Czy BMW jest niezawodne po 100 tys. km?

BMW jest powszechnie uznawane za luksusową markę samochodów, która zapewnia również doskonałe osiągi podczas jazdy. Ale czy BMW jest niezawodne po przejechaniu ponad 100 000 mil? To zależy. Niektóre modele, takie jak BMW E46 i E90 są znane z przebiegu przekraczającego 300 000 mil. Ale to zależy od wielu czynników.

Które BMW są niezawodne po 100 tys. km?

Wiele osób zgłosiło, że jeździło BMW E90 przez ponad 100 000 mil. Takie samochody nadal dobrze się prowadzą bez żadnych większych problemów.
Jednak samochody BMW wyprodukowane po 2006 roku rzadko są tak niezawodne jak modele wyprodukowane przed 2000 rokiem, ponieważ nowsze pojazdy używają degradowalnych plastików w swoich silnikach, ze względu na regulacje Unii Europejskiej dotyczące zrównoważonego rozwoju.

Niezawodne modele BMW po 2000 r.
● BMW 2006 – 2010 seria 3 (E90)
BMW 2004 – 2010 serii 5 E60 i E61
BMW 2002 – 2008 seria 7
BMW 318i, po 2000 r., lub E46 przed 2000 r.
BMW 325i
Niezależnie od tego, jak dobrze dbasz o swój pojazd, niektóre modele są bardziej trwałe niż inne.

Jak sprawić, by Twoje BMW jeździło dłużej niż 100 tys. mil?

Niektóre modele BMW są znane z tego, że mogą przejechać ponad 300 000 mil. Ale to zależy od wielu czynników. Na przykład, jeśli nie wymieniasz oleju regularnie lub nie konserwujesz silnika prawidłowo, to jest prawdopodobne, że Twój samochód będzie wymagał poważnych napraw po przejechaniu 100 tys. mil.
Pojazdy BMW są zaprojektowane tak, aby były łatwe w utrzymaniu i naprawie. Aby jednak uzyskać najlepsze osiągi, należy przestrzegać poniższych zaleceń dotyczących konserwacji:

  Czy BMW można serwisować w dowolnym miejscu?

Wymiana oleju i filtrów

Regularnie wymieniaj olej i filtry w swoim BMW raz w roku lub co 8000 mil (około dwóch lat jazdy, w zależności od tego, jak często jeździsz). Regularnie wymieniaj filtry powietrza i raz w roku udaj się do mechanika na szybki przegląd, zwłaszcza jeśli planujesz jeździć samochodem przez dłuższy czas.

Ostrożna jazda

Agresywna jazda może spowodować uszkodzenie silnika Twojego BMW. W miarę możliwości unikaj gwałtownego przyspieszania i hamowania. Agresywna jazda może nie tylko uszkodzić silnik, hamulce i zawieszenie samochodu, ale także zagrozić bezpieczeństwu Państwa i osób znajdujących się w pobliżu.

Kontroluj swój pojazd

Regularnie sprawdzać płyny, paski, węże i inne elementy pod kątem zużycia i w razie potrzeby wymieniać je. Na przykład: Wymienić klocki hamulcowe, które zużyły się o więcej niż 30% w stosunku do stanu fabrycznego.

Ubezpieczenie i gwarancja

Najlepiej jest zainwestować w dobrą gwarancję BMW już przy zakupie pojazdu. Pokryje ona wszelkie naprawy, których Twoje BMW może potrzebować, a które mogą być dość kosztowne, jeśli nie są objęte rozszerzonym planem gwarancyjnym. Dobra polisa ubezpieczeniowa i gwarancja mogą zapewnić Ci przejechanie nawet 80,000 mil, co liczy się jako coś.

Dlaczego nowe BMW psują się po 100 tys. km?

