Czy Porsche 718 Boxster T to dobry samochód?

Czy Porsche 718 Boxster T to dobry samochód?

Porsche 718 Boxster T to dwumiejscowy sportowy kabriolet stworzony z myślą o tych, którzy chcą cieszyć się wiatrem we włosach, a jednocześnie doświadczyć, co potrafi prawdziwy sportowy samochód Porsche. Boxster T różni się od zwykłego Boxstera kilkoma ulepszeniami, które mają sprawić, że samochód będzie bardziej zwrotny i bardziej skoncentrowany na kierowcy.

Niektórzy twierdzą, że Boxster T jest po prostu zwykłym Boxsterem i nie ma powodów, aby go ulepszać. Inni uważają 718 Boxster T za najlepszego 4-cylindrowego Boxstera na rynku, ponieważ jest on wyraźnie bardziej skoncentrowany i daje więcej radości z jazdy. Czy zatem Porsche 718 Boxster T to dobry samochód? Tak, 718 Boxster T to naprawdę dobry samochód.

Boxster T jest wyposażony w mniejszy, czterocylindrowy silnik, który wytwarza tyle samo mocy, co zwykły Boxster, ale jego wygląd jest nieco bardziej atrakcyjny, a samochód lepiej się prowadzi. Model T jest niżej zawieszony i fabrycznie wyposażony w system aktywnego zarządzania zawieszeniem Porsche, który sprawia, że jazda samochodem jest o wiele bardziej ekscytująca.

Niezawodność jest równie dobra jak w zwykłym Boxsterze, ale są pewne problemy, o których warto wspomnieć. Wartość jest również przyzwoita, ponieważ dostajesz więcej za swoje pieniądze, a model T zachowuje wartość nieco lepiej niż zwykły Boxster. Praktyczność jest przyzwoita jak na rozmiar samochodu, co oznacza, że masz do dyspozycji dwa schowki, ale przestrzeń wewnątrz jest ograniczona.

Porsche 718 Boxster T – Układ napędowy

Porsche 718 Boxster T wyposażono w turbodoładowany silnik o pojemności 2,0 l, który osiąga moc 299 KM i moment obrotowy 280 lb-ft. To wystarcza, aby Boxster T osiągał prędkość 60 mph z miejsca w około 5,1 sekundy. Prędkość maksymalna jest ograniczona do 171 mph, co jest dość dużą wartością jak na samochód z czterocylindrowym silnikiem 2,0 l. Silnik ten nie jest może najbardziej ekscytujący. Silnik ten nie jest może najbardziej ekscytującym silnikiem Porsche, ale z pewnością spełnia swoje zadanie.

  Porsche vs. Jaguar: Niezawodność

Większość entuzjastów Porsche zawsze wybierze płaski silnik sześciocylindrowy zamiast czterocylindrowego, ponieważ płaska szóstka jest tym, z czego Porsche jest stworzone, ale czterocylindrowy silnik 2,0 l jest w stanie zaoferować wystarczającą moc, a jednocześnie jest wyrafinowany, szybko reaguje i jest stosunkowo wydajny, stąd 30MPG łącznie.

Wszystkie modele Porsche 718 Boxster są wyposażone w napęd na tylne koła, ale w zależności od preferencji można wybrać między manualną skrzynią biegów Porsche o krótkim skoku i 7-biegową dwusprzęgłową skrzynią PDK. Ten układ napędowy jest dobry, ale z pewnością nie jest tak ekscytujący jak płaski 6-cylindrowy silnik.

Porsche 718 Boxster T – Design i podwozie

Jeśli chodzi o stylistykę, 718 Boxster T wygląda nieco inaczej niż zwykły model Boxster i tylko entuzjaści Porsche są w stanie dostrzec różnicę. Lepiej wyglądające koła, bogatsze wyposażenie standardowe oraz kilka plakietek tu i ówdzie oznaczają, że nie patrzysz na zwykłego 718 Boxstera. Wnętrze zaczyna się już nieco starzeć, ale jest wypełnione najlepszymi materiałami, jakie można znaleźć.

