Czy Peugeot 1007 to dobry samochód?

Peugeot 1007

Peugeot 1007 to mały trzydrzwiowy samochód miejski, który został po raz pierwszy wprowadzony na rok modelowy 2004 i został na zawsze wycofany zaledwie 5 lat później w 2009 roku. Powodem, dla którego Peugeot 1007 został tak szybko zwolniony jest to, że nigdy nie sprzedawał się prawie tak dobrze, jak Peugeot miał nadzieję i nie zarabiał na Peugeot. Czy zatem Peugeot 1007 to dobry samochód?

Peugeot 1007 na pewno jest ciekawym samochodem, ale nie jest to najlepszy samochód na świecie. Przede wszystkim sprzedaż jawna pokazała, że niewiele osób było zainteresowanych kupnem 1007. Oferowane silniki są dość słabe i mało ekscytujące, co jest mniej więcej całym motywem przewodnim 1007. Jest to samochód, który wygląda nijako, jeździ nijako i czuje się nijako.

W temacie designu, Peugeot w dzisiejszych czasach robi świetnie wyglądające samochody, ale nie było tak w latach 2000, kiedy pojawiła się 1007. Wnętrze jest równie mało inspirujące, ale oferuje wszystko, czego można by się po nim spodziewać. Niezawodność jest klastrem, co oznacza, że wiele rzeczy może pójść źle, ale głównie na źle utrzymanych przykładach.

Wartość-wise, można kupić Peugeot 1007 za niewiarygodnie niską cenę, która ma sens, ponieważ ten samochód nie jest naprawdę popularny z nikim. Praktyczność jest dobra, jeśli chodzi o miejsce siedzące i widoczność, ale przestrzeń bagażnika mogłaby zrobić z dodatkowym miejscem.

Peugeot 1007 – Układ napędowy

Peugeot 1007 posiada w ofercie dwa silniki benzynowe oraz jeden silnik wysokoprężny. Podstawowy silnik 1.4L 4-cylindrowy wypycha gargantuiczne 74 KM, ale można również uzyskać wariant 1.4L 16v z 88 KM. Top-specyficzny silnik benzynowy dla 1007 jest 1,6L 4-cylindrowy z 109 KM, który powinien być podstawowym silnikiem dla 1007.

  Najczęstsze problemy z Peugeot 3008 Hybrid4

Jeśli chodzi o silniki wysokoprężne, jedynym, na który można pójść jest 1.4 HDi 4-cylindrowy z zaledwie marnymi 68 KM i 118lb-ft momentu obrotowego. 1007 o mocy 109 KM osiąga 60 mph w około 11 sekund, czyli o 5 sekund szybciej niż wariant z silnikiem Diesla. Wszystkie są wyposażone w napęd na cztery koła, 5-biegową skrzynię manualną lub automatyczną 2-Tronic.

MPG-wise, diesel wariant może zrobić do 50MPG, podczas gdy warianty benzynowe może zrobić do 40MPG w najlepszym przypadku. W sumie, aspekt układu napędowego w 1007 jest mocno nieinspirujący.

Peugeot 1007 – Design i jazda

Jak mówi stare powiedzenie „Beauty is in the eye of the beholder”, wyciąganie wniosków na temat designu jest całkowicie zależne od czyichś preferencji, ale brzmi zaskakująco, gdy ktoś nazywa 1007 atrakcyjnie wyglądającym samochodem. W rzeczywistości 1007 wygląda tak nudno, jak to tylko możliwe, podczas gdy wnętrze jest dość podobne, ale ergonomicznie jest to dobre miejsce.

Wrażenia z jazdy 1007 są solidne, co oznacza, że samochód przyzwoicie kontroluje swoją masę. Jest to częściowo spowodowane tym, że nie można nawet wystarczająco naciskać na samochód ze względu na jego słabe silniki. W sumie, 1007 jeździ dobrze i nie jest ekscytujący w żaden sposób, kształt lub formę.

