Częste problemy z silnikiem Ford 3.5 V6

Ford 3.5 V6 został wydany jeszcze w 2007 roku i jest powszechnie znany jako „Cyclone” lub „Duratec 3.5”. Jednostka 3.5 była początkowo stosowana w Fordach Edge i Lincoln MKZ, ale później znalazła się w wielu innych modelach. Z mniej niż 300 KM na kranie, 3,5L V6 z pewnością nie będzie imponować nikomu, jak niektóre silniki EcoBoost Ford może zrobić więcej niż to z połową wielkości.

Tak czy inaczej, silnik 3,5L nie został wprowadzony do samochodów wyczynowych, ale raczej jako wydajny i niezawodny. Jako takie, 3.5L jest przyzwoicie niezawodny silnik, który może trwać długo bez żadnych problemów, ale żaden silnik nie jest doskonały, a teraz mamy zamiar wymienić wspólne Ford 3.5 V6 problemów z silnikiem.

Najczęstsze problemy związane są z pompą wodną, rozrzedzeniem oleju, fazami momentu obrotowego krzywki i kondensacją intercoolera. Zanim zagłębimy się w te kwestie, musimy odnieść się do faktu, że 3.5L jest solidnym i niezawodnym silnikiem jako całość. Są to jedynie powszechne problemy, ale nie występują u wszystkich jednostek 3.5.

Jeśli chcesz, aby ten silnik przetrwał całe życie, musisz odpowiednio o niego zadbać. Dobrą wiadomością jest to, że ten silnik nie jest tak drogi w eksploatacji, jak niektórzy mogą oczekiwać, biorąc pod uwagę jego rozmiar. W sumie jest to dobra, niezawodna i wydajna jednostka napędowa, która nikogo nie zadziwi ani nie urazi.

Problemy z silnikiem Forda 3.5 V6 – problemy z pompą wodną

Jeśli chodzi o układy chłodzenia silnika, pompy wodne są znanym punktem awarii. Zadaniem pompy wodnej jest cyrkulacja płynu chłodzącego w całym silniku, co oznacza, że jest ona niezbędna do utrzymania temperatury silnika na bezpiecznym poziomie. To sprawia, że problemy z pompą wodną są pilną naprawą, ponieważ mogą szybko zniszczyć silnik.

  Lata, których należy unikać w przypadku Forda Edge - najlepsze i najgorsze lata

Niestety, silnik 3.5L V6 Forda jest znany z posiadania stosunkowo wadliwej pompy wodnej, co oznacza, że problem ten może zagrażać całemu układowi napędowemu. Pompa wodna jest napędzana przez łańcuch rozrządu, co czyni ją o wiele bardziej ryzykowną i trudniejszą do naprawy. W związku z tym, jeśli zauważysz, że temperatura Twojego silnika rośnie, koniecznie wyłącz samochód i sprawdź pompę wody.

Problemy z silnikiem Ford 3.5 V6 – problemy z rozrzedzeniem oleju

Wcześniej mówiliśmy o tym, że Ford 3.5 cierpi na awarie pompy wody, które mogą również powodować mieszanie się płynu chłodzącego z olejem silnikowym, a tym samym jego znaczne rozcieńczenie. Nie jest to tak częste jak problem z pompą wodną, ale zdarza się. Jeśli nie zostanie to zauważone przez jakiś czas, mocno rozcieńczony olej straci zdolność do prawidłowego smarowania silnika, a tym samym może spowodować katastrofalne uszkodzenie silnika.

Wydaje się również, że istnieje kilka pozwów sądowych bezpośrednio związanych z tymi dwoma problemami. Olej silnikowy jest prawdopodobnie najważniejszym płynem, jaki posiada samochód, co oznacza, że zawsze należy go odpowiednio uzupełniać, a także wymieniać w prawidłowych odstępach czasu, aby zabezpieczyć silnik przed wieloma różnymi problemami.

Problemy z silnikiem Ford 3.5 V6 – Problem z fazą momentu obrotowego krzywki

Ford 3.5L V6 występuje w dwóch różnych wariantach. Pierwszy z nich wykorzystuje pojedynczy wałek rozrządu, podczas gdy drugi opiera się na podwójnym niezależnym zmiennym rozrządzie. To rozróżnienie jest ważne, ponieważ problemy z fazami momentu obrotowego krzywki dotyczą tylko tego drugiego. Ideą podwójnego niezależnego rozrządu jest prawidłowe zsynchronizowanie czasu dolotu i wydechu w celu uzyskania lepszych osiągów.

