Co musisz wiedzieć o samochodach projektowych Porsche 911?

Kupno Porsche 911 jako samochodu projektowego może okazać się najwspanialszym doświadczeniem motoryzacyjnym w Twoim życiu, ale może też skończyć się wielką katastrofą finansową. Jednak uczucie uratowania cennego klasycznego 911 ze złomowiska lub stworzenia torowego 996 z pewnością wydaje się bezcenne.

Części do większości Porsche są łatwo dostępne ze względu na duży popyt, szczególnie do starszych 911 chłodzonych powietrzem. Niektóre modele 996 również doświadczają niskich cen, więc może teraz jest idealny czas, aby kupić 996 lub nawet 997 i rozpocząć budowę swojego ostatecznego samochodu projektowego 911.

Jeśli chcesz zarobić na odbudowie/modyfikacji 911, szanse na zarobienie przyzwoitej sumy pieniędzy są nikłe do zera. Może, jeśli jesteś w stanie zdobyć starszy model 911 z limitowanej edycji, ale potrzebna praca może łatwo rozciągnąć się na terytorium wodnistych oczu.

911 są kultowymi samochodami i bez względu na to, dlaczego możesz zdecydować się na zakup jednego z nich jako samochodu projektowego, w końcu dostajesz kawałek historii motoryzacji, a istnieje tylko kilka bardziej odpowiednich samochodów projektowych dla prawdziwego petrolheada.

Starsze samochody projektowe 911 chłodzone powietrzem

Jeśli szukasz tańszego, chłodzonego powietrzem 911 jako samochodu projektowego, niektóre modele 911S z lat 1974-1977 przychodzą na myśl, ponieważ możesz nabyć jeden z nich za 20-30 tys. dolarów. Te 911 były uważane za dość miękkie z powrotem w dzień, więc oznacza to, że projekt mid 70s 911 może wydawać się jak okazja.

1978-1983 911 3.0 SC jest powszechnie uważany za najlepszy chłodzony powietrzem 911 poniżej 30k $, i istnieje wiele dowodów, aby to poprzeć. Oznacza to, że ten model może wydawać się najlepszym chłodzony powietrzem 911 projekt samochodu. Niektórzy mechanicy nawet szacują te modele, aby być w stanie przekroczyć znak 300k mil między odbudowy silnika.

  Niezawodność Porsche vs Corvette - co jest lepsze

1990-1994 964 Carrera jest również dość cenione 911, który oferuje kilka nowoczesnych technologii dla poniżej 40k dolarów. Te modele 964 mogą być dostrojone do zaoferowania 300 lub nawet 400 KM bez poświęcania niezawodności zbyt wiele. Niezależnie od przypadku, wszystkie trzy z nich są rozsądnymi opcjami samochodu projektowego.

Znalezienie przyzwoitego silnika i wolnego od rdzy nadwozia powinno być Twoim największym zmartwieniem. Starsze 911 są ikoną stylu, a wielu entuzjastów motoryzacji zawsze doceni klasyczne 911. Istnieje również wiele firm oferujących na rynku wtórnym niestandardową tapicerkę oraz wiele innych elementów stylizacyjnych i mechanicznych dla tych modeli 911.

Nowsze projekty samochodów torowych 996, 997

Jeśli kiedykolwiek odwiedziłeś takie miejsca jak Nurburgring, musiałeś widzieć co najmniej tuzin samochodów projektowych 911. Torowe 911 jest niezwykle popularnym pomysłem na samochód projektowy i w porównaniu z klasycznym 911 resto lub resto-mod, projekty te są zazwyczaj o wiele tańsze i szybsze do wykonania.

Jednym z pierwszych kroków jest redukcja wagi, ponieważ redukcja wagi jest numerem jeden, jeśli chodzi o samochody torowe. Dobrą rzeczą jest to, że jesteś w stanie zrzucić sporo wagi poprzez usunięcie fabrycznych foteli i zainstalowanie dedykowanych lekkich foteli wyścigowych.

Co więcej, powinieneś również zainwestować w pasy bezpieczeństwa i klatkę bezpieczeństwa dla bezpieczeństwa i sztywności konstrukcji. Wielu właścicieli nawet nie dostraja swoich samochodów tak bardzo, ponieważ można osiągnąć niesamowite właściwości jezdne z tylko przyzwoitym zestawem opon i odrobiną odchudzania.

