Czy Porsche 718 Cayman GTS 4.0 to dobry samochód?

Porsche 718 Cayman GTS 4.0

Porsche 718 Cayman GTS 4.0 to 2-miejscowy samochód sportowy z kultowym dla Porsche płaskim 6-cylindrowym silnikiem 4.0L. GTS 4.0 różni się od modeli 718 z niższej półki, ponieważ opierają się one na stosunkowo podstawowym 4-cylindrowym silniku, który nie osiąga tak dobrych wyników jak 6-cylindrowy silnik, ani nie robi tego w ekscytujący sposób. Czy zatem Porsche 718 Cayman GTS 4.0 to dobry samochód?

Porsche 718 Cayman GTS 4.0 to naprawdę dobry samochód, który może być prawdziwym słodkim punktem gamy 718. Powód jest prosty, jest to najtańszy, ale przyzwoicie wyposażony model 718 z płaskim 6-cylindrowym silnikiem, który jest mniej więcej koniecznością, jeśli chcesz doświadczyć, co potrafi prawdziwy Cayman.

GTS 4.0 różni się od zwykłych 718 Caymanów tym, że jest lekko obniżony i ma kilka sportowych akcentów stylistycznych wewnątrz i na zewnątrz. Poza silnikiem, największe różnice pomiędzy podstawowymi modelami 718 a Caymanem GTS występują w dziale jazdy, ponieważ GTS 4.0 jest samochodem o znacznie lepszych właściwościach jezdnych.

Niezawodność jest przyzwoita, ale jest kilka kwestii, o których warto porozmawiać. Ich wartości są dość statyczne, co oznacza, że amortyzacja nie jest tak przesadzona jak w przypadku innych samochodów z tego segmentu. Praktyczność jest tak dobra, jak tylko może być dla samochodu tej wielkości.

Porsche 718 Cayman GTS 4.0 – Układ napędowy

GTS 4.0 otrzymuje 4.0L płaski 6-cylindrowy silnik Boxer, który oddaje 400 KM i 309lb-ft momentu obrotowego. Silnik ten jest wolnossący, co oznacza, że nie jest wyposażony w żaden rodzaj wymuszonej indukcji. Rezultatem tego jest liniowy zakres mocy, wysokoobrotowy silnik i wspaniały płaski 6-cylindrowy dźwięk, który jest ikoną linii 911 i Cayman/Boxster.

  Jak najtaniej wymienić kluczyk do Porsche?

GTS jest dostępny z krótkodystansowym manualem Porsche z trzema pedałami lub z dwusprzęgłową, siedmiobiegową skrzynią PDK. Wszystkie modele 718, w tym GTS 4.0, mają napęd na tylne koła, a silnik umieszczono w środku samochodu za fotelami, co daje linii 718 naprawdę zrównoważony rozkład masy.

GTS 4.0 osiąga około 22MPG w połączeniu z prawie 10MPG mniej niż najbardziej wydajne modele 718, ale układ napędowy GTS 4.0 jest prawdopodobnie najlepszym, jaki można kupić w całej linii 718, ponieważ dostajemy najwięcej za swoje pieniądze.

Porsche 718 Cayman GTS 4.0 – Design i podwozie

GTS 4.0 różni się od zwykłego 718 Cayman kilkoma bardziej skoncentrowanymi akcentami projektowymi, takimi jak większe wloty, niższa wysokość jazdy, lepsze koła, większe hamulce i kilka plakietek GTS tu i tam. Trudno jest odróżnić dobrze wyposażone zwykłe 718 od GTS, ale jeśli jesteś fanem Porsche, będziesz w stanie łatwo odróżnić różnicę.

4.0 GTS prowadzi się o wiele bardziej skoncentrowany niż podstawowe modele Cayman i Cayman T, ponieważ dostaje sztywniejsze podwozie, a samochód pozostaje niesamowicie płaski podczas pokonywania zakrętów. Zawieszenie jest sztywne, ale nie jest karzące. W sumie GTS prowadzi się niesamowicie, zarówno na torze, jak i na drodze.

