Czy Mercedes AIRMATIC jest niezawodny?

Od kilku dekad Mercedes wyposaża swoje samochody z najwyższej półki w skomplikowany i wyrafinowany system zawieszenia pneumatycznego o nazwie AIRMATIC. Wielu potencjalnych klientów Mercedesa obawia się, że system AIRMATIC może zacząć powodować problemy, których naprawa będzie kosztować tysiące dolarów.

W rzeczywistości rzadko się to zdarza, ponieważ systemy te nie są tak zawodne ani tak drogie w naprawie, jak sądzi większość ludzi. W rzeczywistości starsze systemy Mercedes AIRMATIC były dalekie od doskonałości i należy się spodziewać, że w 20-letnim samochodzie mogą wystąpić problemy wynikające ze zużycia podzespołów – takie są realia inżynierii.

System AIRMATIC zastąpił konwencjonalne sprężyny śrubowe w 2000 roku w modelu W220 klasy S i od tego czasu Mercedes udoskonalał ten system z każdą kolejną jego wersją. Faktem jest, że system AIRMATIC jest zarówno skomplikowany, jak i niezwykle użyteczny.

Nie jest to najbardziej niezawodny system na świecie, ale nie jest też najbardziej zawodny. Jeśli będziesz o niego odpowiednio dbał i nie będziesz prowadził samochodu jak wariat, system ten powinien Ci długo służyć. Wszędzie można znaleźć mnóstwo informacji na temat tego systemu, a nowsze samochody Mercedesa rzeczywiście oferują jego lepsze wersje.

Mercedes AIRMATIC cechy i korzyści – powody, dla których warto zdecydować się na AIRMATIC

Prawdziwie luksusowy samochód nie jest tak luksusowy ani komfortowy bez wyrafinowanego systemu zawieszenia pneumatycznego, i to jest fakt. Jednak poza komfortem, gruntowny system zawieszenia pneumatycznego ma o wiele więcej zalet. Umożliwia on również automatyczne wyrównywanie wysokości jazdy w zależności od liczby pasażerów w samochodzie.

Gwarantuje to, że samochód zawsze ma idealną wysokość jazdy, co zwiększa wydajność i sprawia, że samochód jest bardziej stabilny. Samochód jest w stanie dostosować się do specyficznych warunków jazdy, takich jak jazda po autostradzie, obniżając się, aby zapewnić bardziej komfortową, wydajną i cichszą jazdę.

  Ford Focus RS Niezawodność

Dzięki systemowi AIRMATIC zawieszenie można podnieść jednym naciśnięciem przycisku, co oznacza, że samochód z łatwością pokona niskie krawężniki i inne przeszkody drogowe, takie jak strome rampy. AIRMATIC występuje również w wyczynowych modelach AMG, ponieważ umożliwia regulację sztywności zawieszenia, co poprawia prowadzenie.
Jedną z najbardziej imponujących funkcji systemu jest automatyczne tłumienie, które zapobiega przechylaniu się samochodu podczas przyspieszania, zwalniania lub podczas pokonywania ostrych zakrętów.

Wady systemu AIRMATIC Mercedesa – dlaczego nie powinieneś decydować się na AIRMATIC

Mimo że system AIRMATIC jest niezwykle przydatny i całkowicie zmienia zachowanie Mercedesa, nie jest idealny. Do najczęstszych problemów związanych z systemem AIRMATIC należą problemy ze sprężarką powietrza, problemy z przekaźnikami, wycieki powietrza lub awarie amortyzatorów pneumatycznych.

Większość z nich można łatwo zauważyć, gdy samochód przechyla się na jedną lub drugą stronę lub traci wysokość bez względu na tryb jazdy. Jeśli tak się stanie, samochód stanie się dużo mniej wydajny i mniej sterowalny.

Całkowita wymiana systemu AIRMATIC kosztuje nawet 5000 dolarów, choć rzadko się to zdarza. Średnie krajowe koszty związane z naprawą AIRMATIC nie są tak złe, jak się wszystkim wydaje i wynoszą 800 dolarów, wliczając w to robociznę i części.

