Częste problemy z Ford Puma

Ford Puma Problemy

Ford Puma to urocze i stylowe małe, trzydrzwiowe coupe. Ma także ładne wnętrze, wiele zaawansowanych technologii i jest praktyczny. Ale jak większość samochodów, ten subkompaktowy SUV ma również kilka problemów. Jakie są najczęstsze problemy z Fordem Puma?

Niektóre z typowych problemów występujących w Fordzie Puma to problemy z hamulcami, niewypał silnika, wadliwa nagrzewnica, problemy z silnikiem, nierówna praca silnika, wyciek płynu hamulcowego, topiąca się kierownica i odgłos tarcia przy zmianie biegów. Należy pamiętać, że te problemy są powszechne w Fordzie Puma, ale występują w różnych latach modelowych.

Dlatego przed zakupem używanego Forda Pumy warto poznać niektóre z problemów, z którymi można się spotkać po drodze.

Jakie są najczęstsze problemy z Fordem Puma?

Niewypał silnika

Jest to jeden z pierwszych problemów, z jakimi mogą się spotkać właściciele Forda Puma. Większość użytkowników zgłosiła wystąpienie niewypału silnika po przejechaniu 50 000 mil. Kiedy ten problem się pojawi, będzie słychać tykający hałas dochodzący z silnika. Aby rozwiązać problem, konieczna będzie wymiana paska rozrządu.

Wadliwa nagrzewnica

Jest to częsty problem w samochodach typu SUV Forda. Problem ten jest również bardzo powszechny w Fordzie Fiesta, ponieważ samochody te mają taką samą nagrzewnicę. Uszkodzona nagrzewnica powoduje, że ustawienie jest zablokowane na gorące lub chłodne powietrze. W takim przypadku należy sprawdzić i wymienić zawór sterujący nagrzewnicą, ponieważ ulega on szybkiemu zużyciu.

Problemy z hamulcami

Jeśli chcesz kupić używanego Forda Pumę z lat 1997-1999, powinieneś zwrócić uwagę na ten problem. Problem ten jest spowodowany przez uszkodzony wałek poprzeczny hamulca i sprężynę. Jeśli nie zostaną one wymienione, może to prowadzić do problemów z przyspieszaniem i hamowaniem. Aby rozwiązać ten problem, należy wymienić zużytą sprężynę i wałek krzyżowy.

  Ford F150 Niezawodność

Problemy z silnikiem

Niezależnie od tego, czy kupujesz nowego, czy starego Forda Pumę, jest to problem, na który powinieneś być gotowy. Zwykle jest on spowodowany nieprawidłowym działaniem układu TPS, który wysyła nieprawidłowy sygnał. Najlepszym sposobem rozwiązania tego problemu jest zainstalowanie nowego czujnika. Należy jednak również sprawdzić złącza czujnika i upewnić się, że nie wycieka z nich woda.

Wysokie obroty i utrata mocy

Po przejechaniu kilku kilometrów swoim Fordem Pumą spodziewaj się wysokich obrotów i utraty mocy, gdy przyspieszasz powyżej 4000 obr/min. Dzieje się tak zazwyczaj z powodu zużytych świec zapłonowych, złego filtra powietrza lub filtra paliwa. Sprawdź te części i wymień je, jeśli to możliwe.

Szumiący silnik

Innym częstym problemem występującym w Fordzie Puma jest nierówna praca silnika na biegu jałowym. Jeśli silnik zaczyna pracować na biegu jałowym, należy sprawdzić czujnik tlenu spalin i pakiet cewek. Wymień uszkodzoną część, aby pozbyć się problemu.

Szlifowanie przy zmianie biegów

Niektórzy użytkownicy skarżyli się na odgłosy zgrzytania przy zmianie biegów. Problem ten jest powszechny w starych modelach Forda Puma. Problem pochodzi z górnej części pedału sprzęgła. Aby rozwiązać ten problem, należy wymienić cały zespół sprzęgła.

Wyciek płynu hamulcowego

Ten problem jest powszechny w modelu Ford Puma z 2000 roku. Jeśli płyn hamulcowy zacznie wyciekać, zapali się lampka ostrzegawcza. Oznacza to, że na połączeniu przewodu hamulcowego i cylindra koła występuje nieszczelność. Upewnij się, że dokręciłeś przewód, aby pozbyć się tego problemu.

