Czy Citroën ë-Jumpy to dobry samochód?

Citroën ë-Jumpy to elektryczny van zaprojektowany tak, aby zaoferować Ci funkcjonalność zwykłego vana z dodatkowymi korzyściami, które płyną z elektrycznego układu napędowego. ë-Jumpy jest daleki od bycia jedyną opcją w tym segmencie, ponieważ istnieją aż trzy inne vany, które wykorzystują tę samą platformę, co ten. Czy zatem Citroën ë-Jumpy jest dobrym samochodem?

Citroën ë-Jumpy może być naprawdę dobrym samochodem, jeśli jesteś po elektrycznym vanem, który może zrobić wszystko inne, czego można oczekiwać od samochodu dostawczego. Jako taki, ë-Jumpy oferuje wybór pomiędzy dwoma różnymi rozmiarami baterii w zależności od tego, czego potrzebujesz. Projekt jest raczej pewny siebie, ale ë-Jumpy nie jest szczególnie piękny.

Jeśli chodzi o wrażenia z jazdy, ë-Jumpy nie wyróżnia się niczym szczególnym, ponieważ prowadzi się jak każdy inny elektryczny van. Niezawodność jest jeszcze trochę tajemnicą, ponieważ ë-Jumpy jest zbyt świeży w użyciu, aby ocenić, jak niezawodny jest w dłuższej perspektywie.

Z punktu widzenia wartości, za e-Jumpy trzeba będzie wydać sporo pieniędzy, ale tego należy się spodziewać po elektrycznym samochodzie dostawczym, nawet takim z logo Citroëna. Praktyczność jest doskonała, ponieważ e-Jumpy oferuje miejsca siedzące dla 9 osób i mnóstwo przestrzeni ładunkowej.

Citroën ë-Jumpy – Układ napędowy

Citroën ë-Jumpy jest dostępny z akumulatorem o pojemności 50kWh lub większym 75kWh. Mniejsza bateria 50kWh wystarczy na uzyskanie około 180km zasięgu, natomiast większa 75kWh zapewni około 260km zasięgu na pełnym ładowaniu. Oba pochodzą z pojedynczego silnika elektrycznego zamontowanego na przedniej osi o mocy 136 KM i FWD.

  Czy Citroën ë-Dispatch to dobry samochód?

Ładowanie baterii 50kWh za pomocą szybkiej ładowarki DC 100kW trwa 28 minut, natomiast wolne ładowanie AC zajmuje odpowiednio około 7-8 godzin. Z kolei większy model z baterią 75kWh można naładować w około 28 minut za pomocą szybkiej ładowarki 100kW, a wolne ładowanie AC trwa prawie 11 godzin.

Jeśli uda się znaleźć ładowarkę 100kW, to z zaledwie 10 minut szybkiego ładowania będzie można uzyskać około 80 km dodatkowego zasięgu. Ten przebieg może się znacznie zmniejszyć, jeśli napotkasz naprawdę zimną pogodę i jeśli zapakujesz ë-Jumpy po brzegi.

Citroën ë-Jumpy – wygląd i prowadzenie

Pod względem designu Citroën jest znany z tworzenia dziwacznych, młodzieżowych i autentycznie wyglądających samochodów, a ë-Jumpy nie jest inny. Może nie jest to najlepiej wyglądający van, ale na pewno nikogo nie urazi. Wnętrze jest bardzo ładnie rozplanowane, co oznacza, że jest łatwe do zrozumienia i łatwe do życia jako całość.

Wrażenia z jazdy są dość przeciętne i nie ma w nich nic szczególnego. ë-Jumpy prowadzi się jak każdy inny van z silnikiem spalinowym, ale nieco niżej położony środek ciężkości sprawia, że jest bardziej stabilny przy pokonywaniu zakrętów z większą prędkością.

Citroën ë-Jumpy – niezawodność i typowe problemy

Jest jeszcze zbyt wcześnie, aby stwierdzić, czy Citroën ë-Jumpy jest niezawodnym samochodem w dłuższej perspektywie, ale z pewnością będzie bardziej niezawodny niż jego odpowiedniki z silnikiem spalinowym, które ogólnie wymagają więcej konserwacji. Istnieje jednak kilka dostępnych danych na temat istniejącej platformy Stellantis, z której korzysta ë-Jumpy i wydaje się, że ë-Jumpy cierpi również na pewne problemy, które są powszechne w innych modelach Citroëna.

