Czy Peugeot 307 to dobry samochód?

Peugeot 307

Peugeot 307 pojawił się na scenie jeszcze w 2001 roku, kiedy to zastąpił ustępującego Peugeota 306. Pojawił się z dość dużą ilością ulepszeń i od tego czasu był dość popularnym samochodem. 307 został również zastąpiony przez 308, który pojawił się w 2009 roku i popchnął serię samochodów Peugeot „300” do lat 2010. Więc, czy Peugeot 307 jest dobrym samochodem?

Peugeot 307 to rzeczywiście naprawdę dobry samochód, ponieważ jest niedrogi w zakupie, niedrogi w posiadaniu i niedrogi w naprawie, jeśli coś pójdzie nie tak. Silniki w ofercie są stosunkowo dobre, jeśli chodzi o wydajność i moc, podczas gdy ogólne wrażenia z jazdy nie ma czym się chwalić. Tak czy inaczej, jest to mniej więcej standard dla wszystkich samochodów z tego segmentu, z wyjątkiem wersji hot hatchback.

Zewnętrzny projekt modelu 307 zestarzał się stosunkowo dobrze, co oznacza, że nie wygląda tak staro, jak jest. Nawet jeśli nie wygląda na przestarzałą, można argumentować, że nie wygląda w całości atrakcyjnie. Wnętrze jest podstawowe, ale ergonomia jest naprawdę dobra i samochód jest naprawdę łatwy do zrozumienia.

Niezawodność jest w porządku dla większości, ale wiele z nich zostało nadużyte przez lata przez właścicieli, którzy nie zwracają zbyt wiele uwagi na konserwację i długowieczność. Wreszcie, musimy również mówić o wartości i praktyczności. Wartość-wise, 307 jest doskonała, ponieważ oferuje dużo samochodu dla nie wszystko, że dużo pieniędzy. Praktyczność jest w porządku dla klasy, ale nie jest nadmiernie przestronna dla wysokich kierowców.

  Czy Peugeot Rifter to dobry samochód?

Peugeot 307 – Układ napędowy

Paleta silników w przypadku Peugeot 307 jest naprawdę obszerna. Silniki benzynowe mierzą od 1.6 do 2.0L pojemności skokowej, natomiast liczba cylindrów jest ograniczona do 4 cylindrów. 1.6L występuje w dwóch wariantach, jeden oferuje 110 KM, podczas gdy drugi oferuje 136 KM. Silnik 2.0L wypycha 140 KM i wszystkie z nich są wyposażone w system FWD.

Diesle oferty również mierzyć albo 1,6L lub 2,0L w przemieszczeniu i wszystkie są 4-cylindrowe. entry-level 1.6L oferuje 90 KM, podczas gdy top-spec 1.6L wersje oferują 110 KM. Są one również ograniczone do FWD. Jeśli chodzi o skrzynię biegów, 5-biegowa ręczna jest standardem, podczas gdy 4-biegowa automatyczna jest dostępna jako opcja.

Wydajność, można oczekiwać, aby uzyskać między 27 i 32MPG z silników benzynowych, podczas gdy silniki wysokoprężne oferują między 42MPG i 50MPG. Podsumowując, paleta jednostek napędowych w 307 jest odpowiednia, ale 307 byłby o wiele lepszy, gdyby Peugeot zaoferował go w bardziej zorientowanym na osiągi poziomie wykończenia z mocniejszym silnikiem.

Peugeot 307 – Design i prowadzenie

Peugeot 307 nigdy nie był szczególnie ceniony za swój wygląd zewnętrzny, co ma jak najbardziej sens, ponieważ modele Peugeota z 2000 roku w większości wyglądają nijako i zbyt zwyczajnie, z wyjątkiem kilku godnych uwagi coupe. Projekt wnętrza również nie jest niczym szczególnym, ale posiada świetną ergonomię i przyzwoitą ilość miejsca do siedzenia.

Wrażenia z jazdy są również dość przeciętne i zgodne z tym, czego można się spodziewać po hatchbacku. 307 prowadzi się dość monotonnie, ale prawdopodobnie jest to efektem projektu. Jest to przyzwoicie wygodny i przyjemny samochód, nawet jeśli brakuje mu wygłuszenia i nie jest wyposażony w najwygodniejsze fotele na świecie.

