Czy Porsche 996 Turbos jest niezawodne?

Porsche 996 Turbo to dwumiejscowy, turbodoładowany samochód sportowy z silnikiem typu flat-6 produkowany w latach 1997-2006. Generacja 996 modelu Porsche 911 była co najmniej kontrowersyjna, ponieważ w tej generacji po raz pierwszy zastosowano silniki chłodzone wodą, a legendarny silnik 911 chłodzony powietrzem przestał istnieć.

Oprócz zmiany silnika, model 996 wprowadził również nowy design 911, który wprowadził 911 w XXI wiek, ale niektóre szczegóły, takie jak reflektory w kształcie „smażonego jajka”, wywołały sporo dyskusji wśród entuzjastów Porsche.

Obecnie modele 996 zaczynają być darzone sympatią, na którą zasługują, a 996 Turbo jest z pewnością jednym z najbardziej niesamowitych modeli z całej gamy 996. Ludzie zaczęli zdawać sobie sprawę z tego, że 996 było prawdziwą 911-tką.

Niezawodność generacji 996 była również tak dobra, jak to tylko możliwe, ponieważ generacja 996, w tym 996 Turbo, została zbudowana tak, aby trwać, a czynniki niezawodności i pewności nie powinny budzić większych obaw, jeśli chodzi o 996 911.

Silnik Mezger jest zbudowany na trwałe

Na początku, odbiór chłodzonego wodą 911 był raczej wątpliwy, ale po pewnym czasie większość entuzjastów zdała sobie sprawę, że silniki Mezger w modelach 996 911 były niczym spektakularnym.

Podczas gdy niektóre silniki Mezger były trapione przez awarie łożysk IMS, w 996 Turbo zastosowano zupełnie inną konstrukcję i konfigurację, co skutkowało brakiem problemów z IMS. Silnik w 996 pochodził z wyścigu GT1, który wygrał Le Mans w 1998 roku, a jego osiągi są imponujące do dnia dzisiejszego.

Silnik 3.6L Flat 6 oferuje moc 420 KM i 415 lb-ft momentu obrotowego. Konstrukcja tego silnika jest również niesamowita. Silnik 996 Turbo jest wyposażony w opracowany i sprawdzony w wyścigach system smarowania silnika z suchą miską olejową. System ten połączony jest z głowicami cylindrów rodem z Porsche 959, co oznacza, że silnik ten posiada solidny jak skała blok.

  Czy powinienem odrdzewiać moje Porsche?

Silnik 996 Turbo jest jednym z najbardziej niezawodnych silników Porsche wszech czasów, a niektóre publikacje internetowe testowały 996 Turbo z przebiegiem prawie 600 tys. mil na zegarze! Niezawodność silnika, taka jak ta, jest niespotykana w świecie supersamochodów, a legendarny silnik Hansa Mezgera jest jednym z najwspanialszych współczesnych silników klasycznych.

996 Sprzęgło i skrzynia biegów

Skrzynia biegów 996 jest również uważana za niezawodną, a Porsche jest jednym z wiodących producentów w całym przemyśle samochodowym, jeśli chodzi o skrzynie biegów. Jednak nawet skrzynie biegów Porsche są podatne na sporadyczne awarie.

Większość problemów związanych ze skrzynią biegów 996 Turbo wynika z błędu kierowcy, który powoduje przedwczesną awarię skrzyni biegów. Nieco stałym problemem w modelach 996 Turbo są synchronizatory w skrzyni biegów, a problem ten jest głównie związany z większą eksploatacją skrzyni biegów.

Innym problemem związanym ze skrzynią biegów w modelu 996 Turbo jest przeciekający akumulator slave. Jest to dość powszechny i niedrogi problem, ale należy go jak najszybciej usunąć. Częściej niż nie, 996 Turbo skrzynie biegów będzie trwać tak długo, jak silnik, ale właściwa konserwacja jest wymagana.

Jest jeszcze jeden problem związany z przekładnią, o którym należy pamiętać, a mianowicie smar do skrzyni biegów. Wielu właścicieli zaniedbuje wymianę smaru w skrzyni biegów, gdy jest to zalecane, i z tego powodu smar traci poziom lepkości i traci zdolność do ochrony przekładni zgodnie z przeznaczeniem.

