Audi oferuje obecnie hybrydową wersję plug-in modelu Q5 o nazwie Q5 55 TFSI e, a także w pełni elektrycznego SUV-a Audi e-Tron, który jest mniej więcej w pełni elektryczną wersją Q5, biorąc pod uwagę jego rozmiar i pozycję na rynku. Oba te są zaprojektowane jako bardziej wydajne i przyjazne dla środowiska wersje Q5.
Q5 55 TFSI e został uruchomiony w 2020 roku i oferuje stosunkowo mały akumulator elektryczny i standardowy Audi 2.0L 4-cylindrowy turbo dla łącznej mocy 362 KM i 369lb-ft momentu obrotowego. Dobrą rzeczą jest to, że Q5 55 TFSI e nie poświęca żadnej przestrzeni ładunkowej, aby zmieścić silnik elektryczny i baterie.
Z drugiej strony, Audi e-Tron SUV jest dostępny w dwóch podobnych wersjach, w zależności od wielkości baterii. e-Tron był pierwszym prawdziwym seryjnie produkowanym SUV-em Audi, co oznacza, że konkuruje on bezpośrednio z Mercedesem EQC, Teslą Model Y, Jaguarem I-Pace oraz elektrycznym BMW X3.
Oba z nich są prawdziwymi SUV-ami Audi, co oznacza, że oferują ładnie zaprojektowane nadwozie i wnętrze, dużo miejsca, dużo technologii i dość wysoką cenę wejścia.
Audi Q5 55 TFSI e – Q5 w wersji plug-in
Zaczynając od 52,995 dolarów, Audi Q5 55 TFSI e plug-in jest pozycjonowane pomiędzy podstawowym modelem Q5 45 TFSI a topowym Audi SQ5. Ostatni lifting Q5 sprawił, że Q5 wygląda bardziej zgodnie z innymi istniejącymi modelami Audi, ponieważ ma teraz większy grill i parę bardziej agresywnie wyglądających reflektorów.
55 TFSI e łączy w sobie 2.0L 4-cylindrowy turbo z silnikiem elektrycznym, co daje łączną moc 362 KM i 369 lb-ft momentu obrotowego. Wyposażony jest również w standardową 7-biegową skrzynię S-Tronic, która dba o zmianę przełożeń, nawet tego nie zauważając. Quattro AWD jest również w standardzie, co sprawia, że 55 TFSI e jest w stanie zrobić 0-60mph bieg w 5 sekund, który jest prawie tak szybko, jak SQ5.
55 TFSI e s 550 funtów cięższy w porównaniu do zwykłego 2.0L Q5, ale ta dodatkowa masa nie poświęca wrażenia z jazdy. Model 55 TFSI e jest wyposażony w skromną baterię o pojemności 14,1 kWh, która zapewnia zasięg około 20 mil w trybie całkowicie elektrycznym.
Ogólne wyniki MPG wynoszą około 27MPG, ale z pomocą akumulatora, 55 TFSI e może w rzeczywistości osiągnąć około 50 MPGe. Poza tym, Q5 jest identyczny z Q5 bez zasilania, co oznacza, że jest wygodny, luksusowy i cichy w prowadzeniu.
Audi e-Tron SUV – Pierwszy elektryczny SUV Audi
Jeśli chcesz mieć elektryczny odpowiednik Q5, będziesz musiał przejść przez trasę Audi e-Tron, ponieważ co prawda droższy e-Tron SUV jest mniej więcej elektrycznym Audi Q5. e-Tron zaczyna się od 67,095 dolarów, co czyni go nieco droższym niż Q5.
