Częste problemy z silnikiem Ford 1.5 TDCi

Ford Focus

Ford jest znany z produkcji jednych z najlepszych silników na świecie, ale większość z nich to duże i mocne silniki V8 muscle car, które nie są jedynymi silnikami Forda. Na niższym końcu spektrum stoi 1,5L TDCi, który jest przeznaczony do celów masowych, co oznacza, że musi być w stanie wytrzymać próbę czasu nawet lepiej niż Ford V8, który zazwyczaj nie robi podobnego przebiegu.

Jako takie, mamy zamiar wymienić wszystkie wspólne problemy Ford 1.5 TDCi silnika i powiedzieć, co trzeba wiedzieć, kiedy przychodzi czas, aby go naprawić. Knocking dźwięki wydają się być rzeczą z tych silników, podczas gdy wałek rozrządu jest również znany, aby spowodować problemy. Inne problemy obejmują problemy z zaworem EGR i potencjalne wycieki oleju.

W sumie, 1,5 TDCi wydaje się być przyzwoicie niezawodny silnik, jak wiele osób ma tendencję do jazdy te dla setek tysięcy mil bez konieczności jakichkolwiek większych remontów mechanicznych lub przebudowy. Jako takie, konieczne jest, aby dbać o ten silnik prawidłowo, co oznacza wykonywanie wszystkich konserwacji i napraw w razie potrzeby.

Mimo to, wszystko może się zdarzyć i Twój silnik może cierpieć z powodu poważnych problemów, nawet jeśli zrobisz wszystko, co możesz. Jest to niestety rzecz z praktycznie wszystkich silników tam, ale jeden jest pewien, robi wszystko, co trzeba zrobić w odpowiednim czasie będzie zmniejszyć szanse na nic niestandardowego kiedykolwiek biorąc miejsce.

Knocking Sounds

Dźwięki stukania silnika są często zgłaszane dla 1.5 TDCi. Kilku właścicieli zgłaszało je z przerwami, a nawet prowadziły do przedwczesnej śmierci silnika. Pręty łączące są czasami związane z powodowaniem tych problemów i problemy z prętami łączącymi są rzeczywiście poważne i muszą być traktowane natychmiast.

  Ford Mustang Mach-E Niezawodność

Najlepiej zabrać samochód do dealera lub specjalisty Forda w momencie, gdy zauważymy dziwne odgłosy dochodzące z okolic silnika. Odgłosy takie jak te zwykle prowadzą do mechanicznego niedociągnięcia, potencjalnie nawet do łańcuchów rozrządu, które w niektórych przypadkach mogą być terminalne.

Problemy z wałkiem rozrządu

Jednym z bardziej godnych uwagi przypomnień związanych z dieslem 1.5L jest ten związany z problemami z wałkiem rozrządu. Koła zębate na krzywce są znane z łamania się, co może powodować stosunkowo poważne problemy. Niektórzy twierdzą nawet, że wałek rozrządu powinien być wymieniany co 7-9 lat lub tak, ponieważ problemy te mogą wystąpić wielokrotnie, nawet po wymianie krzywki.

Jeśli koło zębate krzywki odrywa się od nitu, może to spowodować problemy z paskiem, jak również. Jeśli to się stanie, twój silnik może być w bardzo dużych kłopotach. W związku z tym, zabierz swój samochód do mechanika, jak wspomniano w powyższym akapicie, ponieważ ignorowanie problemów takich jak te może być również terminalne.

Problemy z zaworem EGR

Zawór EGR (recyrkulacji spalin) ma za zadanie kontrolować spaliny i wykorzystywać je w procesie spalania, dzięki czemu silnik jest mniej szkodliwy dla środowiska, a jednocześnie bardziej wydajny. Jeśli więc zawór EGR zacznie sprawiać problemy, powinieneś być w stanie zauważyć je w postaci nadmiernego palenia, złego MPG, niespójnej mocy i nadmiernego zapachu oleju napędowego.

