Czy Citroën ë-Berlingo to dobry samochód?

Citroën ë-Berlingo

Citroën ë-Berlingo został po raz pierwszy wprowadzony jeszcze w 2017 roku jako elektryczny wariant zwykłego Berlingo. Kiedy ë-Berlingo po raz pierwszy pojawił się, ludzie nie spodziewali się, że stanie się tak popularny, jak jest dzisiaj. Był to faktycznie jeden z pierwszych elektrycznych MPV / vanów, a najnowsza generacja ë-Berlingo została wprowadzona w 2021 roku. Czy zatem Citroën ë-Berlingo to dobry samochód?

To zależy od twojej perspektywy. Jeśli nie jesteś kimś, kto planuje używać ë-Berlingo do dalekich podróży, powiedziałbym, że ë-Berlingo jest naprawdę dobrym samochodem. Jest on oparty na znanej platformie Stellantis EV, co oznacza, że istnieje cała masa samochodów, CUV-ów, vanów, hatchbacków i estrad wykorzystujących tę samą platformę samochodów elektrycznych.

Pod względem stylistycznym Berlingo różni się nieznacznie od zwykłego Berlingo i udaje mu się wyglądać ciekawie i fajnie zarówno wewnątrz, jak i na zewnątrz. Niezawodność jest raczej taka sama jak w większości innych modeli Berlingo, z wyjątkiem układu napędowego, który jest elektryczny. Wrażenia z jazdy nie są szczególne, ale Berlingo daje nieco więcej radości z jazdy niż zwykłe Berlingo.

Berlingo nie jest najtańszym samochodem w segmencie MPV, ale można się tego spodziewać, ponieważ pojazdy elektryczne mają tendencję do dołączania do nich znacznych dopłat. Praktyczność jest naprawdę dobra, ponieważ w Berlingo bez problemu zmieści się nawet siedem osób.

Citroën ë-Berlingo – Układ napędowy

Z akumulatorem 50kWh, ë-Berlingo opiera się na tej samej platformie Stellantis Group używa w sporo innych modeli Citroëna, Peugeot, Fiat i Opel/Vauxhall. 137 KM i 191lb-ft momentu obrotowego jest oferowana przez pojedynczy silnik elektryczny umieszczony na szczycie przednich kół, co oznacza, że ë-Berlingo jest wyłącznie FWD samochód.

  Nowy Citroën ë-SpaceTourer a podobne samochody elektryczne

0-60mph zajmuje ponad 11 sekund, a prędkość maksymalna wynosi zaledwie 81mph/131kph. Citroën twierdzi, że ë-Berlingo powinien być w stanie zrobić około 180 mil, ale to jest jego teoretyczny szczyt. Tylny przebieg świata jest bliżej 130, jeśli masz tendencję do korzystania z ë-Berlingo do tego, co jest zaprojektowany – przewożenie ludzi i ładunków.

Przy maksymalnej szybkości ładowania 100kW DC, możesz naładować ë-Berlingo z 20% do 80% w nieco ponad 23 minuty, podczas gdy powolne ładowanie AC z domowego gniazdka zajmuje około 5-6 godzin. W związku z tym 10 minut ładowania powinno wystarczyć, aby uzyskać nawet 70 mil zasięgu.

Citroën ë-Berlingo – Design i prowadzenie

Pod względem designu Citroën ë-Berlingo nie różni się zbytnio od zwykłego Berlingo, może poza kilkoma akcentami stylistycznymi i dodaniem niebieskiego lakieru na niektórych elementach stylizacji. Wnętrze ë-Berlingo jest nieco bardziej odważne w porównaniu do większości samochodów z tego segmentu. Nie jest to zaskoczeniem, ponieważ Citroën zawsze był marką znaną z odważnych projektów.

Wrażenia z jazdy są raczej normalne, pomijając fakt, że ë-Berlingo to EV. Oznacza to, że jest on stosunkowo wygodny, aczkolwiek dość mocno buja się na zakrętach. W każdym razie, dzięki niżej położonemu środkowi ciężkości i sztywniejszemu zawieszeniu, które ma poradzić sobie z dodatkową masą, Berlingo jest bardziej stabilne niż zwykłe Berlingo.

