Częste problemy z silnikiem Ford 2.0 EcoBoost

Ford EcoBoost 2.0 4-cylindrowy silnik został po raz pierwszy wprowadzony z powrotem w 2010 roku. Ten silnik gazowy z wtryskiem kierunkowym oferuje moc pomiędzy 200 KM – 252 KM i moment obrotowy 221lb-ft – 270lb-ft. Silnik ten można znaleźć w wielu modelach Forda, Lincolna, Volvo i Land Rovera. Silnik ten pozostał stosunkowo niezmieniony do 2015 roku, kiedy to Ford znacznie go przerobił.

Przeprojektowanie to zostało wykonane w celu zaoferowania przez silnik większej mocy, ale bez poświęcania wydajności. Niezawodność, 2.0 EcoBoost wydaje się być dość niezawodny silnik, ponieważ nie ma wielu wspólnych problemów, aby mówić. Jasne, zawsze będą niezliczone problemy, które zdarzają się z powodu braku konserwacji, ale jeśli zrobisz wszystko, co musisz, ten silnik będzie trwał.

Jeśli chodzi o wspólne problemy Forda 2.0 EcoBoost, obejmują one problemy z pękniętym kolektorem wydechowym, cewką sterującą turbo, pompą paliwową niskiego ciśnienia i problemy z gromadzeniem się węgla. Żaden silnik nie może trwać wiecznie, a 2.0 EcoBoost nie jest inny, co oznacza, że w pewnym momencie będziesz musiał wymienić różne elementy.

W sumie, zakres silników EcoBoost przez Forda okazała się być bardziej wydajne, ale równie potężne, jak niektóre z ich wcześniejszych większych silników. Jasne, to może nie być tak ekscytujące jak 6-cylindrowy, lub szczególnie V8, ale większość ludzi będzie więcej niż zadowolony z 2,0L.

1. Ford 2.0 EcoBoost – Pęknięty kolektor wydechowy

Zarówno pierwsza jak i druga generacja silnika 2.0 EcoBoost wykorzystuje zintegrowaną konstrukcję kolektora wydechowego wykonanego ze stali i umieszczonego bezpośrednio na głowicy cylindra. Taka konstrukcja ma swój własny zestaw zalet i wad, ale teraz skupimy się tylko na wadach.

  Ford Maverick Niezawodność

Kiedy ten silnik jest pod zwiększonym napięciem, takich jak podczas holowania i ciągnięcia, nadmierne temperatury mogą skurczyć i rozszerzyć kolektora wydechowego, a tym samym spowodować jego pęknięcie. Te pęknięcia są niczym więcej niż pęknięcia linii włosów, ale może zwiększyć rozmiar i liczbę tym dłużej ten problem idzie niezauważone. Jako takie, upewnij się, aby sprawdzić swój kolektor wydechowy, gdy tylko twój serwis samochodu, ponieważ może to wysadzić turbocharged całkowicie.

2. Ford 2.0 EcoBoost – Problem z cewką turbo

Elektromagnetyczny zawór turbodoładowania, znany również jako zawór doładowania, ma za zadanie kontrolować ilość doładowania, jaką otrzymuje silnik. Jest to niewielka jednostka elektryczna, która za pośrednictwem ECU samochodu steruje zaworami upustowymi. Dlatego ten mały moduł działa jak mózg dla turbosprężarki, ponieważ decyduje o tym, jak bardzo i jak często turbina będzie się rozpędzać.

Kiedy ten zawór zawiedzie, turbosprężarka będzie produkować albo za dużo albo za mało doładowania i w ten sposób znacząco wpłynie na Twoje wrażenia z jazdy. Dobra wiadomość jest taka, że część zamienna nie kosztuje aż tak dużo pieniędzy, ale zła jest taka, że ten mały moduł znajduje się w turbosprężarce, która jest zakopana głęboko w zatoce silnika.

3. Ford 2.0 EcoBoost – problemy z pompą paliwową o niskim ciśnieniu

Silnik Forda 2.0 EcoBoost zasadniczo wykorzystuje dwie pompy paliwowe, pompę paliwową niskiego ciśnienia i pompę paliwową wysokiego ciśnienia. Ponieważ jest to silnik z wtryskiem bezpośrednim, wysokociśnieniowa pompa paliwowa pompuje paliwo do wtryskiwaczy pod ciśnieniem prawie 30 000psi. Oznacza to, że pompa wysokiego ciśnienia potrzebuje pompy niższego ciśnienia, która będzie pompować paliwo ze zbiornika do pompy wysokiego ciśnienia.

