Częste problemy z Porsche 996

Porsche 996 kosztuje znacznie mniej w porównaniu z poprzednią generacją 933 lub następną 997. Wynika to z faktu, że model 996 jest wciąż najbardziej kontrowersyjnym modelem 911 ze wszystkich dzięki swojemu designowi, architekturze silnika i ogólnej niezawodności.

Nie oznacza to jednak, że zakup 996 jest złą decyzją, ponieważ egzemplarze z mniejszym przebiegiem i w dobrym stanie są warte swojej ceny. Mimo to, 996 kosztuje całkiem sporo pieniędzy na utrzymanie i istnieje kilka stosunkowo poważnych problemów, o których warto wspomnieć.

Wspólne problemy 996 911 to awarie łożysk IMS, pęknięte głowice cylindrów / podszewki, problemy z zawieszeniem, tylne uszczelki olejowe, problemy ze sprzęgłem i skrzynią biegów oraz problemy z chłodnicą i skraplaczem. 996 jest rzeczywiście jednym z najmniej niezawodnych modeli 911 wszech czasów, ale jeśli utrzymasz je, są one prawdopodobnie będzie trwać.

Zakup 996 jest dość trudnym zadaniem, ponieważ wymaga od Ciebie zagłębienia się w każdy dostępny model. Najlepszą rzeczą, jaką możesz zrobić, to skontaktować się z licencjonowanym specjalistą Porsche w celu pełnego sprawdzenia samochodu. Wcześniej będziesz musiał zapłacić więcej pieniędzy, ale dzięki temu zaoszczędzisz sporo pieniędzy, jeśli kupisz solidny egzemplarz.

Awarie łożysk IMS

Jednym z najpoważniejszych i potencjalnie katastrofalnych problemów w 996 są fabryczne łożyska IMS, które mają tendencję do awarii bez jakiegokolwiek ostrzeżenia. Awarie takie jak te mogą całkowicie zniszczyć silnik, więc musisz się upewnić, że 996, na które patrzysz, ma jakąś formę rozwiązania tego problemu.

Wiele źródeł cytuje, że między 5%-10% 996s są nękane z tych problemów, które jest rzeczywiście dużo samochodów. Najprostszym sposobem jak można to rozwiązać jest zainstalowanie aftermarketowego rozwiązania, które będzie utrzymywać łożyska IMS od awarii.

  Czy Porsche Boxster ma twardy dach?

Pęknięta głowica cylindra/wyściółka

Model 996 jest również znany z potencjalnie pękniętych głowic cylindrów i tulei, co również może prowadzić do katastrofalnych skutków. Jednakże, problemy te są stosunkowo rzadkie i raczej nie doświadczysz ich w późniejszych modelach 996.

Niemniej jednak, problem ten jest o tyle problematyczny, że nie da się go wcześniej wykryć, a przynajmniej nie bez specjalistycznego sprzętu Porsche, który kosztuje. Dostępne dane pokazują, że starsze silniki 3.4L są o wiele bardziej podatne na problemy takie jak te, w przeciwieństwie do silników 3.6L flat 6 po 2001 roku.

Problemy z zawieszeniem

W 996 wprowadzono zupełnie nowy typ zawieszenia, który okazał się niezawodny i bardzo mile widziane uaktualnienie, ponieważ sprawia, że samochód jest o wiele bardziej dynamiczny i przyjemny w prowadzeniu. Jednak wielu właścicieli skarży się na dziwne odgłosy dochodzące z przedniego lewego i prawego narożnika, zwłaszcza odgłosy pękania.

Są one zazwyczaj związane ze zużytymi lub uszkodzonymi wahaczami, które są stosunkowo łatwe i tanie do wymiany. Mimo to wielu specjalistów Porsche twierdzi, że powinno się to robić co 3-5 lat.

Problemy z tylną główną uszczelką olejową

20-25-letnie europejskie samochody są znane z tego, że piją dużo oleju, zarówno dlatego, że silnik wymaga go więcej przy większym przebiegu, jak i dlatego, że mają tendencję do tworzenia się nieszczelności. Główna tylna uszczelka oleju w modelu 996 jest częstym miejscem, w którym występują takie wycieki, a części do jej naprawy są stosunkowo tanie.

