Czy można zostawić samochód elektryczny podłączony do prądu?

Współczesne samochody elektryczne są wyposażone w zaawansowane systemy zarządzania bateriami, które mają za zadanie zapobiegać ich przeładowaniu. W związku z tym można pozostawić samochód elektryczny podłączony do prądu, gdy go nie używamy, jednak nie zaleca się ładowania go do 100% każdej nocy.

Oznacza to, że utrzymywanie samochodu na poziomie od 50% do 80% naładowania akumulatora jest optymalne dla jego długotrwałego zdrowia. Należy unikać ekstremalnych stanów wysokich i niskich, takich jak 0% lub 100%, ponieważ mogą one zwiększyć zużycie akumulatora.

Jeśli planujesz pozostawić swój samochód na długie miesiące, lepiej będzie, jeśli będzie on podłączony do prądu. Jeśli jednak wyjeżdżasz tylko na dzień lub dwa, powinieneś naładować baterię do 80% i odłączyć samochód. Niezależnie od tego, co robisz, nie pozwól, aby Twój samochód był w stanie skrajnie niskiego naładowania.

Mimo, że powyższe zalecenia mają zastosowanie i są zalecane dla większości pojazdów elektrycznych, zawsze najlepiej jest skonsultować się z instrukcją obsługi pojazdu, aby zdecydować o najlepszym sposobie postępowania. Baterie powinny być konserwowane, więc nigdy nie powinieneś tego zaniedbywać, jeśli chcesz mieć długowieczną baterię.

Ładowanie w domu

Jeśli możesz ładować swój samochód w nocy, powinieneś zawsze używać ładowarki poziomu 2, ponieważ szybka ładowarka poziomu 3 jest zbędna. Mimo, że czasy ładowania szybkich ładowarek poziomu 3 są znacznie lepsze, dłuższe korzystanie z nich odbija się na ogólnej kondycji baterii.

W związku z tym, ładowarka poziomu 2 potrzebuje 7-9 godzin, aby w pełni naładować baterię, co powinno wystarczyć. Warto wspomnieć, że nie ma potrzeby, aby naładować samochód każdej nocy, jeśli nie robisz długie dystanse regularnie, ponieważ większość EV powinny zrobić więcej niż 200 mil z przyzwoitym procent baterii.

  Jakie są oznaki uszkodzonego silnika?

Tesla zaleca ładowanie swojego EV do 90% naładowania każdej nocy. Dla miejsca kontekstu, Tesla mówi, że niepodłączony akumulator Tesla traci około 1% ładunku każdego dnia, w zależności od temperatury zewnętrznej i temperatury baterii.

Oznacza to, że można uzyskać wiele mil z Tesla nawet wtedy, gdy został pozostawiony siedzi przez miesiące. Jeśli wyłączy się wszystkie zbędne systemy, takie jak Sentry Mode czy szybkie budzenie, Tesla twierdzi, że 'Phantom battery drain’ powinien spaść do pomijalnego poziomu.

Ładowanie w miejscach publicznych

Jeśli głównie ładujesz swój samochód w pobliżu pracy lub w innych miejscach publicznych, nie jest w porządku pozostawianie go podłączonego do prądu po osiągnięciu pełnego stanu naładowania. Wiele osób korzysta z tych stacji ładowania w celu uzupełnienia energii, ale jeśli ktoś wykorzystuje te miejsca do ładowania jako parking, powinien zostać ukarany grzywną i zakazem korzystania z tych stacji.

Często zdarza się, że wjeżdżamy do stacji ładowania tylko po to, by zobaczyć samochody siedzące tam przez wiele godzin. Czasami te samochody nie są nawet EV, to tylko zwykły koleś na parkingu Walmartu w rozwalonym Nissanie Altima, który chce kupić wiśniowe pops.

Poza tym, że nie jest w stanie korzystać z publicznej ładowarki, czasami ładowarki są Level 2 ładowarki, podczas gdy inne czasy są Level 3 szybkie ładowarki. Jeśli zamierzasz szybko naładować swój samochód, możesz po prostu zrobić szybki postój, napić się kawy, kupić przekąski, a twój samochód będzie w 100% sprawny w krótkim czasie.

