Czy Ford Mustang Mach-E to dobry samochód?

Czy Ford Mustang Mach-E to dobry samochód?

Ford Mustang Mach-E to kompaktowy crossover elektryczny SUV, który trafił do sprzedaży w grudniu 2020 roku. Ford Mustang Mach-E reprezentuje bardzo pierwsze przedsięwzięcie EV przez Forda, które wyznaczyło standardy dla wielu Fordów EV, które nadejdą. Mustang Mach-E jest z pewnością interesującą perspektywą dla przyszłych właścicieli EV, ale czy Ford Mustang Mach-E to dobry samochód?

Ford Mustang Mach-E to naprawdę dobry samochód, ponieważ bierze ikoniczną nazwę i przenosi ją w przyszłość. Ford zdał sobie sprawę, że nazwa marki Mustang cieszy się sporą renomą w świecie motoryzacji, więc postanowił wymieszać ją z dwoma najpopularniejszymi segmentami w obecnym klimacie motoryzacyjnym – crossoverami/SUV-ami i samochodami elektrycznymi.

Mustang Mach-E dostępny jest z dwoma różnymi rozmiarami baterii i trzema różnymi konfiguracjami mocy. Design jest oczywiście inspirowany kultowym muscle car’em Ford Mustang dzięki mocnym liniom ramion, rozpoznawalnemu grillowi i zestawowi tylnych potrójnych świateł, które są definiującymi aspektami języka projektowania Mustanga.

Mach-E jest również stosunkowo niezawodnym samochodem, ale są pewne kwestie, o których warto powiedzieć. Praktyczność jest również przyzwoita dzięki dużemu drugiemu rzędowi siedzeń i dość dużej przestrzeni bagażnika.

Ford Mustang Mach-E – Układ napędowy

Jak wspomniałem na początku, Mach-E dostaje dwie różne wielkości baterii i trzy różne konfiguracje mocy. Linię rozpoczyna bateria o pojemności 75,7kWh, która oferuje 258 KM i 416lb-ft momentu obrotowego. Ta wersja Mach-E może zrobić 261 mil na pełnym ładowaniu, a baterię można uzupełnić za pomocą szybkiej ładowarki 115kW DC w około 30 minut.

  Ford Fusion Hybryda Niezawodność

Model mid-spec to ten z baterią 98,8kWh o mocy 337 KM i 416lb-ft momentu obrotowego. To wystarczy na 270 mil zasięgu, a czasy szybkiego ładowania to również około 30 minut, ponieważ ta wersja może korzystać z szybkiej ładowarki 150kW DC. Najwyższy Mach-E to Mach-E GT o mocy 490 KM/612lb-ft z baterią 98,8kWh i czasem szybkiego ładowania 30 minut.

Możesz dostać Mach-E z systemem RWD lub AWD w zależności od modelu, na który się zdecydujesz i jeśli kupisz pakiet baterii o zwiększonym zasięgu 98.8kWh. GT może zrobić 0-60mph w około 3,8 sekundy i jest najszybszym Mach-E można kupić.

Ford Mustang Mach-E – Design i podwozie

Język projektowania Forda Mustanga Mach-E opiera się na tym, że jest to elektryczny crossover/SUV w wersji Forda Mustanga. Oznacza to, że samochód wykorzystuje sylwetkę w stylu coupe z mocnymi liniami ramion, rozpoznawalnym grillem Mustanga i parą potrójnych świateł tylnych. Wnętrze jest również wzorowane na Mustangu GT, dzięki czemu samochód sprawia wrażenie sportowego i stosunkowo luksusowego.

Wrażenia z jazdy w niczym nie przypominają tych z Mustanga GT, ale dają się we znaki. Dzięki nisko położonemu środkowi ciężkości Mach-E pozostaje zaskakująco płaski na zakrętach i lepiej się go prowadzi niż większość spalinowych crossoverów/SUV-ów.

Ford Mustang Mach-E – Niezawodność i częste problemy

Jeśli chodzi o niezawodność, Mach-E z pewnością miał trudny start, ale w trakcie produkcji udało się sporo poprawić. Ponieważ EV są z natury bardziej niezawodne niż samochody z silnikiem spalinowym, Mach-E można teraz uznać za stosunkowo niezawodny samochód.