Problemy z niezawodnością niezwiązane z układem napędowym

Jak wspomniano wcześniej, 996 Turbo jest tak niezawodne jak 911-tki, ale żaden samochód nie jest odporny na potencjalne problemy. Oznacza to, że zawsze musisz konserwować swoje 996 Turbo, aby ten samochód osiągnął szczyty niezawodności, do których jest zdolny. Niektóre problemy mogą sprawić, że będzie to trudniejsze.

  Jaki silnik Porsche pasuje do VW Beetle?

Chłodnice i skraplacz klimatyzacji w 996 Turbo są zamontowane z przodu, nie są one tak dobrze chronione w celu zwiększenia przepływu powietrza, co oznacza, że są one dość łatwe do uszkodzenia, a także są podatne na zatykanie, jeśli gromadzą zbyt dużo brudu drogowego, liści i gruzu.

Może to również powodować rdzę. Niestety, jest to częsty problem platformy 996, ale jeśli wymieniasz jeden z nich co kilka lat lub tak, nie ma się czym martwić.
Wnętrze 996 jest wysokiej jakości, wykonane z doskonałych materiałów i nie ma z nim większych problemów.

Hydraulika tylnego skrzydła może powodować pewne problemy, ale można je również złagodzić dzięki regularnej konserwacji. Niektórzy właściciele zgłaszali również problemy z grzechoczącym wydechem, ale w 996 Turbo i tak należy zamontować wydech aftermarketowy ze względu na dość cichy wydech fabryczny.

FAQ

Czy Porsche 996 Turbo jest drogie w utrzymaniu?

Cóż, większość Porsche jest droga w utrzymaniu, w tym 996 Turbo. Jest to raczej oczekiwane, ponieważ nie można cieszyć się doskonałą niezawodnością bez płacenia za niezbędną konserwację. Jest to ogólna historia z wieloma modelami Porsche.
Niektórzy właściciele i wydawnictwa motoryzacyjne podają kwotę około 6200 dolarów za roczne koszty utrzymania i wymiany części dla 996 Turbo w dobrym stanie. Liczby te mogą wydawać się nieco zbyt zawyżone, ale stosunkowo nowoczesny 2-miejscowy samochód sportowy o mocy 420 koni mechanicznych nigdy nie będzie tani w eksploatacji.

  Czy Volvo jest bardziej niezawodne niż Audi?

Czy 996 Turbo zyska na wartości?

Bardziej prawdopodobne niż nie. Warto wspomnieć, że model 996 Turbo ma już stałą tendencję wzrostową, ale wzrost ten był raczej powolny w ciągu ostatnich kilku lat. Przewidywanie wartości samochodu na podstawie współczesnych zmiennych jest dość trudne, ponieważ mogą się one zmienić za kilka lat.

Jednak 996 Turbo z pewnością wygląda dobrze dzięki niesamowitej niezawodności i dość legendarnemu silnikowi. Wygląd nadal jest nieco kontrowersyjny, ale 996 Turbo zaczęło otrzymywać pochwały, które zawsze było mu przeznaczone.

Generacje Porsche 996 vs. Porsche 997 911

997 911 jest następcą generacji 996, a według niektórych entuzjastów Porsche 997 stało się tym, czym 996 powinno być. Design był bardziej podobny do Porsche, szczególnie reflektory w 997, które były o wiele bardziej znane z 911 w porównaniu do „smażonych jajek” z 996.

Model 997 zwiększył moc wszystkich porównywalnych modeli, a Porsche wprowadziło w 2008 roku przełomową skrzynię biegów PDK, która od tamtej pory definiuje gamę 911. 997 jest prawdopodobnie lepszym samochodem w większości przypadków, ale niektórzy ludzie nadal wolą 996.

James May

Więcej czasu spędzam na samochodach niż na czymkolwiek innym. Jeśli jesteś podobny do mnie, prawdopodobnie spodoba Ci się to, co napiszę o samochodach na tej stronie. Komentarze: james.may@luxurycarsa2z.com

Nowy na Auta Luksusowe A2Z