Czy Polestar jest tak dobry jak Tesla?

Zarówno Polestar, jak i Tesla skupiają się na projektowaniu luksusowych samochodów, a Polestar 2 jest bezpośrednim konkurentem dla średniej wielkości sedana Tesla Model 3. Polestar ma zamiar wypuścić w najbliższych latach co najmniej trzy dodatkowe modele, które powinny rywalizować zarówno z Teslą Model S, jak i Teslą Model Y.

Pomiędzy tymi dwoma modelami Polestar oferuje lepiej wykonane samochody, które są wypełnione materiałami z wyższej półki. Z drugiej strony Tesla przewodzi w rankingach, jeśli chodzi o emocje kierowcy i technologię. Kolejną zaletą Tesli jest możliwość korzystania z zaawansowanej sieci superładowarek Tesli.

Podsumowując, Polestar z pewnością robi samochody, które są nawet lepsze niż większość modeli Tesli, ale Tesla jest lepsza, jeśli chodzi o wartość, zasięg, ładowanie, popularność i technologię. Jeśli obszar, w którym mieszkasz, korzysta z wielu szybkich ładowarek, wtedy różnice w ładowaniu i zasięgu nie są tak przesadzone.

Z drugiej strony, jeśli nie jesteś w stanie naładować swojego samochodu w garażu lub obszar, w którym mieszkasz nie oferuje zbyt wielu niezawodnych i łatwo dostępnych ładowarek, wtedy Tesla jest znacznie lepszym wyborem. Tak czy inaczej, pod względem jakości Polestar jest z pewnością równie dobry jak Tesla, jeśli nie lepszy, podczas gdy Tesla jest bardziej rozsądną propozycją w większości przypadków.

Polestar – marka i modele

Polestar to wciąż początkująca marka, która ma w sprzedaży tylko jeden prawdziwie seryjnie produkowany model, a jest nim Polestar 2. Polestar 2 zaczyna się od około 45,900 dolarów za model podstawowy bez żadnych opcji, ale realistyczna cena, jaką zapłacisz za Polestara 2 wynosi od 50 do 60 tysięcy dolarów.

  Co jest takiego wyjątkowego w Tesli?

Za taką cenę Polestar 2 nie oferuje wiodących w klasie właściwości, jeśli chodzi o zasięg, ponieważ Polestar 2 o dużym zasięgu może przejechać tylko około 220-270 mil na pełnym naładowaniu w najlepszych czasach. Maksymalna moc ładowarki, jaką może przyjąć Polestar 2 to około 140kW, co oznacza, że możesz naładować Polestar 2 od 10% do 80% w około 30 minut.

Podsumowując, Polestar produkuje luksusowe samochody o świetnej jakości wykonania i z dużej ilości wysokiej jakości materiałów. Polestar dzieli się wieloma częściami z Volvo, co oznacza, że zarówno wewnątrz, jak i na zewnątrz są one do siebie bardzo podobne. Konserwacja i niezawodność również powinny być nieco lepsze niż w przypadku Tesli, ponieważ Tesla oferuje niezawodność poniżej średniej.

Podsumowując, Polestar wydaje się być nową, ekscytującą marką, która zdecydowanie może rywalizować z Teslą pod względem jakości, designu, komfortu, bezpieczeństwa i wrażeń z jazdy.

Tesla – marka i modele

Tesla jest obecnie jedną z najpopularniejszych marek samochodowych na świecie, co oznacza również, że jest ona zdecydowanie wzorcową marką EV. Tesla oferuje obecnie Model S, Model 3 i Model Y, a wszystkie trzy z nich z wielu powodów wiodą prym w rankingach EV.

Tesla Model 3 jest prawdopodobnie najlepszym EV na rynku już teraz, ponieważ zaczyna się blisko 40 tys. dolarów i oferuje większy zasięg i moc niż Polestar 2. Tesla Model S Plaid jest drugim najszybszym samochodem na świecie, ustępując jedynie wartemu miliony dolarów chorwackiemu hipersamochodowi Rimac Nevera.

  Czy Tesla dobrze radzi sobie na śniegu?

