Częste problemy z Mercedes C180

Mercedes C180 Problemy

Oznaczenie modelu Mercedes C180 jest zarezerwowane dla podstawowych modeli Mercedesa Klasy C. Klasa C 180 była dostępna w wielu generacjach modelu, w tym w najnowszej. W modelu C180 stosowany jest czterocylindrowy silnik turbo o pojemności 1,5, 1,6 lub 1,8 l i mocy poniżej 175 KM.

Te wartości mocy nie należą do najmocniejszych, ale osoby, które większość czasu spędzają w mieście, nie przywiązują wagi do tych wartości. Osoby te z pewnością docenią fakt, że nowy model W206 C180 jest w stanie osiągnąć do 40MPG łącznie.

C180 niekoniecznie jest najbardziej niezawodnym modelem Klasy C ze wszystkich, ale wyniki niezawodności różnią się dość znacznie pomiędzy wszystkimi generacjami C180. Mimo to, najczęstsze problemy z C180 związane są z czujnikiem MAF, układem elektrycznym, skrzynią biegów, układem kierowniczym i mocą wyjściową.

Podsumowując, C180 jest akceptowalny tylko dla tych, którzy nie potrzebują zbyt wiele mocy. Jednak ponieważ niektóre modele oferują moc około 150 KM, wielu uważa, że nie jest to odpowiednik prawdziwego sedana Mercedesa, zwłaszcza że wyniki MPG nie są dużo lepsze w porównaniu z mocniejszymi modelami czterocylindrowymi.

Problemy z przepływem powietrza (MAF) w Mercedesie C180

Zadaniem czujnika przepływu masowego powietrza (MAF) jest odpowiednie dozowanie ilości tlenu potrzebnej do uzyskania idealnej równowagi w komorze spalania. Oznacza to, że MAF odgrywa istotną rolę w dziale zmiennych faz rozrządu silnika i jeśli zacznie sprawiać problemy, prawdopodobnie zauważysz poważny brak mocy.

Jest raczej zrozumiałe, dlaczego jest to uważane za problem, ale problem taki jak ten w samochodzie takim jak Mercedes C180 jest jeszcze bardziej zdradliwy, ponieważ C180 cierpi na brak mocy tak czy inaczej. Podsumowując, gdy czujnik MAF zaczyna sprawiać problemy, należy go wymienić. Wielu specjalistów Mercedesa twierdzi, że wymiana czujnika MAF jest nieunikniona co około 50 tys. mil.

  Jaki jest najszybszy Mercedes Benz?

Problemy elektryczne w Mercedesie C180

Nowsze generacje Mercedes Benz Klasy C W205 i W206 są tak samo podatne na problemy z elektryką, jak niektóre starsze modele. Nie oznacza to jednak, że w modelach W205 i W206 w najbliższych latach nie pojawią się problemy z układem elektrycznym. Najczęstsze problemy z układem elektrycznym w C180 są związane z elektrycznymi szybami, elektryczną klapą tylną i oświetleniem zewnętrznym.

Wielu właścicieli zgłaszało, że ich modele C180 mają również tendencję do występowania problemów z wieloma akcesoriami samochodowymi, takimi jak GPS, ekran infotainment, łączność telefoniczna itd. Nie wpływają one negatywnie na ogólne bezpieczeństwo użytkownika, ale rzeczywiście przyprawiają o ból głowy.

Problemy z przekładnią w Mercedesie C180

Najbardziej kłopotliwą skrzynią biegów Mercedesa C180 jest 7G-Tronic, podczas gdy nowa 9G-Tronic jest wyraźnie lepsza. Najczęstsze problemy ze skrzynią biegów w C180 to powolne przełączanie biegów, niechęć do zmiany biegu z neutralnego na pierwszy lub z pierwszego na drugi, a nawet pewne odgłosy zgrzytania.

Problemy te wynikają głównie z braku oleju w układzie, spowodowanego niewłaściwą konserwacją. Aby tak wyrafinowana skrzynia biegów jak 7G i 9G działała zgodnie z przeznaczeniem, musi być odpowiednio konserwowana. Jeśli nie będziesz ich konserwować w niezbędnym zakresie, prawdopodobnie będą powodować różnego rodzaju problemy.