Fabrycznie system kosztuje kilka tysięcy, ale dzięki niemu wartość samochodu przy odsprzedaży jest znacznie wyższa.

Samochody Mercedesa, które najbardziej korzystają z AIRMATIC

Istnieją trzy rodzaje samochodów Mercedes, jeśli chodzi o system zawieszenia pneumatycznego AIRMATIC. Niektóre modele Mercedesa nie są nawet dostępne z systemem AIRMATIC w ogóle, lub dlatego, że niektóre rynki na całym świecie nie mają go w ofercie.

  Cadillac CT5 Niezawodność

Niektóre modele Mercedes również nie pochodzą z systemem AIRMATIC z fabryki, ale jesteś w stanie go dostać, jeśli jesteś gotów za to zapłacić. Wreszcie, bardzo wysokiej klasy samochody Mercedesa są fabrycznie wyposażone w AIRMATIC.

Nie ma sensu jeździć Mercedesem Benz S-Class lub Mercedesem Benz GLS bez tego systemu. To samo dotyczy modeli o wysokich osiągach, takich jak GT 63 AMG. Niektóre samochody nie są tak komfortowe bez systemu AIRMATIC i dlatego nigdy nie powinny być bez niego oferowane.

Mercedes Klasy A lub Klasy B nie są często wyposażane w AIRMATIC, ponieważ nie są w stanie konkurować z takimi autami jak Klasa S, GLS czy AMG GT.

Dział FAQ

Jak długo działa system Mercedes AIRMATIC?

To zależy od danego samochodu, sposobu jazdy i konserwacji. Powinni Państwo jednak cieszyć się systemem AIRMATIC bez żadnych problemów przez co najmniej 100 tys. mil. W wielu przypadkach układy te mogą wytrzymać znacznie więcej.

Aby maksymalnie wydłużyć żywotność systemu AIRMATIC, pamiętaj, aby zawsze konserwować samochód, gdy jest to konieczne i zawsze wybierać oryginalne części, gdy musisz coś wymienić. Należy również pamiętać o oddaniu samochodu do licencjonowanego warsztatu Mercedesa, w przeciwnym razie problemy pojawią się dużo wcześniej.

Czy systemy zawieszenia pneumatycznego są tego warte?

Mercedes nie jest jedyną marką, która oferuje zawieszenie pneumatyczne z fabryki, ponieważ prawie każda marka premium oferuje jakąś formę zawieszenia pneumatycznego. Systemy te często kosztują kilka tysięcy dolarów z fabryki, więc wiele osób jest niezdecydowanych, czy są gotowi wydać tego rodzaju pieniędzy, jeśli samochód, o którym mowa jest już wystarczająco wygodne.

  Range Rover vs. Mercedes: Niezawodność

To jest dolna część tego, jeśli uważasz, że samochód wystarczająco wygodne bez zawieszenia pneumatycznego, a następnie zawieszenie pneumatyczne jest prawdopodobnie nie warto. Jednak żaden samochód tam nie będzie tak wygodne lub wyrafinowane bez jakości wykonane zawieszenie pneumatyczne systemu.

Czy mogę doposażyć mój samochód w system zawieszenia pneumatycznego?

Istnieje wiele firm, które oferują modernizacje zawieszenia pneumatycznego do samochodów, które nie pochodzą z zawieszeniem pneumatycznym. Te mogą być czasami warto, ale większość czasu te systemy będą niszczyć wartość odsprzedaży samochodu, a może nawet uczynić go dużo mniej niezawodne.

Samochody Mercedes, które nie posiadają zawieszenia pneumatycznego, nie kwalifikują się do modernizacji AIRMATIC, więc nie wierz nikomu, kto mówi Ci, że jest inaczej. Wynika to z faktu, że system AIRMATIC współpracuje z wieloma innymi kluczowymi elementami samochodu, które zostały zaprojektowane z myślą o zawieszeniu pneumatycznym.

James May

Więcej czasu spędzam na samochodach niż na czymkolwiek innym. Jeśli jesteś podobny do mnie, prawdopodobnie spodoba Ci się to, co napiszę o samochodach na tej stronie. Komentarze: james.may@luxurycarsa2z.com

Nowy na Auta Luksusowe A2Z