  Ford Flex Niezawodność

FAQ

Czy Ford Puma jest niezawodny?

To zależy od tego, o jakim Fordzie Puma mówisz. Jeśli jest to najnowsza generacja Forda Pumy, to jest on bardzo niezawodny. Jeśli jednak jest to stara generacja Forda Pumy, która została wycofana z produkcji w 2002 roku, to nie jest on już tak niezawodny. Niemniej jednak, jeśli porównać go z rywalami, Ford Puma jest bardziej niezawodny.

Czy Ford Puma używa zwykłej czy specjalnej benzyny?

Co zaskakujące, Ford Puma nie korzysta ze zwykłego paliwa. Zamiast tego użytkownicy będą musieli kupować paliwo 95-oktanowe, które jest droższe, ale lepsze niż zwykłe paliwo. Paliwo 95-oktanowe jest droższe, ponieważ składniki mieszanki w tym paliwie są droższe niż w zwykłym paliwie.

W związku z tym właściciele Forda Pumy będą musieli wydawać więcej na paliwo niż użytkownicy zwykłego paliwa. Jest to również istotne, jeśli chcą oni przedłużyć żywotność swojego samochodu.

Po przejechaniu ilu kilometrów Ford Puma zaczyna mieć problemy?

To zależy od tego, jak dobrze konserwuje się samochód. Jednak niektórzy użytkownicy zgłaszali problemy już przy przebiegu 60 000 mil. Problemy z silnikiem w Fordzie Puma zaczynają się bardzo wcześnie. Jednak przy odpowiedniej pielęgnacji i konserwacji Ford Puma będzie służył przez długi czas. Poza tym, poważne problemy z Fordem Puma zaczynają się po przejechaniu 150 000 mil.

Czym jest wysoki przebieg dla Forda Pumy?

Podobnie jak w przypadku większości SUV-ów Forda, wysoki przebieg dla Forda Pumy wynosi około 150 000 mil. Wynika to z faktu, że większość Fordów Pum nie jest tak problematyczna jak ich rodzeństwo. Oznacza to, że Ford Puma może przejechać ponad 150 000 mil bez poważnych problemów, jeśli jest dobrze utrzymany.

  Ford Escape Niezawodność

Dlatego, jeśli chcesz kupić używanego Forda Pumę wysokiej jakości, rozważ model z przebiegiem poniżej 150 000 mil. Należy również sprawdzić historię samochodu, aby uniknąć nabycia samochodu, który będzie sprawiał kłopoty w przyszłości.

Czy warto kupić Forda Pumę?

Tak, Ford Puma jest wart zakupu dla osób poszukujących przestronnego subkompaktowego SUV-a z wieloma zaawansowanymi technologiami, fajnym wnętrzem oraz przestronną kabiną i przestrzenią ładunkową. Z drugiej strony, nie będzie on atrakcyjny dla osób poszukujących szybszego i tańszego małego SUV-a.

Choć Ford Puma jest większy niż Ford Fiesta i większość jego rywali, jest też droższy, co oznacza, że trzeba będzie wydać więcej, aby go kupić.

Podsumowanie

Teraz, gdy znasz już niektóre z problemów, z którymi możesz się spotkać, kupując używanego Forda Pumę, powinieneś odpowiednio zadbać o swój samochód. W sumie każdy samochód wymaga odpowiedniej opieki i konserwacji, aby służył długo. Tak więc, nawet jeśli wybierzesz model Forda Pumy, który ma niewiele problemów, samochód będzie się szybciej psuł, jeśli nie będzie odpowiednio konserwowany.

Upewnij się, że Twój Ford Puma jest dobrze utrzymany i odwiedź mechanika, gdy tylko zauważysz, że coś jest nie tak z samochodem. Ogólnie rzecz biorąc, nowy Ford Puma jest jeszcze lepszy, ponieważ jest bardziej zaawansowany i ma mniej problemów niż wycofany z produkcji trzydrzwiowy coupe Ford Puma.

James May

Więcej czasu spędzam na samochodach niż na czymkolwiek innym. Jeśli jesteś podobny do mnie, prawdopodobnie spodoba Ci się to, co napiszę o samochodach na tej stronie. Komentarze: james.may@luxurycarsa2z.com

Nowy na Auta Luksusowe A2Z