Peugeot 1007 – Niezawodność i częste problemy

Niezawodność 1007 nie jest czymś, z czego słynie, ale dobrze utrzymane przykłady są znacznie lepsze niż większość modeli 1007 tam. W rzeczywistości są one tak tanie, że mało kto utrzymuje je prawidłowo. Prowadzi to do wielu problemów, które malują obraz niezawodności, który nie jest w 100% zgodny z faktami, ale nie różni się też zbytnio.

  Wszystko o 2023 Peugeot 3008

Najczęstsze problemy dotyczą silnika, a dokładniej czujnika MAF, katalizatora i dużego zużycia oleju. Skrzynia biegów 2-tronic jest znana z tego, że nie chce się przestawić i przegrzewa się, a przednie drążki przeciwwstrząsowe również mogą zawieść. Samochód cierpi również z powodu tony problemów elektrycznych, z których większość nie wpływa na ogólną zdolność do jazdy.

Peugeot 1007 – Wartość i praktyczność

Pod względem wartości, Peugeot 1007 jest tak tani jak samochody w dzisiejszych czasach, ponieważ niewiele osób marzy o kupnie kompaktowego 15-letniego trzydrzwiowego Peugeot MPV z przesuwanymi drzwiami. Oznacza to, że można go kupić za naprawdę niewielką cenę, ale pamiętaj, aby sprawdzić ogólną niezawodność samochodu.

Praktyczność jest dość przyzwoita, jeśli chodzi o ogólną ilość miejsc siedzących i niezawodność, ale brak pięciu drzwi i brak przestrzeni bagażowej w 1007s nie jest czymś, czym można się chwalić w domu.

Sekcja FAQ

Czy Peugeot zamierza przywrócić model 1007?

Jest bardzo mało prawdopodobne, że Peugeot kiedykolwiek przywróci model 1007, ponieważ nie osiągnął on celów sprzedażowych Peugeota, nawet w niewielkim stopniu. Niektóre źródła podają, że Peugeot stracił sporo pieniędzy na modelu 1007 i że 1007 jest jedną z największych porażek Peugeota w latach 2000. Biorąc pod uwagę fakt, że Peugeot wyszedł z dość dużą ilością klap w latach 2000, to jest to duży problem.

Nie możemy powiedzieć nic na pewno, ale jest więcej niż rozsądne, aby myśleć, że Peugeot nie zamierza przywrócić 1007.

  Peugeot nie chce zapalić - przyczyny i jak to naprawić

Jak bezpieczny jest Peugeot 1007?

Jednym z aspektów 1007, który został zrobiony dobrze, jest jego bezpieczeństwo, co oznacza, że 1007 otrzymał ocenę 5 na 5 gwiazdek od EURO NCAP, która jest najbardziej renomowaną europejską organizacją testującą zderzenia. Samochód nie wypadł zbyt dobrze pod względem bezpieczeństwa pieszych, ale bezpieczeństwo dorosłych pasażerów to wyraźne 5 na 5.

Bezpieczeństwo dzieci jest gdzieś pośrodku, co oznacza, że ocena 1007s w tym względzie jest dobra, ale nic zbyt dobrego.

Czy można wymieniać elementy wnętrza Peugeot 1007?

Jednym z „najfajniejszych” aspektów 1007 jest możliwość łatwego przełączania, mieszania i dopasowywania, use-swappable elementów wnętrza, które mogą się zmieniać w zależności od tego, jak używasz samochodu i co uważasz za lepiej wyglądające. Nie jest to coś, co często widuje się w branży motoryzacyjnej, ale Peugeot sprawił, że 1007 jest pod tym względem znacznie bardziej interesujący.

Podsumowując, 1007 jest naprawdę dziwnym samochodem, ale nie udaje mu się nawiązać kontaktu z większością ludzi i prawdopodobnie dlatego nigdy nie udało mu się sprzedać tak dobrze, jak Peugeot zamierzał.

James May

Więcej czasu spędzam na samochodach niż na czymkolwiek innym. Jeśli jesteś podobny do mnie, prawdopodobnie spodoba Ci się to, co napiszę o samochodach na tej stronie. Komentarze: james.may@luxurycarsa2z.com

Nowy na Auta Luksusowe A2Z