  BMW X6 VS Ford Explorer - który jest lepszy?

Najczęstsze problemy Forda Mustanga Mach-E dotyczą baterii, wyposażenia, systemów bezpieczeństwa wspomagających kierowcę, systemu ładowania oraz aplikacji dołączanej do samochodu. Dobrą wiadomością jest to, że Ford aktywnie stara się naprawić wiele z tych problemów, ponieważ są one związane z oprogramowaniem, jednak nie wszystkie.

Ford Mustang Mach-E – Wartość i praktyczność

Podstawowy model Select zaczyna się od 44 000 dolarów, model Premium od 49 000 dolarów, California RT.1 od 53 000 dolarów, a Mach-E GT od 62 000 dolarów. Model Premium wydaje się być najlepszym wyborem z grupy według tabel sprzedaży, ponieważ jest wyposażony we wszystko, czego potrzebujesz.

Praktyczność, Mach-E jest naprawdę dobry, ponieważ pochodzi z dużą ilością miejsca do siedzenia, zwłaszcza z tyłu. Przestrzeń nad głową może być nieco ograniczona ze względu na pochyłą linię dachu, ale przestrzeń na nogi jest najlepsza w klasie. Przestrzeń bagażnika jest również pojemna dzięki klapie bagażnika.

Sekcja FAQ

Czy powinienem kupić Forda Mustanga Mach-E?

Ford Mustang Mach-E jest wyposażony we wszystko, czego potrzebujesz, aby rozpocząć swoją podróż EV. Bateria o pojemności 98 kWh oferuje duży zasięg, samochód jest wystarczająco mocny, niesamowicie bezpieczny, dobrze się prowadzi i jest dość praktyczny. Ponadto, samochód dostaje wszystkie funkcje, które kiedykolwiek chciałbyś od state-of-the-art EV, co oznacza, że Mach-E pewnością jest dobry samochód do zakupu.

Standardowe modele zakresu baterii może być nieco krótki na jawie zakres, ale szybkie czasy ładowania powinny być łatwo w stanie zaspokoić swoje potrzeby dojazdów. Dłuższe podróże są nieco trudniejsze, ale tak jest w przypadku wszystkich EV w dzisiejszych czasach.

  Najczęstsze problemy z Ford Kuga plug-in hybrid

Dlaczego Ford stworzył Mustanga Mach-E?

Ford jest jednym z najbardziej dominujących producentów samochodów tam, zwłaszcza w USA. Marka Mustang jest tak silna jak sama plakietka Forda i Ford pomyślał, że połączenie ikonicznego Mustanga z układem napędowym EV powinno wprowadzić Forda w erę EV.

W ten sposób połączyli najpopularniejsze aspekty motoryzacji, tworząc crossovera/SUV-a z elektrycznym układem napędowym. Pojawił się Mustang i od razu stał się jednym z najbardziej popularnych samochodów.

Jak szybki jest Ford Mustang Mach-E GT?

Mach-E GT jest najszybszym i najbardziej zdolnym modelem Mach-E, ponieważ otrzymuje większą baterię i 490 KM. To wystarczy, aby GT zrobił 0-60mph w 3,8 sekundy i osiągnął ograniczoną prędkość maksymalną 124mph. Mach-E GT może zrobić ćwierć mili w mniej niż 13 sekund, a dokładniej 12,5 sekundy, co rzeczywiście jest naprawdę dobrą liczbą.

Biorąc pod uwagę fakt, że Mach-E GT jest samochodem elektrycznym, po prostu nie może dorównać modelom Tesla Performance i wielu europejskim luksusowym EV, ale nikt nie może powiedzieć, że 3,8-sekundowy czas 0-60mph nie jest wystarczający. Dla miejsca kontekstu, 2022 V8 Mustang GT może zrobić 0-60mph w 4,2 sekundy.

James May

Więcej czasu spędzam na samochodach niż na czymkolwiek innym. Jeśli jesteś podobny do mnie, prawdopodobnie spodoba Ci się to, co napiszę o samochodach na tej stronie. Komentarze: james.may@luxurycarsa2z.com

Nowy na Auta Luksusowe A2Z