Częste problemy z Citroënem ë-Dispatch

Citroën ë-Dispatch/ë-Jumpy to stosunkowo przestronny rodzinny/biznesowy MPV/van, który próbuje połączyć użyteczność średniej wielkości 9-miejscowego vana ze światem pojazdów elektrycznych. Jako taki, ë-Dispatch stara się zaspokoić potrzeby współczesnych, świadomych ekologicznie firm i osób prywatnych, które chcą mieć zarówno praktyczny samochód dostawczy, jak i taki, który nie zanieczyszcza środowiska.

Zanim jednak zdecydujesz się na zakup nowego ë-Dispatch/ë-Jumpy, musimy najpierw porozmawiać o niezawodności. Po pierwsze, ë-Jumpy/ë-Dispatch jest wciąż dość nowym pojazdem, co oznacza, że wciąż nie możemy właściwie ocenić, czy jest to niezawodny samochód, czy nie. Będziemy musieli poczekać kilka lat, zanim będziemy mogli dokonać właściwej oceny długoterminowej.

Tak czy inaczej, niektóre kwestie wydają się sprawiać ból głowy obecnym właścicielom ë-Dispatch/ë-Jumpy, a są one związane z systemem elektrycznym i ładowaniem samochodu, wyposażeniem samochodu, kwestiami poduszek powietrznych i kwestiami maksymalnego reklamowanego zasięgu.

Podsumowując, ë-Dispatch/ë-Jumpy powinien być znacznie bardziej niezawodnym samochodem w porównaniu do swojego spalinowego kuzyna, ponieważ EV z natury powinny być bardziej niezawodne. Tak czy inaczej, będziemy musieli poczekać kilka lat i zobaczyć, jak dobrze radzi sobie ë-Dispatch, ponieważ jest jeszcze zdecydowanie za wcześnie, aby powiedzieć cokolwiek na pewno.

Citroën ë-Dispatch – Problemy elektryczne

Wydaje się, że Citroën ë-Dispatch/ë-Jumpy cierpi na pewne problemy elektryczne związane z układem napędowym samochodu. Niektórzy właściciele zgłaszali przypadkowe utraty mocy, które zwykle ustępują po ponownym uruchomieniu samochodu. Inni wskazywali na wiele problemów z ekranem systemu informacyjno-rozrywkowego samochodu, który często może być pusty i zamarzać. Ta sama historia dotyczy kamery cofania.

  Czy Citroën ë-Berlingo to dobry samochód?

Inne problemy związane są z sytuacją ładowania samochodu, ponieważ wydaje się, że temperatura zewnętrzna może odgrywać drastyczną rolę w tym, ile mil zamierzasz uzyskać z ładowarki. Niestety, nie jest to wszystko tak rzadkie w całym świecie EV, ale ë-Dispatch/ë-Jumpy cierpi na te problemy częściej niż wiele innych samochodów z tego segmentu.

Citroën ë-Dispatch – problemy z wyposażeniem

Zarówno starsze, jak i nowsze, zarówno spalinowe, jak i elektryczne vany/MPV Citroëna mają tendencję do cierpienia z powodu różnych problemów związanych z wyposażeniem. Na początek, drzwi przesuwne są podatne na uszkodzenia, ponieważ może dojść do złamania zapadki/zatrzasku, co utrudnia utrzymanie drzwi w pozycji otwartej lub nawet ich zamknięcie. Inne kwestie to problemy z centralnym zamkiem, ponieważ okablowanie i klipsy są zazwyczaj kruche.

Należy również zwrócić uwagę na jakość wykończenia wnętrza samochodu i to, jak dobrze radzi sobie z nadmiernym zużyciem. Według kilku właścicieli, klimatyzacja może zawieść, co oznacza, że nie będziesz w stanie ogrzać lub schłodzić swojej kabiny, kiedy tylko będzie to konieczne. W sumie te problemy są zwykle małe i łatwe do naprawienia, ale są powszechne.

Citroën ë-Dispatch – problemy z poduszką powietrzną

Citroën ë-Dispatch został wycofany wraz z wieloma innymi współczesnymi modelami Citroëna z powodu problemów z poduszką powietrzną. Faktem jest, że Citroën ma tendencję do naprawdę częstego wycofywania pojazdów z rynku, a model ë-Dispatch jest również często częścią tych wycofań. Należy również wspomnieć, że model ë-Dispatch został również wycofany z powodu problemów z tylnym zawieszeniem.

