Czy Citroën DS5 to dobry samochód?

Czy Citroën DS5 to dobry samochód?

Citroën DS5 to pięciodrzwiowy rodzinny półluksusowy hatchback produkowany przez Citroëna w latach 2010-2018. DS5 to samochód, który wygląda naprawdę uderzająco wewnątrz i na zewnątrz, i taki, który czuje się o wiele bardziej luksusowy niż większość innych modeli Citroëna. Więc, czy Citroën DS5 to dobry samochód?

Citroën DS5 ma kilka zalet, takich jak design, silniki, technologia, bezpieczeństwo i potencjalnie nawet praktyczność. Z drugiej strony, samochód nie ma najlepszą reputację niezawodności i wielu uważa, że również kosztuje trochę za dużo, jak na to, co jest. W każdym razie, DS5 może być dobrym samochodem, jeśli lubisz go tak jak jest, jeśli nie lubisz samochodu, jesteś lepiej bez niego.

Silniki w ofercie z DS5 są przyzwoite, ponieważ istnieje kilka różnych opcji silnika można wybrać. Projekt DS5 jest jednym z jego mocnych stron, ponieważ samochód wygląda odważnie i futurystycznie. Wnętrze jest bardzo podobne, co jest czymś, do czego większość z nas nie przywykła widząc markę taką jak Citroën.

Jednak niezawodność DS5 jest wątpliwa w najlepszym wypadku, ponieważ samochód cierpi na wiele różnych problemów, które utrudniają doświadczenie użytkownika samochodu dość trochę. Wartości te są naprawdę dobre na rynku 2nd hand, co czyni je popularne do dziś. Wreszcie, praktyczność jest w porządku, ale samochód poświęca przestrzeń dla projektu trochę.

Citroën DS5 – Jednostka napędowa

Jeśli chcesz mieć Citroëna DS5 napędzanego benzyną, będziesz musiał wybrać 4-cylindrowy silnik o pojemności 1,6 l, który oferuje od 150 do 200 KM w przypadku wcześniejszych modeli lub 165 KM w przypadku modelu po faceliftingu. Silniki te mogą zwrócić do 40MPG połączone i mogą być sparowane z ręczną skrzynią biegów lub Citroën automatyczną skrzynią biegów.

  Czy Citroën C4 Aircross to dobry samochód?

Jeśli wolisz silniki wysokoprężne, możesz wybierać między 4-cylindrowym silnikiem wysokoprężnym o pojemności 1,6 l lub 2,0 l, gdzie 1,6 l oferuje moc do 120 KM, a 2,0 l – do 181 KM. Te mogą zwrócić do 55MPG łącznie i mogą być również sparowane z ręczną lub automatyczną skrzynią biegów.

Można również przejść do hybrydowego DS5 dla modeli po 2015 roku, które oferują 2,0L diesel z silnikiem elektrycznym dla łącznej mocy około 200 KM i maksymalnej 70MPG połączone. Wszystkie modele DS5 są FWD i te silniki wydają się naprawdę dobrze pasować do charakteru samochodu.

Citroën DS5 – Design i podwozie

Citroën DS5 wygląda efektownie wewnątrz i na zewnątrz, ponieważ jest to jeden z głównych punktów sprzedaży DS5. Samochód wygląda futurystycznie i jest wypełniony mnóstwem futurystycznych akcentów stylistycznych, które znacznie podnoszą jakość doświadczenia. Wnętrze jest pluszowe i interesujące, ale nie może konkurować z prawdziwymi niemieckimi samochodami luksusowymi, nie pod względem stylu i wyposażenia.

Wrażenia z jazdy są przede wszystkim dynamiczne, ale DS5 to także naprawdę komfortowy samochód. Układ jezdny i zestrojenie zawieszenia są dostosowane do gładkich wrażeń ogólnych, co czyni DS5 naprawdę dobrym kierowcą codziennym.

Citroën DS5 – Niezawodność i częste problemy

Prawdopodobnie jednym z największych problemów DS5 jest jego słaba niezawodność, która zdaje się towarzyszyć wielu modelom DS nawet do dziś. DS5 cierpi na wiele problemów elektrycznych, które mogą zrujnować doświadczenie posiadania w najgorszym przypadku lub stale denerwować w najlepszym. Samochód cierpi również z powodu problemów z łożyskami zawieszenia, które mogą zawieść już na początku.