Citroën ë-Berlingo – niezawodność i typowe problemy

Jeśli chodzi o niezawodność, ë-Berlingo udaje się być o wiele lepszym od zwykłego Berlingo, ponieważ nie dostaje silnika spalinowego, tradycyjnej skrzyni biegów, zbiornika paliwa, pompy wodnej, wydechu i wielu innych elementów. Nie oznacza to jednak, że Citroën ë-Berlingo jest bez wad, bo nie jest.

  Wszystko o nowych elektrycznych Citroënach

Najczęstsze problemy ë-Berlingo są związane z grzechotaniem przedniego zawieszenia, wentylatorem klimatyzacji, drzwiami przesuwnymi, hamulcami i niepokojem o zasięg. Mówiliśmy już o tym, jak zasięg może zmniejszyć się, jeśli pakujesz dużo rzeczy do ë-Berlingo, zwłaszcza jeśli para to z zimną pogodą. Niektórzy nawet powiedzieli, że to może dać mniej niż 100 mil zasięgu.

Citroën ë-Berlingo – wartość i praktyczność

Można oczekiwać, aby zapłacić około 40.000 euro za zupełnie nowy niższy-spec ë-Berlingo, który jest dość dużo pieniędzy dla Citroën. Jednak ludzie, którzy je kupują, zwykle są zadowoleni, ponieważ oferuje naprawdę dobrze zaokrąglone doświadczenie, z wyjątkiem może maksymalnego zakresu.

Praktyczność jest doskonała, ponieważ ë-Berlingo może zapakować do siedmiu osób i sporo ładunku. Widoczność jest naprawdę dobra, a samochód jest łatwy do wsiadania i wysiadania. Mnóstwo przyjaznych rodzinie funkcji zapewnia, że Twoja rodzina będzie się czuła komfortowo i dobrze bawiła podczas długiej podróży.

Sekcja FAQ

Czy Citroën ë-Berlingo jest lepszy od zwykłego Berlingo?

To zależy od tego, czego oczekujesz, ale możemy powiedzieć, że dla większości potrzeb bardziej sensowny jest zakup zwykłego benzynowego/diesla Berlingo. Dzieje się tak dlatego, że Berlingo jest zazwyczaj używany do transportu ludzi i towarów na dłuższych trasach, gdzie elektryczny układ napędowy jest trochę ryzykowne.

Jasne, może być tańsze i mniej szkodliwe podróżowanie z ë-Berlingo, ale nie można liczyć na to, że infrastruktura ładowania zawsze będzie tam, aby pomóc. Jeśli połączyć to ze znaczną premią cenową, którą trzeba zapłacić za zwykłe Berlingo, zaczyna mieć sens, dlaczego może to nie być lepsza opcja.

  Czy Citroën C6 to dobry samochód?

Jak zimna pogoda wpływa na zasięg EV?

Według AAA, zimna pogoda może zjeść swój zasięg aż o 40%, co jest dużo. Niektóre źródła podają, że jest to bliżej 20%, ale naprawdę zimna pogoda może wpłynąć na baterię bliżej 40%. W związku z tym, jeśli Twój EV nie dostanie dużo zasięgu od początku, a masz tendencję do jazdy na długich dystansach często, to nie ma sensu iść na EV.

Oczywiście, jeśli używasz go tylko jako dojazd do pracy i masz miejsce, aby naładować go na noc, to nie powinno to być zbyt duży problem.

Czy Citroën zaprzestaje produkcji benzynowych i wysokoprężnych modeli Berlingo?

Według ostatnich oświadczeń Citroëna mosiądzu, warianty benzynowe i wysokoprężne Citroëna Berlingo zostały wycofane z produkcji, co oznacza, że teraz można dostać Berlingo tylko jako pojazd elektryczny. Ta sama historia dotyczy samochodów Citroën SpaceTourer MPV.

James May

Więcej czasu spędzam na samochodach niż na czymkolwiek innym. Jeśli jesteś podobny do mnie, prawdopodobnie spodoba Ci się to, co napiszę o samochodach na tej stronie. Komentarze: james.may@luxurycarsa2z.com

Nowy na Auta Luksusowe A2Z