Czy Porsche Boxster ma twardy dach?

Porsche Boxster i Porsche Cayman to dwa podstawowe samochody sportowe Porsche. Różnice między nimi są niewielkie, ale jeśli wolisz coupe, prawdopodobnie wybierzesz Caymana. Jeśli wolisz kabriolet, prawdopodobnie wolisz Boxstera.

Ale co zrobić, jeśli chcesz kabriolet, ale chcesz też mieć możliwość zrezygnowania z cienkiego, materiałowego soft-topu, który zwykle jest dołączany do Porsche Boxster? Cóż, niektóre modele Boxstera oferują taką funkcjonalność, ale prawdziwy hardtop Porsche kosztuje kilka tysięcy dolarów.

Najnowsze modele 981/718 Boxster nie oferują fabrycznie wersji z hardtopem, ale niektórzy producenci na rynku wtórnym mogą zaoferować Ci jakiś rodzaj hardtopu. Ale to generalnie nie jest wskazane, ponieważ niesprawdzony hardtop z pewnością spowoduje utratę gwarancji, jeśli coś pójdzie nie tak.

Warto również wspomnieć, że Porsche oferowało hardtopy dla niektórych modeli Boxstera. Na przykład w modelu 986 Boxster, ale nie był to zwykły składany hardtop, a raczej stały panel, który trzeba było zakładać ręcznie.

Porsche 986 hardtop

Ze względu na zwiększone zapotrzebowanie klientów, Porsche stworzyło stały panel hardtop dla Porsche Boxster 986. Jednak te hardtopy są dość drogie, a fabryczny panel OEM Porsche dla modelu 986 kosztuje co najmniej 4500-5200 dolarów.

Dodatkowym problemem jest to, że wszystkie te panele hardtop są zazwyczaj oferowane w pasujących kolorach i wykończenie dopasowane. Ale dwa różne panele nie są malowane w tym samym czasie zazwyczaj oznacza, że kolor może być trochę off. A to nie jest coś, czego chciałbyś od Porsche za 4500 dolarów.

Poza tym, znalezienie hardtopa dla Twojego 986 w pasującym kolorze może być również problemem, ponieważ 986 to dość stary model, i jest tylko kilka z nich lewo puka wokół w internecie. I kupując inny kolor, a następnie malowanie go w kolorze preferencji może kosztować znacznie powyżej zwykłej ceny wejścia $ 4-5k.

  Dlaczego Porsche są tak drogie?

Niezależnie od przypadku, Porsche OEM 986 hardtop jest najlepszą opcją dla Twojego 986. Oferuje on idealne dopasowanie, a także jest to panel hardtopa, który powinieneś kupić, jeśli chcesz zachować jak najwięcej wartości dla przyszłej odsprzedaży swojego 986.

Porsche 987 hardtop

Fabryczny panel hardtop jest dostępny również dla generacji 987/987.2 Boxstera. Różnica w porównaniu z panelem hardtop do Boxstera generacji 986 polega na tym, że panel do 987 kosztuje znacznie mniej. Jeśli chcesz panel hardtop do 987, możesz go dostać za 2,5-3,5$.

Panel hardtop dla 987 jest wykończony w taki sam sposób jak panel hardtop dla Boxstera 986. Są one również pomalowane w prawie każdym popularnym kolorze Boxstera 987 dla łatwiejszego dopasowania. Wspomniane wcześniej niedopasowanie kolorów jest rzeczywiście możliwe, ale istnieją sposoby, aby znacznie zmniejszyć to odchylenie.

Oczywistą korzyścią płynącą z wyboru fabrycznego hardtopa Porsche jest to, że Porsche stara się zaoferować wszystkie udogodnienia, jakich można oczekiwać od modelu Cayman. Oznacza to, że ten hardtop jest wyposażony w podgrzewaną tylną szybę, czarną podsufitkę z odpowiednią izolacją akustyczną, a proces instalacji jest raczej łatwy i nie czasochłonny.

Zawsze można zdecydować się na kilka aftermarketowych paneli hardtop, które mogą być łatwiejsze do źródła do niektórych, a oni również mogą być nieco tańsze. Ale powinieneś ich unikać, jeśli nie jesteś w 100% zaznajomiony z wszystkimi tajnikami niektórych paneli hardtop.

