Zarówno Polestar, jak i Tesla skupiają się na projektowaniu luksusowych samochodów, a Polestar 2 jest bezpośrednim konkurentem dla średniej wielkości sedana Tesla Model 3. Polestar ma zamiar wypuścić w najbliższych latach co najmniej trzy dodatkowe modele, które powinny rywalizować zarówno z Teslą Model S, jak i Teslą Model Y.
Pomiędzy tymi dwoma modelami Polestar oferuje lepiej wykonane samochody, które są wypełnione materiałami z wyższej półki. Z drugiej strony Tesla przewodzi w rankingach, jeśli chodzi o emocje kierowcy i technologię. Kolejną zaletą Tesli jest możliwość korzystania z zaawansowanej sieci superładowarek Tesli.
Podsumowując, Polestar z pewnością robi samochody, które są nawet lepsze niż większość modeli Tesli, ale Tesla jest lepsza, jeśli chodzi o wartość, zasięg, ładowanie, popularność i technologię. Jeśli obszar, w którym mieszkasz, korzysta z wielu szybkich ładowarek, wtedy różnice w ładowaniu i zasięgu nie są tak przesadzone.
Z drugiej strony, jeśli nie jesteś w stanie naładować swojego samochodu w garażu lub obszar, w którym mieszkasz nie oferuje zbyt wielu niezawodnych i łatwo dostępnych ładowarek, wtedy Tesla jest znacznie lepszym wyborem. Tak czy inaczej, pod względem jakości Polestar jest z pewnością równie dobry jak Tesla, jeśli nie lepszy, podczas gdy Tesla jest bardziej rozsądną propozycją w większości przypadków.
Polestar – marka i modele
Polestar to wciąż początkująca marka, która ma w sprzedaży tylko jeden prawdziwie seryjnie produkowany model, a jest nim Polestar 2. Polestar 2 zaczyna się od około 45,900 dolarów za model podstawowy bez żadnych opcji, ale realistyczna cena, jaką zapłacisz za Polestara 2 wynosi od 50 do 60 tysięcy dolarów.
Za taką cenę Polestar 2 nie oferuje wiodących w klasie właściwości, jeśli chodzi o zasięg, ponieważ Polestar 2 o dużym zasięgu może przejechać tylko około 220-270 mil na pełnym naładowaniu w najlepszych czasach. Maksymalna moc ładowarki, jaką może przyjąć Polestar 2 to około 140kW, co oznacza, że możesz naładować Polestar 2 od 10% do 80% w około 30 minut.
Podsumowując, Polestar produkuje luksusowe samochody o świetnej jakości wykonania i z dużej ilości wysokiej jakości materiałów. Polestar dzieli się wieloma częściami z Volvo, co oznacza, że zarówno wewnątrz, jak i na zewnątrz są one do siebie bardzo podobne. Konserwacja i niezawodność również powinny być nieco lepsze niż w przypadku Tesli, ponieważ Tesla oferuje niezawodność poniżej średniej.
Podsumowując, Polestar wydaje się być nową, ekscytującą marką, która zdecydowanie może rywalizować z Teslą pod względem jakości, designu, komfortu, bezpieczeństwa i wrażeń z jazdy.
Tesla – marka i modele
Tesla jest obecnie jedną z najpopularniejszych marek samochodowych na świecie, co oznacza również, że jest ona zdecydowanie wzorcową marką EV. Tesla oferuje obecnie Model S, Model 3 i Model Y, a wszystkie trzy z nich z wielu powodów wiodą prym w rankingach EV.
Tesla Model 3 jest prawdopodobnie najlepszym EV na rynku już teraz, ponieważ zaczyna się blisko 40 tys. dolarów i oferuje większy zasięg i moc niż Polestar 2. Tesla Model S Plaid jest drugim najszybszym samochodem na świecie, ustępując jedynie wartemu miliony dolarów chorwackiemu hipersamochodowi Rimac Nevera.
