Częste problemy z Mercedes S63

Mercedes S63 to luksusowy, pełnowymiarowy potwór wśród sedanów, który dysponuje mocą ponad 500 KM, a jednocześnie jest tak samo komfortowy jak standardowa Klasa S. Praktycznie wszystkie modele S63 wyposażone są w silnik V8, a najnowsze z nich posiadają BiTurbo V8, który można znaleźć również w wielu innych modelach Mercedes AMG.

Jako takie, S63 zawsze był bardzo górną echelon z katalogu Mercedes Benz, a ludzie, którzy mają tendencję do zakupu S63 cenią sobie zarówno wydajność i luksus. Jednakże, z tak wielką mocą przychodzi wielka odpowiedzialność, i utrzymanie tego silnika wymaga dużo więcej umiejętności i precyzji, w przeciwnym razie, samochód zacznie mieć problemy.

Wiele modeli S63 jest znanych z posiadania problemów związanych z olejem, takich jak zwiększone zużycie oleju, a nawet potencjalne wycieki oleju. Mercedes Benz S-Class jest naprawdę ciężki samochód, co oznacza, że zawieszenie pneumatyczne jest również znany powodować problemy, zwłaszcza w starszych modelach.

Silniki V8 znajdujące się w S63 są również znane z tego, że bardzo się nagrzewają pod dużym obciążeniem, co może potencjalnie pogorszyć stan pobliskich węży paliwowych i innych elementów. Zawór odpowietrzający skrzyni korbowej jest również znany z awarii, szczególnie w przypadku silnika M156 AMG. Wreszcie, skrzynia biegów w modelu S63 z 2016 roku ma tendencję do zgrzytania i powodowania szarpnięć podczas przyspieszania.

Problemy związane z olejem

Jak już wcześniej wspomniano, wszystkie modele S63 wyposażone są w większe silniki V8, które mają tendencję do zużywania dużej ilości oleju silnikowego. Jednak niektóre modele S63, szczególnie te z silnikiem M156, są znane z wycieków oleju w pobliżu pokryw uszczelek zaworów, uszczelek pokrywy cewki wałka rozrządu oraz w pobliżu uszczelek obudowy filtra oleju.

  Czy 2022 Mercedes AMG EQS to samochód dla krótkich kierowców

Oznacza to, że będziesz musiał regularnie wymieniać pokrywy uszczelek zaworów i pokrywy cewki wałka rozrządu, aby nie doświadczać ciągłych kałuż oleju pod swoim S63. Pamiętaj, aby wymieniać te elementy za każdym razem, gdy pojawi się wyciek, jeśli tego nie zrobisz, prawdopodobnie uszkodzisz pobliskie elementy, takie jak alternator, kompresor klimatyzacji lub przewody chłodzące skrzynię biegów.

Problemy z zawieszeniem

Modele S63 z końca 2000 roku wyposażone w zawieszenie Active Body Control były nawet częścią poważnego wycofania z rynku we wrześniu 2008 roku. Wycofanie było związane z usterką w czujnikach przyspieszenia nadwozia przedniej osi.

Inne modele S63, bar najnowsze są również czasami podatne na problemy z zawieszeniem, zwłaszcza jeśli nie są one utrzymywane prawidłowo. Wspólne Mercedes zawieszenie problemy systemu obejmują wycieki, utrata prześwitu, lub nierówne poziomy zawieszenia na wszystkich czterech kołach.

Problemy związane z ciepłem

Mercedes zaprojektował model S63 tak, aby był dużo bardziej wytrzymały i zdolny do znoszenia wysokich temperatur, szczególnie w porównaniu do zwykłego modelu Klasy S. Jednak niektóre modele Klasy S, a w szczególności model S63 z roku 2014, znane są z działania w ekstremalnie wysokich temperaturach, które mogą nawet uszkodzić pobliskie elementy silnika.

Najgorszy możliwy scenariusz jest związany z degradacją węży paliwowych, które potencjalnie mogą nawet wywołać pożar. Kilku właścicieli skarżyło się również na wadliwe pompy wodne, co oznacza, że S63 nie jest całkowicie wolny od potencjalnych problemów z przegrzewaniem.

