Czy hybrydy są dobre na długie dystanse?


Hybrydy stają się niezwykle popularne w ostatnich latach, i jako takie, nasuwa się pytanie, czy hybryda jest dobrym samochodem do jazdy na długich dystansach. Częściej niż nie, hybrydy są wykonane dla miejskich środowisk miejskich, które obejmują wiele stop-and-go ruchu.

Jako takie, hybrydy działają najlepiej w tych środowiskach, a nie są one wykonane głównie dla długodystansowej jazdy. Jednak niektóre hybrydy są lepsze w jeździe długodystansowej niż inne, ale żadna hybryda nie pobije większego silnika diesla.

Hybrydy są lepsze dla środowiska, co oznacza, że popularność samochodów hybrydowych będzie tylko rosła. Jest coś niezwykle pożądanego w posiadaniu samochodu, który nie wymaga ciągłych postojów na paliwo, zwłaszcza jeśli połączymy to z możliwymi zachętami rządowymi i obniżkami podatków.

Różnice między hybrydami a samochodami ICE są liczne, ale najbardziej oczywistą z nich jest wydajność paliwowa. Podczas gdy samochody z silnikiem spalinowym zazwyczaj oferują lepsze wyniki MPG na autostradzie, hybrydy oferują lepsze wyniki MPG w mieście. Oznacza to również, że zwykły samochód ICE powinien być gorszy od hybrydy w mieście z ruchem stop-and-go.

Technologia hybrydowa i jazda po autostradzie

Różnice między hybrydami a samochodami ICE wynikają głównie z bardziej zaawansowanych komponentów układu napędowego i chłodzenia, jakie oferują hybrydy. Poza tym, specjalne mechanizmy przekładniowe, duża ilość okablowania i wyrafinowane oprogramowanie są również powszechnie spotykane w nowoczesnych hybrydach.

Najbardziej charakterystyczną cechą hybrydy, oprócz akumulatora, jest hamowanie odzyskowe, czyli system wynaleziony w celu przechwytywania energii kinetycznej traconej podczas jazdy i magazynowania jej w akumulatorze do wykorzystania w przyszłości. Działa to najlepiej, gdy stale przyspieszasz i zwalniasz, ponieważ hamowanie odzyskowe ma tendencję do używania silnika elektrycznego do spowalniania samochodu.

Oznacza to, że nie będziesz używać hamulców ciernych tak często, tylko wtedy, gdy musisz szybko zmniejszyć prędkość. Jednak długodystansowa jazda jest głównie przeprowadzane na autostradzie, a nie ma wszystko, że wiele stref hamowania na autostradzie, zwłaszcza jeśli drogi są czyste od ruchu.

Ponadto, większość silników elektrycznych w samochodach hybrydowych są słabe i nie są w stanie w pełni wspierać samochód podczas podróży z prędkościami autostradowymi. W związku z tym, hybrydy nie są tak dobre w porównaniu z samochodami z silnikiem spalinowym, zwłaszcza gdy weźmie się pod uwagę dodatkowe koszty związane z hybrydą.

Samochody z silnikiem diesla i benzynowym do jazdy po autostradzie

Jak wspomniano wcześniej, powinieneś unikać hybryd, jeśli planujesz regularnie jeździć na długich dystansach. Najlepszym rozwiązaniem będzie rozważenie zakupu samochodu z silnikiem benzynowym lub wysokoprężnym. Pomiędzy tymi dwoma, samochody z silnikiem diesla są najlepsze, jeśli chodzi o jazdę po autostradzie, ale niektóre kraje mają ograniczoną ilość samochodów z silnikiem diesla w ofercie.

To powiedziawszy, jeśli można kupić napędzany olejem napędowym wariant samochodu, który Cię interesuje, idź na to. Silniki wysokoprężne są znane z tego, że mają lepsze wartości momentu obrotowego w porównaniu z samochodami benzynowymi, co dodatkowo poprawia wydajność paliwa na autostradach.

