Czy napęd na wszystkie koła Tesli jest tego wart?


Czy napęd na wszystkie koła Tesli jest tego wart?

Decyzja o tym, czy kupić model Tesli ze standardowym układem RWD, czy też rozbudować go do systemu AWD, zależy tak naprawdę od miejsca, w którym mieszkasz. Może się okazać, że warto kupić Teslę z napędem na wszystkie koła, jeśli klimat i warunki jazdy tego wymagają.
Jeśli mieszkasz w mieście, gdzie warunki są idealne, a takie rzeczy jak zaśnieżone drogi są rzadkie, to nie potrzebujesz systemu AWD. Ale jeśli mieszkasz w kraju lub w obszarze, gdzie śnieg jest problemem lub drogi stają się błotniste, a następnie trzeba Tesla system napędu na wszystkie koła.
Jeśli dużo podróżujesz lub bierzesz udział w wyścigach, system napędu na wszystkie koła zapewni Ci dodatkowe przyspieszenie. Dodatkowy system napędu na wszystkie koła w Tesli nie jest jednak darmowy, więc zanim wydasz na niego pieniądze, zastanów się, czy rzeczywiście potrzebujesz go w swoim samochodzie.

Które modele Tesli są wyposażone w system AWD?

Tesla Model Y

Jeśli szukasz nowoczesnego i wydajnego elektrycznego crossovera, to Tesla Model Y jest idealnym wyborem. Samochód ten oferuje znakomity zasięg elektryczny i osiągi na wysokim poziomie. W przeciwieństwie do konwencjonalnych systemów AWD, system AWD Modelu Y wykorzystuje konfigurację dwóch silników, które wysyłają trakcję do wszystkich kół.
Do wyboru są dwa warianty Telsy Model Y. Pierwszy z nich to Long Range trim, który kosztuje około 50 000 dolarów, a jego zasięg wynosi 326 mil, a prędkość od 0 do 60 mil/h w 4,8 sekundy. Drugim wariantem jest Performance trim, który kosztuje około 60 000 dolarów z zasięgiem 303 mil i prędkością od 0 do 60 w 3,5 sekundy.

Tesla Model X

Jeśli Model Y nie do końca Ci odpowiada, możesz również zdecydować się na Model X z systemem AWD. Ten samochód plasuje się wysoko na liście luksusowych elektrycznych SUV-ów na rynku. Dzięki takim cechom, jak przestronna kabina, szybkie przyspieszenie, doskonałe prowadzenie i wyjątkowy zasięg przy zasilaniu całkowicie elektrycznym.
Ponadto, ten wydajny elektryczny SUV z napędem na wszystkie koła może pomieścić 5 osób. Model X jest wyposażony w akumulator o pojemności 100 kWh oraz dwa silniki elektryczne – jeden napędzający przednie koła, a drugi tylne. Z ceną bazową wynoszącą około 80 000 dolarów może być dobrą inwestycją.

Tesla Model 3

Jednym z bestsellerowych punktów Tesli Model3 jest jej dwusilnikowy system napędu na wszystkie koła, który błyskawicznie kontroluje trakcję i moment obrotowy. Ma również 20-calowe koła Uberturbine, obniżone zawieszenie i hamulce wydajności, które pomagają w niekorzystnych sytuacjach pogodowych.
Z ceną wywoławczą 38.000 dolarów za standardowy zakres, jest to bardziej przystępny samochód. Ale jeśli chcesz cieszyć się dwusilnikowy system AWD, trzeba będzie uaktualnić do albo trim dalekiego zasięgu, który kosztuje 47.000 dolarów lub Performance trim, który kosztuje 55.000 dolarów. Ten samochód ma szybkie przyspieszenie 0-60mph w 3,1 sekundy.

Tesla Model S

Ostatni, ale nie najmniej ważne, Tesla Model S ma również możliwość wyboru systemu AWD lub RWD. Nawet jeśli system RWD robi świetnie, elektryczny system AWD nadal ma przewagę, bardziej, jeśli zamierzasz jeździć w zaśnieżonych lub śliskich obszarach.
Jeśli chcesz korzystać z systemu AWD, trzeba będzie dostać Tesla Model S Long Range Plus, który zaczyna się od 80.000 dolarów lub wykończenie Performance z ceną wywoławczą 100.000 dolarów. Model S może przyspieszyć od 0 do 60 mph w 3,1 sekundy i ma zasięg 412 mil.