  Ford Focus ST Niezawodność

Te fazery momentu obrotowego są przeznaczone do obracania tych dwóch wałków rozrządu zgodnie z rozrządem silnika. Gdy te przestaną działać prawidłowo, spowodują one szorstkie biegu jałowego, sprawdzić światło silnika, utrata mocy i poważne silnika grzechotanie. Nie jest to najtańsza ani najłatwiejsza rzecz do naprawienia, więc upewnij się, że sprawdzasz te elementy przy każdym serwisie samochodu.

Problemy z silnikiem Ford 3.5 V6 – kondensacja intercoolera

Jeśli jeździsz swoim silnikiem Forda 3.5L V6 w szczególnie wilgotnych miejscach, takich jak Floryda, możesz napotkać problemy z wodą uwięzioną wewnątrz intercoolera, zamiast odparować. W związku z tym nadmiar wody w intercoolerze nie jest w stanie odparować i powoduje potknięcia i wahania silnika, zwłaszcza przy dużym obciążeniu, takim jak holowanie, ciągnięcie lub jazda po autostradzie.

Te problemy można rozwiązać za pomocą różnych komponentów z rynku wtórnego, takich jak tak zwany „catch can”. Polega on na wyłapywaniu nadmiaru wody przez podciśnienie pochodzące z turbosprężarki i zatrzymywaniu jej wewnątrz intercoolera. Warto również wspomnieć, że problemy te dotyczą tylko wcześniejszych silników 3.5L V6, ponieważ późniejsze zostały przeprojektowane przez Forda.

Sekcja FAQ.

Czy Ford 3.5L V6 to dobry silnik?

To zależy od tego, czego oczekujesz od silnika. Jeśli chcesz dużej mocy, szybkości reakcji i wysokiego momentu obrotowego, to 3,5L V6 nie jest dla Ciebie. Wiele osób uważa, że ten silnik jest naprawdę potężny, ponieważ jest to 6-cylindrowy silnik o stosunkowo dużej pojemności skokowej, ale jest to dalekie od prawdy, ponieważ nawet niektóre 3-cylindrowe silniki Ford EcoBoost oferują podobną moc.

  Ford Focus Electric Niezawodność

Z drugiej strony, jeśli chcesz niezawodny, wydajny i niezawodny koń roboczy silnika, 3,5L Ford V6 jest prawdopodobnie będzie Ci odpowiadać dobrze.

Jak wydajny jest silnik Forda 3.5L V6?

Biorąc pod uwagę jak duży jest ten silnik, imponujące jest to, że może on osiągnąć do 20MPG w mieście i do 26MPG na autostradzie. Te wyniki MPG mogą być zmienione na wiele sposobów, głównie przez sposób jazdy. Jasne, istnieje wiele mniejszych silników Forda, które mogą zaoferować lepsze MPG niż ten, ale dla silnika 2007, to jest więcej niż dobre.

Jeśli porównasz ten V6 do innych silników V6 i V8, natychmiast zobaczysz, że ten jest znacznie bardziej wydajny i bardziej wyrafinowany.

Jak długo może trwać silnik Forda 3,5L V6?

Jeśli zrobisz swoją należytą staranność i dbać o silnik prawidłowo, jesteś prawdopodobnie będzie doświadczyć więcej niż 200k mil bez konieczności jakichkolwiek poważnych remontów silnika. Wiele rzeczy wpływa na to, jak długo silnik może trwać, co oznacza, że trudno jest ocenić „prawdziwy” limit.

Tak czy inaczej, wielu właścicieli Fordów 3.5L V6 z dumą stwierdza, że ich silniki z łatwością przekroczyły granicę 250k lub nawet 300k mil, ale nie ma pewności, czy te silniki były przebudowywane w jakikolwiek sposób, kształt lub formę.

James May

Więcej czasu spędzam na samochodach niż na czymkolwiek innym. Jeśli jesteś podobny do mnie, prawdopodobnie spodoba Ci się to, co napiszę o samochodach na tej stronie. Komentarze: james.may@luxurycarsa2z.com

Nowy na Auta Luksusowe A2Z