  Jakie samochody są łatwe do wsiadania i wysiadania dla seniorów?

Czynniki, które szybciej niszczą baterię

Istnieje wiele czynników, które mogą zadecydować o tym, jak dobrze akumulator przetrwa próbę czasu. Ekstremalne temperatury są surowe dla akumulatora i mogą znacznie zwiększyć jego zużycie. Nawet jeśli w większości przypadków nie można przeładować baterii, utrzymywanie jej na bardzo wysokim lub bardzo niskim poziomie może również spowodować jej uszkodzenie.

Za wszelką cenę unikaj całkowitego rozładowania baterii, ponieważ może to być dla niej szkodliwe. Szybkie ładowanie powinno być zarezerwowane tylko wtedy, gdy jest potrzebne, oznacza to, że nocna sesja ładowania powinna być przeprowadzona przez ładowarkę poziomu 2.

Należy również unikać zbyt szybkiej jazdy przez dłuższy czas, to samo dotyczy ciągłego, mocnego przyspieszania, ponieważ oba te czynniki mogą bardzo szybko rozgrzać baterię. Kiedy osiągniesz 100% stan naładowania, odłącz samochód, ponieważ nie ma potrzeby, aby był on podłączony do prądu.

Dział FAQ

Ile kosztuje naładowanie samochodu elektrycznego na stacji ładowania?

Jedna kWh energii elektrycznej kosztuje około 0,13 USD, a większość samochodów zużywa około 33 kWh na każde 100 mil. Jeśli policzyć, pojedyncza mila kosztuje około 0,04 USD, podczas gdy zwykły samochód na benzynę kosztuje około 0,15 USD za milę. Więc jeśli chcesz naładować swoją 66 kWh baterię, będzie cię to kosztować 9 dolarów za pełny stan naładowania.

Warto wspomnieć, że niektóre ładowarki są całkowicie bezpłatne, podczas gdy inne mogą być bardziej niż to. To powinny być Twoje średnie szacunki, aby określić, ile kosztuje pełny stan naładowania. W porównaniu z samochodem spalinowym wydaje się to tanie.

  Najlepsze samochody hybrydowe dla wysokich kierowców

Czy można pchać samochód elektryczny, gdy się zepsuje?

Wiele osób o tym nie wie, ale nigdy nie należy pchać samochodu elektrycznego, gdy zabraknie mu prądu lub gdy się zepsuje. Samochody elektryczne są wyposażone w specjalne silniki trakcyjne, które są przeznaczone do hamowania odzyskowego. Oznacza to, że ich zadaniem jest odzyskiwanie utraconej energii, czego te silniki nie mogą robić, jeśli systemy są wyłączone.

Jeśli jednak popchniesz samochód, silniki te mogą ulec uszkodzeniu, a jeśli popchniesz swój samochód na dłuższe dystanse, silniki te mogą nawet ulec całkowitemu zniszczeniu. Zawsze najlepiej jest po prostu wezwać lawetę i pchać samochód tylko wtedy, gdy jest to bardzo konieczne.

Czy można ładować EV bezprzewodowo?

Choć nadal nie na masową skalę, ładowanie bezprzewodowe powoli zyskuje na popularności, ponieważ wydajność ładowania stale się poprawia. Jednak technologia ta nie jest jeszcze na tyle rozwinięta, aby zastąpić zwykłe ładowanie kablowe i nie powinno się to zmienić jeszcze przez jakiś czas.

Większość bezprzewodowych ładowarek EV wymaga wykonania dodatkowej pracy lub uzyskać konkretne wyrafinowany sprzęt, który sprawia, że przewodowy i tak. Chociaż pomysł jest kuszący, jesteśmy jeszcze zobaczyć bezprzewodową ładowarkę wydajne i wystarczająco przystępne cenowo.

James May

Więcej czasu spędzam na samochodach niż na czymkolwiek innym. Jeśli jesteś podobny do mnie, prawdopodobnie spodoba Ci się to, co napiszę o samochodach na tej stronie. Komentarze: james.may@luxurycarsa2z.com

Nowy na Auta Luksusowe A2Z