  Najlepszy bagażnik dachowy do Porsche Cayenne

Co więcej, dla modelu 996 łatwo dostępna jest cała masa modyfikacji poprawiających osiągi na rynku wtórnym, a aspekty niezawodności są również dość obiecujące. Jeśli chodzi o 997, ich wartość nie jest tak przystępna, ale scena rynku wtórnego rozkwita wraz z mnóstwem ulepszeń wydajności i obsługi.

Good-to-knows when buying a project car

Bez względu na to, czy zdecydujesz się na chłodzone powietrzem 911, czy nie, czy w ogóle na Porsche, powinieneś rozważyć te aspekty potencjalnego posiadania samochodu projektowego przed podjęciem decyzji o zakupie. Przede wszystkim uważaj na rdzę, ponieważ rdza zabija samochody, a odbudowa mocno zardzewiałej 911-tki jest zbyt kosztowna i frustrująca.

Powinieneś również mieć kilka wysokiej jakości narzędzi dostępnych, jeśli planujesz pracować samemu. Jeśli planujesz zwiększyć moc swojego 911, idź z konfiguracją, która będzie oferować najlepszą niezawodność, ponieważ niektórzy właściciele przechodzą przez kilka silników, zanim zdadzą sobie sprawę, że 800 KM jest zbyt kosztowne.

Zainwestuj w lepsze chłodzenie, lepsze hamulce i lepszą kontrolę zapłonu. Nie wydawaj tylko pieniędzy na duże turbosprężarki, które prawdopodobnie ugotują twój silnik. Podczas wykonywania projektu, staraj się być tak schludny jak to tylko możliwe, oznacza to również, że powinieneś oznaczyć wszystko, czego dotykasz, aby zawsze być pewnym, co każda śruba robi.

I pamiętaj, że w prawie wszystkich sytuacjach, projekt samochodu będzie kosztować więcej niż myślisz, a to będzie również trwać dłużej, aby zakończyć. Odpowiednie badania są również niezwykle ważne i nie bój się porozmawiać z kimś z doświadczeniem, jeśli coś nie idzie zgodnie z planem.

  Czy Porsche Boxster to samochód dla lasek?

Sekcja FAQ

Czy dewaluuję chłodzone powietrzem 911, jeśli używam go jako samochodu projektowego?

Cóż, to zależy od tego, co próbujesz zrobić. Jeśli robisz renowację śrub i nakrętek, aspekty wartości będą prawdopodobnie korzystne, ale kompletna renowacja śrub i nakrętek jest rozsądna tylko dla najdroższych 911 chłodzonych powietrzem.

Jeśli chcesz 911 gotową do jazdy po torze, to tak, wartość takich 911 jest orzeszkami ziemnymi. Ale w projektowaniu torowej 911 nigdy nie chodzi o wartość, chodzi o to, jak szybko możesz pojechać i jak daleko się posuniesz, aby to zrobić.

Jakie są najlepsze samochody projektowe?

Prawdopodobnie najbardziej popularne opcje samochodów projektowych są niektóre z samochodów JDM, takich jak Mazda MX-5 Miata, Subaru BRZ, Nissan Silvia, i takie. Nissan GTR jest również dość popularnym samochodem projektowym z powodu 6-cylindrowego silnika, który można bardzo dobrze dostroić.

Ford Mustang lub Camaro jest również dość popularną opcją samochodu projektowego. Dla europejskich samochodów, starsze BMW, Porsche są najbardziej popularnymi samochodami projektowymi. Z okazjonalnymi Audi lub VW Golfem, większość Europejczyków woli modyfikować starsze modele BMW serii 3.

Które modele 911 nie są dobrym pomysłem na samochód projektowy?

Niektóre 911 są lepsze od magazynowych, szczególnie nowsze modele z limitowanej edycji, takie jak 991 911R lub GT 3 Touring. Niektóre starsze chłodzone powietrzem RS 911 nie są dobrymi pomysłami na samochód projektowy, ale często są one przywracane do specyfikacji OEM.

Zasadniczo, każda limitowana edycja 911 powinna być standardowa lub odrestaurowana OEM, ale tańszy, bardziej powszechny model 911 jest zazwyczaj doskonałym samochodem projektowym.

James May

Więcej czasu spędzam na samochodach niż na czymkolwiek innym. Jeśli jesteś podobny do mnie, prawdopodobnie spodoba Ci się to, co napiszę o samochodach na tej stronie. Komentarze: james.may@luxurycarsa2z.com

Nowy na Auta Luksusowe A2Z