Czy można naprawić rdzę pod samochodem?

Najczęściej rdzę można naprawić. Istnieją duże różnice pomiędzy niektórymi przypadkami rdzy i niektóre z nich mogą wymagać jedynie lekkiego retuszu, podczas gdy inne mogą wymagać wielu prac blacharskich. Niektóre zardzewiałe samochody wymagają nawet całkowicie nowych paneli samochodowych.

Nie chodzi więc o to, czy jest to możliwe, ale czy jest sens naprawiać skorodowany samochód? Szlifowanie skorodowanego obszaru i szlifowanie go kosztuje znacznie mniej w porównaniu do spawania i wymiany paneli. Tak więc zardzewiały samochód warto naprawiać tylko wtedy, gdy jest to finansowo wykonalne.

Zardzewiały samochód może być również ogromnym problemem, który czeka, aby się wydarzyć, zwłaszcza jeśli rama samochodu jest zardzewiała. Integralność strukturalna samochodu jest zagrożona, a samochód może dosłownie złamać się na pół. Te poziomy rdzy są zazwyczaj nie warto naprawiać na wszelkie koszty.

Można śmiało powiedzieć, że jeśli nie jesteś właścicielem specjalnego limitowanej edycji bardzo cenny samochód, który może korzystać z góry-down śruby i orzechy przywrócenie, naprawianie żadnych poważnych rdzy jest bezcelowe. Niespecjalne samochody z dużymi plamami rdzy są zazwyczaj starsze i mniej prawdopodobne jest, że zachowają jakąkolwiek wartość po odrestaurowaniu.

Naprawianie mniejszych rdzawych plam

Mniejsze rdzawe plamy są dość powszechne w samochodach, które mają ponad 20 lat. Wiele z tych samochodów nie ma fabrycznej ochrony przed rdzą, a nawet można się spodziewać, że będą rdzewieć, jeśli nie zostaną podjęte żadne aktywne działania.

Po pierwsze, należy zlokalizować wszystkie możliwe miejsca rdzy, a do tego, to prawdopodobnie najlepszy pomysł, aby wziąć samochód do kontroli. Po pomyślnym zlokalizowaniu wszystkich miejsc rdzy, idź naprzód i kupić wszystkie niezbędne urządzenia potrzebne, takie jak drobnoziarnisty papier ścierny, szlifierka, farba podkładowa, puszka czarnej farby samochodowej i wysokiej jakości odtłuszczacz.

  Czy warto pokrywać nowy samochód podkładem?

Ponadto, należy również kupić odpowiednie wyposażenie ochronne, takie jak para przyzwoitych okularów ochronnych i rękawic. Co więcej, podnośnik samochodowy lub szybki jack jest również dobrym pomysłem, ponieważ rdza jest prawdopodobnie znajduje się na spodzie samochodu.

Po pierwsze, należy oczyścić zardzewiałe miejsce, zeszlifować je i zakończyć prace przygotowawcze szlifując powierzchnię do gołego metalu. Po pomyślnym pozbyciu się wszystkich rdzy, należy zagruntować obszar, i czekać na podkład do wyschnięcia. Po tym, przejdź do malowania.

Proaktywne środki ochrony przed rdzą

Po pomalowaniu obszaru, dobrze jest również podjąć pewne proaktywne środki, aby zapewnić, że rdza jest mniej prawdopodobne, aby się zdarzyć. Naturalnym kolejnym krokiem po procesie opisanym w poprzedniej części jest użycie substancji na bazie smoły, znanej również jako podkład, w celu dalszej ochrony wrażliwych obszarów.

Substancja ta jest wykonana w celu utworzenia warstwy ochronnej między farbą a elementami, a jeśli stosowane z powodzeniem powinny chronić panel na rok lub dwa. Proces ten kosztuje zwykle 100-200 dolarów i powinien być powtarzany co rok lub dwa.

Należy również sprawdzić wiele różnych sprayów olejowych również wykonane w celu ochrony paneli przed rdzewieniem. Mogą one być w formie kropli lub bez kropli, ale te bez kropli wymagają wiercenia w panelu samochodu, co nigdy nie jest dobrym pomysłem. Oba z nich są również wyceniane podobnie do powłoki na bazie smoły.

