Czy Porsche Boxster to niezawodny samochód?

Porsche jako marka zawsze było wysoko cenione ze względu na lepsze niż przeciętne wyniki niezawodności w porównaniu z każdym innym niemieckim producentem klasy premium. I w przypadku Boxstera jest bardzo podobnie.

Zanim Porsche wprowadziło na rynek SUV-y Cayenne i Macan, to właśnie gama modelowa Boxstera była tą, która przewodziła liczbom sprzedaży. Wczesne modele 986 i 987 można teraz kupić tanio i nadal są one dość niezawodne, jeśli były odpowiednio konserwowane.

Mimo że Porsche są generalnie dość niezawodne, zawsze wymagają większych nakładów na konserwację, aby utrzymać ich niezawodność. Jednak Boxster nigdy nie zostawi cię bez dachu nad głową, co nie ma miejsca w przypadku wielu innych super- i sportowych samochodów.

Niezawodność Porsche 986

Pierwszym pionierskim modelem Boxstera był Boxster 986 z 1996 roku, który pozostawał w produkcji do 2004 roku. 986 ma już co najmniej 25 lat, więc nie należy spodziewać się bezproblemowego doświadczenia właścicielskiego. Jednak według brytyjskich wyników MOT, 986 ma 78% zdawalność, co jest znacznie wyższym wynikiem w porównaniu z większością samochodów z tamtej epoki.

986s są znane z kilku potencjalnych problemów mechanicznych, które mogą, jeśli nie są utrzymywane w ryzach, prowadzić do drogich rachunków, a nawet pełnej przebudowy silnika. Biorąc pod uwagę ceny 986s, przebudowa silnika może kosztować więcej niż sam samochód.

Problemy, takie jak pęknięte tuleje otworu lub zużyte napinacze łańcucha rozrządu zostały szeroko udokumentowane online, i trzeba trzymać je w ryzach, jeśli chcesz bezproblemową 986 własności. Dalsze potencjalne usterki związane są z niesławną awarią łożyska IMS (wałek pośredni). RMS (tylne główne uszczelki olejowe) awarie są również dość spójne w wielu modelach 986.
Jednak wszystkie te problemy nie są tak powszechne i można je dostrzec z odległości mili. Jeśli utrzymasz je w ryzach poprzez inspekcję przed zakupem, 986 może być z pewnością niezawodną opcją.

  Czy Porsche Cayenne jest dobre w terenie

Niezawodność Porsche 987/981

Modele Boxster generacji 987 oferują znaczny wzrost jakości i wydajności w porównaniu do generacji 986. Warto również wspomnieć, że generacja 987 ma 82-91% wskaźnik zdawalności MOT, co oznacza, że 987 jest naprawdę niezawodną generacją Boxstera.

Awarie IMS i RMS są również czasami problemem w generacji 987. Niektóre problemy, takie jak problemy ze sprężynami śrubowymi są jednym z najczęstszych problemów w generacji 987, ale ten problem można również łatwo zidentyfikować, jeśli samochód przechyla się z jednej strony na drugą.

Generacja 981 jest prawdopodobnie jedną z najlepszych generacji Boxstera wszech czasów, jeśli nie najlepszą. Pod względem niezawodności, model 981 jest tak niezawodny jak Porsche. Zgłaszano jednak pewne sporadyczne problemy z korozją podwozia. Na szczęście są one dość rzadkie i wynikają głównie z niewłaściwej konserwacji.

Najważniejszy jest fakt, że wszystkie zgłoszone problemy są raczej drobne i łatwe do naprawienia. Boxstery są na ogół naprawdę niezawodne, ale nie są kuloodporne. Właściwa konserwacja jest koniecznością dla wszystkich samochodów, a szczególnie dla samochodów sportowych z bogatym wyposażeniem.

Niezawodność Porsche 718

Generacja 718 Boxster/Cayman była dość kontrowersyjna ze względu na wprowadzenie zwykłego 4-cylindrowego turbo, a wielu entuzjastów Porsche nie było zadowolonych. Naturalnie wolnossący silnik flat-six był zarezerwowany tylko dla modeli z najwyższej półki.

