Porsche 718 Boxster T to dwumiejscowy sportowy kabriolet stworzony z myślą o tych, którzy chcą cieszyć się wiatrem we włosach, a jednocześnie doświadczyć, co potrafi prawdziwy sportowy samochód Porsche. Boxster T różni się od zwykłego Boxstera kilkoma ulepszeniami, które mają sprawić, że samochód będzie bardziej zwrotny i bardziej skoncentrowany na kierowcy.
Niektórzy twierdzą, że Boxster T jest po prostu zwykłym Boxsterem i nie ma powodów, aby go ulepszać. Inni uważają 718 Boxster T za najlepszego 4-cylindrowego Boxstera na rynku, ponieważ jest on wyraźnie bardziej skoncentrowany i daje więcej radości z jazdy. Czy zatem Porsche 718 Boxster T to dobry samochód? Tak, 718 Boxster T to naprawdę dobry samochód.
Boxster T jest wyposażony w mniejszy, czterocylindrowy silnik, który wytwarza tyle samo mocy, co zwykły Boxster, ale jego wygląd jest nieco bardziej atrakcyjny, a samochód lepiej się prowadzi. Model T jest niżej zawieszony i fabrycznie wyposażony w system aktywnego zarządzania zawieszeniem Porsche, który sprawia, że jazda samochodem jest o wiele bardziej ekscytująca.
Niezawodność jest równie dobra jak w zwykłym Boxsterze, ale są pewne problemy, o których warto wspomnieć. Wartość jest również przyzwoita, ponieważ dostajesz więcej za swoje pieniądze, a model T zachowuje wartość nieco lepiej niż zwykły Boxster. Praktyczność jest przyzwoita jak na rozmiar samochodu, co oznacza, że masz do dyspozycji dwa schowki, ale przestrzeń wewnątrz jest ograniczona.
Porsche 718 Boxster T – Układ napędowy
Porsche 718 Boxster T wyposażono w turbodoładowany silnik o pojemności 2,0 l, który osiąga moc 299 KM i moment obrotowy 280 lb-ft. To wystarcza, aby Boxster T osiągał prędkość 60 mph z miejsca w około 5,1 sekundy. Prędkość maksymalna jest ograniczona do 171 mph, co jest dość dużą wartością jak na samochód z czterocylindrowym silnikiem 2,0 l. Silnik ten nie jest może najbardziej ekscytujący. Silnik ten nie jest może najbardziej ekscytującym silnikiem Porsche, ale z pewnością spełnia swoje zadanie.
Większość entuzjastów Porsche zawsze wybierze płaski silnik sześciocylindrowy zamiast czterocylindrowego, ponieważ płaska szóstka jest tym, z czego Porsche jest stworzone, ale czterocylindrowy silnik 2,0 l jest w stanie zaoferować wystarczającą moc, a jednocześnie jest wyrafinowany, szybko reaguje i jest stosunkowo wydajny, stąd 30MPG łącznie.
Wszystkie modele Porsche 718 Boxster są wyposażone w napęd na tylne koła, ale w zależności od preferencji można wybrać między manualną skrzynią biegów Porsche o krótkim skoku i 7-biegową dwusprzęgłową skrzynią PDK. Ten układ napędowy jest dobry, ale z pewnością nie jest tak ekscytujący jak płaski 6-cylindrowy silnik.
Porsche 718 Boxster T – Design i podwozie
Jeśli chodzi o stylistykę, 718 Boxster T wygląda nieco inaczej niż zwykły model Boxster i tylko entuzjaści Porsche są w stanie dostrzec różnicę. Lepiej wyglądające koła, bogatsze wyposażenie standardowe oraz kilka plakietek tu i ówdzie oznaczają, że nie patrzysz na zwykłego 718 Boxstera. Wnętrze zaczyna się już nieco starzeć, ale jest wypełnione najlepszymi materiałami, jakie można znaleźć.