Nowe niemieckie samochody psujące się po gwarancji to nie mit. Starsze modele BMW są znane z niezawodności i długiej żywotności. Jednak wiele osób miało problemy z nowszymi BMW po przejechaniu 100 tys. lub nawet 75 tys. mil, zaraz po zakończeniu gwarancji.
Faktem jest, że każdy samochód psuje się po osiągnięciu końca swojej żywotności. BMW nie są wyjątkiem od tej reguły i są zbudowane w oparciu o skomplikowaną technologię, która w końcu wymaga konserwacji lub naprawy.
Nowsze silniki BMW są nie tylko pełne degradowalnego plastiku, który łatwo się topi, ale są również pełne nowych technologii, które mogą łatwo ulec awarii.

  Czy BMW mają dużo problemów?

Zaprogramowane starzenie się odgrywa dużą rolę w tym, dlaczego nowe BMW nie osiągają przebiegu ponad 100 tys. km.

Zaprogramowane starzenie się to koncepcja, zgodnie z którą konstrukcja samochodu sprawia, że staje się on przestarzały przed czasem. Może się to zdarzyć, gdy producenci projektują nowe modele i chcą się pozbyć starych, lub gdy używają tańszych części, aby obniżyć koszty produkcji i zaoszczędzić pieniądze dla siebie.
Dobrym przykładem zaprogramowanego starzenia się jest Apple wydające aktualizację oprogramowania w swoich iPhone’ach, aby spowolnić starsze telefony, aby użytkownicy kupowali nowe. Chociaż nie dzieje się to w ten sam sposób z samochodami, większość niemieckich producentów celowo ogranicza zasięg swoich pojazdów, w przeciwieństwie do japońskich i koreańskich.
Zasadniczo, zaprogramowana przestarzałość jest wykorzystywana do uzyskania większej sprzedaży w czasie. Jeśli producenci mogą sprawić, że ich starsze modele wydają się przestarzałe, to mogą sprzedać więcej samochodów w dłuższej perspektywie.
Produkcja samochodu, który może działać na więcej niż 100 tys. mil może nie być najlepszą strategią dla firmy próbującej nadążyć za sprzedażą. Jednak wciąż można znaleźć wielu ludzi, którzy przejechali BMW ponad 200 tys. mil lub 300 tys. mil.

FAQ

Czy warto kupować używane BMW z dużym przebiegiem?

To, czy powinieneś kupić BMW z dużym przebiegiem, zależy w dużej mierze od tego, jak dobrze było ono utrzymywane, od jego dokumentacji serwisowej i od tego, jak było prowadzone. Dodatkowo, typ BMW, które kupujesz ma znaczenie. Różne modele mają różną żywotność.
Dla nowszych BMW, jako zasada kciuka, spróbuj kupić samochód z mniej niż 60,000 mil na zapisie. W przypadku starszych BMW, wyprodukowanych przed rokiem 2006, szukaj samochodów z przebiegiem poniżej 100 000 mil.

  Czy Volvo to niezawodne samochody używane?

Ile mil może przejechać BMW w najlepszym przypadku?

Istnieją zapisy przebiegu BMW przekraczającego 300 000 mil. Oczywiście, takie przypadki są skrajne i niełatwo do nich dotrzeć. Większość BMW zazwyczaj przejeżdża od 100 000 do 200 000 mil przy dobrej obsłudze i konserwacji. Z drugiej strony, większość salonów samochodowych unika sprzedaży BMW z przebiegiem ponad 80 000 mil, ponieważ zazwyczaj wymagają one wielu przeglądów i poważnych napraw.

Kiedy samochody BMW zaczynają mieć problemy i poważne usterki?

Większość nowszych modeli BMW zaczyna doświadczać poważnych problemów około rok po wygaśnięciu gwarancji lub zazwyczaj po przejechaniu 80 000 do 100 000 mil. Wszystko to zależy w dużej mierze od tego, jak dobrze konserwowałeś pojazd. Jednak niezależnie od Twojej dbałości, pojazdy te mają ograniczoną żywotność, a im starsze jest BMW, tym droższe jest jego utrzymanie i funkcjonowanie w dłuższej perspektywie.

James May

Więcej czasu spędzam na samochodach niż na czymkolwiek innym. Jeśli jesteś podobny do mnie, prawdopodobnie spodoba Ci się to, co napiszę o samochodach na tej stronie. Komentarze: james.may@luxurycarsa2z.com

Nowy na Auta Luksusowe A2Z