W świecie lekkich samochodów dostawczych, żaden inny nie jest prawdopodobnie tak wybitny jak stary dobry Ford Transit. Transit można powszechnie zobaczyć na całym świecie, zarówno w celach komercyjnych, jak i prywatnych, ponieważ jest to jeden z najbardziej popularnych samochodów dostawczych w ogóle, a nie tylko w segmencie lekkich samochodów dostawczych.
Aby samochód dostawczy był tak popularny i udany jak Transit, musi wyróżniać się w wielu różnych kategoriach, z których główną powinna być niezawodność. Jako takie, mamy zamiar wymienić i spróbować wyjaśnić wszystkie wspólne problemy Ford Transit 2.2 TDCi, więc jeśli jesteś na rynku dla jednego, to trafiłeś we właściwe miejsce!
Należą do nich problemy z samochodem nie chcącym się uruchomić, problemy z nadmiernym czarnym dymem pochodzącym z wydechu, problemy z łańcuchem rozrządu, problematyczne wtryskiwacze paliwa oraz problemy z wyciekami oleju. Dokładnie rzecz biorąc, 2.2 TDCi wydaje się być przyzwoicie niezawodnym silnikiem, ale z pewnością nie jest idealny.
Teraz nadszedł czas, aby przejść do głębi o wszystkich tych problemów, które obejmuje uzyskanie w nitty gritty o tym, co powoduje, i jak należy podejść do ich naprawy.
Problemy z uruchomieniem
Jeden z częściej zgłaszanych problemów z 2.2 TDCi jest związany z silnikiem, który nie chce się włączyć po przekręceniu kluczyka. Ten problem jest głównie spowodowany przez silnik rozrusznika nie dostaje spójnego połączenia z kołem zamachowym. Mówi się, że dzieje się tak z powodu nadmiernej kondensacji w obudowie rozrusznika, zwłaszcza w zimnych okresach, kiedy rozrusznik może nawet zamarznąć.
Ponieważ uniemożliwia to przepływ prądu, rozrusznik nie będzie w stanie uruchomić samochodu. Aby rozwiązać ten problem, najlepiej jest wymienić silnik rozrusznika, ale staraj się iść do jednego z rynku wtórnego, który pochodzi z bardziej wydajnych solenoidów, ponieważ ten problem jest zobowiązany do powtórzenia.
Nadmierny czarny dym pochodzący z wydechu
Podczas gdy na temat czarnego dymu pochodzącego z wydechu, musimy wspomnieć, że to wydaje się być jedynym prawdziwym „wspólnym” problemem z 2.2 jak fora są wypełnione tym szczególnym problemem. Złą rzeczą jest to, że ten problem może być spowodowane przez kilka winowajców. Najpierw należy sprawdzić intercooler, rury turbo, filtr powietrza i zawór EGR.
Szanse są takie, że niektóre z nich będą powodem, dla którego to się dzieje, co oznacza, że powinieneś być w stanie naprawić ten problem. Test szczelności może również pomóc znaleźć, czy istnieje wyciek w dowolnym miejscu w systemie. Również sprawdzenie SCV i PRV podczas skanowania samochodu w poszukiwaniu kodów powinno pomóc w zawężeniu tego wszystkiego.
Problemy z łańcuchem rozrządu
Łańcuchy rozrządu są znanym problemem dla wielu różnych pojazdów silnikowych, co oznacza, że nie są one niczym nowym. W rzeczywistości większość problemów z łańcuchem rozrządu wynika z braku właściwej i terminowej konserwacji, co oznacza, że należy zwracać uwagę na wszelkie dziwne odgłosy dochodzące z łańcucha i napinacza.
Zawsze należy wymienić łańcuch, jeśli zaczyna grzechotać lub można wizualnie stwierdzić, że jest uszkodzony lub ślizga się w niektórych miejscach. Jeśli nie wymienimy go w odpowiednim czasie, łańcuch w końcu pęknie i spowoduje ogromne szkody dla wszystkich otaczających go elementów, blokując jednocześnie silnik w miejscu.
Problemy z wtryskiwaczem paliwa
Problemy z wtryskiwaczami paliwa są również znane z modelu 2.2 TDCi, ale są one głównie spowodowane paliwem niskiej jakości, co oznacza, że zawsze powinieneś używać zalecanego paliwa dla swojego pojazdu. Kiedy wtryskiwacz zawiedzie, zauważysz poważny brak mocy i niespójność, która musi być obejrzana i przetestowana przez doświadczonego mechanika.
Wymiana wszystkich wtryskiwaczy jest czasami dobrym pomysłem, więc upewnij się, że uzyskasz odpowiednią konsultację w centrum serwisowym Forda lub u specjalisty Forda.
Problemy z wyciekiem oleju
Miska olejowa i pokrywa rozrządu to dwa najbardziej narażone elementy, jeśli chodzi o wycieki oleju silnikowego. Obydwa są znane z używania uszczelek niższej jakości, które mają tendencję do szybkiego niszczenia się i w związku z tym są skazane na wyciek.
Jeśli zauważysz jakieś kałuże oleju lub jeśli silnik wydaje się nieco ograniczony, należy natychmiast sprawdzić samochód na brak oleju i próby ciśnieniowej, aby znaleźć, gdzie jest rzeczywiście wyciek. Czasami może się to zdarzyć również w innych miejscach, dlatego też należy wykonać próbę ciśnieniową.
Sekcja FAQ.
Czy Ford Transit 2.2 TDCi to dobry silnik?
Ford Transit 2.2 TDCi to 2,2-litrowy silnik turbo diesel oferujący moc od 100 KM do 155 KM. Ponieważ jest to silnik Diesla, dostaje również przyzwoity moment obrotowy w dolnej części i jest więcej niż wystarczający do tego, co ma robić. Dobrą cechą tego silnika jest to, że jest dość trwały i nie zużywa zbyt wiele paliwa.
W sumie jest to dobry silnik i dlatego Ford postanowił zaoferować 2.2. w prawie wszystkich swoich iteracjach Transita. Może nie jest to mocarz ani najbardziej wyrafinowany z grona, ale spełnia swoje zadanie.
Jaki jest najlepszy silnik Forda Transit?
Wspomniany 2.2 TDCi z pewnością jest jednym z najlepszych silników Transita, podczas gdy późniejszy 2.0L jest również naprawdę dobry. Modele V6 3,7 litra lub 3,5 EcoBoost są tym, co Ford mówi, że jest „najlepsze w klasie” pod względem wydajności i mocy, ale kosztują więcej, aby żyć z, zarejestrować i ubezpieczyć.
W sumie, 2.2 TDCi robi sztuczkę dla większości ludzi, ponieważ oferuje doskonałą mieszankę mocy, niezawodności i wydajności.
Czy Ford Transit jest dostępny z silnikiem benzynowym?
Dwa silniki V6 (3.0, i 3.7) są dostępne jako warianty benzynowe i są najpotężniejszymi silnikami, które zazwyczaj są dostarczane z najlepiej wyposażonymi modelami Transita. Jednak nie są one tak dobre dla celów roboczych i flotowych, ponieważ są bardziej spragnione i wymagają więcej konserwacji.
Między tymi dwoma silnikami, jednostka wolnossąca 3.0L jest prawdopodobnie lepszym wyborem.