Jednak za tę cenę, dostajesz bardziej specjalne traktowanie, ponieważ Audi zadbało o to, aby e-Tron i e-Tron Sportback wyglądały tak samo. Audi twierdzi, że e-Tron powinien być w stanie zrobić odpowiednie 218-222 mil między opłatami, ale plusem jest to, że czasy ładowania są szybkie na całej planszy.
e-Tron oferuje 355 KM i 414 lb-ft momentu obrotowego w zwykłym trybie jazdy, ale jeśli przełączyć go do sportu, e-Tron podnosi tę moc chwilowo do 402 KM i 490 lb-ft momentu obrotowego. Wszystkie wersje e-Trona są w stanie ładować się w szybkim tempie 150 kW, co oznacza, że e-Tron może być w pełni uzupełniony w około 40 minut.
e-Tron jest oceniany na 78 MPGe, podczas gdy wersja Sportback na 75MPGe. Poza jednostką napędową, e-Tron jest mniej więcej taki sam jak Q5.
Audi Q5 55 TFSI e vs Audi e-Tron SUV?
Q5 kosztuje o wiele mniej niż e-Tron, co oznacza, że jesteś w stanie wydać sporo pieniędzy na wyposażenie opcjonalne i nadal być daleko od MSRP e-Trona. To powiedziawszy, należy wydać pieniądze na wyposażenie opcjonalne, jeśli chcesz, aby Twój Q5 wyglądać i czuć się tak premium, jak to możliwe.
Pomiędzy tymi dwoma modelami, e-Tron wygląda nieco lepiej, zwłaszcza w wersji Sportback, ponieważ zawiera bardziej pewny siebie język projektowania. Jeśli przechodzisz z samochodu z silnikiem spalinowym, powinieneś najpierw wypróbować Q5, ponieważ oferuje on możliwość napędzania się zarówno silnikiem spalinowym, jak i elektrycznym.
Jeśli jednak chcesz cieszyć się w pełni elektrycznym samochodem, e-Tron jest jednym z najlepszych elektrycznych SUV-ów, jakie możesz teraz kupić. W sumie, oba są niesamowite, ale twoje preferencje dla plug-in hybrid lub EV prawdopodobnie zadecydują o ostatecznym wyniku.
Sekcja FAQ
Czy Audi zamierza wypuścić elektryczne Q5?
Jak wspomniano wcześniej, e-Tron jest mniej lub bardziej elektryczna wersja Q5, więc nie jest prawdopodobne, że Audi zamierza wydać elektryczne Q5 per se. Może w dół linii, Audi będzie oddzielić oddział e-Tron z regularnych Audi, jak wydaje się, że elektryczne Audi niekoniecznie zatrudniają ten sam język projektowania.
Tak czy inaczej, nie ma po prostu potrzeby, aby Audi wydać elektryczne Q5 tak długo, jak e-Tron SUV jest w sprzedaży. Audi prawdopodobnie wkrótce wyjdzie z elektrycznym sedanem, który będzie rywalizował z Mercedesem EQS i Lucid Air.
Czy hybrydy plug-in są lepsze od samochodów elektrycznych?
Hybryda plug-in to rozwiązanie pośrednie pomiędzy zwykłym samochodem z silnikiem spalinowym a samochodem w pełni elektrycznym, co oznacza, że wykorzystuje zarówno silnik spalinowy, jak i elektryczny. Hybrydowy układ napędowy typu plug-in jest bardziej elastyczny, co oznacza, że nie zawsze trzeba jeździć w trybie czysto elektrycznym.
Jednak EV jest naturalnym kolejnym krokiem po hybrydzie plug-in i dlatego większość ludzi jest nimi tak zainteresowana. Jako takie, EV są lepsze, ale tylko wtedy, gdy jesteś w stanie w pełni je wykorzystać.
Jaki jest najlepszy samochód elektryczny Audi?
Audi e-Tron jest rzeczywiście naprawdę ładnym samochodem, ale najlepszym Audi EV jest bez wątpienia e-Tron GT, ponieważ jest to moim zdaniem najlepiej wyglądający EV na rynku. e-Tron GT bazuje na tej samej platformie co Porsche Taycan, co oznacza, że z natury jest sportowy i dynamiczny.
Wielu dziennikarzy motoryzacyjnych uważa jednak, że e-Tron RS GT jest bardziej dynamiczną wersją Porsche Taycan, co dla wielu jest zaskoczeniem. Podsumowując, e-Tron GT jest wyraźnym zwycięzcą, jeśli chodzi o Audi EV.