  Czy Citroën Berlingo to dobry samochód?

Aby dowiedzieć się, czy Twój samochód jest objęty tymi wycofaniami, czy nie, powinieneś zadzwonić do swojego dealera i zapytać. Jeśli Twój samochód jest objęty aktywnym wycofaniem, zdecydowanie sugerowałbym oddanie samochodu do dealera, ponieważ takie wycofania są zazwyczaj bezpłatne. Jeśli je przeoczysz, jest szansa, że Citroën nie zapłaci Ci za żadną z napraw.

Citroën ë-Dispatch – Problemy z zasięgiem

Warto wspomnieć, że to nie jest problem sam w sobie, ponieważ maksymalny zasięg ë-Dispatch może być zmieniony przez pogodę, styl jazdy i wiele innych czynników, które są w grze z wszystkich EV, nie tylko ë-Dispatch. Jednak należy o nich wspomnieć, ponieważ skutecznie powodują problemy, zwłaszcza jeśli wybierzesz mniejszy model 50kWw, który w najlepszym przypadku ma znacznie krótszy zasięg 170-180km.

Jeśli jednak mieszkasz w szczególnie zimnym klimacie, twój maksymalny zasięg może potencjalnie skurczyć się do zaledwie 100 km, co jest raczej niczym w porównaniu z tym, co można uzyskać z niektórych samochodów. Jeśli dodasz do tego dużo ciężaru w zimnych porach roku, twój zasięg może spaść poniżej 100 km na pełnym ładowaniu, co jest naprawdę złe.

Sekcja FAQ

Czy powinienem kupić Citroëna ë-Dispatch?

To zależy od Twojego scenariusza użytkowania i tego, czy uważasz, że elektryczny samochód dostawczy to opłacalna inwestycja. Jeżeli mają Państwo tendencję do pokonywania krótkich dystansów w środowisku miejskim każdego dnia i mają Państwo dostęp do garażu z gniazdkiem elektrycznym, zakup Citroëna ë-Dispatch ma sens, ponieważ elektryczne samochody dostawcze przynoszą wszelkiego rodzaju korzyści, takie jak obniżenie podatków, tańsze parkowanie i ogólnie niższe koszty eksploatacji.

  Najczęstsze problemy z Citroën DS7 Crossback

Z drugiej strony, jeśli używasz furgonetki do celów komercyjnych i chcesz jeździć na długich dystansach, rzeczywistość jest taka, że elektryczny furgon po prostu nie jest najlepszym pomysłem. Furgonetka z silnikiem diesla może brzmieć źle, ale diesel jest nadal najlepszy, jeśli chodzi o długodystansowe pojazdy użytkowe.

Czy Citroën ë-Dispatch jest lepszy od e-SpaceTourer?

Citroën ë-Dispatch/ë-Jumpy jest lepszym wyborem, jeśli szukasz komercyjnego/biznesowego vana/MPV, podczas gdy e-SpaceTourer jest bardziej dostosowany do użytku osobistego i rodzinnego. Mimo że są one niemal identyczne, zostały zaprojektowane tak, aby wyróżniać się w różnych obszarach. Jednak bez względu na to, na który z nich się zdecydujesz, nie popełnisz ogromnego błędu, ponieważ w ostatecznym rozrachunku są one naprawdę podobne.

Czy Citroën nadal oferuje modele Dispatch/Jumpy z silnikiem spalinowym?

Tak, nadal możesz kupić model Dispatch/Jumpy z silnikiem wysokoprężnym lub benzynowym, jeśli masz takie życzenie. Warto wspomnieć, że oba są znacznie tańsze w porównaniu z ë-Dispatch, a nawet są nieco bardziej praktyczne, jak również. Poza tym, wszystkie trzy są niemal identyczne.

James May

Więcej czasu spędzam na samochodach niż na czymkolwiek innym. Jeśli jesteś podobny do mnie, prawdopodobnie spodoba Ci się to, co napiszę o samochodach na tej stronie. Komentarze: james.may@luxurycarsa2z.com

Nowy na Auta Luksusowe A2Z