Częste problemy z Mercedesem 190E (W201)

Mercedes 190E (W201) to podstawowy luksusowy sedan Mercedesa z lat 80-tych. Od momentu wprowadzenia na rynek był i nadal jest dość często spotykanym samochodem na całym świecie. Lata 80-te są powszechnie nazywane złotym wiekiem inżynierii Mercedesa, ponieważ wszystkie samochody Mercedesa z tej epoki są produkowane z myślą o trwałości.

Jednak nawet modele Mercedesa z lat 80-tych są bez zarzutu, a biorąc pod uwagę fakt, że mają one już ponad 30 lat, będą doświadczać różnego rodzaju problemów. Niektóre z nich są częstsze niż inne, a niektóre z nich są spowodowane brakiem konserwacji, tak czy inaczej, pamiętaj, aby przeczytać ten artykuł, aby się dowiedzieć.

Wczesne modele 190E są wyposażone w wadliwy silnik z jednorzędowym łańcuchem rozrządu, który jest znany z przedwczesnych awarii. Uszczelka głowicy silnika jest również podatna na awarie, podobnie jak układ wtrysku paliwa Jetronic. Ponadto, rura płynu chłodzącego skrzyni biegów jest również słabym punktem modelu 190E i znana jest z tego, że od czasu do czasu przecieka.

190E jest teraz 30+-letni samochód, co oznacza, że ogólne zużycie jest częstsze, w tym korozji. Układ zawieszenia prawdopodobnie będzie powodował wszelkiego rodzaju pęknięcia i zagniecenia, co jest normalne dla tak starych samochodów.

Problemy z jednorzędowym łańcuchem rozrządu

Mercedes 190E otrzymał potężną aktualizację w 1988 roku, kiedy to wymieniono jednorzędowy łańcuch rozrządu na dwurzędowy i w ten sposób rozwiązano ten problem. Jeśli jednak natkniesz się na wcześniejszy model 190E, pamiętaj o sprawdzeniu jednorzędowego łańcucha rozrządu, ponieważ jest on znany z przedwczesnych awarii.

  Jak długo wytrzymują pióra wycieraczek Mercedesa?

Wiele źródeł podaje, że powinieneś wymieniać zarówno łańcuch jak i napinacz co około 100 tys. mil, jeśli chcesz, aby Twój silnik pracował bezpiecznie. Jeśli usłyszysz jakieś dziwne odgłosy, sprawdź łańcuch natychmiast, ponieważ jeśli go nie wymienisz, Twój silnik prawdopodobnie ulegnie poważniejszemu uszkodzeniu. Dotyczy to wszystkich jednorzędowych silników W201, nie tylko tego, który można znaleźć w 190E.

Problemy z uszczelką głowicy silnika

Większość mechaników zgadza się, że uszczelka głowicy silnika jest jedną z najbardziej wrażliwych części silnika 190Es i dlatego powinna być wymieniana co najmniej kilka razy podczas posiadania samochodu. Silniki te są w stanie wytrzymać ponad pół miliona mil, ale powinieneś sprawdzać i wymieniać uszczelkę głowicy co 100-150 tys. mil.

Łatwym sposobem, aby stwierdzić, że Twój 190E potrzebuje nowej uszczelki głowicy jest szukanie zewnętrznych wycieków oleju pochodzących z uszczelki głowicy. Problemy takie jak te są bardziej powszechne w silnikach, które oferują aluminiowe uszczelki głowicy, ponieważ aluminium jest znane z tego, że rozszerza się bardziej niż żeliwo podczas dużych wahań temperatury.

Problemy z wtryskiem paliwa Jetronic

Silnik M102 i silnik M101 w modelu 190E są wyposażone w zaawansowany system ciągłego wtrysku paliwa (CIS) znany również jako KE-Jetronic. Ten system wtrysku paliwa został zaprojektowany przez firmę Bosch, która jest jedną z najbardziej zaawansowanych technologicznie firm produkujących części samochodowe.