718 Boxster T jest niższy od zwykłego Boxstera i fabrycznie wyposażony jest w system aktywnego zarządzania zawieszeniem Porsche, który sprawia, że samochód prowadzi się o wiele bardziej skoncentrowany. Zawieszenie jest sztywne, ale nie przesadnie wymagające, a balans podwozia jest doskonały. Model T ma także szersze koła z tyłu, które pomagają w przekazywaniu mocy.

Porsche 718 Boxster T – Niezawodność i typowe problemy

718 Boxster T jest samochodem niezawodnym, ale jego utrzymanie kosztuje nieco więcej pieniędzy niż innych samochodów w tym segmencie. Nie jest to zaskoczeniem, ponieważ Boxster to w końcu Porsche. Najczęstsze problemy, które dotykają Boxstera T, są związane ze skrzynią biegów, klimatyzacją, wyposażeniem, układem paliwowym i poduszkami powietrznymi.

  Audi Q5 vs. Porsche Cayenne

Podsumowując, Boxster T to niezawodny samochód, ale należy pamiętać o jego konserwacji, w przeciwnym razie może powodować różnego rodzaju problemy.

Porsche 718 Boxster T – wartość i praktyczność

Zwykły 718 Boxster kosztuje około 64 000 dolarów, a Boxster T jest o około 6 000 dolarów droższy. Za tę cenę otrzymujesz dodatkowe wyposażenie fabryczne i kilka elementów, które są dostępne wyłącznie w modelu T. Dobra wiadomość jest taka, że Boxster T, mimo że jest drogi, naprawdę dobrze zachowuje swoją wartość, co często zdarza się w przypadku modeli Porsche.

Praktyczność jest tak dobra, jak tylko może być dla samochodu tej wielkości, co oznacza, że otrzymujemy dwa oddzielne schowki z przodu i z tyłu. Ilość miejsca we wnętrzu jest ograniczona dla wyższych kierowców, ale kierowcy o przeciętnych gabarytach mogą się całkiem wygodnie rozsiąść.

Sekcja FAQ

Czy Porsche 718 Boxster T to samochód o wysokich osiągach?

Porsche 718 Boxster T jest samochodem wyczynowym, ale nie jest tak skoncentrowany jak Cayman 718 T. Boxster T jest wyposażony w składany miękki dach, co oznacza, że nie jest tak sztywny jak Cayman. Dlatego Cayman jest jeszcze bardziej zwrotny i nieco lżejszy, co pomaga w pokonywaniu zakrętów.

Jeśli poważnie myślisz o osiągach, bardziej sensowne będzie wybranie Caymana T, ale jeśli chcesz mieć samochód turystyczny, który poradzi sobie na torze wyścigowym, 718 Boxster T jest więcej niż wystarczający.

Czy jest sens przesiadać się z Porsche Boxster do Boxstera T?

To zależy od tego, co cenisz sobie bardziej: posiadanie Porsche Boxstera, czy posiadanie Porsche Boxstera, który jest nieco bardziej dostosowany do potrzeb kierowcy. W rzeczywistości nie różnią się one zbytnio od siebie, a najlepszym sposobem na przyjrzenie się temu jest zadanie sobie pytania, czy dodatkowe wyposażenie modelu T ma sens.

  Czy Porsche ma hybrydę?

Zasadniczo model T to po prostu zwykły Boxster z dodatkowym wyposażeniem, a jeśli uważasz, że te dodatkowe funkcje są czymś, na co i tak byś się zdecydował, to modernizacja ma sens.

Jak szybkie jest Porsche 718 Boxster T?

Powiedzieliśmy już, że Boxster T osiąga prędkość 0-60 mph w 5,1 sekundy, ale niektórym niezależnym dziennikarzom udało się osiągnąć 60 mph w mniej niż 5 sekund. Prędkość maksymalna wynosząca 171 mil na godzinę jest z pewnością duża, a czas przejazdu ćwierć mili wynoszący 13 sekund również jest całkiem szybki.

James May

Więcej czasu spędzam na samochodach niż na czymkolwiek innym. Jeśli jesteś podobny do mnie, prawdopodobnie spodoba Ci się to, co napiszę o samochodach na tej stronie. Komentarze: james.may@luxurycarsa2z.com

Nowy na Auta Luksusowe A2Z