718 jest generalnie niezawodnym samochodem, ale odnotowano pewne drobne problemy z przegrzewaniem się silnika w powolnym ruchu miejskim. Ponadto, od czasu do czasu pojawiają się problemy z płynem chłodzącym, ale nic, co mogłoby spowodować poważne problemy.

  Czy Cayman to Boxster z twardym dachem?

Problemy z pompą wodną i pękanie w chłodniejsze dni to także sporadyczne kłopoty, ale nic, co można by naprawić za kilka dolarów. Można śmiało powiedzieć, że generacja 718 jest niewiarygodnie niezawodną platformą, tak jak wszystkie inne generacje Boxstera.

FAQ

Dlaczego powinienem kupić Porsche Boxster?

Jeśli szukasz kompaktowego, dwumiejscowego samochodu sportowego, który nie wymaga od Ciebie sprzedaży obu nerek, Porsche Boxster będzie prawdopodobnie jedną z najlepszych opcji w całym segmencie, jeśli nie najlepszą.

Prawie żadna inna opcja w tym segmencie nie ma takich osiągów jak Boxster. Co więcej, plakietka Porsche z pewnością wymaga więcej uwagi w porównaniu z wieloma innymi niemieckimi producentami samochodów klasy premium.

Jeśli zdecydujesz się na wolnossący wariant GTS/Boxster Spyder, prawdopodobnie przeżyjesz chwile swojego życia. Wielu właścicieli 911 woli Boxstera Spydera od droższego wariantu 911 GT. Jednak obecnie Boxster Spyder jest tak samo drogi jak wiele modeli 911.

Czy 911 jest lepszym samochodem niż Boxster?

Porsche 911 jest większe, mocniejsze, bardziej luksusowe i droższe niż Boxster. Główna różnica polega na tym, że 911 oferuje konfigurację z silnikiem zamontowanym z tyłu, a Boxster jest samochodem z silnikiem umieszczonym pośrodku. Te dwa pojazdy oferują zupełnie inne wrażenia z jazdy, a porównywanie ich jest jak porównywanie jabłek z pomarańczami.

911 jest zdecydowanie bardziej popularny, a wiele osób uważa również, że jest to naturalny upgrade z platformy Boxster/Cayman jest 911. Jednak oba te pojazdy są niesamowite, a wybór jednego nad drugim zależy głównie od tego, czego oczekujesz od samochodu sportowego.

  Czy Volvo to niezawodne samochody używane?

Ile kosztuje utrzymanie Porsche Boxster?

Niektóre raporty sugerują, że średni roczny rachunek za utrzymanie Boxstera wynosi 400-500 dolarów. Inni szacują, że jest to kwota bliższa 1000 dolarów. Wczesne modele 986 i 987 Boxster są o wiele tańsze i prostsze w budowie.

Są również tańsze w utrzymaniu. Jednak późniejsze generacje Boxstera 981 i 718 są bliższe granicy 1000 dolarów. Należy się tego spodziewać w przypadku większości modeli Porsche. Wszelkie potencjalne naprawy mogą zwiększyć roczne wydatki do 2000 dolarów w najgorszych scenariuszach.

Te wydatki na utrzymanie są dość rozsądne jak na 2-miejscowy samochód sportowy z emblematem Porsche, zwłaszcza jeśli weźmiemy pod uwagę ponadprzeciętne wyniki niezawodności. Wczesne generacje 986 i 987 można kupić tanio, a przy takich cenach trudno twierdzić, że Boxster to coś innego niż okazja dla samochodów sportowych.

James May

Więcej czasu spędzam na samochodach niż na czymkolwiek innym. Jeśli jesteś podobny do mnie, prawdopodobnie spodoba Ci się to, co napiszę o samochodach na tej stronie. Komentarze: james.may@luxurycarsa2z.com

Nowy na Auta Luksusowe A2Z