Problemy z wartością odpowietrznika wału korbowego

Istnieją dwa różne sposoby, w jaki sposób zawór odpowietrzający wału korbowego ma tendencję do awarii. Pierwszy z nich jest spowodowany uszkodzeniem membrany zaworu odpowietrzającego. Czasami wąż od wału korbowego ma tendencję do pogarszania się nieco szybciej z powodu zwiększonego ciepła i ogólnej kruchości, co może również powodować problemy z zaworem odpowietrzającym.

  Najczęstsze problemy i usterki związane z systemem Distronic firmy Mercedes

Ten problem jest również najczęściej związany z silnikiem M156 i można go łatwo namierzyć za pomocą kodu błędu P0170. Będziesz musiał wymienić te systemy co 60 tys. mil lub tak, ale dobrą wiadomością jest to, że nie powinno to zająć więcej niż 30 minut.

Problemy związane z przekładnią

Nowsze modele S63, zwłaszcza model 2016 jest znany z pewnych problemów związanych z przekładnią, takich jak szlifowanie lub przeskakiwanie pod dużym przyspieszeniem. Jednakże, skrzynia biegów w 2016 S63 jest również znany emitować dziwne jęczące dźwięki lub nawet zapach spalenizny, które są rzeczywiście przerażające.

Najprostszym i najbezpieczniejszym sposobem, aby utrzymać skrzynię biegów działa sprawnie jest wymiana oleju co 30k-60k mil. S63 jest o wiele bardziej zorientowany na osiągi i jest przeznaczony do ostrej jazdy, dlatego niezwykle ważne jest regularne serwisowanie skrzyni biegów, zwłaszcza jeśli często korzystasz z launch control.

Sekcja FAQ

Który model S63 jest najlepszy?

Ostatnia generacja W222 Mercedes Benz S63 jest prawdopodobnie najlepszym modelem S63 wszech czasów, ponieważ doskonale równoważy komfort i osiągi. Niektóre wysokiej klasy sedany o wysokich osiągach są znane z tego, że stają się zbyt niewygodne, aby dobrze radzić sobie na zakrętach.

Jest to również problem kilku modeli S63, ale W222 jest tym, który ma tendencję do zaspokajania obu stron skali. Poza tym, że jest szybki i wygodny, W222 jest najmocniejszym i najbardziej pożądanym modelem S63, szczególnie tym po odświeżeniu. Jeszcze nie poznaliśmy zupełnie nowego W223 S63 AMG, który prawdopodobnie będzie najlepszy z W222.

  Czy Mercedes to dobry pierwszy samochód?

Czy warto kupić Mercedesa S63 AMG?

Jeśli szukasz pełnowymiarowego, luksusowego sedana o wysokich osiągach, S63 jest idealnym samochodem dla Ciebie. Wiele osób uważa Klasę S za najlepszy samochód, jaki można kupić za pieniądze, a S63 to najlepszy model Klasy S, jaki można dostać. Z mocą ponad 500 KM i miejscem dla pięciu osób, S63 daje niesamowitą frajdę z ostrej jazdy i jazdy po autostradzie.

Jako takie, S63 jest rzeczywiście warto, ale tylko wtedy, gdy po taki samochód. S63 kosztuje dużo pieniędzy, aby kupić od nowego i ma tendencję do deprecjacji jak szalony. Jest to jednak samochód, który można trzymać przez dziesięciolecia i nadal być z niego zadowolonym.

Czy Audi S8 jest lepsze od S63 AMG?

Audi S8 jest głównym rywalem Mercedesa S63 AMG, ale S8 jest nieco bardziej stonowane i oferuje nieco mniej mocy. S63 jest bardziej z show stopper, ponieważ wygląda bardziej agresywnie i bardziej dowodzący w tym samym czasie.

Zarówno z tych pełnowymiarowych jachtów lądowych są niesamowite, ale powinieneś iść na S8, jeśli chcesz uśpić pełnowymiarowego sedana, podczas gdy S63 jest o wiele bardziej przyciągające uwagę zarówno wewnątrz jak i na zewnątrz.

James May

Więcej czasu spędzam na samochodach niż na czymkolwiek innym. Jeśli jesteś podobny do mnie, prawdopodobnie spodoba Ci się to, co napiszę o samochodach na tej stronie. Komentarze: james.may@luxurycarsa2z.com

Nowy na Auta Luksusowe A2Z