Czy nowy Mercedes Klasy C jest elektryczny?

Nowy Mercedes Klasy C jest pierwszym modelem Mercedesa, który oferuje pełną elektryfikację linii poprzez technologię łagodnej hybrydy Mercedes EQ Boost lub jako pełnowartościową hybrydę plug-in. Nie oznacza to jednak, że nowa Klasa C będzie w pełni elektrycznym samochodem, ponieważ ten zaszczyt zarezerwowany jest dla następnej generacji kompaktowego sedana Mercedes EQ.

Nawet jeśli nowej Klasy C nie można kupić jako pełnowartościowego EV, można kupić nową C300 e, która powinna oferować najlepszy stosunek jakości do ceny, ponieważ jest wyposażona w turbodoładowany 4-cylindrowy silnik sparowany z silnikiem elektrycznym. Model ten oferuje więcej niż 300 KM i jest najlepszym plug-in Mercedes sedan pieniądze można kupić już teraz.

Pomiędzy modelami EQ Boost a modelami hybrydowymi plug-in, lepiej zdecydować się na wersję plug-in, ponieważ jest ona bardziej zgodna z filozofią współczesnego Mercedesa. Tak czy inaczej, technologia EQ Boost jest teraz znacznie ulepszona i powinna zaoferować Ci znaczny wzrost wydajności w stosunku do modelu ostatniej generacji.

Podsumowując, nowa Klasa C to z pewnością konkurencyjny kompaktowy sedan klasy premium, który powinien pomóc Mercedesowi odzyskać tron dla najlepiej sprzedającego się na rynku kompaktowego sedana klasy executive. Jednak nie wszystko jest pozytywne, ponieważ nowy C63 nie będzie już oferował silnika V8.

Mercedes EQ line-up – The EQS, the EQB, the EQC, the EQE, the EQS

Jeśli macie problem z odróżnieniem elektrycznych Mercedesów od Mercedesów ICE i hybryd plug-in to pamiętajcie, że tylko te pięć modeli Mercedesa jest w pełni elektrycznych. Oznacza to, że każdy Mercedes EV zaczyna się od liter E i Q, a po nich następuje litera związana z miejscem w składzie Mercedesa.

  Jakie są najlepsze opony do Mercedesa C300?

Nie należy tego również mylić z technologią mild-hybrid Mercedes EQ Boost oraz technologią Mercedes Plug-In Hybrid, które są postrzegane jako kamienie milowe pomiędzy modelami ICE Mercedesa a linią EQ.

Linia EQ rozpoczyna się od subkompaktowego SUV-a EQA, który został zaprojektowany na platformie GLA i powinien zaspokoić potrzeby kierowców zorientowanych na jazdę po mieście. EQB i EQC również dzielą swoją podstawę z wariantami ICE, co oznacza, że nie są one produkowane jako samodzielne opcje EV.

EQS to jedyny Mercedes EV zaprojektowany wyłącznie dla platformy EV, a wkrótce dołączy do niego średniej wielkości sedan EV – EQE. EQS jest najbardziej wydajnym EV na rynku, ponieważ udało mu się przejechać 441 mil na jednym ładowaniu.

Technologia Mercedes EQ Boost

Technologia Mercedes EQ Boost odnosi się do systemu technologii mild-hybrid marki Mercedes, który został zaprojektowany tak, aby zmaksymalizować wydajność tradycyjnego silnika spalinowego. Oznacza to, że ten mały 48-woltowy system powinien być w stanie całkowicie przejąć kontrolę, jeśli system uzna to za stosowne.

Technologia EQ Boost początkowo miała jedynie wspomagać pracę silnika spalinowego, a czasem nawet całkowicie napędzać samochód podczas postoju. Jednak nowy system wyposażony jest również w zintegrowany generator rozruchowy (ISG), który w każdej chwili powinien zaoferować 15 kW dodatkowego ciągu.

Dzięki temu nowa Klasa C wyposażona w EQ Boost stanie się jeszcze bardziej wydajna i spójna w porównaniu ze starszymi modelami Mercedesa wyposażonymi w EQ Boost. System ten powinien również przejmować kontrolę podczas zwalniania, aby oszczędzać paliwo i odzyskiwać energię.

