Czy Mercedesy wymagają benzyny premium?

Wszystkie modele Mercedesa, niezależnie od modelu i segmentu, wymagają benzyny bezołowiowej premium. 91 oktanów to minimum akceptowane przez dealerów i serwisy Mercedesa. Wynika to przede wszystkim z faktu, że benzyna premium znacznie zwiększa szansę, że Mercedes, którym Państwo jeżdżą, będzie służył bardzo długo.

Niektórzy producenci samochodów nie wymagają od Państwa stosowania benzyny premium, ale Mercedes i wiele innych luksusowych marek premium wymagają, ponieważ stosowanie benzyny premium będzie dla Państwa korzystne w dłuższej perspektywie.

Współczesne silniki Mercedesa są dość skomplikowane, naszpikowane mnóstwem różnych czujników i elektroniki. Aby zapewnić odpowiednią wydajność i spójność, gaz premium jest koniecznością. Wielu klientów donosiło, że jeśli używasz zwykłego paliwa w swoim samochodzie na gazie premium, kontrolka check engine w końcu się zapali.

Różnica między wysokooktanową (premium) a niskooktanową benzyną

Liczba oktanowa jest głównie związana z czasem, jaki paliwo potrzebuje, aby osiągnąć fazę zapłonu. Benzyna premium niekoniecznie jest paliwem lepszej jakości, chodzi raczej o to, jak szybko paliwo się zapala. Paliwa o niskiej liczbie oktanowej zapalają się znacznie szybciej niż paliwa o wysokiej liczbie oktanowej, a paliwa o wyższej liczbie oktanowej mają na ogół większą odporność na przedwczesny zapłon.

Nowsze silniki Mercedesa mają wyższy stopień sprężania, co oznacza, że silnik wytwarza wyższe temperatury wstępnego spalania. Niektórzy producenci samochodów stosują silniki, które nie wytwarzają takich temperatur i dlatego są one przeznaczone do zwykłego paliwa.

Stosowanie zwykłego paliwa w silniku Mercedesa (w którym występują wyższe temperatury przed spalaniem) może zaszkodzić silnikowi i spowodować stuki w silniku spowodowane przeddetonacjami. Zmniejszy to również wydajność paliwa, więc nie ma absolutnie żadnego powodu, aby nie używać benzyny bezołowiowej premium do swojego Mercedesa.

  Najlepszy używany SUV Mercedesa

Regularne stosowanie niskooktanowego paliwa w Mercedesie

W tym momencie powinieneś już wiedzieć, że nie powinieneś używać zwykłej benzyny w samochodach Mercedes, ale jeśli to zrobisz, oto co się stanie.
Kiedy zaczniesz używać zwykłej benzyny, nic się nie stanie, ale tylko na początku.
Istnieje duże nieporozumienie tam, że jest głównie dzięki terminom „premium” i „regularne” benzyny. Większość ludzi myśli, że oznacza to, że jeden gaz jest dosłownie premium lub lepiej, podczas gdy drugi jest po prostu regularne lub normalne. Ale terminologia nie całkiem przekazać właściwą wiadomość. Nie ma „premium” wzrost jakości koniecznie, jedyną prawdziwą różnicą jest odporność przed zapłonem.
Tak więc, jeśli używasz zwykłego gazu w swoim Benz, prawdopodobnie doświadczysz pre-zapłonu, znany również jako pre-detonacji. Będziesz w stanie to usłyszeć, jeśli słuchać uważnie. Silnik wydaje stukanie, które nie brzmi tak spójnie, jak zwykle.

