Citroën ë-Jumpy electric a podobne samochody elektryczne

Citroën ë-Jumpy (e-Dispatch) jest elektryczny van wykonany przez Citroën konkurować z takimi jak Peugeot e-Traveller, Opel/Vauxhall Vivaro-e, i Toyota Proace Verso. Wszystkie cztery z nich są oparte na tej samej platformie Stellantis elektryczny van, co oznacza, że są one prawie identyczne, z wyjątkiem kilku czynników, takich jak cena, przestrzeń, wygląd i desirability.

W tym artykule, będziemy porównywać Citroën ë-Jumpy elektryczny vs podobne samochody elektryczne i powiedzieć, dlaczego należy przejść do jednego nad drugim. Citroën ë-Jumpy występuje w dwóch dostępnych rozmiarach, które są takie same jak wszystkie inne furgonetki z tej listy, z wyjątkiem Toyoty, która występuje w niektórych podkategoriach, takich jak model wahadłowy, ale niektóre nie oferują miejsca siedzącego dla 9 osób.

Vauxhall/Opel Vivaro-e i ë-Jumpy są naprawdę blisko, jeśli chodzi o cenę, podczas gdy Peugeot e-Traveller jest najdroższym samochodem na tej liście. Toyota Proace Verso można mieć za najniższą cenę, ale tylko wtedy, gdy nie potrzebujesz miejsca siedzącego dla 9 osób.

W sumie, wszystkie cztery z nich są naprawdę podobne i to raczej szyja i szyja między nimi. Twoja decyzja o zakupie będzie prawdopodobnie oparta na lojalności odznaki i najlepszej cenie, jaką możesz uzyskać dla każdego z nich. W związku z tym, bez względu na to, który z nich w końcu kupisz, naprawdę nie możesz podjąć złej decyzji.

Citroën ë-Jumpy

Citroën ë-Jumpy występuje w dwóch różnych wariantach w zależności od wielkości baterii i układu. Model 50kW mid-size jest najtańszy i będzie cię ustawić z powrotem na około 51.000 euro, podczas gdy 75kWh XL model jest najdroższy pochodzi z 56.000 euro. Model 50kWh oferuje około 180km zasięgu, podczas gdy model 75kWh oferuje do 260km zasięgu.

  Najczęstsze problemy z Citroënem DS9

Szybkie ładowanie jest ograniczone do 100kW, co oznacza, że można naładować ë-Jumpy z 20% do 80% w około 28 minut. Pod względem designu powiedziałbym, że ë-Jumpy wygląda najlepiej z nich wszystkich. Ma świetne zarządzanie przestrzenią, co oznacza, że możesz go wypełnić ludźmi i ładunkiem bez żadnych problemów.

Peugeot e-Traveller

Jak wspomniano na początku, e-Traveller jest niemal identyczny z ë-Jumpy, ponieważ wszystkie te vany są oparte na znanej platformie Stellantis, która daje wybór między modelem 50kWh i 75kWh. Zasięg jest ograniczony do 175 km dla modelu 50kWh i 255 km dla modelu 75kWh. e-Traveller może być również dostępny w wersji mid-size lub XL.

Szybkość ładowania jest identyczna jak w modelu Jumpy, natomiast wolne ładowanie ze standardowego domowego gniazdka zajmuje około 8-9 godzin w przypadku modelu 50kWh i 11 godzin w przypadku 75kWh. (te statystyki są takie same dla wszystkich vanów tutaj). Cena wyjściowa 63 000 euro czyni e-Travellera najdroższym vanem tutaj, ale wykorzystuje on również materiały wewnętrzne wyższej jakości i wielu uważa go za bardziej komfortowy.

Vauxhall/Opel Vivaro-e

Trzeci z pretendentów na tej liście, Vivaro-e zaczyna się od 51 000 euro za mniejszy model 50kWh, podczas gdy model XL 75kWh z najwyższej półki kosztuje 57 000 euro, co oznacza, że jest to najtańszy model XL 75kWh spośród nich wszystkich. Wszystkie wersje mają do 9 miejsc, a Vivaro-e jest przyzwoicie wygodnym i przestronnym vanem.