Można również sprawdzić dedykowany moduł elektroniczny, że jeśli umieszczone strategicznie wysłać stały prąd elektryczny w całym organizmie samochodu, i czyni go teoretycznie niemożliwe dla rdzy wystąpić. Ale te są głównie wykonane dla łodzi i pod powierzchniami, które są stale zanurzone, w przeciwnym razie, nie są one tak skuteczne, i kosztują kilkaset dolarów, jak również.

  Czy warto nakładać powłokę antykorozyjną na BMW?

Usuwanie poważnej rdzy

Wszystkie z wyżej wymienionych zardzewiałych miejsc mogą być i są naprawiane dość często. Ale jeśli twój samochód ma wiele plam rdzy, lub poziom istniejących plam rdzy jest bardziej poważny, wtedy jest o wiele trudniej go naprawić. Jeśli panel jest całkowicie zardzewiały, nie ma nic, co można zrobić, aby go uratować.

Oznacza to, że prawdopodobnie będziesz musiał wymienić panel na nowy, a jeśli rdza rozprzestrzeniła się również na inne panele (co często ma miejsce), będziesz potrzebował wszystkich dodatkowych paneli. Te naprawy mogą kosztować sporo pieniędzy, a to wymaga doświadczonego mechanika i dużo czasu.

Jeśli istnieje poważne rdzy na części strukturalnych, to jest to dość dużo gry over, ponieważ te naprawy wymagają demontażu samochodu całkowicie. Warto wspomnieć, że prawie cała korozja może być naprawiona w ten czy inny sposób, ale niektóre poziomy są nie do naprawienia.

Sekcja FAQ

Czy powinienem naprawić rdzę na moim samochodzie?

To zależy od rdzy, danego samochodu i Ciebie. Jeśli rdzawe plamy są małe i łatwo się do nich dostać, to należy je naprawić. Jeśli rdza jest duża i poważna, to nie ma to większego sensu, jeśli samochód nie jest nic wart.

Jeśli jesteś właścicielem klasycznego 911 na przykład lub inny cenny samochód, to może to mieć sens, aby naprawić samochód. I to również zależy od tego, co chcesz. Jeśli kochają Państwo swój samochód i nie chcą, aby tak się skończyło, proszę śmiało go naprawiać, ale tylko wtedy, gdy ma to sens finansowy.

  Czy powinienem kupić samochód z rdzą?

Jak często występuje rdza?

We współczesnych samochodach rdza nie występuje zbyt często dzięki licznym metodom ochrony przed rdzą i aktywnym działaniom fabrycznym. Ponadto wiele nowszych samochodów jest objętych gwarancją na wiele różnych uszkodzeń, w tym również na rdzę.

Starsze, intensywnie użytkowane i zniszczone samochody są znacznie bardziej podatne na korozję. Nieutwardzone drogi, odłamki kamieni, sól i długotrwałe narażenie na wilgoć mogą sprawić, że rdza stanie się poważnym problemem, dlatego zawsze należy sprawdzać samochód co jakiś czas.

Czy jest sens ratować całkowicie zardzewiały samochód?

Całkowicie zardzewiały samochód to taki, w którym występuje wiele silnych ognisk rdzy, a nawet kilka strukturalnych ognisk rdzy na karoserii. W 99% przypadków nie warto ich naprawiać. Ale jeśli samochód, o którym mowa, jest limitowaną edycją, bardzo poszukiwanym klasykiem, wtedy może to mieć nawet sens.

Kilka lat temu pewien człowiek znalazł Ferrari 250 GTO z lat 60-tych dosłownie zakopane na swoim podwórku. Samochód całkowicie zardzewiał, ale po odrestaurowaniu jego wartość gwałtownie wzrosła do kilkudziesięciu milionów dolarów.

James May

Więcej czasu spędzam na samochodach niż na czymkolwiek innym. Jeśli jesteś podobny do mnie, prawdopodobnie spodoba Ci się to, co napiszę o samochodach na tej stronie. Komentarze: james.may@luxurycarsa2z.com

Nowy na Auta Luksusowe A2Z