  Najlepszy samochód elektryczny dla krótkich kierowców

Technologia Plug-In Hybrid Mercedesa

Jak wspomniano wcześniej, Mercedes ma nadzieję, że technologia hybrydowa Plug-In trafi do większości nabywców Mercedesa Klasy C, ponieważ inżynierowie Daimlera uważają, że nowa Klasa C Plug-In jest w stanie zaspokoić wszystkie potrzeby codziennego kierowcy.

To dlatego, że nowy C300 e wyposażony jest w silnik elektryczny o mocy 95kW, który jest zasilany przez wysokonapięciowy akumulator litowo-jonowy o pojemności 25,4 kWh. C300e może być ładowany zarówno prądem zmiennym, jak i prądem stałym, co pozwala na całkowite naładowanie baterii w około 30 minut.

To powinno wystarczyć na 100-milowy zasięg EV-only, który powinien rzeczywiście zaspokoić codzienne potrzeby większości ludzi. To jest to, co Mercedes chciał osiągnąć z nowym plug-in hybrid C-Class i to jest również dlaczego ten model C300 e będzie prawdopodobnie najbardziej popularny.

Jednak nowy C63 AMG również otrzyma podobną jednostkę napędową, co jest raczej rozczarowujące, biorąc pod uwagę, że wszystkie poprzednie modele C63 AMG były wyposażone w ogniste V8. To z pewnością zaboli większość fanów AMG, więc jest prawdopodobne, że nowy C63 AMG nie będzie się cieszył aż tak dobrą opinią.

Sekcja FAQ

Czy hybrydy plug-in są tego warte?

Hybrydy plug-in są rzeczywiście warte zachodu, ponieważ łączą wydajność z osiągami i jest to prawda w przypadku większości hybryd plug-in. Wysokowydajne modele AMG są jednak cenione z zupełnie przeciwnych powodów i dlatego nowy C63 AMG jest już dość kontrowersyjnym samochodem.

4-cylindrowe AMG to coś, co może mieć sens w podstawowej klasie A, ale nie w C63, które zawsze było definiowane przez V8. Tak czy inaczej, będziemy musieli poczekać, aż nowy C63 trafi do produkcji, aby mieć 100% pewności, że tak rzeczywiście jest.

  Czy Mercedes jest lepszy niż Lexus?

Kiedy Mercedes zaoferuje elektryczną Klasę C?

Biorąc pod uwagę fakt, że Mercedes dopiero co zaprezentował nową Klasę C, prawdopodobnie nie przeprojektuje jej w pełni przez najbliższe 7-8 lat. To prawdopodobnie oznacza, że w ogóle nie zobaczymy elektrycznej Klasy C. Linia EQ Mercedesa będzie obejmować kompaktowego elektrycznego sedana, który powinien zaspokoić potrzeby nabywców Klasy C zorientowanych na EV.

Mercedes mocno inwestuje zarówno w EV, jak i hybrydy, co oznacza, że z pewnością uda im się objąć większość rynku nadchodzącymi nowymi modelami.

Jaki jest najlepszy samochód elektryczny Mercedesa?

Najlepszym samochodem elektrycznym Mercedesa jest bez wątpienia Mercedes Benz EQS, ponieważ został on opracowany na samodzielnej platformie Mercedes EV sedan. Wszystkie inne modele EQ zostały zaprojektowane na istniejących platformach ICE, co oznacza, że nie są one tym, czego większość ludzi oczekuje od EV.

Doskonałym przykładem jest zupełnie nowy EQB, który nie ma żadnych praktycznych zalet w porównaniu do EQB napędzanego gazem. W końcu silnik elektryczny musi być umieszczony pod maską. Tak samo jest w przypadku EQA i EQC.

James May

Więcej czasu spędzam na samochodach niż na czymkolwiek innym. Jeśli jesteś podobny do mnie, prawdopodobnie spodoba Ci się to, co napiszę o samochodach na tej stronie. Komentarze: james.may@luxurycarsa2z.com

Nowy na Auta Luksusowe A2Z