Co to jest Distronic w Mercedes?

Mercedes Benz Distronic to termin ukuty przez Mercedesa dla jego własnych tempomatów adaptacyjnych. Mercedes Distronic został wprowadzony w 1999 roku w modelu W220 Klasy S i był jednym z pierwszych w historii systemów adaptacyjnego tempomatu wspomaganego radarem.

Obecnie Distronic można znaleźć w prawie każdym nowym modelu, w tym w podstawowej Klasie A. Istnieje kilka różnych pakietów Distronic, które możesz otrzymać. Najbardziej podstawowy system Distronic działa jak tradycyjny tempomat, którego zadaniem nie jest całkowite zatrzymanie pojazdu.

System Mercedes Distronic Plus jest nieco bardziej zaawansowany, ponieważ jest w stanie zatrzymać samochód do całkowitego zatrzymania. Jeśli jednak chcesz system Distronic Plus, będziesz musiał również kupić pakiet wspomagania kierowcy.

Najbardziej zaawansowany system Mercedes Distronic Plus z asystentem kierownicy oferuje najwyższy poziom autonomii, ponieważ samochód jest w stanie kierować, utrzymując kierowcę między liniami. Istnieją jednak bardziej zaawansowane systemy autonomicznej jazdy Mercedesa, takie jak ten, który znajdziemy w nowej Klasie S.

System Distronic Mercedesa – Podstawy

Podstawowy nowoczesny system Distronic Mercedesa jest zaprojektowany jako bardziej tradycyjny tempomat z podążaniem za dystansem, spowolni Cię, ale nie całkowicie. Jeśli chcesz prawdziwego tempomatu adaptacyjnego, musisz przejść na system Distronic PLUS.

System ten wykorzystuje zaawansowane czujniki i kamery do prędkości 120mph. Po aktywacji systemu na zestawie wskaźników pojawi się zielony symbol na kierownicy, który oznacza, że system został włączony.

System nieustannie monitoruje wszystko, co dzieje się wokół Ciebie, jednocześnie kładąc nacisk na utrzymanie Cię pomiędzy pasami ruchu. System jest również w stanie wprowadzać drobne korekty w torze jazdy, jeśli kierowca przez cały czas trzyma ręce na kierownicy.

  Audi vs. Mercedes: Niezawodność

To jest system Distronic Plus, który obejmuje również wspomaganie układu kierowniczego. System działa doskonale podczas jazdy ze stałymi prędkościami autostradowymi, ale jest również przydatny podczas jazdy w ruchu ulicznym typu stop and go.

System Distronic Mercedesa – Technologia

Mercedes Benz Distronic PLUS to dość zaawansowany element wyposażenia, który oferuje dodatkową warstwę wygody i bezpieczeństwa. System korzysta z trzech głównych radarów, radar dalekiego zasięgu znajduje się za grillem, a dwa pozostałe radary krótkiego zasięgu znajdują się w przednim zderzaku.

Radary bliskiego zasięgu są w stanie przeskanować wszystko przed samochodem na odległość do 30 metrów, wykorzystując przy tym 80-stopniowy kąt skanowania, natomiast radar dalekiego zasięgu jest w stanie przeskanować obszar do 300 metrów pod kątem 18 stopni.

Radary te stale monitorują otoczenie, a gdy samochód z przodu rusza, Mercedes podąża za nim. Gdy system uzna, że musi gwałtownie zahamować, poinformuje Państwa o tym sygnałem dźwiękowym i lampką ostrzegawczą na zestawie wskaźników.

Mercedes oferuje również bardziej zaawansowany system autonomicznej jazdy w nowej Klasie S o nazwie Automated Valet Parking, który może praktycznie zaparkować samochód bez pomocy kierowcy. Nie jest jeszcze pewne, czy system ten będzie dostępny w nowszych, bardziej osiągalnych modelach Mercedesa.

