Czy DS 3 Crossback E-Tense to dobry samochód?

DS 3 Crossback E-Tense

DS 3 Crossback to subkompaktowy rodzinny SUV klasy premium, który ma konkurować z dość uznanymi niemieckimi markami. Aby móc zagrozić takim firmom jak VW, Audi, BMW i Mercedes, DS 3 musi być inny, ale przynajmniej tak dobry jak T-Roc, Audi Q3, BMW X1 i Mercedes GLA. Czy zatem DS 3 Crossback E-Tense to dobry samochód?

DS 3 Crossback E-Tense jest rzeczywiście dobrym samochodem, ale rezyduje w prawdopodobnie najbardziej konkurencyjnym segmencie samochodów premium dzisiaj jako subkomplet i kompaktowe SUV-y i crossovery są najbardziej popularne samochody premium w istnieniu. Odznaka E-Tense jest zarezerwowana tylko dla elektrycznego DS 3 Crossback, co oznacza, że DS 3 pożycza znaną platformę Stellantis EV.

Pod względem stylistycznym DS 3 na pewno przyciąga wzrok, ale niektórzy uważają, że jest nieco zbyt przestylizowany i brakuje mu tożsamości. Wnętrze DS 3 Crossback jest naprawdę ładnie zaaranżowane z wysokiej klasy materiałów, ale nie krzyczy luksusem w taki sposób, jak robią to Niemcy. Niezawodność nie jest najlepsza, ale tak jest również w przypadku Niemców.

DS 3 Crossback E-Tense prowadzi się w dość zrelaksowany sposób, nie starając się być przesadnie sportowym. Pod względem wartości DS 3 E-Tense plasuje się zdecydowanie w segmencie premium. Praktyczność jest naprawdę dobra, ale ogólny bagażnik i przestrzeń siedząca nie są na równi z Niemcami.

DS 3 Crossback E-Tense – Układ napędowy

DS 3 Crossback E-Tense posiada znaną baterię 50kWh, którą można znaleźć w wielu markach należących do Stellantis, takich jak Peugeot, Fiat, Opel czy Citroen. Oznacza to 136 KM i czas 0-60mph 9 sekund, prędkość maksymalna jest oceniana na 93mph. Ten układ napędowy jest połączony z 1-biegową skrzynią biegów, a moc jest wysyłana tylko do przednich kół.

  Najczęstsze problemy z Citroën DS7 Crossback

Można oczekiwać, aby uzyskać około 200 mil na pełnym ładowaniu, który jest w porządku-ish. Maksymalna szybkość ładowania jest ograniczona do 100 kW, co oznacza, że można ładować DS 3 E-Tense z 20% do 80% w około 23 minuty. Z drugiej strony, powolne ładowanie AC prawdopodobnie zajmie Ci więcej niż 5 i mniej niż 7 godzin.

DS 3 Crossback E-Tense – Design i prowadzenie

DS był kiedyś marką pod parasolem Citroena, ale zdecydowali się rozgałęzić z powrotem w 2015 roku i teraz robią samodzielne samochody. Język projektowania DS można uznać za odważny lub uderzający, co oznacza, że DS 3 Crossback E-Tense z pewnością będzie zwracał na siebie uwagę, gdziekolwiek się znajdziesz. Wnętrze DS 3 Crossback jest równie efektowne.

Jeśli chodzi o wrażenia z jazdy, możemy z łatwością stwierdzić, że DS 3 Crossback E-Tense zachowuje komfort i dobrą kontrolę nad pojazdem bez względu na to, gdzie go prowadzisz. Jest dość wygodny z dobrą izolacją hałasu. Co więcej, DS nie stara się nadać swoim samochodom sportowego charakteru, co oznacza, że w E-Tense można spodziewać się łagodnego i chłodnego cruisingu.