Najlepszą rzeczą byłoby wyczyszczenie zaworu EGR, ponieważ może to czasami rozwiązać problem tanio. Jednakże, jeśli ten problem utrzymuje się przez dłuższy czas, nawet po wyczyszczeniu zaworu, najlepiej jest sprawdzić wszystkie przewody, które prowadzą do i z zaworu EGR i przetestować system pod kątem ewentualnych wycieków. W końcu, wymiana zaworu EGR w tym przypadku jest zawsze najlepszym pomysłem.

  Wszystko o 2023 Ford F-250

Wycieki oleju

Wycieki oleju są częstym zjawiskiem w wielu różnych silnikach i 1.5 TDCi nie jest inny. Najczęstszym miejscem, gdzie może wystąpić wyciek oleju są uszczelki na panewkach, które nie są najwyższej jakości. Uszczelki przewodów olejowych mogą z czasem ulec zniszczeniu, podczas gdy same przewody olejowe są zazwyczaj wystarczająco wytrzymałe, aby nie przeciekać.

Tak czy inaczej, zawsze najlepiej jest wykonać test szczelności, zwłaszcza jeśli zauważysz jakieś kałuże pod samochodem. Sprawdzanie bagnetu oleju i uzupełnianie oleju, gdy tylko zauważysz jego brak, to tylko sposób na przedłużenie problemu. Sprawdź samochód pod kątem wycieków i napraw/wymień wszystkie elementy, które je powodują.

Dział FAQ

Które modele Forda wykorzystują silnik 1.5 TDCi?

Silnik Forda 1.5 TDCi jest używany w całej gamie modeli Forda z silnikiem wysokoprężnym, od samochodów takich jak Fiesta do dużego rodzinnego wozu Forda C-Max. Powodem, dla którego Ford używa tego silnika w całej swojej gamie jest to, że jest tani w zakupie, tani do napełnienia, dość niezawodny i przyzwoicie trwały, wszystkie te cechy są potrzebne do dobrych samochodów codziennego kierowcy.

1.5 TDCi wypycha między 75 KM i 120 KM, co nie czyni go zbyt potężnym, ale jego 185-270 Nm momentu obrotowego jest więcej niż dużo dla tego, co ten silnik jest zwykle używany do.

Jakie silniki wysokoprężne oferuje Ford?

Ford ma w swojej ofercie całkiem sporo silników wysokoprężnych. 1.5L jest obecnie najmniejszym silnikiem Forda, podczas gdy najwyższej klasy ciężarówki Heavy Duty mogą być wyposażone w silniki o pojemności ponad 7 litrów. Zasadniczo wszystkie te silniki są zaprojektowane tak, aby wytrzymać setki tysięcy mil i wszystkie są dość niezawodne.

  Ford nie chce zapalić - przyczyny i jak to naprawić

W związku z tym, że jest to samochód o dużej pojemności skokowej, można go kupić w wersji z silnikiem benzynowym, a także w wersji z silnikiem wysokoprężnym.

Czy powinienem kupić Forda 1.5 TDCi?

Jeśli chcesz mieć niedrogiego, niezawodnego i łatwego w obsłudze Forda, który posiada odpowiedni układ napędowy, 1.5L TDCi jest naprawdę dobrym wyborem. Jeśli odpowiednio zadbasz o ten silnik, powinien on być w stanie wytrzymać wszystkie codzienne stresy bez większych problemów mechanicznych lub jakichkolwiek.

Pomysł na ten silnik jest, aby pozostać na szczycie wszystkich jego potencjalnych niggles. Może nie są to najlepsze silniki wysokoprężne na rynku, ale są więcej niż dużo dla tego, co są przeznaczone do zrobienia.

James May

Więcej czasu spędzam na samochodach niż na czymkolwiek innym. Jeśli jesteś podobny do mnie, prawdopodobnie spodoba Ci się to, co napiszę o samochodach na tej stronie. Komentarze: james.may@luxurycarsa2z.com

Nowy na Auta Luksusowe A2Z