System Distronic Mercedesa – plusy i minusy

Główną zaletą tego systemu jest wygoda, ponieważ eliminuje on konieczność ciągłego operowania zarówno pedałem gazu jak i hamulca. System działa dobrze, co oznacza, że powinien sprawić, że podróż stanie się nieco bardziej komfortowa i mniej stresująca, zarówno w ruchu ulicznym, jak i na autostradzie.

  Który Mercedes jest najlepszy do kupienia?

System ten zwiększa również ogólne bezpieczeństwo na drodze, obserwując wszystko, co dzieje się wokół i dostosowując sposób jazdy do warunków otoczenia. System ten nie jest jednak doskonały i istnieje kilka wad, o których należy pamiętać.

Pierwszą i najbardziej oczywistą wadą jest koszt związany z uzyskaniem systemu. Jeśli chcesz zakres-topping systemu będzie również musiał kupić dodatkowe funkcje, takie jak zestaw wspomagania kierowcy. Ponadto, system może czasami czuć się nieco zbyt asertywny, co nie jest czymś, co chcesz, jeśli nie jesteś tego świadomy.

Wreszcie, system nie jest w stanie zapewnić Ci bezpieczeństwo całkowicie, jako takie zawsze trzeba mieć czujne oko na wszystko, co dzieje się wokół ciebie. Warto też wspomnieć, że modele Mercedesa wyposażone w Distronic znacznie lepiej radzą sobie na rynku samochodów używanych.

Sekcja FAQ

Czy Mercedes Distronic się opłaca?

Jeśli spędzasz dużo czasu za kierownicą zarówno na autostradzie, jak i w mieście i zależy Ci na najwyższym poziomie wygody i łatwości obsługi, system Distronic jest zdecydowanie warty uwagi. Jeśli patrzysz na ten system jak na coś, co zastępuje Twoją własną uwagę, będziesz rozczarowany, ponieważ jest to tylko dodatkowa warstwa na wierzchu Twojej świadomości przestrzennej.

Jako takie, niektórzy mogą uznać system za podstawowy lub archaiczny, ale rzeczywistość jest taka, że producenci samochodów nie są w stanie zaoferować nic więcej, ponieważ obecne przepisy nie pozwalają im na to. System jest rzeczywiście przydatny, zwłaszcza jeśli chodzi o długodystansową jazdę po autostradzie.

  Najlepszy kabriolet z dachem typu hardtop Mercedesa

Czy Mercedes Distronic jest lepszy niż Tesla Autopilot?

Oba te systemy są często określane jako wiodące w branży przez wielu ekspertów, ale Tesla’s Auto Pilot rzeczywiście oferuje bardziej wyrafinowane i spójne doświadczenie tempomatu. Tesla to firma zajmująca się oprogramowaniem technologicznym, która projektuje i buduje również samochody.

Jest to raczej oczywiste, ponieważ AutoPilot jest nieco lepiej skalibrowany i bardziej pewny siebie. To nie znaczy, że system Mercedesa jest zły, ale nie jest tak spójny jak Auto Pilot.

Czy Mercedes Distronic jest bezpieczny?

Jak już wcześniej wspomniano, Distronic nie ma zastąpić Twojej świadomości, ale raczej ją uzupełnić. Jeśli więc zachowasz zdrowy rozsądek i będziesz uważał na wszystko, co dzieje się wokół Ciebie, system Distronic jest bezpieczny.

System zapobiegnie zderzeniu z innymi samochodami poprzez spowolnienie jazdy, ale jeśli nie będziesz trzymać rąk na kierownicy, system poprosi Cię o przejęcie kontroli nad pojazdem.

James May

Więcej czasu spędzam na samochodach niż na czymkolwiek innym. Jeśli jesteś podobny do mnie, prawdopodobnie spodoba Ci się to, co napiszę o samochodach na tej stronie. Komentarze: james.may@luxurycarsa2z.com

Nowy na Auta Luksusowe A2Z