Częste problemy z 10-biegową skrzynią biegów Forda

Ford F150 jest najlepiej sprzedającym się samochodem w USA od dziesięcioleci, ponieważ jest silny, niezawodny i dość dobrze wyposażony. Ford wie, że F150 jest zdecydowanie najważniejszym modelem samochodu, jaki kiedykolwiek zrobili, co oznacza, że starają się jak najlepiej, aby był jak najlepszy. Ponieważ F150 ma wielu silnych konkurentów z innych głównych marek USA, F150 po prostu musi być najlepszy.

10-biegowa skrzynia biegów Forda to wybór dla F150 z wielu powodów. Została zaprojektowana we współpracy z General Motors, co oznaczało, że przekładnia będzie wykorzystywana w wielu różnych samochodach. Konfiguracja 10-biegowa oznaczała, że skrzynia biegów będzie priorytetem wydajności, mocy i niezawodności.

Jednak żadna skrzynia biegów nie jest doskonała i w tym artykule omówimy najczęstsze problemy z 10-biegową skrzynią biegów Forda. Najczęstsze problemy z 10-biegową skrzynią biegów Forda są związane z podgrzewaczem skrzyni biegów, zaworem regulacyjnym TCC, nieregularnymi zmianami, wskaźnikiem położenia skrzyni biegów, który nie świeci, oraz awarią przekładni napędu pompy.

Podsumowując, Ford 10-speed jest naprawdę dobrą skrzynią biegów i powinien być w stanie przetrwać długi czas bez konieczności przeprowadzania poważnych remontów. Pamiętaj, aby odpowiednio o nią dbać, a Twoja 10-biegowa skrzynia biegów będzie prawdopodobnie tak długa jak sam samochód.

10-biegowa skrzynia biegów Forda – problemy z podgrzewaniem skrzyni biegów

Modele 2018 i późniejsze mają zamontowany ocieplacz skrzyni biegów i ta konstrukcja jest znana z problemów związanych z wyciekami płynu chłodzącego. Problem zazwyczaj występuje, gdy samochód siedzi nieużywany przez jakiś czas, zwłaszcza po długiej jeździe. Wszystkie 10-biegowe skrzynie biegów mają podgrzewacz, ale tylko modele 2018 i dalej mają go zamontowanego na samej skrzyni biegów.

  Czy Ford Fiesta Ecoboost to dobry samochód?

W związku z tym, jeśli chcesz zlokalizować podgrzewacz skrzyni biegów, pamiętaj, aby przejrzeć instrukcję obsługi. Sam ocieplacz nie powinien stanowić problemu, ale pamiętaj, aby zawsze sprawdzać go przy każdej wymianie oleju przekładniowego. Jeśli natkniesz się na jakiekolwiek wycieki, zabierz samochód do dealera.

10-biegowa skrzynia biegów Forda – problemy z zaworem regulacyjnym TTC

Według wielu źródeł internetowych, 10-biegowa automatyczna skrzynia biegów 10R80 Forda, którą można znaleźć w modelach F150, Expedition, Lincoln Navigator i Mustang czasami cierpi z powodu nieregularnego działania TTC. Są one zazwyczaj spowodowane zacinającym się zaworem regulatora TTC, który można naprawić lub wymienić.

Wymiana korpusu zaworu powinna kosztować około 400 do 900 dolarów. Jeśli natkniesz się na jakiekolwiek zanieczyszczenia w płynie przekładniowym lub jeśli płyn jest odbarwiony, powinieneś również wymienić konwerter momentu obrotowego oraz przepłukać cały układ i ponownie go napełnić.

Ford 10-speed transmission – Erratic shifts

Kiedy te 10-biegowe skrzynie osiągają wysokie przebiegi, czasami mają tendencję do nieco bardziej erratycznych zmian, co obejmuje również słabą jakość zmian, poślizgi i wiele innych związanych z nimi problemów z przekładnią. Niektórym z tych problemów towarzyszy kod, podczas gdy inne nie są. Na szczęście, większość z tych problemów może być rozwiązany przez przeprogramowanie systemu.

