Czy Hyundai Bayon to dobry samochód?

Hyundai Bayon

Hyundai Bayon został po raz pierwszy zaprezentowany w 2021 roku i plasuje się pod Hyundaiem Kona jako najmniejszy crossover SUV Hyundaia, jaki można kupić w Europie. Hyundai ma nadzieję sprzedać ich mnóstwo, ponieważ kompaktowe SUV-y typu crossover są obecnie najpopularniejszymi samochodami w Europie. Bayon jest prawie całkowicie oparty na istniejącym Hyundaiu i20, ale czy Hyundai Bayon to dobry samochód?

Hyundai Bayon to samochód, który wiele obiecuje, ponieważ należy do najpopularniejszego segmentu samochodów w Europie, a jednocześnie jest zupełnie nowy i stosunkowo dobrze wyposażony. Występuje tylko z opcją jednosilnikową, ale niektórzy są pewni, że elektryczna wersja Bayona jest w drodze i powinna dzielić swój układ napędowy z istniejącą Kona EV.

Pod względem designu Bayon jest w 100% Hyundaiem, co oznacza, że jest uderzający i dość odważny, co nie jest czymś, co zwykliśmy kojarzyć z designem Hyundaia. Niezawodność wydaje się być już w porządku, ale samochód jest po prostu zbyt świeży, abyśmy mogli właściwie ocenić jego niezawodność.

Jest to również najbardziej przystępny cenowo crossover Hyundaia, choć praktyczność nie jest jego największą zaletą. Jest nieco bardziej przestronny niż i20, na którym bazuje, ale żaden z nich nie jest przeznaczony do częstego przewożenia pasażerów z tyłu.

Przeczytaj więcej o problemach Hyundaia Bayona.

Hyundai Bayon – Układ napędowy

Na chwilę obecną Hyundai Bayon może być dostępny w Europie tylko z jedną opcją silnika, a jest to 3-cylindrowy silnik benzynowy 1.0 l T-GDI o mocy 100 KM i 126 lb momentu obrotowego. Można również wybrać nieco mocniejszą wersję tego samego silnika, która generuje 120 KM i 147 lb momentu obrotowego. Na niektórych rynkach dostępny jest również 4-cylindrowy silnik 1,2 l oraz 4-cylindrowy rzędowy silnik Kappa II 1,4 l w najwyższej specyfikacji.

  Hyundai Elantra Sport Niezawodność

Wszystkie modele Bayon mają napęd wyłącznie na przednie koła i nic nie wskazuje na to, aby Hyundai zamierzał w ogóle oferować model AWD. Jeśli chodzi o skrzynie biegów, Bayon może być wyposażony w standardową 6-biegową manualną lub 7-biegową automatyczną skrzynię biegów DCT.

Hyundai Bayon jest w stanie zwrócić około 53MPG w Wielkiej Brytanii, co jest naprawdę dobrą liczbą. Podsumowując, Hyundai mógłby zaoferować Bayona z niektórymi ze swoich większych silników i ma sens oferowanie Bayona jako pojazdu elektrycznego, ponieważ Kona EV jest bardziej popularna niż zwykła wersja ICE Kona.

Hyundai Bayon – wygląd i prowadzenie

Jeśli chodzi o wygląd zewnętrzny, Bayon z pewnością wygląda jak Hyundai, co oznacza, że jest naprawdę nowoczesny i dość przyciągający wzrok. Przód przypomina ten, który można znaleźć w znacznie większym SUV-ie Santa Fe, podczas gdy wnętrze jest podobne do Kony. Ogólnie rzecz biorąc, Bayon to ładnie wyglądający samochód, który oferuje dobrą równowagę między designem, jakością i ceną.

Wrażenia z jazdy są takie, jakich można oczekiwać od Hyundaia. Oznacza to, że samochód jest dość bezduszny w prowadzeniu, ale być może właśnie tego oczekujesz od Hyundaia. Bayon nie stara się być dynamiczny ani SUV-em, czego można oczekiwać od modeli Hyundaia innych niż N-Line.