  Czy wartość 996 Turbo wzrośnie?

Mimo to, problem polega na tym, że uszczelka ta jest raczej trudno dostępna i dlatego koszty jej wymiany są wysokie.

Problemy ze sprzęgłem i skrzynią biegów

Model 996 jest dostępny z dwoma różnymi rodzajami skrzyni biegów. Pierwszą i bardziej popularną opcją jest niezawodna skrzynia manualna, ale te znane są z tego, że stosunkowo często przebijają tarcze sprzęgła. Oczywiście, jeśli jesteś z nią delikatny, nie będziesz miał żadnych problemów, ale jeśli nie jesteś, mają one tendencję do szybkiej awarii.

Skrzynia biegów Tiptronic nie jest zła, jeśli chodzi o niezawodność, ale jest raczej powolny, aby odpowiedzieć i stosunkowo nudne w porównaniu do ręcznego. Skrzynie te wyposażone są również w przewody chłodzące, które mają tendencję do rdzewienia po kilku latach, ale ich wymiana jest łatwa i tania.

Problemy z chłodnicą i skraplaczem

Model 996 jest podatny na uszkodzenia kosmetyczne spowodowane odłamkami kamieni, tak jak każdy inny niezabezpieczony samochód. Problem polega jednak na tym, że odłamki kamieni często powodują uszkodzenia zarówno chłodnic, jak i skraplaczy.

Aby utrzymać te dwa prawidłowo, należy je czyścić stosunkowo regularnie, ale trzeba usunąć cały zderzak, aby to zrobić. W związku z tym większość właścicieli ignoruje ten problem, mimo że ostatecznie prowadzi on do uszkodzeń związanych z korozją.

Sekcja FAQ

Czy Porsche 996 jest tego warte?

Porsche 996 911 rzeczywiście jest tego warte, ponieważ jest to stosunkowo tani sposób na wejście w posiadanie 911. Trzeba jednak być gotowym wydać trochę więcej na egzemplarz z mniejszym przebiegiem, który ma wszystkie te problemy rozwiązane. W przeciwnym razie, koszty posiadania 996 znacznie obniżą jego ogólną atrakcyjność.

  Czy powinienem odrdzewiać moje Porsche?

Model 996 to najlepsza wartość 911, jaką można teraz kupić, a dobrze utrzymane egzemplarze z manualną skrzynią biegów będą prawdopodobnie nadal zyskiwać na wartości. W związku z tym, teraz jest stosunkowo dobry czas, aby dostać się do 996, ale tylko taki, który jest posortowany w jak największym stopniu.

Dlaczego ludzie nienawidzą Porsche 996?

Dwa główne powody, dla których wielu entuzjastów Porsche nienawidzi 996 to design i silnik chłodzony wodą. Bakłażanowy projekt reflektorów był ogromnym odejściem od starszych modeli 911, które były tak znienawidzone, że Porsche natychmiast wróciło do zaokrąglonych reflektorów w modelu 997.

Innym powodem jest silnik chłodzony wodą, ponieważ starsze 911-ki chłodzone powietrzem nie mają niebotycznej wartości. 996 jest w rzeczywistości dobrym 911, ponieważ jest to samochód, który daje wiele radości z jazdy i oferuje stosunkowo nowoczesne doświadczenie właścicielskie.

Jakie są koszty utrzymania Porsche 996?

Wygląda na to, że roczne utrzymanie 996 kosztuje między 500$ a 1000$, ale droższe i bardziej torowe wersje kosztują jeszcze więcej. Wszystko zależy od tego, jak stary jest samochód, jaki ma przebieg i w jakim jest stanie.

Musisz pamiętać, że to w końcu Porsche, a każdy wie, że utrzymanie Porsche kosztuje sporo pieniędzy, niezależnie od tego, co o nim myślisz.

James May

Więcej czasu spędzam na samochodach niż na czymkolwiek innym. Jeśli jesteś podobny do mnie, prawdopodobnie spodoba Ci się to, co napiszę o samochodach na tej stronie. Komentarze: james.may@luxurycarsa2z.com

Nowy na Auta Luksusowe A2Z