Things to know about Tesla AWD

Co sprawia, że napęd na wszystkie koła Tesli różni się od innych systemów AWD?

System napędu na wszystkie koła Tesli ma dwa niezależne silniki dla lepszej redundancji, a każdy z nich ma tylko jedną ruchomą część dla minimalnej konserwacji i maksymalnej trwałości. Jednak to, co odróżnia system AWD Tesli od tradycyjnego systemu AWD, to fakt, że cyfrowo steruje momentem obrotowym przednich i tylnych kół, zapewniając wyjątkową kontrolę trakcji i prowadzenia.

Czy Tesla AWD dobrze radzi sobie na śniegu?

Tak, Tesla AWD jest dobra na śniegu dzięki doskonałemu przyspieszeniu, prowadzeniu i trakcji. Ale ponieważ samochody Tesla są standardowo wyposażone w sportowe koła, będziesz musiał zmienić opony na zimowe, aby poprawić trakcję i uniknąć poślizgu na oblodzonej nawierzchni. Alternatywnie, w zależności od terenu, można użyć łańcuchów na opony.

Jakie są zalety posiadania systemu AWD?

Napęd na wszystkie koła doskonale sprawdza się na trudnych nawierzchniach, takich jak śnieg, lód i mokra nawierzchnia. Dzieje się tak dlatego, że wysyła on moment obrotowy do wszystkich czterech kół, co skutkuje lepszą trakcją i przyczepnością. Dzięki temu wszystkie koła będą miały moc, a nie tylko jedno lub dwa koła przednie lub tylne.
Oprócz doskonałej trakcji na śliskich nawierzchniach, układ napędu na wszystkie koła zapewnia także lepsze przyspieszenie i zapobiega poślizgowi opon. Jednak nie wszystkie modele Tesli są wyposażone w ten system, ale jest on oferowany jako dodatek do niektórych modeli.

Czy wszystkie cztery koła systemu AWD Tesli załączają się jednocześnie?

Tak, tak. Koła napędu na wszystkie koła włączają się przy ruszaniu, a następnie, przy stałej prędkości, wracają automatycznie do dwóch kół, aby oszczędzać energię akumulatora. Ponieważ silniki elektryczne mają pięciokrotnie większą siłę obrotową niż ICE, przyspieszenie jest aż pięciokrotnie większe niż ICE przy tej samej masie, co prowadzi do dodatkowego zużycia kół o niskiej jakości.
Dlatego sztuczka Tesli polega na tym, że w modelach z napędem na wszystkie koła, przełożenia napędu dla kół przednich i tylnych są zupełnie inne. Dlatego samochód zachowuje się tak, jakby miał szereg przełożeń, selektywnie wysyłając więcej mocy na tylne lub przednie koła, a nawet napędzając je po równo.

Jaka jest różnica między napędem na wszystkie koła a napędem na cztery koła?

Wiele osób często myli systemy AWD i 4WD. System napędu na wszystkie koła działa poprzez zasilanie zarówno przednich, jak i tylnych kół przez cały czas. Z drugiej strony, system napędu na cztery koła działa poprzez dostarczanie momentu obrotowego poprzez serię przednich, tylnych i środkowych mechanizmów różnicowych, skrzyń biegów i sprzęgieł.
Oba te systemy pozwalają na płynne działanie samochodu przy maksymalnej trakcji w różnych warunkach. Ludzie, którzy żyją w śnieżnych warunkach wolą system napędu na wszystkie koła, podczas gdy system 4WD jest świetny do jazdy terenowej.

Warto, jeśli mieszkasz w zaśnieżonej okolicy

Krótko mówiąc, Tesla z napędem na wszystkie koła jest warta uwagi dla osób, które mieszkają w zaśnieżonych regionach, zawodników i tych, którzy pragną dodatkowego przyspieszenia. Jeśli jednak mieszkasz na obszarze, gdzie przez większość roku jest sucho, kupno Tesli z systemem AWD to strata pieniędzy.

Recent Posts