Czy Porsche 718 Cayman T to dobry samochód?

Czy Porsche 718 Cayman T to dobry samochód?

Porsche 718 Cayman T jest nieco zmienioną wersją podstawowego modelu 718 Cayman, co oznacza, że wykorzystuje zwykły model 718 Cayman i dodaje do niego dodatkowe elementy specjalne, aby uczynić go bardziej przyjaznym dla kierowcy. Oznacza to, że zwykłe 718 i 718 T są niemal identyczne. A więc, czy Porsche 718 Cayman T to dobry samochód?

Mówiliśmy już o zwykłym 718 Cayman i stwierdziliśmy, że jest to naprawdę dobry samochód, co oznacza, że 718 Cayman T jest również dobrym samochodem. Może nie ma on najbardziej ekscytującego silnika Caymana, ale nikt nie może zaprzeczyć jego osiągom. Cayman T wygląda również nieco lepiej niż zwykły Cayman klasy podstawowej.

Największa różnica między nimi jest w dziale jazdy, ponieważ Cayman T naprawdę sprawia wrażenie bardziej wyjątkowego w prowadzeniu. Oferuje nieco zmienione zawieszenie i niższą wysokość, co pozwala na lepsze poznanie granic trakcji. Niezawodność jest przyzwoita, ale są pewne problemy, o których warto wspomnieć.

Model 718 T jest o około 6 000 USD droższy od zwykłego 718 T, ponieważ w zasadzie dodaje kilka dodatkowych opcji do zwykłego 718. Oznacza to, że ich wartość jest równie wysoka, jak w przypadku zwykłego 718. Praktyczność jest tak dobra, jak tylko może być w samochodzie tej wielkości dzięki dwóm przestrzeniom ładunkowym, ale przestrzeń wewnątrz jest co najmniej ograniczona.

Porsche 718 Cayman T – Układ napędowy

Porsche 718 Cayman T jest wyposażone w podstawowy, 4-cylindrowy silnik 2,0 l typu boxer z turbodoładowaniem, który generuje moc 299 KM i moment obrotowy 280 lb-ft. Mimo, że może się to wydawać zbyt słabe jak na Porsche, nadal udaje mu się osiągnąć prędkość 60 mph z miejsca w 4,8 sekundy, czyli około 0,2 sekundy szybciej niż zwykłemu 718 Cayman.

  Czy Porsche Boxster ma twardy dach?

718 Cayman T jest dostępny z dwiema skrzyniami biegów, 7-biegową dwusprzęgłową skrzynią PDK lub manualną 6-biegową skrzynią, w zależności od tego, co bardziej cenisz, prędkość czy zaangażowanie kierowcy. 718 Cayman T jest również samochodem z napędem na cztery koła, tak jak wszystkie inne modele 718.

Dzięki mniejszemu silnikowi, 718 Cayman T może osiągnąć około 30MPG łącznie, co jest całkiem przyzwoitą liczbą jak na dwumiejscowy samochód sportowy Porsche. Prędkość maksymalna wynosi 171 mil na godzinę, co również nie jest czymś, czego można by się spodziewać po czterocylindrowym silniku o pojemności 2,0 l.

Porsche 718 Cayman T – Design i podwozie

Tylko prawdziwy entuzjasta Porsche będzie w stanie odróżnić zwykłe 718 od 718 T po prostu patrząc na nie. Trzeba przyznać, że osoby kupujące te samochody są dobrze zorientowane we wszystkich zawiłościach poszczególnych modeli. Model T ma specjalne plakietki, opcjonalne naklejki i opcjonalne felgi, które go wyróżniają.

Największa różnica między zwykłym 718 Caymanem a 718 Caymanem T polega na wrażeniach z jazdy, ponieważ 718 T jest niżej zawieszony, a także dlatego, że fabrycznie wyposażono go w system PASM (Porsche Active Suspension Management). Tylne koła są również szersze, co daje 718 T szerszą postawę i lepszą zdolność pokonywania zakrętów.

