Czy Porsche 944 jest niezawodne?

Porsche 944 to dwumiejscowy samochód sportowy produkowany w latach 1982-1991. Model 994 reprezentuje inne podejście do budowy samochodów sportowych Porsche, ponieważ te modele są wyposażone w przedni silnik, w przeciwieństwie do Caymana/Boxstera z silnikiem umieszczonym pośrodku lub 911 z silnikiem umieszczonym z tyłu.

Model 994 był jednym z najbardziej udanych samochodów sportowych Porsche w historii – wyprodukowano ponad 163 tys. egzemplarzy. Rozważenie sportowego 944 do codziennej jazdy jest również całkiem rozsądne. Podczas gdy model 944 jest już mocno przestarzały, jeśli chodzi o technologię i komfort, jego niezawodność jest nadal dość solidna.

Modele 944 były pierwotnie przeznaczone do produkcji masowej, a Porsche chciało, aby te samochody działały przez wiele lat. Niektórzy właściciele zgłaszali, że wersje turbo modelu 944 nie są tak niezawodne jak wolnossące 944, ale nawet turbo jest powszechnie uważane za niezawodny samochód.

Jeśli chcesz kupić 944, spróbuj znaleźć taki, który był utrzymywany prawidłowo, ponieważ bez względu na to, jak niezawodna jest pewna platforma, konkretny samochód, na który patrzysz, może nie mieć tych cech. To powiedziawszy, 944 daily driver to niezła perspektywa.

Nadwozie, wnętrze i elektronika: Miejsca, które trzeba sprawdzić w Porsche 944

Można śmiało powiedzieć, że Porsche 944 jest niezawodne, ale są pewne aspekty, które wymagają większej uwagi. Przede wszystkim 944 to starsze samochody. Oznacza to, że zawsze należy sprawdzić, czy na samochodzie nie ma śladów rdzy lub korozji, a 944 ma kilka wyznaczonych miejsc problemowych, głównie na widocznych częściach karoserii.

Jedną z charakterystycznych cech modelu 944 są wysuwane reflektory, które w tamtych czasach były uważane za dość zaawansowane technologicznie. Po pewnym czasie mogą zacząć sprawiać problemy, więc bądź gotowy na sprawdzenie mechaniki przed podjęciem jakichkolwiek decyzji.

  Porsche Tiptronic vs. PDK - jaka jest różnica?

Rzut oka na skórzane fotele może wiele powiedzieć o samochodzie, a w większości przypadków wszystkie modele Porsche oferują dobrze zbudowane, solidne wnętrze, które może wytrzymać próbę czasu naprawdę dobrze, zwłaszcza w porównaniu z wieloma innymi niemieckimi producentami.

Dokładnie obejrzyj szyberdach, ponieważ odnotowano kilka przypadków przedostawania się wody w jego okolice. Maska 944, na przykład, może czasami kosztować ponad 1300 dolarów, więc upewnij się, że wszystkie szczeliny nadwozia są wyrównane.

Mechanika, układ napędowy i zawieszenie w Porsche 944

Silnik Porsche 944 wytrzyma bez problemu ponad 250 tys. km, jeśli będzie prawidłowo konserwowany. Oznacza to, że priorytetem numer jeden w przypadku układu napędowego powinna być dokładna kontrola silnika. Porsche 944 nie należy do najcenniejszych Porsche, więc niektórzy właściciele mogli nie być tak chętni, aby utrzymywać je w dobrym stanie.

Niektórzy właściciele zgłaszali palenie lub dudnienie turbo w niektórych przypadkach, ale ogólna konfiguracja silnika i turbo jest dość niezawodna. Chociaż silniki 944 są na ogół wolne od wycieków, zawsze należy sprawdzić, czy nie ma wycieków, a dowód właściwej konserwacji jest zawsze doceniane.

Zawieszenie 944 zawsze było niezawodne, ale istnieją pewne przypadki zgłaszane zużycie przegubów kulowych i zużycie. Skrzynia biegów w 944 jest przyzwoita nawet dzisiaj, ale zużyte synchronizatory, wycie i wycieki oleju są dość drogie do odbudowy.

