Czy Hyundai Nexo to dobry samochód?

Czy Hyundai Nexo to dobry samochód?

Hyundai Nexo to samochód na wodorowe ogniwa paliwowe, co oznacza, że jest zasilany wodorem. Jest to zasadniczo samochód elektryczny, ale różnica tutaj polega na tym, że moc pochodzi z wodoru, a nie z baterii. Jest to również jeden z zaledwie kilku samochodów wodorowych, które nawet istnieją i są w sprzedaży dzisiaj. Czy zatem Hyundai Nexo jest dobrym samochodem?

Hyundai Nexo jest faktycznie dość dobry samochód, ale to naprawdę nie ma sensu w dzisiejszych czasach samochodów elektrycznych i hybrydowych, ponieważ samochody wodorowe po prostu nie mają niezbędnej infrastruktury dla nich, aby być użyteczne jak inne rodzaje samochodów. Samochód jest wyposażony w dość dobrze zaokrąglony układ napędowy, ale to nie wystarczy, aby uratować samochód.

Jeśli chodzi o design, Nexo wygląda autentycznie i zauważalnie różni się od innych produktów Hyundai. Wykazuje jednak pewne podobieństwo do nowego Tucsona. Wrażenia z jazdy są mniej więcej takie same jak w większości średniej wielkości elektrycznych SUV-ów, co oznacza, że nie jest to prawdziwy off-roader, ani samochód dynamiczny.

Niezawodność wydaje się być w porządku, ale prawdziwa niezawodność jest tajemnicą, ponieważ nie wiele z nich zostały dostarczone. Wartość jest trudna, ponieważ samochód kosztuje sporo pieniędzy, ponad 60 000 dolarów za modele z niższej półki. Praktyczność jest tak dobra jak w przypadku każdego innego SUV-a tej wielkości, co oznacza, że powinien bez problemu zaspokoić Twoje codzienne potrzeby.

Hyundai Nexo – Jednostka napędowa

Hyundai Nexo występuje w konfiguracji z napędem na przednie koła, czego trochę szkoda, bo to w końcu SUV. Hyundai Nexo oferuje 161 KM i 291lb-ft momentu obrotowego, co jest dość przyzwoitą liczbą. Należy oczekiwać, aby uzyskać około 350-380 mil, jeśli uzupełnić zbiornik w pełni z wodoru, który jest naprawdę dobry numer, nawet dla zwykłych EV.

  Hyundai Tucson Niezawodność

Jednakże, wodorowy układ napędowy wiąże się z wieloma wyzwaniami. Przede wszystkim, znalezienie stacji tankowania wodoru jest trudne, ponieważ nie ma ich zbyt wiele w okolicy. Stany takie jak Kalifornia są powszechnie uważane za te, które mają wystarczającą liczbę stacji tankowania wodoru, ale nawet te wydają się być nieczynne przez ponad połowę czasu i nie mogą naprawdę zaspokoić stosunkowo niewielkiej liczby samochodów wodorowych w Cali.

Jako takie, wodorowy układ napędowy sam w sobie jest dobry, ale problemy, które pochodzą z nim są poważne, jak również. Są one również niestabilne w czasie i może spowodować katastrofy, jeśli nie są traktowane prawidłowo. Tankowanie samochodu wodorowego jest również bardziej niebezpieczne niż ładowanie EV lub tankowanie zwykłego samochodu ICE.

Hyundai Nexo – Design i podwozie

Hyundai Nexo wygląda ciekawie, ale z pewnością nie jest niczym szczególnym. Wnętrze Nexo jest również bardzo dobrze urządzone dzięki nowoczesnym ekranom i fajnie wyglądającym panelom. Cały język projektowania jest zauważalnie różny od innych modeli Hyundai, ale widać podobieństwo między Nexo i Tucson, ponieważ są one oparte na tym samym podwoziu.

Jeśli chodzi o jazdę, możemy łatwo powiedzieć, że Nexo czuje się jak każdy inny SUV EV do jazdy. Naprawdę nie ma nic innego z Nexo na pierwszy rzut oka. Jest to ciężki samochód, co oznacza, że nie lubi zbytnio pokonywać zakrętów i nie jest w żaden sposób dynamiczny.

