Hyundai Nexo to samochód na wodorowe ogniwa paliwowe, co oznacza, że jest zasilany wodorem. Jest to zasadniczo samochód elektryczny, ale różnica tutaj polega na tym, że moc pochodzi z wodoru, a nie z baterii. Jest to również jeden z zaledwie kilku samochodów wodorowych, które nawet istnieją i są w sprzedaży dzisiaj. Czy zatem Hyundai Nexo jest dobrym samochodem?
Hyundai Nexo jest faktycznie dość dobry samochód, ale to naprawdę nie ma sensu w dzisiejszych czasach samochodów elektrycznych i hybrydowych, ponieważ samochody wodorowe po prostu nie mają niezbędnej infrastruktury dla nich, aby być użyteczne jak inne rodzaje samochodów. Samochód jest wyposażony w dość dobrze zaokrąglony układ napędowy, ale to nie wystarczy, aby uratować samochód.
Jeśli chodzi o design, Nexo wygląda autentycznie i zauważalnie różni się od innych produktów Hyundai. Wykazuje jednak pewne podobieństwo do nowego Tucsona. Wrażenia z jazdy są mniej więcej takie same jak w większości średniej wielkości elektrycznych SUV-ów, co oznacza, że nie jest to prawdziwy off-roader, ani samochód dynamiczny.
Niezawodność wydaje się być w porządku, ale prawdziwa niezawodność jest tajemnicą, ponieważ nie wiele z nich zostały dostarczone. Wartość jest trudna, ponieważ samochód kosztuje sporo pieniędzy, ponad 60 000 dolarów za modele z niższej półki. Praktyczność jest tak dobra jak w przypadku każdego innego SUV-a tej wielkości, co oznacza, że powinien bez problemu zaspokoić Twoje codzienne potrzeby.
Hyundai Nexo – Jednostka napędowa
Hyundai Nexo występuje w konfiguracji z napędem na przednie koła, czego trochę szkoda, bo to w końcu SUV. Hyundai Nexo oferuje 161 KM i 291lb-ft momentu obrotowego, co jest dość przyzwoitą liczbą. Należy oczekiwać, aby uzyskać około 350-380 mil, jeśli uzupełnić zbiornik w pełni z wodoru, który jest naprawdę dobry numer, nawet dla zwykłych EV.
Jednakże, wodorowy układ napędowy wiąże się z wieloma wyzwaniami. Przede wszystkim, znalezienie stacji tankowania wodoru jest trudne, ponieważ nie ma ich zbyt wiele w okolicy. Stany takie jak Kalifornia są powszechnie uważane za te, które mają wystarczającą liczbę stacji tankowania wodoru, ale nawet te wydają się być nieczynne przez ponad połowę czasu i nie mogą naprawdę zaspokoić stosunkowo niewielkiej liczby samochodów wodorowych w Cali.
Jako takie, wodorowy układ napędowy sam w sobie jest dobry, ale problemy, które pochodzą z nim są poważne, jak również. Są one również niestabilne w czasie i może spowodować katastrofy, jeśli nie są traktowane prawidłowo. Tankowanie samochodu wodorowego jest również bardziej niebezpieczne niż ładowanie EV lub tankowanie zwykłego samochodu ICE.
Hyundai Nexo – Design i podwozie
Hyundai Nexo wygląda ciekawie, ale z pewnością nie jest niczym szczególnym. Wnętrze Nexo jest również bardzo dobrze urządzone dzięki nowoczesnym ekranom i fajnie wyglądającym panelom. Cały język projektowania jest zauważalnie różny od innych modeli Hyundai, ale widać podobieństwo między Nexo i Tucson, ponieważ są one oparte na tym samym podwoziu.
Jeśli chodzi o jazdę, możemy łatwo powiedzieć, że Nexo czuje się jak każdy inny SUV EV do jazdy. Naprawdę nie ma nic innego z Nexo na pierwszy rzut oka. Jest to ciężki samochód, co oznacza, że nie lubi zbytnio pokonywać zakrętów i nie jest w żaden sposób dynamiczny.
Hyundai Nexo – Niezawodność i częste problemy
Jeśli chodzi o niezawodność, to trochę trudno powiedzieć, ponieważ nie ma ich zbyt wiele w okolicy. Jak wspomniano, tylko Kalifornia dostaje Nexo, ponieważ inne stany USA nie mają dobrze rozwiniętej infrastruktury paliwowej. Są jednak pewne kwestie, o których warto porozmawiać szerzej.
Najczęstsze problemy z niezawodnością związane są z wyciekiem paliwa wodorowego, a potencjalnie nawet z wywołaniem pożaru. Inne raporty podają, że Nexo jest podatny na problemy z hamulcami, które mogą stracić swoją skuteczność hamowania i stać się czasami nieprzewidywalne.
Hyundai Nexo – wartość i praktyczność
Z ceną wyjściową ponad 60 000 dolarów za model z niższej półki, Nexo jest naprawdę drogim samochodem. Jeśli połączymy to z faktem, że jest to samochód wodorowy, którego zakupem nie jest zainteresowanych zbyt wiele osób, oznacza to, że amortyzacja jest nieprzewidywalna i prawdopodobnie naprawdę poważna. W związku z tym aspekt wartości jest słaby, bo to w końcu Tucson z wodorowym układem napędowym.
Praktyczność jest tak dobra jak wszystkie inne samochody w tym segmencie, co oznacza, że samochód dostaje dość duże siedzenia i dość pojemny bagażnik. Widoczność jest dobra, samochód jest łatwy do wsiadania i wysiadania, a w całym samochodzie jest wiele przyjaznych rodzinie funkcji.
Sekcja FAQ
Czy Hyundai zamierza wycofać Nexo z produkcji?
Hyundai Nexo jest teraz gdzieś w połowie swojego życia, ponieważ niedawno został odświeżony. Trudno powiedzieć, czy Hyundai zamierza pozbyć się Nexo w najbliższym czasie, ponieważ ten samochód nie został opracowany z myślą o przychodach, a raczej jako poligon doświadczalny dla alternatywnych technologii. Widzieliśmy to już wcześniej w przypadku Toyoty Mirai.
Toyota Mirai jest na rynku ponad dwa razy dłużej niż Nexo, więc jeśli Hyundai zamierza wziąć notatki z książki Toyoty, są szanse, że Nexo pozostanie nieco dłużej, jak również.
Czy Hyundai Nexo jest lepszy od Toyoty Mirai?
Toyota Miria i Hyundai Nexo to dwa pierwsze na świecie „masowo” produkowane samochody wodorowe, co czyni je nieodłącznymi rywalami. Mirai kosztuje około 10 tys. dolarów, a wytrzymuje kilkadziesiąt mil więcej niż Nexo. Mirai jest też nieco mocniejszy od Nexo.
Między nimi trudno wybrać zwycięzcę, ponieważ ludzie, którzy wolą SUV-y, prawdopodobnie pójdą po Nexo, ale ludzie, którzy wolą sedany, prawdopodobnie pójdą po Mirai.
Czy samochody wodorowe to przyszłość?
Prawdopodobnie nie w przewidywalnej przyszłości, ale nikt nie wie, co jutro przyniesie na pewno. W związku z tym samochody elektryczne mają ogromną przewagę nad samochodami wodorowymi, co oznacza, że infrastruktura wkrótce podążyła za nimi. Samochody wodorowe są wciąż w powijakach, więc naprawdę trudno jest inwestować w odpowiednią infrastrukturę, ponieważ niewiele osób będzie z niej korzystać.