Silniki wysokoprężne charakteryzują się zwiększonym ciśnieniem w cylindrze i ogólnie wyższą temperaturą silnika, co prowadzi do doskonałej wydajności cieplnej. Z drugiej strony, samochody napędzane benzyną są lepsze na krótszych trasach i to jest powód, dla którego wiele samochodów hybrydowych wykorzystuje benzynę i silnik elektryczny.

Samochody elektryczne do jazdy po autostradach

Jazda po autostradzie zazwyczaj wiąże się z szybką jazdą ze stałą prędkością, co nie jest idealne dla pojazdów elektrycznych z kilku powodów. Po pierwsze, pojazdy elektryczne są ograniczone przez swój zasięg, który jest daleki od tego, co może osiągnąć samochód z silnikiem diesla lub nawet benzynowym.

Oprócz problemów z zasięgiem, ładowanie pojazdu elektrycznego może dodać niezliczone godziny do Twojej podróży przez kraj, nawet jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem. Jednak wiele doświadczeń z EV charakteryzuje się niedostępnymi stacjami ładowania, które są nieczynne lub nawet czasami nie istnieją. Może nie jest to duży problem podczas codziennej jazdy, ale jest nim podczas długiej podróży.

Dobrą rzeczą w EV jest to, że są one gładkie i ciche. Aby zmaksymalizować wydajność, EV mają tendencję do bycia aerodynamicznie śliskimi, co dodatkowo zmniejsza opór powietrza, dzięki czemu samochód jest niezwykle cichy. Choć niektóre EV mogą zbliżyć się do 300 mil zasięgu, większość z nich wciąż nie jest wystarczająco dobra do długodystansowej jazdy.

Sekcja FAQ

Czy jazda na długich dystansach jest dobra czy zła dla Twojego samochodu?

Jazda długodystansowa jest właściwie lepsza niż jazda na krótkich dystansach. Coś takiego jak 700-milowa podróż ze stałą prędkością jest lepsze dla Twojego samochodu niż 7-milowa podróż w niektórych przypadkach. Warto wspomnieć, że jeśli nie konserwujesz swojego samochodu prawidłowo, każda ilość kilometrów będzie dla niego szkodliwa.

To powiedziawszy, zimna pogoda może być pewnym problemem dla zużycia silnika. Oznacza to, że regularny ruch stop-and-go, który zazwyczaj obejmuje systemy start-stop, jest najgorszą sytuacją dla większości samochodów, zwłaszcza ręcznych.

Jak często należy się zatrzymywać podczas długodystansowej podróży?

Aby uchronić siebie i swoich pasażerów przed ryzykownymi sytuacjami, należy zachować trzeźwość umysłu za kierownicą. W związku z tym pamiętaj, aby odpoczywać przynajmniej co 2 godziny lub co około 100 mil. Nie jedź zmęczony, nawet jeśli myślisz, że możesz, ponieważ powinieneś być dobrze wypoczęty przed długodystansową podróżą.

Kierowcy ciężarówek mogą jechać aż 11 godzin w ciągu 24 godzin, co w przybliżeniu równa się 715 milom, jeśli podróżują ze stałą prędkością 65mph.

Które samochody są najlepsze do jazdy na długich dystansach?

Jak wspomniano wcześniej, pod względem układu napędowego diesel jest najlepszym samochodem do jazdy długodystansowej. Jeśli chodzi o segmenty samochodów, powinieneś zdecydować się na większego sedana, ponieważ są one najlepsze w utrzymaniu komfortu i izolacji przez dłuższy czas.

Duże sedany, takie jak Mercedes klasy S, BMW serii 7 czy Audi A8 są doskonałymi przykładami długodystansowych krążowników. Niektóre większe SUV-y są również dobre do jazdy po autostradach, ale nigdzie nie są tak dobre jak duże sedany.

Recent Posts