  Czy Ford Focus Ecoboost to dobry samochód?

Jednak 2.0 EcoBoost ma mały filtr paliwa umieszczony tuż przed pompą paliwową niskiego ciśnienia, co oznacza, że może się zatkać i spowodować, że pompa będzie pracować za dużo. To nieuchronnie doprowadzi pompę paliwową niskiego ciśnienia do rychłej awarii i dlatego trzeba będzie ją wymienić razem z zatkanym filtrem paliwa.

4. Ford 2.0 EcoBoost – Nagromadzenie węgla

Silniki z bezpośrednim wtryskiem prawie zawsze cierpią z powodu nagaru i 2.0 EcoBoost nie jest inny. Silniki bez bezpośredniego wtrysku dostarczają paliwo przez kolektor dolotowy pod bardzo wysokim ciśnieniem, co oznacza, że zawory pozostają czyste przez cały czas. Silniki z bezpośrednim wtryskiem paliwa nieuchronnie powodują gromadzenie się osadów węglowych na zaworach i ograniczają przepływ powietrza do silnika.

Jest to powolny proces, co oznacza, że osady te nie będą się gromadzić w ciągu jednej nocy. Jednak, gdy tak się stanie, należy oczyścić zawory tak szybko, jak to możliwe, ponieważ może to nadwerężyć silnik może spowodować wiele problemów w dół linii. Najlepszą metodą, aby to zrobić jest użycie tak zwanej obróbki strumieniowej orzecha włoskiego, który jest prawdopodobnie będzie kosztować kilka setek dolarów.

Sekcja FAQ

Czy Ford 2.0 EcoBoost wymaga paliwa premium?

Ford 2.0 EcoBoost będzie pracował po prostu dobrze ze zwykłym gazem, ale twoja moc nie będzie na poziomie 100%. W związku z tym możesz używać zwykłego paliwa, ale używanie paliwa premium jest zawsze lepszym wyborem. Paliwo premium zwiększy ogólną wydajność paliwa, obniży emisję spalin i da Ci dodatkową moc przez cały czas.

  Częste problemy z przekładnią Ford F150

Paliwo premium jest chemicznie lepsze na wiele sposobów, co oznacza, że istnieją niezliczone korzyści z używania paliwa premium we wszystkich samochodach i silnikach, a nie tylko tych, które specjalnie „potrzebują” paliwa premium.

Jak długo może działać silnik 2.0 Ford EcoBoost?

Silnik 2.0 Ford EcoBoost powinien z łatwością wytrzymać co najmniej 150 tys. mil, jeśli odpowiednio o niego zadbasz. Istnieją przypadki, w których właściciele skarżyli się, że silnik zawodzi dużo wcześniej, ale nie wydaje się to być powszechnym problemem.

Jeśli odpowiednio dbasz o silnik i wymieniasz oleje i filtry, gdy jest to konieczne, a także czyścisz silnik z wszelkich osadów węglowych, powinieneś być bezproblemowy. Po 150 tys. mil, prawdopodobnie napotkasz poważniejsze problemy, które będą wymagały kosztownych części zamiennych, ale nawet wtedy silnik będzie mógł trwać.

Czy Ford 2.0 EcoBoost wymaga oleju syntetycznego?

Tak, silnik 2.0 EcoBoost znajdujący się w wielu modelach Forda w dzisiejszych czasach opiera się na oleju syntetycznym. Jednak zawsze należy przejrzeć instrukcję obsługi właściciela, aby mieć 100% pewności. Olej syntetyczny ma stabilną lepkość i naprawdę dobrze chroni silnik przed zużyciem.

Poprawia również utlenianie spalania i utrzymuje stabilne temperatury, co jest naprawdę ważne, jeśli często ciągniesz lub holujesz swój silnik 2.0 EcoBoost.

James May

Więcej czasu spędzam na samochodach niż na czymkolwiek innym. Jeśli jesteś podobny do mnie, prawdopodobnie spodoba Ci się to, co napiszę o samochodach na tej stronie. Komentarze: james.may@luxurycarsa2z.com

Nowy na Auta Luksusowe A2Z