  Najczęstsze problemy z Peugeot 108

Peugeot 307 – Niezawodność i częste problemy

Jeśli chodzi o niezawodność, 307 jest w porządku, ale cierpi z powodu różnych problemów. Dział silnikowy jest znany z tego, że doświadcza pisków pasków i problemów z filtrami oleju napędowego. Problemy elektryczne są również powszechne i atakują głównie elektryczne szyby i siłowniki drzwi. Wsporniki kolumny kierowniczej są kruche, natomiast wał napędowy jest podatny na złamania.

Ponadto, musimy również wspomnieć o potencjalnych problemach z nadmiernym zużyciem wnętrza i tulei zawieszenia. W sumie, 307 może trwać długo, jeśli jest odpowiednio utrzymywany, ale rzeczywistość jest taka, że wiele z nich jest stale ignorowanych w dziale utrzymania.

Peugeot 307 – wartość i praktyczność

Wartości tych samochodów znacznie spadły w ciągu ostatnich kilku lat, co czyni je teraz materiałem na okazje. Jednak oznacza to również, że wiele z nich jest zaniedbywanych przez swoich właścicieli, co pozostawia cię z tanimi, problematycznymi samochodami o dużym przebiegu lub tymi z mniejszą ilością kilometrów, ale znacznie wyższą ceną.

Praktyczność jest w porządku. Bagażnik mógłby być nieco większy, ale ogólna widoczność, dostęp i przestrzeń bagażnika są przyzwoite.

Sekcja FAQ.

Dlaczego Peugeot przestał produkować model 307?

Peugeot nigdy nie zaprzestał produkcji modelu 307, ponieważ 308 jest w zasadzie bardziej nowoczesną wersją 307. Peugeot nie jest zbytnio zaprzątnięty utrzymywaniem tej samej nazwy modelu dla kolejnych modeli, co zwykle ma miejsce w przypadku wszystkich samochodów Peugeot.

Oznacza to, że 307 może być postrzegany jako seria „300” kompaktowych hatchbacków Peugeot, z których wszystkie są podobne pod względem wielkości, praktyczności i wyboru silnika.

  Najczęstsze problemy z Peugeotem 307

Czy Peugeot 307 jest szybki?

Raczej nie, przynajmniej nie z punktu widzenia samochodów wyczynowych. Musimy jednak wspomnieć, że 2-litrowy 16v rzędowy 4-cylindrowy silnik benzynowy o mocy 140 KM przyspiesza do 60 mph w czasie poniżej 9 sekund, co rzeczywiście jest szybkie jak na standardy Peugeota. Prędkość maksymalna jest oceniana na 127mph, co również nie jest shabby w ogóle.

Jest to prawdopodobnie jeden z największych problemów z 307, brak emocji. Większość producentów samochodów, którzy oferują podobnej wielkości hatchbacki, oferuje również warianty wyczynowe. Świetnym przykładem może być Megane/Clio RS, Golf R/GTI, czy Honda Civic Type R.

Czy Peugeot 307 to dobry pierwszy samochód?

Peugeot 307 jest dobrym samochodem dla kogoś, kto dopiero zaczyna, ponieważ jest kompaktowy, łatwy do zrozumienia, tani w eksploatacji i tani w zakupie. Oferuje wystarczająco dużo miejsca dla wielu osób i jest stosunkowo wydajny. Przyznać, że może to być trochę nudne dla niektórych, ale ma wszystkie składniki dla kogoś, kto dopiero zaczyna się uczyć, jak jeździć.

Jeśli uszkodzisz go, nie będziesz musiał płacić tyle pieniędzy, aby go naprawić. Jest to również tanie ubezpieczenie, podczas gdy części zamienne są łatwe do znalezienia i niedrogie.

James May

Więcej czasu spędzam na samochodach niż na czymkolwiek innym. Jeśli jesteś podobny do mnie, prawdopodobnie spodoba Ci się to, co napiszę o samochodach na tej stronie. Komentarze: james.may@luxurycarsa2z.com

Nowy na Auta Luksusowe A2Z