go również rozszerzyć o pakiet Premium Plus za dodatkowe 4 tys. dolarów lub o najwyższej klasy pakiet Prestige, który kosztuje prawie 10 tys. dolarów więcej niż cena bazowa 55 TFSI e Plug-in Hybrid.

## Porsche Cayenne

Porsche Cayenne to największy SUV marki Porsche, produkowany od 2003 roku. Pierwsza generacja Cayenne była raczej dyskusyjna, bo oferowała stylizację, którą mogłaby pokochać tylko matka. Ale druga, a zwłaszcza trzecia generacja Cayenne, są znacznie lepiej wyglądające wewnątrz i na zewnątrz.

Najnowsze 2021 Cayenne jest oferowane jako SUV lub w formie coupe. Warto też wspomnieć, że najnowsza trzecia generacja Cayenne bazuje na podwoziu VAG MLB Evo, czyli tej samej platformie, na której oparte jest Audi Q5, ale nieco powiększonej.

### Poziomy wykończenia Porsche Cayenne

Podstawowy poziom Cayenne zaczyna się od 67.500 dolarów, i oferuje powściągliwe opcje w standardzie, ale wszystkie opcje silnika są o wiele punchier niż te w Q5. Jeśli chcesz coupe formy podstawowej Cayenne, jesteś patrząc na dodatkowe 10k dolarów, co zwiększa cenę do 76.500 dolarów.

Jeśli chcesz pakiet Premium, trzeba będzie zapłacić dodatkowe 6.500 dolarów, a wyposażenie w tym pakiecie jest nieco porównywalne do pakietu Premium Plus oferowanego dla Audi Q5. Dodatkowo, można uaktualnić do najwyższej klasy pakiet wyposażenia o nazwie Premium Package Plus za $ 9k, który jest również dość porównywalne do pakietu Q5 Prestige.

  Porsche vs. Lexus: Niezawodność

Jeśli chcesz Cayenne e-hybrid, jesteś patrząc na cenę detaliczną 82.000 dolarów, a wersja Coupe z e-hybrid kosztuje 87.600 dolarów. Cayenne S kosztuje $ 85,100, a wersja Coupe kosztuje prawie $ 90k. Jeśli chcesz wersje GTS, jesteś patrząc na tagów cenowych powyżej 100k dolarów zarówno dla wersji coupe i SUV.

## Porsche Cayenne vs. Audi Q5 wersje wydajnościowe

Obaj ci producenci oferują wzmocnione wersje wydajności Q5 i Cayenne, ale Audi robi to nieco bardziej stonowane, a Porsche robi to szeroko. Tak więc, jeśli chcesz bardziej sportowe doświadczenie, nie ma argumentu, że Cayenne jest o wiele bardziej wydajny i dynamicznie zdolny.

Nawet „najtańsza” wersja Cayenne z pełną wydajnością, Cayenne Turbo, kosztuje około 130 tys. dolarów, zarówno w wersji Coupe, jak i SUV. Oferują one jednak ponad 540 KM i czas 0-60mph poniżej 4 sekund. Jeśli chcesz najszybszą wersję, Turbo S e-hybrid kosztuje około 164 dolarów dla obu wersji, i oferuje 670 KM i czas 0-60mph 3,6 sekundy.

Z drugiej strony, wersja wyczynowa Q5 to Audi SQ5. Audi SQ5 nie dorównuje osiągami modelom Turbo, ale SQ5 kosztuje zaledwie jedną trzecią ceny topowego Turbo S e-hybrid. SQ5 oferuje przyzwoite 350 KM, 4,7 s 0-60mph i jest okazją w porównaniu do modeli Turbo.

## Porównanie Q5 i Cayenne

### Który SUV jest bardziej niezawodny, Q5 czy Cayenne?

Większość raportów konsumenckich sugeruje, że zarówno Audi Q5, jak i Porsche Cayenne cieszą się ponadprzeciętną niezawodnością. Jednak różne raporty sugerują, że Q5 jest w najlepszym wypadku tylko przeciętny, jeśli chodzi o niezawodność. Ale Porsche Cayenne zawsze było uważane za niezawodnego SUV-a.
Ma to sens dla Porsche, aby zaoferować bardziej niezawodny SUV, ponieważ prawie wszystkie modele Porsche oferują doskonałą budowę i jakość materiałów, mniej tworzyw sztucznych, a samochody są generalnie zbudowane lepiej niż większość Audis, co jest oczekiwane, biorąc pod uwagę znaczny wzrost ceny.

  Czy felgi Audi pasują do Mercedesa?

### Który SUV amortyzuje się szybciej, Q5 czy Cayenne?

Zarówno bazowy model Audi Q5, jak i Porsche Cayenne zazwyczaj tracą około 58% swojej pierwotnej wartości w ciągu pierwszych 5 lat posiadania. Biorąc pod uwagę początkową cenę, Cayenne może wydawać się gorszą decyzją finansową. Jest to szczególnie prawdziwe, jeśli zdecydujesz się na 160k dolarów Cayenne Turbo S e-hybrid modeli.

Wiele używanych modeli Cayenne Turbo z pierwszej generacji można teraz kupić za mniej niż to, co trzeba by zapłacić za Audi Q5 z 2010 roku. Audi Q5s są bardziej popularne na rynku samochodów używanych, oznacza to, że spadki cen łagodnieją szybciej w porównaniu do Cayenne, które zwykle utrzymuje się na spadku aż do uderzenia w dno.

### Który SUV jest droższy w utrzymaniu, Q5 czy Cayenne?

Zarówno Audi Q5, jak i Porsche Cayenne doświadczają ponadprzeciętnych rocznych kosztów utrzymania. Q5 wychodzi na około 900-1,000 dolarów rocznie, a Cayenne to około 1100-1,300 dolarów rocznie. Ale te mogą się znacznie różnić w zależności od wieku, przebiegu i opcji wykończenia w danym modelu.

Niektóre modele, takie jak top-of-the-line Turbo S może kosztować nawet 4 tys. dolarów rocznie za same koszty utrzymania, a SQ5 jest około 1,600 dolarów. Powodem, dla którego SQ5 jest tak tani w porównaniu do Porsche jest to, że SQ5 używa bardziej regularne 6-cylindrowy silnik, a ceramiczne hamulce dla Cayenne może kosztować aż 15k dolarów.

James May

Więcej czasu spędzam na samochodach niż na czymkolwiek innym. Jeśli jesteś podobny do mnie, prawdopodobnie spodoba Ci się to, co napiszę o samochodach na tej stronie. Komentarze: james.may@luxurycarsa2z.com

Nowy na Auta Luksusowe A2Z