Częste problemy z silnikiem 4.6 Forda

Silnik 4,6L Forda jest jednym z najbardziej niezawodnych silników Forda, jakie kiedykolwiek powstały. Był on używany od lat 90-tych aż do 2014 roku. Silnik 4.6L można powszechnie znaleźć w Mustangu, Expedition, serii E samochodów, Explorer, i kilka innych modeli Forda głównego nurtu. Wiele osób chwali 4,6L być jednym z najlepszych silników Forda wszech czasów.

Jeśli chodzi o wspólne problemy, 4.6L wydaje się cierpieć na przyzwoite kilka. Najczęstsze problemy z silnikiem Ford 4.6L są związane z awarią kolektora dolotowego, problemy z łańcuchem rozrządu, problemy ze świecami zapłonowymi i spadek ciśnienia oleju silnikowego. Te mogą być czasami dość tanie, aby naprawić, podczas gdy niektóre mogą spowodować nawet kilka tysięcy dolarów, aby naprawić.

Dobrą rzeczą w 4.6L jest to, że został zbudowany w sposób, aby ułatwić pracę na własnym silniku. Świece zapłonowe, cewki i wszystkie wiązki przewodów mogą być dostępne naprawdę łatwo, co również uczyniło ten silnik ulubionym wśród wielu właścicieli Forda.

Dlatego utrzymanie tego silnika jest łatwe, więc to jest naprawdę trudne dla kogoś, aby uciec z nie utrzymania jednego. Z tego powodu, jeżeli odpowiednio zadbasz o ten silnik, to prawdopodobnie będzie on trwał naprawdę długo.

Ford 4.6L V8 – problemy z kolektorem dolotowym

Modele od 1996 do 2001 Forda Mercury i Crown Victoria są znane z problemów z kolektorem dolotowym. W obu przypadkach zastosowano silnik 4.6L V8 i problem z kolektorem dolotowym jest jednym z najgorszych problemów z tym silnikiem. Problem polega na tym, że Ford zaprojektował kolektor z plastiku, który nie jest najbardziej trwałym materiałem, zwłaszcza gdy jest umieszczony w pobliżu naprawdę gorącego silnika.

  Najczęstsze problemy z Fordem Mustangiem Mach-E

Te kolektory zużywają się naprawdę szybko i powodują wycieki płynu chłodzącego, co nieuchronnie prowadzi do przegrzania silnika. To z kolei prowadzi do wielu innych problemów związanych z wypaczonymi pierścieniami i wypaczonymi głowicami. Naprawa tego problemu kosztuje około 750 dolarów, ale niektórzy właściciele Crown Vic i Mercury dostali nawet darmową naprawę od Forda.

Ford 4.6L V8 – problemy z łańcuchem rozrządu

Silnik 4.6L został zaprojektowany z garścią technik oszczędzających koszty. Niektóre z nich miały sprawić, że silnik będzie tańszy, podczas gdy inne miały sprawić, że obsługa techniczna będzie tańsza. Układ rozrządu w 4.6L nie jest najlepszy, ponieważ jego części wykonane są z tworzywa sztucznego, które prawdopodobnie w pewnym momencie zawiedzie.

To może spowodować mnóstwo problemów w dół linii, które mogą zakończyć się katastrofalnie dla silnika. Jeśli plastikowe prowadnice łańcucha złamią się, łańcuch wyjdzie z osi. Jeśli nie zajmiemy się tym wystarczająco wcześnie. Łańcuch może się obijać o silnik i powodować wiele dodatkowych problemów. Co gorsza, aby naprawić ten problem trzeba wyjąć cały silnik, co samo w sobie może kosztować blisko 1000 dolarów.

Ford 4.6L V8 – Problemy ze świecami zapłonowymi

Problemy ze świecami zapłonowymi są najczęściej związane z Fordem F150 i Fordem Expedition. Powodem ich awarii jest cienki odlew na górze aluminiowych głowic cylindrów. Świeca zapłonowa może wytrzymać ciśnienie procesu spalania, ale kiedy kompresja osiąga swój szczyt, istnieje duże prawdopodobieństwo, że świeca może wylecieć przez głowicę cylindra.

