Częste problemy z silnikiem Ford 1.5 EcoBoost

Ford 1.5 EcoBoost jest jednym z najnowszych silników Ford EcoBoost, ponieważ został po raz pierwszy ujawniony z powrotem w 2014 roku jako nieco zmniejszona wersja poprzedniego silnika 1.6L EcoBoost. Według kilku źródeł, Ford zrobił to, aby dostosować się do chińskich podatków, które są dużo niższe dla silników 1,5L w przeciwieństwie do silników 1,6L.

Jednak Ford zrobił to doskonale, ponieważ silnik 1.5L jest tak samo mocny jak silnik 1.6L o mocy 181 KM. W związku z tym, silnik ten oferuje naprawdę dobrą równowagę między niezawodnością, oszczędnością paliwa, kosztami eksploatacji i mocą. Żaden silnik nie jest idealny, ponieważ wszystkie układy napędowe mają pewne ograniczenia i problemy z niezawodnością, i to będzie tematem tego artykułu.

Do najczęstszych problemów z silnikiem Ford 1.5 EcoBoost należą problemy z układem chłodzenia, problemy z osadzaniem się nagaru, problemy z zatykaniem się wtryskiwaczy paliwa oraz problemy z wtyczkami i cewkami. Musimy również wspomnieć, że ten silnik pochodzi z turbosprężarką, która jest głównie powód, dlaczego 1,5L może zaoferować 181 KM.

Jeśli wziąć odpowiednią opiekę nad tym silnikiem, to prawdopodobnie będzie trwać długo. Z drugiej strony, jeśli nie jesteś konsekwentny w swojej konserwacji, 1.5L będzie cierpiał w końcu.

Ford 1.5 EcoBoost – problemy z układem chłodzenia

1.6L EcoBoost cierpi na stosunkowo poważne problemy związane z chłodzeniem, które nawet zapoczątkowały duży pozew zbiorowy przeciwko Fordowi. Ponieważ silnik 1.5L jest luźno oparty na 1.6L, problemy te dotyczą również silnika 1.5L, ale nie w takim samym stopniu. Bądź co bądź, 1.5L EcoBoost jest również objęty tym pozwem. Wydaje się, że problem z chłodzeniem jest związany z konstrukcją bloku silnika i głowicy, ale nie jest to w 100% potwierdzone.

  Ford Fusion Hybryda Niezawodność

Niektóre źródła podają, że płyn chłodzący może znaleźć się w komorze spalania, a po pewnym czasie poziom płynu chłodzącego staje się zbyt niski i powoduje przegrzanie silnika, korozję, błędny zapłon, a czasem nawet całkowitą awarię. Nie ma łatwych sposobów, aby to naprawić, dlatego będziemy musieli poczekać, aż ten pozew zbiorowy się skończy, ale wielu właścicieli rozwiązało ten problem wymieniając cały silnik w ramach gwarancji.

Ford 1.5 EcoBoost – problemy z gromadzeniem się węgla

Ford 1.5L EcoBoost jest silnikiem z bezpośrednim wtryskiem, co oznacza, że jest podatny na gromadzenie się osadów węglowych na zaworach i tym samym ograniczanie przepływu powietrza do silnika. Będzie to powodować pewne obciążenie silnika, ale raczej nie spowoduje to żadnych poważnych problemów. Tak czy inaczej, lepiej jest czyścić swoje zawory, gdy jest to konieczne, ponieważ pozwoli to zachować moc silnika na dobre.

Jeśli odczuwasz utratę mocy, szorstką pracę na biegu jałowym, lub nieprawidłowy zapłon silnika, istnieje szansa, że twoje zawory są pokryte osadami węglowymi. Według mechaników Forda, ten problem nie jest prawdopodobne, aby wystąpić więcej niż raz w około 100k mil lub tak, co oznacza, że nie jest to coś, co trzeba będzie zrobić często. Tak czy inaczej, najlepszą rzeczą, jaką możesz zrobić, jest zastosowanie piaskowania orzechowego w celu wyczyszczenia zaworów, które prawdopodobnie będzie kosztować cię kilkaset dolarów.