Problemy z układem kierowniczym Mercedesa C180

Mercedes C180 jest znany z występowania różnych problemów związanych z układem kierowniczym, takich jak brak wspomagania, odgłosy tarcia przy pełnym zablokowaniu kierownicy oraz blokowanie kierownicy, gdy kluczyk jest w stacyjce. Problem ten występuje w wielu modelach Mercedesa, ale w przypadku Klasy C wydaje się, że dotyczy całej gamy.

  Czy hybrydy Mercedesa są dobre?

Jest raczej oczywiste, że może to mieć negatywny wpływ na bezpieczeństwo na drodze, co oznacza, że należy zabrać swój C180 do doświadczonego mechanika w momencie, gdy poczujemy, że układ kierowniczy przestał działać.

Brak mocy Mercedesa C180

Chociaż ten problem nie musi być postrzegany jako poważny, to jednak warto o nim wspomnieć, ponieważ C180 rzeczywiście cierpi na brak mocy. Klasa C nie jest już tak naprawdę lekkim samochodem, ponieważ waży ponad 3700 funtów. W związku z tym silnik o mocy 150 KM z napędem na tylne koła nie ma się czym chwalić.
Choć może się to nie wydawać poważnym problemem, brak mocy z pewnością da się odczuć w momencie rozpoczęcia wyprzedzania.

Sekcja FAQ

Który model Mercedesa C180 najlepiej kupić używany?

Jeśli chcesz mieć najbardziej wartościowy model C180, który nie cierpi z powodu starości lub braku udogodnień, będziesz musiał wybrać generację W205. Jeśli chcesz mieć najlepszy i najbardziej niezawodny model C180, powinieneś wybrać model W204 po faceliftingu, ponieważ oferuje on najwyższy poziom niezawodności.

Model W203 jest już dość starym samochodem, a model W204 sprzed modernizacji nie jest tak niezawodny ani tak dobrze wyglądający jak model po modernizacji. Różnice w cenie między tymi dwoma modelami są raczej minimalne, więc warto sprawdzić model W204 po faceliftingu.

Dlaczego Mercedes nadal produkuje model C180?

Mercedes C180 istnieje, ponieważ Mercedes jest teraz w stanie zaoferować dużo mocy z mniejszych silników czterocylindrowych. Nowa Klasa C W206 jest teraz dostępna wyłącznie z silnikiem czterocylindrowym, a nawet topowy model C63 jest wyposażony w czterocylindrowy silnik o pojemności 2,0 l.

  Czym jest Brabus dla Mercedes-Benz?

W związku z tym zakup modelu C180 nie jest już tak naprawdę koniecznością, ponieważ oferuje on silnik podobny do tego, w jaki wyposażony jest model C63 AMG. Brzmi to naprawdę dziwnie, ale desperackie czasy wymagają desperackich środków, przynajmniej jeśli chodzi o wydajność.

Który Mercedes Klasy C ma najlepszy silnik?

Najlepszym silnikiem, jaki kiedykolwiek był montowany w Mercedesie Benz Klasy C, jest ten, który można znaleźć w Mercedesie Benz C63 AMG Black Series W204. Silnik 6,2 l V8 w modelu BS C63 jest prawdopodobnie jednym z najlepszych silników, jakie kiedykolwiek wyprodukował Mercedes i prawdopodobnie przejdzie do historii jako taki.

Silnik ten osiąga moc 510 KM i moment obrotowy 457 lb-ft, co jest więcej niż wystarczające dla takiego samochodu. M156 V8 jest jednym z najlepszych silników o najlepszych osiągach, nie tylko w Mercedesie, ale w całym przemyśle motoryzacyjnym.

James May

Więcej czasu spędzam na samochodach niż na czymkolwiek innym. Jeśli jesteś podobny do mnie, prawdopodobnie spodoba Ci się to, co napiszę o samochodach na tej stronie. Komentarze: james.may@luxurycarsa2z.com

Nowy na Auta Luksusowe A2Z