Hyundai Bayon – niezawodność i typowe usterki

Jeśli chodzi o niezawodność, Hyundai Bayon wydaje się radzić sobie naprawdę dobrze, ale nie możemy powiedzieć nic na pewno, ponieważ jest jeszcze zbyt świeży. Niektóre osoby zgłaszały problemy z systemem akumulatorów i potencjalną utratą mocy, podczas gdy wszystko inne wydaje się być w porządku.

  Najczęstsze problemy z Hyundaiem i30N

Hyundai produkuje obecnie dość niezawodne samochody, co częściowo jest powodem, dla którego marka odniosła ostatnio tak duży sukces. Nie ma powodu, by sądzić, że Bayon nie będzie niezawodny na dłuższą metę. Bazuje na modelu i20, co oznacza, że potencjalnie może odziedziczyć niektóre z jego długoterminowych wad.

Hyundai Bayon – wartość i praktyczność

W Wielkiej Brytanii Hyundai Bayon zaczyna się od 20 530 funtów za podstawowy poziom wyposażenia o nazwie SE Connect. Model Premium o średniej specyfikacji kosztuje 22 730 funtów, a model Ultimate o najwyższej specyfikacji kosztuje 24 030 funtów. To sprawia, że Bayon jest najtańszym crossoverem Hyundaia, który można kupić od nowości, co Hyundai ma nadzieję, że będzie naprawdę lukratywną decyzją biznesową.

Pod względem praktyczności Bayon nie radzi sobie zbyt dobrze, ponieważ oferuje stosunkowo ciasne tylne siedzenia, które będą zbyt klaustrofobiczne dla każdego, kto ma więcej niż 6 stóp wzrostu. Przestrzeń ładunkowa jest przyzwoita, ponieważ Bayon oferuje przestronny tylny bagażnik i wiele wewnętrznych schowków i schowków.

Sekcja FAQ

Czy Hyundai Bayon jest samochodem luksusowym?

Hyundai Bayon w żadnym wypadku nie jest luksusowym SUV-em, ponieważ Hyundai nie jest luksusową marką. Jednak Hyundai podniósł swoją stawkę w ciągu ostatnich kilku lat, co zbliżyło ich do tego, co zwykle nazywamy markami premium. Bardziej luksusową wersją Bayona jest Audi A1, ale Audi A1 jest ogólnie samochodem znacznie bardziej premium.

  Hyundai nie startuje - przyczyny i jak to naprawić

Podsumowując, Bayon i reszta obecnej gamy Hyundaia są pozycjonowane poniżej segmentu premium, ale to nie powstrzymuje Hyundaia przed próbami zbliżenia się do segmentu premium.

Czy Hyundai zaoferuje elektryczną wersję modelu Bayon?

Hyundai prawdopodobnie zaoferuje elektryczną wersję modelu Bayon pod koniec 2022 lub na początku 2023 roku. Chociaż nie jest to w 100% potwierdzone, nie ma sensu, aby Hyundai nie oferował elektrycznej wersji Bayona. Po pierwsze, nie ma hybrydowych modeli Bayon, więc Hyundai powinien wyjść z wersją hybrydową lub elektryczną.

Współczesny Hyundai jest bardziej skłonny do oferowania samochodów elektrycznych, a większość ludzi, którzy lubią naprawdę małe samochody w mieście, również lubi małe samochody elektryczne.

Czy powinienem kupić Hyundai Bayon czy Kona?

Hyundai Kona jest nieco większy i nieco lepiej wyposażony w porównaniu do Bayona, co jest przydatne dla tych, którzy chcą jak najwięcej miejsca, ponieważ oba nie są zbyt przestronne. Musimy również pamiętać, że Kona jest wyposażona w elektryczny układ napędowy, podczas gdy Bayon nadal nie.

Z drugiej strony, Bayon jest tańszym samochodem z tych dwóch i może mieć większy sens, jeśli używasz samochodu tylko do dojazdów do pracy między miastami, gdzie mniejsza obudowa jest lepszym pomysłem.

James May

Więcej czasu spędzam na samochodach niż na czymkolwiek innym. Jeśli jesteś podobny do mnie, prawdopodobnie spodoba Ci się to, co napiszę o samochodach na tej stronie. Komentarze: james.may@luxurycarsa2z.com

Nowy na Auta Luksusowe A2Z