  Najczęstsze problemy z Citroën C6

Na początek musimy wspomnieć, że ë-Jumpy może doświadczyć problemów podczas ładowania, gdzie ładowarka nie jest w stanie zapewnić jej pełne 100kW przez cały czas. Inne problemy obejmują problemy z różnymi elementami wyposażenia, takimi jak drzwi przesuwne i poduszki powietrzne. Wiadomo, że maksymalny zasięg zmniejsza się w niektórych środowiskach.

Citroën ë-Jumpy – wartość i praktyczność

Z ceną wyjściową około 51 100 euro za podstawowy model 50kWh, ë-Jumpy z pewnością jest drogi, ale to nic w porównaniu z modelem XL 75kWh, który kosztuje bliżej 60 000 euro w lepszym wykończeniu. To sporo pieniędzy za Citroëna i wiele osób uważa, że to za drogo jak na samochód dostawczy. Tak czy inaczej, jest to częste zjawisko w przypadku samochodów elektrycznych.

Praktyczność nie ma sobie równych, ponieważ Jumpy oferuje aż 9 wygodnych i przestronnych miejsc siedzących oraz ogromną przestrzeń ładunkową. Widoczność jest również doskonała, ponieważ możesz wyposażyć ë-Jumpy w wiele funkcji wspomagających, które z pewnością ułatwią Ci życie i zwiększą bezpieczeństwo.

Sekcja FAQ.

Czy Citroën ë-Jumpy jest taki sam jak Citroën e-Dispatch?

Tak, większość rynków na całym świecie nosi nazwę Citroën ë-Jumpy, a niektóre także nazwę e-Dispatch. Bądź co bądź, te dwa są raczej identyczne, co oznacza, że jedyną różnicą między nimi jest nazwa.

Oczywiście, na niektórych rynkach ceny są wyższe, co wynika głównie z wyższych podatków i związanych z nimi kosztów, ale ogólnie rzecz biorąc, te dwa modele są identyczne. e-Jumpy/e-Dispatch istnieje od 1994 roku i od momentu pojawienia się jest jednym z najlepiej sprzedających się vanów w Europie.

  Czy Citroën DS3 to dobry samochód?

Czy Citroën ë-Jumpy występuje w różnych rozmiarach?

Citroën ë-Jumpy jest dostępny w dwóch rozmiarach – średniej wielkości E-Jumpy oraz XL – e-Jumpy. Na niektórych rynkach dostępny jest także dodatkowy model – XS e-Jumpy. Długość XS ë-Jumpy wynosi 4,60 m, natomiast długość średniej wielkości ë-Jumpy wynosi 4,95 m. Najwyższej klasy model XL ma długość 5,30 m i jest największym ë-Jumpy, jaki kiedykolwiek się pojawił.

Wysokość wszystkich modeli Citroëna ë-Jumpy wynosi 1,90 m, co oznacza, że zmieszczą się one praktycznie we wszystkich garażach na całym świecie.

Czy Citroën ë-Jumpy jest popularnym vanem?

Wspomnieliśmy już, że Citroën ë-Jumpy dzieli wiele części z niektórymi modelami Peugeot, Vauxhall/Opel i Toyota. Jednak ë-Jumpy jest najlepiej sprzedającym się MPV/LCV, który pochodzi z Francji, co oznacza, że jest jednym z najlepiej sprzedających się samochodów ze swojego segmentu w ogóle.

W sumie Citroën ma nadzieję, że ë-Jumpy stanie się jednym z najpopularniejszych vanów na świecie, co jest zapewne dużo łatwiejsze do zrobienia, jeśli jest się producentem najlepiej sprzedającego się kombi vana w Europie.

James May

Więcej czasu spędzam na samochodach niż na czymkolwiek innym. Jeśli jesteś podobny do mnie, prawdopodobnie spodoba Ci się to, co napiszę o samochodach na tej stronie. Komentarze: james.may@luxurycarsa2z.com

Nowy na Auta Luksusowe A2Z