Porsche 718 Cayman T – Niezawodność i typowe problemy

Jeśli chodzi o niezawodność, 718 Cayman T jest praktycznie identyczny jak zwykły 718 Cayman, co oznacza, że jest przyzwoicie niezawodny, jeśli jest utrzymywany w optymalnym stanie. Samochody te są droższe w utrzymaniu niż wiele innych aut z tego segmentu, ale jest to związane z terytorium, ponieważ odznaka Porsche ma dodatkowe znaczenie w innych miejscach.

  Czy Porsche 996 Turbos jest niezawodne?

Najczęstsze problemy związane z 718 Cayman T dotyczą silnika, skrzyni biegów, klimatyzacji, układu paliwowego i poduszek powietrznych.

Porsche 718 Cayman T – wartość i praktyczność

Ceny Porsche 718 Cayman T zaczynają się od około 67 000 USD, czyli o około 6 000 USD więcej w porównaniu do zwykłego modelu 718 Cayman. Biorąc pod uwagę fakt, że oba te modele bardzo dobrze zachowują swoją wartość, inwestycja w jeden z nich ma sens w porównaniu z innymi konkurentami, którzy co prawda kosztują mniej, ale nie zachowują tak dużej wartości przez lata.

Pod względem praktyczności, 718 Cayman T jest tak dobry, jak to tylko możliwe, biorąc pod uwagę rozmiar samochodu. Ma zarówno przedni, jak i tylny bagażnik oraz trochę miejsca za siedzeniami. Przestrzeń wewnątrz jest nieco ograniczona dla wyższych kierowców, ale kierowcy o przeciętnym wzroście nie powinni mieć problemów z wygodnym poruszaniem się we wnętrzu 718 Cayman T.

Sekcja FAQ

Czy powinienem kupić Porsche 718 Cayman T?

Jeśli jesteś zainteresowany kupnem Caymana i uważasz się za prawdziwego petrolheada, to sensownym rozwiązaniem będzie przesiadka do 718 Caymana T, ponieważ oferuje on bardziej wciągające wrażenia z jazdy. Z drugiej strony, jeśli chcesz po prostu mieć Caymana i nie zależy Ci na zawiłościach, będziesz bardziej niż zadowolony ze zwykłego Caymana.

Cayman T to mniej więcej zwykły Cayman z kilkoma wybranymi opcjonalnymi elementami, które sprawiają, że samochód jest bardziej wciągający w prowadzenie. Podsumowując, 718 T daje dużo frajdy z jazdy i warto go kupić, jeśli jest to Twój ulubiony model.

  Czy Porsche to supersamochód?

Czy Porsche Cayman jest 911-tką dla ubogich?

Nie, Porsche Cayman to osobny model, który niewiele różni się od 911, poza tym, że oba są Porsche. Po pierwsze, 911 jest samochodem z silnikiem umieszczonym wyłącznie z tyłu, podczas gdy Cayman jest samochodem z silnikiem umieszczonym w środku.

Po drugie, Cayman jest mniejszy, ma krótszy rozstaw osi i waży znacznie mniej niż 911. Prowadzi się zupełnie inaczej, a wiele osób uważa nawet, że Cayman prowadzi się o wiele lepiej niż 911 ze względu na konfigurację silnika środkowego, która zapewnia równowagę.

Czy Porsche Cayman jest takie samo jak Porsche Boxster?

Tak, Porsche Cayman to w zasadzie Porsche Boxster z dachem typu hardtop. Nie ma między nimi żadnych różnic, jeśli chodzi o układ napędowy, zawieszenie i wiele innych istotnych elementów.

Trzeba powiedzieć, że Cayman jest oferowany jako GT4 RS, który jest najmocniejszym i najdroższym modelem 718 w historii, podczas gdy Boxster Spyder (najdroższy model Boxstera) nie jest ani tak szybki, ani tak drogi jak Cayman GT4 RS.

James May

Więcej czasu spędzam na samochodach niż na czymkolwiek innym. Jeśli jesteś podobny do mnie, prawdopodobnie spodoba Ci się to, co napiszę o samochodach na tej stronie. Komentarze: james.may@luxurycarsa2z.com

Nowy na Auta Luksusowe A2Z