Czy Peugeot Rifter to dobry samochód?

Peugeot Rifter

Peugeot Rifter to MPV, który został po raz pierwszy ujawniony jeszcze w 2017 roku i jest oparty na tej samej platformie, co równie popularny Citroen Berlingo i wiele innych podobnych modeli należących do Stellantis. Rifter jest teraz w swojej drugiej generacji, która jest zaskakująco nowoczesna, ponieważ oferuje również wersje samochodów elektrycznych. Czy zatem Peugeot Rifter to dobry samochód?

Peugeot Rifter to naprawdę dobry samochód, ponieważ jest to nowoczesny, praktyczny, miły w prowadzeniu i dość przystępny cenowo wielozadaniowy van, który jest powszechnie wykorzystywany zarówno prywatnie, jak i komercyjnie. Peugeot zdołał sprzedać wiele z nich w ciągu lat, co podkreśla fakt, że Rifter jest rzeczywiście naprawdę dobry samochód dla tego, co jest wykonane, aby zrobić.

Oferowane silniki obejmują benzynę, olej napędowy i układy elektryczne, co oznacza, że każdy może znaleźć w Rifterze to, czego szuka. Design nie jest szczególnie ekscytujący czy przyciągający uwagę, ale tego można się spodziewać po takim samochodzie. Z drugiej strony, wnętrze Riftera jest naprawdę ładne.

Wrażenia z jazdy nie mają się czym pochwalić, natomiast niezawodność wydaje się być całkiem przyzwoita. Wartość, dostajesz dużo samochodu za pieniądze, podczas gdy praktyczność jest tak dobra, jak tylko może być, ponieważ głównym celem Riftera jest bycie praktycznym i z doskonałym zarządzaniem przestrzenią.

Peugeot Rifer – Układ napędowy

Peugeot Rifter jest dostępny z kilkoma odrębnymi opcjami układu napędowego, które obejmują wersje benzynowe, wysokoprężne i elektryczne. Jedynym dostępnym silnikiem benzynowym jest rzędowy 3-cylindrowy 1,2L PureTech, ale występuje on w dwóch stopniach zaawansowania, które obejmują wariant 110 KM i 130 KM w zależności od potrzeb.

  Peugeot nie chce zapalić - przyczyny i jak to naprawić

Diesel 1,5L BlueHDi jest również dostępny dla Riftera, i to również w dwóch etapach dostrojenia, które obejmują model 100 KM i 130 KM. Wreszcie, musimy również wspomnieć o e-Rifter, który wykorzystuje znaną baterię 50kWh z Stellantis, która oferuje około 180 mil zasięgu i 136 KM z szybkim ładowaniem 20-80% DC 100kW w ciągu około 25 minut.

Rifter jest standardowo wyposażony w manualną skrzynię biegów i napęd na przednie koła, ale można uaktualnić do automatycznej skrzyni biegów, jeśli chcesz. Ogólnie rzecz biorąc, Rifter jest dobrze zaokrąglonym MPV, który ma naprawdę szeroką paletę silników, które powinny wystarczyć dla większości ludzi.

Peugeot Rifter – Design i prowadzenie

Wszyscy możemy się zgodzić, że Rifter nie będzie zwracał na siebie uwagi, ponieważ wygląda dość prosto i skromnie, co jest nieco dziwne w przypadku współczesnych modeli Peugeot, które wyglądają znacznie śmielej. Jednak jest to MPV, a większość nabywców MPV nie kupuje ich, aby się popisywać. Z drugiej strony, wnętrze Riftera to naprawdę przyjemne miejsce.

Wrażenia z jazdy są pewne i stabilne, ale na zakrętach jest sporo chwiejności. Rifter nie jest przesadnie sportowy, czego można się spodziewać, bo Peugeot nigdy nie miał takiego zamiaru. To potulny i stosunkowo wygodny mały van, nic więcej.