Wreszcie, Model Y to najnowszy model Tesli, który mniej więcej zajmuje tę samą pozycję rynkową, co Model 3. Model Y oferuje jednak nieco wyższą pozycję za kierownicą i znacznie więcej miejsca dla pasażerów z tyłu.
Tak czy inaczej, Tesla znana jest przede wszystkim ze swojej zautomatyzowanej jazdy i możliwości korzystania z sieci Tesla Supercharger. Tesla jest lepsza od Polestara, jeśli chodzi o wartość, zasięg, atrakcyjność, technologię i bardziej dynamiczną jazdę.
Najlepsze EV na planecie
Zarówno Tesla, jak i Polestar produkują świetne EV, ale jest wiele marek, które produkują prawdopodobnie lepsze EV, takie jak Porsche, Mercedes, Lucid, Rivian i Audi. Porsche Taycan Turbo S jest najbardziej ekscytującym sportowym EV na rynku, a tuż za nim plasuje się Audi e-Tron RS GT.
Mercedes Benz EQS i Lucid Air Dream to dwa najbardziej luksusowe i komfortowe EV na świecie. Rivian właśnie wyszedł z dwoma modelami SUV, które wydają się być najlepszymi elektrycznymi SUV-ami, jakie można teraz kupić.
Podsumowując, świat samochodów elektrycznych jest stale bombardowany nowymi modelami i prawdopodobnie pozostanie tak jeszcze przez długi czas.
Sekcja FAQ
Dlaczego powinienem kupić Teslę zamiast Polestara?
Powinieneś kupić Teslę zamiast Polestara, jeśli chcesz zmaksymalizować zasięg swojego samochodu elektrycznego i cieszyć się możliwością korzystania z sieci Supercharger Tesli. Tesla oferuje obecnie więcej modeli, więc możesz łatwiej zaspokoić swoje potrzeby, w zależności od tego, jakiego typu samochodu najbardziej pragniesz.
Ponadto, Tesla oferuje więcej samochodów zorientowanych na osiągi, a także korzystają one z lepszych technologii autonomicznej jazdy. Samochody Tesli są również bardziej pożądane i cieszą się większym zainteresowaniem na rynku samochodów używanych.
Dlaczego powinienem kupić Polestara zamiast Tesli?
Powinni Państwo rozważyć zakup Polestara zamiast Tesli, jeśli są Państwo zainteresowani czymś nieco bardziej odmiennym i pozostającym poza zasięgiem radaru. Biorąc pod uwagę fakt, że Polestar jest silnie wspierany przez Volvo, możesz być pewien, że samochody Polestar są komfortowe, przestronne i bezpieczne.
Powinieneś wybrać Polestara zamiast Tesli, jeśli zależy Ci na produkcie o wyższej jakości wykonania, oferującym lepszy wygląd zewnętrzny i wewnętrzny. Wnętrza samochodów Polestar są bardziej sensownie rozplanowane i nie są tak pozbawione dodatków jak te, które można znaleźć w większości modeli Tesli.
Czy Tesla jest bardziej wydajna niż Polestar?
Tesla jest rzeczywiście bardziej wydajna niż Polestar, ponieważ Tesli udaje się zaoferować większy zasięg z mniejszej baterii. Polestar 2 z najwyższej półki wyposażony jest w baterię o pojemności 78 kWh, podczas gdy Tesla Model 3 z podstawowej półki posiada baterię o pojemności 60 kWh.
Polestar twierdzi, że model z baterią 78 kWh może przejechać 270 mil pomiędzy ładowaniami, podczas gdy większość testów w świecie rzeczywistym wykazała, że Polestar jest bliżej 200 mil niż 270 mil zasięgu. Z drugiej strony, podstawowy poziom 60kWh Tesla może rzekomo zrobić 267 mil na pełnym naładowaniu, ale faktycznie robi 250 mil, co jest znacznie lepsze niż Polestar 2.