Wreszcie, Model Y to najnowszy model Tesli, który mniej więcej zajmuje tę samą pozycję rynkową, co Model 3. Model Y oferuje jednak nieco wyższą pozycję za kierownicą i znacznie więcej miejsca dla pasażerów z tyłu.

Tak czy inaczej, Tesla znana jest przede wszystkim ze swojej zautomatyzowanej jazdy i możliwości korzystania z sieci Tesla Supercharger. Tesla jest lepsza od Polestara, jeśli chodzi o wartość, zasięg, atrakcyjność, technologię i bardziej dynamiczną jazdę.

Najlepsze EV na planecie

Zarówno Tesla, jak i Polestar produkują świetne EV, ale jest wiele marek, które produkują prawdopodobnie lepsze EV, takie jak Porsche, Mercedes, Lucid, Rivian i Audi. Porsche Taycan Turbo S jest najbardziej ekscytującym sportowym EV na rynku, a tuż za nim plasuje się Audi e-Tron RS GT.

Mercedes Benz EQS i Lucid Air Dream to dwa najbardziej luksusowe i komfortowe EV na świecie. Rivian właśnie wyszedł z dwoma modelami SUV, które wydają się być najlepszymi elektrycznymi SUV-ami, jakie można teraz kupić.

Podsumowując, świat samochodów elektrycznych jest stale bombardowany nowymi modelami i prawdopodobnie pozostanie tak jeszcze przez długi czas.

Sekcja FAQ

Dlaczego powinienem kupić Teslę zamiast Polestara?

Powinieneś kupić Teslę zamiast Polestara, jeśli chcesz zmaksymalizować zasięg swojego samochodu elektrycznego i cieszyć się możliwością korzystania z sieci Supercharger Tesli. Tesla oferuje obecnie więcej modeli, więc możesz łatwiej zaspokoić swoje potrzeby, w zależności od tego, jakiego typu samochodu najbardziej pragniesz.

Ponadto, Tesla oferuje więcej samochodów zorientowanych na osiągi, a także korzystają one z lepszych technologii autonomicznej jazdy. Samochody Tesli są również bardziej pożądane i cieszą się większym zainteresowaniem na rynku samochodów używanych.

  Niezawodność Polestar vs Audi - co jest lepsze?

Dlaczego powinienem kupić Polestara zamiast Tesli?

Powinni Państwo rozważyć zakup Polestara zamiast Tesli, jeśli są Państwo zainteresowani czymś nieco bardziej odmiennym i pozostającym poza zasięgiem radaru. Biorąc pod uwagę fakt, że Polestar jest silnie wspierany przez Volvo, możesz być pewien, że samochody Polestar są komfortowe, przestronne i bezpieczne.

Powinieneś wybrać Polestara zamiast Tesli, jeśli zależy Ci na produkcie o wyższej jakości wykonania, oferującym lepszy wygląd zewnętrzny i wewnętrzny. Wnętrza samochodów Polestar są bardziej sensownie rozplanowane i nie są tak pozbawione dodatków jak te, które można znaleźć w większości modeli Tesli.

Czy Tesla jest bardziej wydajna niż Polestar?

Tesla jest rzeczywiście bardziej wydajna niż Polestar, ponieważ Tesli udaje się zaoferować większy zasięg z mniejszej baterii. Polestar 2 z najwyższej półki wyposażony jest w baterię o pojemności 78 kWh, podczas gdy Tesla Model 3 z podstawowej półki posiada baterię o pojemności 60 kWh.

Polestar twierdzi, że model z baterią 78 kWh może przejechać 270 mil pomiędzy ładowaniami, podczas gdy większość testów w świecie rzeczywistym wykazała, że Polestar jest bliżej 200 mil niż 270 mil zasięgu. Z drugiej strony, podstawowy poziom 60kWh Tesla może rzekomo zrobić 267 mil na pełnym naładowaniu, ale faktycznie robi 250 mil, co jest znacznie lepsze niż Polestar 2.

James May

Więcej czasu spędzam na samochodach niż na czymkolwiek innym. Jeśli jesteś podobny do mnie, prawdopodobnie spodoba Ci się to, co napiszę o samochodach na tej stronie. Komentarze: james.may@luxurycarsa2z.com

Nowy na Auta Luksusowe A2Z