W związku z tym można śmiało powiedzieć, że system KE-Jetronic jest dość niezawodny i powinien wystarczyć na długi czas. Jednak niewielu mechaników zdaje sobie sprawę z tego, jak działa ten system i dlatego wielu z nich nie jest w stanie prawidłowo go konserwować. Należy zapytać mechanika o tę kwestię, a jeśli nie jest on w stanie udzielić Państwu niezbędnej pomocy, należy skontaktować się z dealerem Mercedesa.

  Jaki jest najlepszy Mercedes za te pieniądze?

Problemy z korozją

Wiele osób uważa, że korozja jest największym wrogiem starszego Mercedesa i nie jest to dalekie od prawdy. Jak już wcześniej wspomniano, 190E jest już dość starym samochodem, a samochody z tej epoki nie korzystały z zaawansowanego systemu ochrony antykorozyjnej, co oznacza, że są one teraz podatne na rdzę.

Sprawdź, czy na nadkolach, pod spodem drzwi, pod spodem przedniego i tylnego zderzaka oraz wokół okien nie ma śladów rdzy. Jeśli samochód, na który się natkniesz, jest mocno skorodowany, odwróć się i nigdy nie oglądaj się za siebie.

Skrzypienie i ogólne zużycie

Kilkadziesiąt lat na drodze może naprawdę zniszczyć samochód, bez względu na to, jak wyrafinowany i niezawodny jest to samochód. Oznacza to, że większość modeli 190E ma już setki tysięcy kilometrów na liczniku, co oznacza również, że prawdopodobnie doświadczają wszelkiego rodzaju skrzypienia i grzechotania.

Głośne zawieszenie jest dość powszechnym problemem w starszych modelach Mercedesa, w tym 190E.

Sekcja FAQ

Czy Mercedes 190E jest niezawodny?

Mercedes 190E jest rzeczywiście niezawodnym samochodem, ale jest to również samochód ponad 30-letni. Nadwozie dawniej oferowało przyzwoite właściwości antykorozyjne, ale obecnie jest to o wiele bardziej wątpliwe. Większość modeli 190E ma tendencję do spędzania do miliona mil na drodze, co oznacza, że zabicie 190E jest raczej trudnym zadaniem.

Istnieje kilka niedociągnięć tu i tam, ale 190E jest naprawdę zbudowany, aby trwać, tak jak każdy inny model Mercedesa z lat 80-tych.

  BMW 328i VS Mercedes C300 - co jest lepsze?

Ile kosztuje Mercedes 190E?

Mercedes 190E może być teraz kupiony za grosze, ale te w bardziej przyzwoitym i zadbanym stanie kosztują zwykle kilka tysięcy dolarów. Najdroższym modelem 190E jest 190E 2.5 EVO II z silnikiem Cosworth, który obecnie kosztuje nawet 400 000 dolarów za najlepsze egzemplarze.

Posiadanie 190E nie powinno być tak drogie, ponieważ istnieje mnóstwo części zamiennych, a Mercedes jest również skłonny dostarczyć wszystkie części bezpośrednio.

Czy Mercedes 190E jest klasykiem przyszłości?

Zwykły 190E nie jest klasycznym samochodem i raczej się nim nie stanie, ponieważ nie jest on w żaden sposób rzadki czy wyjątkowy. Wyższe modele wykończeniowe mogą z czasem zyskać na wartości, ale tylko wtedy, gdy są utrzymywane w nieskazitelnym stanie.

Istnieje tak wiele niesamowitych modeli Mercedesa z lat 80-tych, a 190E jest tylko „entry-level” baby Merc z tej epoki. Mimo, że oferuje on wiele wartości, nie jest prawdopodobne, aby stał się prawdziwym klasykiem, ale tylko czas pokaże, czy tak jest naprawdę.

James May

Więcej czasu spędzam na samochodach niż na czymkolwiek innym. Jeśli jesteś podobny do mnie, prawdopodobnie spodoba Ci się to, co napiszę o samochodach na tej stronie. Komentarze: james.may@luxurycarsa2z.com

Nowy na Auta Luksusowe A2Z