  Hyundai Elantra Sport Niezawodność

Hyundai Nexo – Niezawodność i częste problemy

Jeśli chodzi o niezawodność, to trochę trudno powiedzieć, ponieważ nie ma ich zbyt wiele w okolicy. Jak wspomniano, tylko Kalifornia dostaje Nexo, ponieważ inne stany USA nie mają dobrze rozwiniętej infrastruktury paliwowej. Są jednak pewne kwestie, o których warto porozmawiać szerzej.

Najczęstsze problemy z niezawodnością związane są z wyciekiem paliwa wodorowego, a potencjalnie nawet z wywołaniem pożaru. Inne raporty podają, że Nexo jest podatny na problemy z hamulcami, które mogą stracić swoją skuteczność hamowania i stać się czasami nieprzewidywalne.

Hyundai Nexo – wartość i praktyczność

Z ceną wyjściową ponad 60 000 dolarów za model z niższej półki, Nexo jest naprawdę drogim samochodem. Jeśli połączymy to z faktem, że jest to samochód wodorowy, którego zakupem nie jest zainteresowanych zbyt wiele osób, oznacza to, że amortyzacja jest nieprzewidywalna i prawdopodobnie naprawdę poważna. W związku z tym aspekt wartości jest słaby, bo to w końcu Tucson z wodorowym układem napędowym.

Praktyczność jest tak dobra jak wszystkie inne samochody w tym segmencie, co oznacza, że samochód dostaje dość duże siedzenia i dość pojemny bagażnik. Widoczność jest dobra, samochód jest łatwy do wsiadania i wysiadania, a w całym samochodzie jest wiele przyjaznych rodzinie funkcji.

Sekcja FAQ

Czy Hyundai zamierza wycofać Nexo z produkcji?

Hyundai Nexo jest teraz gdzieś w połowie swojego życia, ponieważ niedawno został odświeżony. Trudno powiedzieć, czy Hyundai zamierza pozbyć się Nexo w najbliższym czasie, ponieważ ten samochód nie został opracowany z myślą o przychodach, a raczej jako poligon doświadczalny dla alternatywnych technologii. Widzieliśmy to już wcześniej w przypadku Toyoty Mirai.

  Czy Hyundai Kona to dobry samochód?

Toyota Mirai jest na rynku ponad dwa razy dłużej niż Nexo, więc jeśli Hyundai zamierza wziąć notatki z książki Toyoty, są szanse, że Nexo pozostanie nieco dłużej, jak również.

Czy Hyundai Nexo jest lepszy od Toyoty Mirai?

Toyota Miria i Hyundai Nexo to dwa pierwsze na świecie „masowo” produkowane samochody wodorowe, co czyni je nieodłącznymi rywalami. Mirai kosztuje około 10 tys. dolarów, a wytrzymuje kilkadziesiąt mil więcej niż Nexo. Mirai jest też nieco mocniejszy od Nexo.

Między nimi trudno wybrać zwycięzcę, ponieważ ludzie, którzy wolą SUV-y, prawdopodobnie pójdą po Nexo, ale ludzie, którzy wolą sedany, prawdopodobnie pójdą po Mirai.

Czy samochody wodorowe to przyszłość?

Prawdopodobnie nie w przewidywalnej przyszłości, ale nikt nie wie, co jutro przyniesie na pewno. W związku z tym samochody elektryczne mają ogromną przewagę nad samochodami wodorowymi, co oznacza, że infrastruktura wkrótce podążyła za nimi. Samochody wodorowe są wciąż w powijakach, więc naprawdę trudno jest inwestować w odpowiednią infrastrukturę, ponieważ niewiele osób będzie z niej korzystać.

James May

Więcej czasu spędzam na samochodach niż na czymkolwiek innym. Jeśli jesteś podobny do mnie, prawdopodobnie spodoba Ci się to, co napiszę o samochodach na tej stronie. Komentarze: james.may@luxurycarsa2z.com

Nowy na Auta Luksusowe A2Z