  Najczęstsze problemy z Fordem Escape

Ford 1.5 EcoBoost – zatkane wtryskiwacze paliwa

Silniki z bezpośrednim wtryskiem mają niezliczone korzyści w codziennych zastosowaniach, ale mają też pewne wrodzone wady, z którymi trzeba sobie poradzić w ten czy inny sposób. Mówiliśmy już o problemach z osadami węglowymi, ale musimy również wspomnieć o wszystkich problemach związanych z zatkanymi wtryskiwaczami paliwa, które są również powszechne w silnikach z wtryskiem bezpośrednim.

Jeśli czujesz swój silnik 1.5L korbowanie przez długi czas, idling szorstki, misfiring, lub po prostu mając straszne zużycie paliwa, istnieje duża szansa, że jest to spowodowane przez zatkane wtryskiwacze paliwa. Aby to rozwiązać, trzeba będzie albo wyczyścić wtryskiwacze, wymienić uszczelki wtryskiwaczy, lub wymienić wtryskiwacze całkowicie.

Ford 1.5 EcoBoost – Problemy z wtyczkami i cewkami zapłonowymi

Problemy z cewkami zapłonowymi i świecami zapłonowymi nie muszą być problemami z niezawodnością, ponieważ są to powszechne potrzeby serwisowe. Jednak zamierzamy wspomnieć o nich tutaj, ponieważ są one kluczowe dla długoterminowej wydajności silnika. Ponieważ 1,5L EcoBoost jest silnikiem turbodoładowanym, wymaga silniejszych iskier, aby go rozpędzić.

To nieuchronnie powoduje większe obciążenie świec i cewek, co powoduje ich szybsze zużycie w porównaniu z innymi silnikami, które nie są turbodoładowane. Te „problemy” nie są tak powszechne jak w większych silnikach EcoBoost, ponieważ 1.5L nie jest szczególnie mocnym silnikiem i nie jest używany w cięższych samochodach, które mają tendencję do ciągnięcia i holowania często.

Sekcja FAQ.

Jak długo może wytrzymać Ford 1.5 EcoBoost?

Jeśli odpowiednio o niego dbasz i wykonujesz wszystkie usługi serwisowe, gdy tylko jest to konieczne, powinieneś z łatwością móc cieszyć się swoim silnikiem 1.5L EcoBoost przez 100-150 tys. mil. Pamiętaj tylko o regularnym i prawidłowym serwisowaniu samochodu i nie nadużywaj silnika.

  Najczęstsze problemy z Ford Fiesta Ecoboost

Jest to bardzo trudne do prawidłowego pomiaru, jak długo silnik może trwać, ponieważ istnieje po prostu zbyt wiele zmiennych, które idą do tego. Niektóre jednostki 1,5L EcoBoost są prawdopodobnie będzie trwać 200k, jeśli nie nawet 300k mil, podczas gdy inne mogą zawieść na zaledwie 50k mil. Nie ma uzgodnionego konsensusu w tym temacie i prawdopodobnie tak pozostanie.

Czy Ford EcoBoost 1.5 to dobry silnik?

Silnik Forda 1,5L EcoBoost jest naprawdę dobrym silnikiem z wielu różnych powodów. Na początek jest to silnik o małej pojemności skokowej, który oferuje większą moc niż wiele znacznie większych silników. Po drugie, jest to naprawdę wydajny silnik, który nie zużywa dużo paliwa i nie spala żadnego dodatkowego oleju, co z natury rzeczy czyni go tańszym w eksploatacji.

Po trzecie, silnik ten jest również naprawdę niezawodny i nieczęsto będzie wymagał napraw. Kiedy to robi, te naprawy mają tendencję do być dość przystępne, biorąc pod uwagę moc jesteś coraz z tego silnika.

Ile mocy może obsłużyć 1,5L Ford EcoBoost?

Wygląda na to, że silnik 1.5L Ford EcoBoost może osiągnąć moc do 400 KM, jak podaje kilka wiarygodnych źródeł tuningowych online. Jest to niezwykle wysoka liczba dla tak małego silnika, co oznacza, że wiele rzeczy będzie musiało być zrobione w celu zapewnienia, że silnik rzeczywiście wytrzyma 400 KM bez wysadzania.

James May

Więcej czasu spędzam na samochodach niż na czymkolwiek innym. Jeśli jesteś podobny do mnie, prawdopodobnie spodoba Ci się to, co napiszę o samochodach na tej stronie. Komentarze: james.may@luxurycarsa2z.com

Nowy na Auta Luksusowe A2Z