  Czy Citroën C1 jest dobrym samochodem?

Inne problemy to problemy z olejem i potencjalnymi wyciekami paliwa, problemy z DPF (filtr cząstek stałych) oraz problemy z wyposażeniem samochodu. W sumie DS5 nie jest najlepszy, jeśli chodzi o niezawodność, ale późniejsze modele wydają się zmieniać to na lepsze, przynajmniej do pewnego stopnia.

Citroën DS5 – Wartość i praktyczność

Jeśli chodzi o wartość, DS5 wydaje się robić więcej niż dobrze, ponieważ te samochody używane można mieć za naprawdę przystępną cenę, ale to ma sens dla samochodu w tym wieku. Jeśli porównać go do swoich niemieckich rywali, wydaje się, że jest to okazja, ale Audi, BMW i Mercedes po prostu zrobić lepsze samochody ogólnie.

Praktyczność jest w porządku, ponieważ samochód może siedzieć do czterech dorosłych osób łatwo i jest wystarczająco dużo miejsca w bagażniku dla nich wszystkich. Jednak problemem jest tutaj głównie widoczność, ponieważ samochód jest długi, a stylowy design nieco ogranicza widoczność i łatwość użytkowania. Samochód jest również wyposażony w wiele przyjaznych rodzinie funkcji.

Sekcja FAQ

Czy Citroën DS5 jest samochodem luksusowym?

Citroën DS5 to samochód, który ma konkurować z samochodami luksusowymi, sam nie będąc prawdziwym samochodem luksusowym. Nie oznacza to, że DS5 nie jest samochodem pluszowym, bo jest, chodzi raczej o to, że pod całym tym ciekawie wyglądającym designem kryje się Citroën. To nie jest coś, co luksusowi nabywcy są po i że to dlatego DS opuścił Citroën w 2015 roku.

  Najczęstsze problemy z Citroën C3 Picasso

Nawet jeśli DS5 oferuje wiele luksusowych funkcji, a sam samochód wypełnia lukę między luksusem a futurystycznym designem, DS5 po prostu nie może być postrzegany jako prawdziwy konkurent dobrze ugruntowanych niemieckich marek luksusowych, nawet jeśli DS5 bije niektóre z nich w pewnych aspektach.

Czy mogę kupić Citroëna DS5 w USA?

Kiedyś Citroën sprzedawał samochody na ziemi amerykańskiej i faktycznie byli w tym dobrzy, ale wszystko to zmieniło się w latach 70-tych, kiedy praktycznie wszystkie francuskie marki opuściły rynek amerykański. Powodem opuszczenia jest to, że europejskie samochody były droższe niż krajowe i japońskie samochody ekonomiczne, a jednak nie były lepsze.

W związku z tym Citroën opuścił rynek amerykański i nic nie wskazuje na to, aby w najbliższym czasie miał na niego wrócić.

Dlaczego Citroën chce produkować samochody luksusowe?

Marka samochodów luksusowych zawsze będzie warta dużo więcej pieniędzy niż samochód klasy ekonomicznej, a marki chcą konkurować, jeśli chodzi o tworzenie najznakomitszych samochodów na świecie. Nawet jeśli marki ekonomiczne często zarabiają więcej niż luksusowe, tworzenie marki luksusowej jest czymś o wiele bardziej hipnotyzującym.

Ponadto Citroën chce rozszerzyć działalność na różne rynki i objąć szerszą grupę docelową, co powinno przynieść więcej klientów i większe zainteresowanie Citroënem jako marką. Wreszcie, Citroën kiedyś robił naprawdę luksusowe samochody, ale przestał to robić, aby skupić się na modelach, które znamy teraz.

James May

Więcej czasu spędzam na samochodach niż na czymkolwiek innym. Jeśli jesteś podobny do mnie, prawdopodobnie spodoba Ci się to, co napiszę o samochodach na tej stronie. Komentarze: james.may@luxurycarsa2z.com

Nowy na Auta Luksusowe A2Z