  Jaki jest najlepszy rocznik Porsche Boxster do kupienia?

Porsche 981/718 hardtop

Po modelu 987 Boxster, Porsche przestało oferować panele hardtop dla wszystkich przyszłych generacji Boxstera. Następcą modelu 987.2 była generacja 981 z 2013 roku i choć wielu klientów oczekiwało opcji hardtopa dla modelu 981, nigdy nie doszło do jej realizacji.

Nigdy nie przyszedł, ponieważ nie pasował do strategii Porsche w 2013 roku i jest dość zrozumiałe, dlaczego Porsche nigdy nie oferował go. Po pierwsze, panel hardtop musi być opracowany, co kosztuje pieniądze i czas. A dlaczego Porsche miałoby wydawać te pieniądze po tym, jak już opracowało miękki dach i coupe?

Ponadto Porsche przyjęło bardziej rygorystyczną strategię redukcji masy, a dodatkowe punkty mocowania dachu typu hardtop były jedną z pierwszych rzeczy, które zniknęły. Twardy dach zazwyczaj dodaje 40-50 funtów na samej górze samochodu, co zwiększa środek ciężkości i psuje aerodynamikę samochodu oraz profil prowadzenia.

To jest ta sama historia z 718, a Porsche nie oferuje hardtop dla 718 Boxster, jak również. Być może uda Ci się znaleźć na rynku wtórnym panel hardtopu dla tych modeli Boxstera, ale jest to wysoce niewskazane, ponieważ nie ma punktów mocowania hardtopu, co oznacza, że prawdopodobnie będziesz musiał wiercić w samochodzie.

Sekcja FAQ

Gdzie mogę kupić dach twardy do mojego Boxstera 986/987?

W przypadku zainteresowania konkretnymi częściami do Boxstera należy zawsze najpierw skontaktować się z dealerem. Ceny mogą być nieco zawyżone, ale zawsze dobrze jest znać różnicę między cenami dealera a cenami wyspecjalizowanego sklepu z częściami.

  Porsche vs. Jaguar: Niezawodność

Istnieje jednak kilka stron internetowych, takich jak Suncoastparts.com i design911.com, z których obie specjalizują się w oryginalnych/oryginalnych częściach Porsche. Możesz znaleźć kilka dodatkowych elementów wyposażenia dla Twojego 986/987 tutaj.

Jakie są wady hardtopu w niefabrycznym kabriolecie z hardtopem?

To jest naprawdę ważne pytanie, które należy sobie zadać, jeśli zdecydujecie się Państwo na zakup hardtopu do swojego Boxstera. Boxster nigdy nie miał być wyposażony w hardtop, a panele hardtopu były tylko pomysłem, dlatego warto wspomnieć o pewnych konsekwencjach.

Po pierwsze, wielu właścicieli skarży się na liczne skrzypienia i odgłosy dochodzące z panelu hardtopu. Co więcej, niektórzy właściciele zgłaszali nawet przecieki wody. Hardtop dodaje również niepotrzebnej wagi i zmniejsza dynamikę samochodu.

Czy jeśli chcę mieć Porsche Boxstera z twardym dachem, powinienem kupić Caymana?

Zdecydowanie powinieneś, ponieważ panel hardtopu w Boxsterze nie jest składany i nie można go nigdzie schować wewnątrz samochodu. Oznacza to, że jeśli wybierzesz się w podróż z dachem typu hardtop, prawdopodobnie będziesz musiał go trzymać, ponieważ nie ma miejsca, w którym mógłbyś go przechowywać.

Ale jeśli zdecydujesz się na Caymana, dostaniesz prawdopodobnie lepiej wyglądający samochód sportowy, który jest lżejszy i najprawdopodobniej przyjemniejszy w prowadzeniu niż Boxster. Albo to, albo po prostu zaakceptuj fakt, że Boxster 981/718 z miękkim dachem jest na razie jedyną opcją.

James May

Więcej czasu spędzam na samochodach niż na czymkolwiek innym. Jeśli jesteś podobny do mnie, prawdopodobnie spodoba Ci się to, co napiszę o samochodach na tej stronie. Komentarze: james.may@luxurycarsa2z.com

Nowy na Auta Luksusowe A2Z