718 Boxster T jest niższy od zwykłego Boxstera i fabrycznie wyposażony jest w system aktywnego zarządzania zawieszeniem Porsche, który sprawia, że samochód prowadzi się o wiele bardziej skoncentrowany. Zawieszenie jest sztywne, ale nie przesadnie wymagające, a balans podwozia jest doskonały. Model T ma także szersze koła z tyłu, które pomagają w przekazywaniu mocy.
Porsche 718 Boxster T – Niezawodność i typowe problemy
718 Boxster T jest samochodem niezawodnym, ale jego utrzymanie kosztuje nieco więcej pieniędzy niż innych samochodów w tym segmencie. Nie jest to zaskoczeniem, ponieważ Boxster to w końcu Porsche. Najczęstsze problemy, które dotykają Boxstera T, są związane ze skrzynią biegów, klimatyzacją, wyposażeniem, układem paliwowym i poduszkami powietrznymi.
Podsumowując, Boxster T to niezawodny samochód, ale należy pamiętać o jego konserwacji, w przeciwnym razie może powodować różnego rodzaju problemy.
Porsche 718 Boxster T – wartość i praktyczność
Zwykły 718 Boxster kosztuje około 64 000 dolarów, a Boxster T jest o około 6 000 dolarów droższy. Za tę cenę otrzymujesz dodatkowe wyposażenie fabryczne i kilka elementów, które są dostępne wyłącznie w modelu T. Dobra wiadomość jest taka, że Boxster T, mimo że jest drogi, naprawdę dobrze zachowuje swoją wartość, co często zdarza się w przypadku modeli Porsche.
Praktyczność jest tak dobra, jak tylko może być dla samochodu tej wielkości, co oznacza, że otrzymujemy dwa oddzielne schowki z przodu i z tyłu. Ilość miejsca we wnętrzu jest ograniczona dla wyższych kierowców, ale kierowcy o przeciętnych gabarytach mogą się całkiem wygodnie rozsiąść.
Sekcja FAQ
Czy Porsche 718 Boxster T to samochód o wysokich osiągach?
Porsche 718 Boxster T jest samochodem wyczynowym, ale nie jest tak skoncentrowany jak Cayman 718 T. Boxster T jest wyposażony w składany miękki dach, co oznacza, że nie jest tak sztywny jak Cayman. Dlatego Cayman jest jeszcze bardziej zwrotny i nieco lżejszy, co pomaga w pokonywaniu zakrętów.
Jeśli poważnie myślisz o osiągach, bardziej sensowne będzie wybranie Caymana T, ale jeśli chcesz mieć samochód turystyczny, który poradzi sobie na torze wyścigowym, 718 Boxster T jest więcej niż wystarczający.
Czy jest sens przesiadać się z Porsche Boxster do Boxstera T?
To zależy od tego, co cenisz sobie bardziej: posiadanie Porsche Boxstera, czy posiadanie Porsche Boxstera, który jest nieco bardziej dostosowany do potrzeb kierowcy. W rzeczywistości nie różnią się one zbytnio od siebie, a najlepszym sposobem na przyjrzenie się temu jest zadanie sobie pytania, czy dodatkowe wyposażenie modelu T ma sens.
Zasadniczo model T to po prostu zwykły Boxster z dodatkowym wyposażeniem, a jeśli uważasz, że te dodatkowe funkcje są czymś, na co i tak byś się zdecydował, to modernizacja ma sens.
Jak szybkie jest Porsche 718 Boxster T?
Powiedzieliśmy już, że Boxster T osiąga prędkość 0-60 mph w 5,1 sekundy, ale niektórym niezależnym dziennikarzom udało się osiągnąć 60 mph w mniej niż 5 sekund. Prędkość maksymalna wynosząca 171 mil na godzinę jest z pewnością duża, a czas przejazdu ćwierć mili wynoszący 13 sekund również jest całkiem szybki.