Zużycie wysokooktanowego paliwa premium w samochodach na zwykłe paliwo

A co jeśli jest odwrotnie? Załóżmy, że Twój samochód jest przystosowany do zwykłej niskooktanowej benzyny. Jeśli w takim przypadku użyjesz paliwa premium, nie odniesiesz praktycznie żadnych korzyści. Jedyne, co na pewno się stanie, to ból, jaki sprawisz swojemu portfelowi.
AAA szacuje, że kierowcy marnują aż 2 miliardy dolarów rocznie, używając gazu premium w samochodach, które nie są zasilane gazem premium. Ludzie myślą, że lepiej dbają o swoje samochody używając gazu premium, ale prawda jest taka, że po prostu marnują pieniądze.
Benzyna i wino mają bardzo niewiele wspólnego, ale w obu przypadkach ludzie myślą, że wyższa cena powinna dyktować wyższą jakość, ale tak po prostu nie jest. Jeśli nie jesteś pewien, jaki gaz jest zalecany dla Twojego samochodu, sprawdź instrukcję obsługi.
„Gaz premium zapewnia większą moc” to jedno z najczęstszych błędnych przekonań na temat paliwa premium. Faktem jest, że silniki o wyższym stopniu sprężania są zazwyczaj silnikami marki premium, które w rzeczywistości wytwarzają więcej mocy niż silniki wymagające zwykłego paliwa. Ale samo paliwo nie robi absolutnie żadnej różnicy.

  Czy powinienem kupić 10-letniego Mercedesa?

Facts to know about premium gas

Ile więcej kosztuje gaz premium?

Według AAA, gaz premium kosztuje aż o 60% więcej niż zwykłe paliwo, a w niektórych przypadkach nawet więcej. Gaz premium kosztuje więcej ze względu na wyższy poziom odporności na przedwczesny zapłon, co oznacza, że samo paliwo jest o wiele bardziej wyrafinowane w porównaniu z poziomem odporności na przedwczesny zapłon zwykłego paliwa.
Gaz premium kosztuje więcej również z powodów ekologicznych. Produkcja i rafinacja paliwa premium kosztuje więcej. Co więcej, prawa podaży i popytu również dyktują, że gaz premium powinien rzeczywiście kosztować więcej pieniędzy w porównaniu do zwykłego paliwa, ponieważ samochody napędzane zwykłym paliwem stanowią dominującą większość.

Jak niebezpieczne są stuki w silniku?

Stukanie w silniku jest efektem samozapłonu mieszanki paliwowo-powietrznej na skutek wyższej temperatury silnika, a nie przez świece zapłonowe. Efekt ten występuje zazwyczaj w tym samym momencie, w którym świeca zapłonowa również zapala mieszankę paliwowo-powietrzną. Tak więc w zasadzie mamy do czynienia z dwoma różnymi wybuchami w cylindrze, zamiast jednego.
Jeśli utrzymuje się to przez dłuższy czas, istnieje szansa, że przedwczesny zapłon może rzeczywiście uszkodzić tłoki, nawet poważnie w niektórych przypadkach. Zarówno cena, jak i niedogodności związane z takim zdarzeniem są bardzo wysokie. Dlatego należy używać tylko wartości zalecanych przez producenta, a wszystko będzie w porządku.

Co się stanie, jeśli przez przypadek wleję olej napędowy do mojego samochodu z silnikiem gazowym?

Mogłoby się wydawać, że takie wypadki nie zdarzają się zbyt często, ale niestety tak jest. W krajach takich jak USA, gdzie dominującym paliwem jest benzyna, nie zdarza się to tak często. Dysze gazowe są zazwyczaj innego koloru niż dysze do oleju napędowego, a także mają inny kształt z tych konkretnych powodów.
Jeśli jednak przez przypadek wlejesz olej napędowy do swojego samochodu na gaz, nie jedź nim. Należy niezwłocznie wezwać mechanika. Nawet jeśli na początku może się wydawać, że wszystko jest w porządku, to dzieje się tak głównie dlatego, że nadal jeździsz na pozostałym w układzie paliwowym gazie. Olej napędowy prawdopodobnie nie dotarł jeszcze do samego silnika.
Olej napędowy jest o wiele gęstszy niż gaz, co oznacza, że pompa z trudem będzie pompować olej napędowy do silnika. Co więcej, filtry również utrudniają dotarcie oleju napędowego do silnika. W ten sposób najprawdopodobniej dojdzie do zapchania silnika. Nie ma jednak obawy, że silnik nie wybuchnie ani nic takiego.

James May

Więcej czasu spędzam na samochodach niż na czymkolwiek innym. Jeśli jesteś podobny do mnie, prawdopodobnie spodoba Ci się to, co napiszę o samochodach na tej stronie. Komentarze: james.may@luxurycarsa2z.com

Nowy na Auta Luksusowe A2Z