  Ford Super Duty Niezawodność

Naprawy są możliwe, ale najlepiej jest wymienić całą głowicę cylindra. Jeśli jesteś w stanie zrobić to bezpiecznie, możesz ponownie nagwintować głowicę, jeśli nie, bądź przygotowany na zapłacenie około 1000 dolarów za zupełnie nową głowicę.

Ford 4.6L V8 – problemy z ciśnieniem oleju silnikowego

Według grona właścicieli Forda, silnik 4.6L również cierpi na problemy z ciśnieniem oleju silnikowego. Wydaje się, że istnieje wiele potencjalnych przyczyn, a niskie ciśnienie oleju może nawet spowodować, że wiele części silnika nie jest odpowiednio smarowanych. Jeśli silnik nie jest odpowiednio nasmarowany, różne części silnika mogą uderzać o siebie, a nawet całkowicie zniszczyć silnik.

Częstymi objawami niskiego ciśnienia oleju są lampki ostrzegawcze ciśnienia oleju, zapach palonego oleju, przegrzanie silnika, awaria silnika lub słabe osiągi silnika. Wadliwa pompa oleju wydaje się być przyczyną w większości przypadków. Potencjalny koszt naprawy waha się od kilkuset dolarów do kilku tysięcy dolarów w zależności od tego, jak bardzo silnik jest dotknięty.

Sekcja FAQ

Jak niezawodny jest Ford 4.6L V8?

Ford 4.6L V8 wydaje się być jednym z najbardziej niezawodnych silników Forda w historii, przynajmniej według grona właścicieli. Jednak jedynym sposobem na uniknięcie tych problemów jest odpowiednia konserwacja silnika. Oznacza to wymianę wszystkich płynów, gdy tylko jest to konieczne i wykonywanie wszystkich usług zgodnie z zaleceniami Forda.

Jeśli to zrobisz, silnik prawdopodobnie będzie działał przez naprawdę długi czas. Tak czy inaczej, pamiętaj, aby zawsze zrobić inspekcję przed zakupem, rozważając zakup jakiegokolwiek samochodu, ponieważ to powie Ci, czy są jakieś problemy warte rozważenia.

  Ford EcoSport Niezawodność

Czy Ford nadal produkuje 4.6L V8?

Ford po raz pierwszy wprowadził ten silnik w 1990 roku i w tym czasie silnik znalazł drogę do wielu różnych modeli Forda. Silnik był wokół przez dziesięciolecia, ponieważ był to popularny wybór dla wielu właścicieli. Może nie jest to najlepszy silnik według współczesnych standardów, ale w tamtych czasach był to naprawdę imponujący silnik.

Ford ostatecznie przestał go produkować w 2014 roku, kiedy został zastąpiony przez mniejsze, downsizingowe silniki, które są wystarczająco potężne, aby nawet pokonać 4,6L V8.

Jaką mocą może dysponować silnik Forda 4.6L V8?

Według wielu źródeł online, silnik 4.6L V8 Forda jest w stanie obsłużyć około 500 KM maksymalnie. Niektórzy twierdzą, że 450 KM to prawdziwa granica, ale doświadczeni tunerzy mogą podnieść silnik do 500 KM bez wysadzania silnika.

Zbudowany silnik 4.6L Forda jest w pewnym sensie tykającą bombą, przynajmniej tak twierdzi wiele forów Forda. Niektórzy twierdzą, że blok może wytrzymać około 600 KM, podczas gdy tłoki są ograniczone do około 400-450 KM.

James May

Więcej czasu spędzam na samochodach niż na czymkolwiek innym. Jeśli jesteś podobny do mnie, prawdopodobnie spodoba Ci się to, co napiszę o samochodach na tej stronie. Komentarze: james.may@luxurycarsa2z.com

Nowy na Auta Luksusowe A2Z