DS 3 Crossback E-Tense – Niezawodność i częste problemy

Niezawodność E-Tense nie jest jeszcze przesądzona, ponieważ ten samochód jest na rynku dopiero od niedawna. Oznacza to, że nie możemy w pełni ocenić jak bardzo jest niezawodny lub zawodny i dlatego będziemy musieli poczekać kilka lat zanim spróbujemy. Tak czy inaczej, wygląda na to, że DS 3 E-Tense cierpi z powodu pewnych stosunkowo drobnych problemów, którymi należy się zająć.

  Najczęstsze problemy z Citroënem C4 Aircross

Na początek, niektóre zaawansowane systemy wspomagające kierowcę, takie jak funkcja wspomagania utrzymania pasa ruchu, mogą być zbyt asertywne, co skłania większość właścicieli do ich wyłączenia. Klamki są znane z tego, że czasami nie można na nich polegać, a aplikacja dołączona do samochodu nie jest najłatwiejsza w użyciu, co oznacza, że wielu właścicieli nie wie, jak wcześniej ustawić sesje ładowania.

DS 3 Crossback E-Tense – wartość i praktyczność

Za DS 3 Crossback E-Tense w Europie można spodziewać się zapłaty nieco poniżej 40 000 euro, co jest dość wysoką ceną jak na samochód oparty na Stellantisie. Jednak DS 3 E-Tense jest znacznie lepszy niż wiele innych samochodów elektrycznych opartych na tej platformie, ponieważ naprawdę czuć, że jest to produkt premium.

Praktyczność jest również bardzo dobra, ponieważ DS 3 E-Tense potrafi zmieścić całkiem sporo rzeczy jak na swoje rozmiary. Jednak większość niemieckich rywali oferuje więcej miejsc siedzących i więcej przestrzeni bagażowej. Co więcej, są też nieco bardziej intuicyjni w obsłudze.

Sekcja FAQ

Czy powinienem kupić DS 3 Crossback E-Tense?

Jeśli jesteś zainteresowany zakupem wysokiej klasy rodzinnego kompaktowego elektrycznego SUV-a, to naprawdę masz tu spory wybór. Praktycznie każda marka premium oferuje coś w tym segmencie, co oznacza, że istnieją dziesiątki opcji, które można wybrać. Co sprawia, że DS 3 wyróżnia się w tym tłumie?

Powiedziałbym, że DS 3 podąża za całkowicie autentyczną ścieżką projektową, zarówno wewnątrz, jak i na zewnątrz. Tam, gdzie Niemcy lubią być konserwatywni w kwestii designu, DS idzie na całość i sprawia, że samochód naprawdę przyciąga wzrok. To, moim zdaniem, jest głównym punktem sprzedaży DS 3 E-Tense i jest również powodem, dla którego warto wybrać DS-3 zamiast konkurencji.

  Najczęstsze problemy z Citroën C5 X

Czy DS 3 Crossback E-Tense jest samochodem luksusowym?

DS 3 Crossback E-Tense jest samochodem luksusowym, zarówno pod względem cenowym, jak i merytorycznym. Musimy jednak zaznaczyć, że istnieje wiele innych luksusowych samochodów z tego segmentu, które mają większą wagę w sercach większości kierowców. DS 3 to naprawdę ciekawie wyglądający samochód, który sprawia wrażenie świeżego w segmencie, w którym bycie świeżym jest dość trudne.

W związku z tym DS 3 zdecydowanie zasługuje na miejsce na firmowym parkingu, choć nie jest najlepszym samochodem luksusowym w tym segmencie, nawet w dużym stopniu.

Czy DS 3 Crossback jest dostępny jako hybryda?

Jak wspomniałem na początku, nazewnictwo E-Tense pochodzi od tego, że DS 3 Crossback E-Tense to wersja EV modelu DS3. W tej chwili nie ma wersji hybrydowych DS 3 i to się raczej nie zmieni w najbliższym czasie.

James May

Więcej czasu spędzam na samochodach niż na czymkolwiek innym. Jeśli jesteś podobny do mnie, prawdopodobnie spodoba Ci się to, co napiszę o samochodach na tej stronie. Komentarze: james.may@luxurycarsa2z.com

Nowy na Auta Luksusowe A2Z