Peugeot Rifter – Niezawodność i częste problemy

Wydaje się, że Rifter radzi sobie dobrze w dziale niezawodności, ponieważ nie ma zbyt wielu poważnych problemów, o których można by mówić. W przeciwnym razie może wystąpić wiele problemów, z których niektóre mogą być szkodliwe dla podstawowych systemów samochodu.

  Wszystko o 2023 Peugeot 2008

Do najczęstszych problemów należą problemy z wadliwym hamulcem ręcznym, który czasami może puścić. Układ kierowniczy może również zawieść z powodu problemów z kolumną kierowniczą i drążkami do opon. Paliwo może wyciekać przez pompę paliwową i węże, podczas gdy pasy bezpieczeństwa i silnik mogą również doświadczać problemów z brakiem umiaru i brakiem mocy.

Peugeot Rifter – wartość i praktyczność

Możesz spodziewać się zapłacić między £25,140 – £29,630 za Riftera, co jest dobrą ceną, biorąc pod uwagę, jak dużo miejsca dostajesz i fakt, że pochodzi z elektrycznym układem napędowym. Używane przykłady mogą często zbiornik w wartości, jeśli nabywają dużo mil na zegarze zbyt szybko, co jest do przewidzenia, ponieważ nie są one koniecznie wszystkie, że pożądane.

Praktyczność Riftera jest prawdopodobnie jednym z jego mocnych punktów, ponieważ nie brakuje mu miejsca zarówno w dziale siedzeń, jak i ładunków. W długiej wersji Riftera bez problemu zmieści się nawet siedem osób, a widoczność jest doskonała dzięki krótkiemu przedniemu zwisowi.

Sekcja FAQ.

Czy Peugeot RIfter jest samochodem luksusowym?

Niektórzy uważają, że choć Rifter oferuje ładne wnętrze, to brakuje mu wyrafinowania w porównaniu z niektórymi rywalami, takimi jak nowy VW Caddy. W związku z tym, Rifterowi daleko do bycia samochodem luksusowym, ale rzeczywistość jest taka, że ten segment i tak nie jest zaprojektowany z myślą o samochodach luksusowych.

Jako taki, Rifter oferuje dość spójne i rozstrzygające doświadczenie jako samochód z segmentu ekonomicznego, ale daleko mu do bycia samochodem luksusowym.

  Wspólne problemy z Peugeot Rifter

Czy Peugeot e-Rifter jest lepszy od Riftera?

To zależy od Twojego konkretnego scenariusza użytkowania. Jeśli jesteś kimś, kto ma tendencję do spędzania większości czasu w mieście, robiąc chóry i dojeżdżając do pracy, i masz miejsce do parkowania i ładowania samochodu, e-Rifter jest znacznie lepszym wyborem, ponieważ będzie tańszy w życiu, tańszy w ubezpieczeniu, bardziej niezawodny i na pewno docenisz posiadanie 100% mocy pod prawą stopą natychmiast.

Z drugiej strony, jeśli nie jesteś fanem samochodów elektrycznych i nie masz infrastruktury, aby je wspierać, jesteś lepiej z normalnym Rifter, który oferuje znacznie dłuższy zasięg z pełnym zbiornikiem oleju napędowego lub benzyny.

Kiedy pojawi się nowy Peugeot Rifter?

Peugeot Rifter dostał aktualizację na rok modelowy 2022, co oznacza, że prawdopodobnie pozostanie taki sam przez następne 2-4 lata. Po tym czasie, Peugeot ma zamiar wyjść z nową wersją RIfter, jeśli to ma sens. Jeśli tak, to są szanse, że next-gen Rifter będzie samochód elektryczny i benzyna-hybryda bez silników wysokoprężnych już.

James May

Więcej czasu spędzam na samochodach niż na czymkolwiek innym. Jeśli jesteś podobny do mnie, prawdopodobnie spodoba Ci się to, co napiszę o samochodach na tej stronie. Komentarze: james.may@luxurycarsa2z.com

Nowy na Auta Luksusowe A2Z