  Czy Citroën DS3 to dobry samochód?

Pod względem designu, może nie jest tak fajnie wyglądający jak wszystkie inne vany na tej liście, ponieważ Opel zdecydował się na użycie dość spokojnych linii, które nie sprawiają, że Vivaro-e się wyróżnia. Jednak niektórzy ludzie to uwielbiają i dlatego Vivaro-e na pewno zdobędzie punkty, które te typy nabywców.

Toyota Proace Verso

Ostatni pretendent na tej liście jest Toyota Proace Verso, która zaskakująco również pożycza platformę elektryczną Stellantis, ale Toyota nie jest zarządzana przez Stellantis, co oznacza, że Toyota kupiła platformę, aby użyć jej ze swoimi modelami. To jest zaskoczeniem, ponieważ Toyota jest zwykle znany do opracowania własnej platformy, ale to jest prawdopodobnie tańsza opcja.

Proace Verso występuje w formach mid-size i XL zarówno w formie 50kWh i 75kWh i wszystkie specyfikacje są takie same jak w przypadku wszystkich innych vanów na tej liście. Proace występuje jednak w konfiguracji 8- lub 9-miejscowej oraz w specjalnym modelu shuttle przeznaczonym do przewozu osób. Cena początkowa 50 000 euro sprawia, że 8-miejscowy 50kWh Proace jest najtańszy, ale model 75kWH z 9 miejscami kosztuje blisko 60 000 euro.

Sekcja FAQ.

Dlaczego wszystkie te elektryczne vany korzystają z tej samej platformy?

Odpowiedź na to pytanie jest raczej prosta – koszty. Opracowanie samodzielnej platformy samochodu elektrycznego będzie prawdopodobnie kosztować kilka miliardów dolarów, dlatego nie ma tam wielu marek, które są w stanie sobie na to pozwolić. VAG zaprojektował własną, ale ta platforma jest wykorzystywana w Audi, Porsche, Skodzie i wszystkich innych produktach VAG.

  Najczęstsze problemy z Citroënem C4 Picasso

Aby nie pogrzebać firmy finansowo, sensowne jest rozwijanie tych platform w połączeniu z innymi producentami samochodów, ponieważ to obniża ogólny ryż o całkiem sporo. Co więcej, samochody elektryczne nie sprzedają się jeszcze w całości, co oznacza, że prawdziwe zyski przyjdą prawdopodobnie później.

Czy hybrydowy van typu plug-in jest lepszy niż elektryczny van?

Hybrydowy van typu plug-in może być dobrym wyborem dla tych, którzy nie są jeszcze gotowi na przejście na całkowicie elektryczny układ napędowy, ale naprawdę nie ma zbyt wielu hybrydowych vanów typu plug-in, z których można wybierać. Z drugiej strony, istnieje całkiem sporo elektrycznych samochodów dostawczych.

Powiedziałbym, że jeśli można wykorzystać elektryczny samochód dostawczy do jego pełnego potencjału, to ma sens, aby przejść do elektrycznego samochodu dostawczego w 99% sytuacji. Jeśli jednak nie możesz i uważasz, że ładowanie furgonetki będzie czasem trudne, powinieneś poczekać chwilę, zanim będziesz mógł zrobić to komfortowo, a tym samym zdecydować się na dowolny samochód elektryczny PHelectric.

Czy Citroën robi dobre samochody elektryczne?

Samochody elektryczne Citroën zbierają ostatnio całkiem spore zainteresowanie, co oznacza, że najwyraźniej robią coś dobrze. Jasne, rzeczywiście nie ma tam „luksusowych” samochodów elektrycznych, ale Citroën robi świetne półdostępne samochody elektryczne, zwłaszcza takie auta jak e-C4, który jest nowoczesną iteracją tego, jak ma wyglądać samochód z najpopularniejszego segmentu.

James May

Więcej czasu spędzam na samochodach niż na czymkolwiek innym. Jeśli jesteś podobny do mnie, prawdopodobnie spodoba Ci się to, co napiszę o samochodach na tej stronie. Komentarze: james.may@luxurycarsa2z.com

Nowy na Auta Luksusowe A2Z