Porsche 718 Cayman GTS 4.0 – Niezawodność i częste problemy

Jeśli chodzi o niezawodność, GTS 4.0 jest zgodny z innymi 6-cylindrowymi modelami 718. Są one droższe w utrzymaniu niż podstawowe 718, ale dostajesz więcej za swoje pieniądze. Najczęstsze problemy GTS 4.0 są związane z silnikiem, który miał wiele problemów z prętami łączącymi i wysokim poziomem zużycia oleju.

  Najczęstsze problemy z Porsche 911

Inne problemy GTS 4.0 są związane z systemem klimatyzacji, skrzynią biegów i wyposażeniem. Jeśli utrzymasz samochód odpowiednio, prawdopodobnie będzie on trwał długo, ponieważ wszystkie istotne elementy są znane z tego, że są w stanie wytrzymać stres naprawdę dobrze.

Porsche 718 Cayman GTS 4.0 – Wartość i praktyczność

718 GTS 4.0 kosztuje 88 150 dolarów bez żadnych opcji, co jest sporo więcej niż podstawowy Cayman za 60 500 dolarów czy model Cayman T za około 70 000 dolarów. Cayman S kosztuje około 72 500 dolarów, co również jest dalekie od GTS. Jednak GTS zachowuje swoją wartość lepiej niż którykolwiek z nich dzięki płaskiemu 6-cylindrowemu silnikowi 4.0L.

Praktyczność jest skompromitowana, ale tak jest w przypadku wszystkich modeli 718. Otrzymujesz tylko 2 fotele, które są ograniczone w przestrzeni i naprawdę nie ma tyle miejsca we wnętrzu do zabawy. GTS dostaje też dwa schowki, które trochę mu pomagają.

Sekcja FAQ

Czy Porsche 718 Cayman GTS 4.0 jest tego warte?

Jeśli jesteś typem faceta, który ceni zaangażowanie kierowcy ponad luksus, przestrzeń i praktyczność, to spodoba Ci się GTS 4.0. Jeśli jednak jesteś facetem, który kocha Porsche, zwłaszcza te z płaskimi 6-cylindrowymi silnikami, prawdopodobnie pokochasz Caymana GTS 4.0.

Powód jest prosty. Dostaje silnik 4.0L, a ogólny rozmiar i waga linii 718 są idealne. Układ środkowy silnika oznacza również, że równowaga samochodu i rozkład masy są w punkcie, co dodatkowo czyni samochód niezwykle przyjemnym doświadczeniem.

  Najlepsze prezenty dla miłośników Porsche

Czy Porsche Cayman jest dobre dla wysokich osób?

Jeśli jesteś przeciętnego wzrostu, nie będziesz miał problemów z uzyskaniem komfortu w 718. Jednak jeśli jesteś wysoki i jeśli masz długie nogi, możesz mieć problemy w 718. Jest to raczej kwestia braku miejsca na nogi niż na głowę. Jeśli zrobisz odpowiednie regulacje, być może po prostu będziesz w stanie przecisnąć kierowców wyższych niż 6’2” cali.

Boxster 718 jest jeszcze bardziej zagrożony ze względu na nieco niższą linię dachu. Oczywiście można to rozwiązać poprzez zdjęcie dachu, co daje nieskończoną ilość miejsca na głowę, ale przestrzeń na nogi jest tutaj również palącym problemem.

Czy Porsche 718 Cayman GTS 4.0 to szybki samochód?

718 Cayman GTS 4.0 może zrobić 0-60mph w zaledwie 4,3 sekundy, co jest naprawdę szybkie. Prędkość maksymalna wynosi 182 mph, co jest naprawdę bardzo szybkim wynikiem. 11,8 sekundy na ćwierć mili to nic wstydliwego, bo wiele supersamochodów o mocy ponad 500-600 KM należy do tej samej kategorii co GTS 4.0.

W związku z tym możemy z całego serca powiedzieć, że 718 Cayman GTS 4.0 to naprawdę szybki samochód.

James May

Więcej czasu spędzam na samochodach niż na czymkolwiek innym. Jeśli jesteś podobny do mnie, prawdopodobnie spodoba Ci się to, co napiszę o samochodach na tej stronie. Komentarze: james.may@luxurycarsa2z.com

Nowy na Auta Luksusowe A2Z