Porsche 944: Wartość i koszty utrzymania

Jeśli w końcu zdecydujesz się na zakup Porsche 944, ile powinieneś wydać na przyzwoity egzemplarz? W końcu tanie Porsche nie jest czymś powszechnym. Wiele osób uważa jednak, że Porsche jest jak dobre wino – dobrze się starzeje, mimo że może przyprawić o ból głowy.

  Najbardziej niezawodne europejskie samochody wszech czasów

Porządne Porsche 944 będzie kosztować około 30 tys. dolarów, a jeśli chcesz 944 w stanie aukcyjnym, patrzysz na około 50 tys. dolarów. Czy 944 jest dobrą inwestycją długoterminową jest niejasne w tym momencie, ale niektóre modele 944 doświadczyły miłego skoku wartości.

944 jest niezawodne i stosunkowo tanie w zakupie, ale czy jest tanie w eksploatacji? Nieczęsto można natknąć się na model Porsche, który nie wymaga ponad 1000 dolarów rocznego kosztu utrzymania. Mimo że 944 jest masowo produkowanym modelem Porsche, roczne koszty utrzymania 944 wciąż oscylują wokół 1000 dolarów.

Roczne koszty utrzymania na poziomie 1000 dolarów to prawdopodobnie najlepszy scenariusz, jeśli zdecydujesz się na dobrze utrzymany pojazd o niższym przebiegu. Jeśli kupisz 944 za 20-30 tys. dolarów, możesz dość łatwo podwoić lub nawet potroić roczne koszty utrzymania.

FAQ

Który model Porsche 944 jest najlepszy?

Prawie wszystkie modele Porsche 944 są uważane za świetne, ale najlepszym modelem 944 jest prawdopodobnie późniejsza wersja produkcyjna Porsche 944 Turbo Cabriolet. Sprzedano ich tylko 625, a swój urok zawdzięczają głównie silnikowi turbo o mocy 250 KM.

Porsche 944 S2 Coupe z 1990 roku jest również bardzo chwalone ze względu na silnik o pojemności 3L. Ta wersja 944 była najdroższa ze względu na wydajność, komfort i ulepszenia stylistyczne. Porsche 944 S Coupe z 1988 roku było również dość zaawansowane jak na 1988 rok, a wielu entuzjastów uważa, że 944 S Coupe to najlepsze 944 tam.

  Czy Porsche 996 Turbos jest niezawodne?

Czy Porsche 911 jest lepsze niż 944?

Jest to bardzo trudne pytanie, ale niektórzy entuzjaści Porsche uważają, że 944 jest ogólnie lepszym samochodem w porównaniu do 911. Model 944 był wolniejszy w porównaniu z 911 z 1983 r., ale oferował większy komfort i lepszą technologię.

Trudno jest wybrać zwycięzcę, ponieważ oba te samochody są naprawdę kochane przez społeczność entuzjastów motoryzacji. Gdybyśmy musieli wybierać, 911 jest lepszym samochodem sportowym, a 944 jest ogólnie lepszym samochodem.

Czy modele Porsche 944 zyskują na wartości?

Przewidywanie wartości samochodu jest dość skomplikowane, a czasami wręcz niemożliwe. Można bezpiecznie powiedzieć, że Carrera GT lub 2.7RS będą drożeć w najbliższych latach, ale 944 nie jest tak sławny jak niektóre modele 911. Niektóre modele 944 podwoiły, a nawet potroiły swoją cenę.

Od teraz, 944 jest nadal czasami świetny zakup. Dobrze utrzymane modele 944 będą prawdopodobnie zyskiwać na wartości w nadchodzących latach, ale poziom wzrostu cen jest trudny do przewidzenia. Niektórzy entuzjaści uważają, że model 944 jest już zbyt drogi, aby można go było uznać za sportową okazję.

James May

Więcej czasu spędzam na samochodach niż na czymkolwiek innym. Jeśli jesteś podobny do mnie, prawdopodobnie spodoba Ci się to, co napiszę o samochodach na tej stronie. Komentarze: james.may@luxurycarsa2z.com

Nowy na Auta Luksusowe A2Z