Jeśli nie uda Ci się rozwiązać problemu za pomocą poprawek oprogramowania, prawdopodobnie będziesz musiał wymienić zespół korpusu zaworu. Zacinające się zawory i solenoidy powoli stają się coraz bardziej powszechne w przypadku 10-biegowej skrzyni Forda.

  Ford Maverick Niezawodność

Ford 10-speed transmission – Gear position indicator light problems

Według wielu właścicieli, skrzynia 10-biegowa cierpi również czasami na brak świecenia się kontrolki pozycji biegu. Za każdym razem, gdy włączamy dany bieg, powinien on być widoczny na kontrolce. Jednak system czasami zawodzi lub ma tendencję do losowego wyłączania się. Niektórzy twierdzą nawet, że gdy kontrolka się wyłączyła, to już nigdy się nie włączyła.

Najgorsze w tym problemie jest to, że tak naprawdę nie ma na niego konkretnego rozwiązania. Prawdopodobnie jest to problem z elektryką samochodu, ponieważ niektórym właścicielom udało się rozwiązać ten problem poprzez podniesienie i opuszczenie okien lub ponowne uruchomienie świateł zewnętrznych samochodu.

Awaria pompy zębatej 10-biegowej skrzyni biegów Forda

Wielu właścicieli samochodów Forda z silnikiem Diesla zgłaszało problemy z przekładnią napędową pompy, która wydaje jęczące dźwięki podczas jazdy samochodu. Ford twierdzi, że jest to całkowicie normalne i że nie należy się tym przejmować. Niektórzy twierdzą jednak, że problem ten może doprowadzić do całkowitej awarii przekładni napędowej pompy.

W związku z tym, warto sprawdzić miskę olejową pod kątem ewentualnych zanieczyszczeń i gruzu, ponieważ jest to prawdopodobnie znak, że przekładnia napędowa pompy ulegnie awarii w końcu.

Sekcja FAQ

Czy były jakieś wycofania z rynku 10-biegowej automatycznej skrzyni biegów Forda?

Istniało/istnieje kilka przypadków wycofania 10-biegowej automatycznej skrzyni biegów Forda, a najgorszy z nich jest związany z kilkoma modelami, które nie są w stanie pozostać w parku. Może to być ogromny problem, ponieważ samochód może stoczyć się z podjazdu lub innego pochylenia, co może nawet skończyć się tragicznie.

  Ford EcoSport Niezawodność

Ford wydał z tego powodu wycofanie i udało im się naprawić wszystkie wadliwe jednostki jeszcze w 2018 roku. Było też wycofanie z powodu problemu, który powodował, że skrzynia biegów bez wyraźnego powodu ustawiała się do przodu.

Czy 10-biegowa automatyczna skrzynia biegów Forda jest dobra?

Tak, 10-biegowa automatyczna skrzynia biegów Forda jest naprawdę dobrą skrzynią biegów, która jest więcej niż zdolna do wykonania sztuczki w większości sytuacji. Jasne, może nie jest najlepsza w pewnych aspektach jazdy i konserwacji, ale nadrabia to w innych kluczowych obszarach.

W końcu Ford zdecydował się umieścić tę skrzynię biegów w swoim najlepiej sprzedającym się samochodzie, co oznacza, że z pewnością uznają 10-biegową skrzynię biegów za dobrą.

Czy 10-biegowa skrzynia biegów to za dużo?

Większość producentów samochodów produkuje automatyczne skrzynie biegów z około 6-8 biegami, podczas gdy Ford i kilku innych producentów oferuje skrzynie biegów z maksymalnie 10 biegami. 10-biegowa skrzynia biegów ma sens, jeśli chcesz, aby samochód był jak najbardziej wydajny i jeśli skalibrujesz sposób, w jaki skrzynia biegów współdziała z silnikiem.

W ten sposób Twoja skrzynia biegów może zawsze znajdować się w swoim optymalnym paśmie mocy, co oznacza, że zawsze powinieneś mieć pod stopą całą moc, której potrzebujesz.

James May

Więcej czasu spędzam na samochodach niż na czymkolwiek innym. Jeśli jesteś podobny do mnie, prawdopodobnie spodoba Ci się to, co napiszę o samochodach na tej stronie. Komentarze: james.may@luxurycarsa2z.com

Nowy na Auta Luksusowe A2Z