Czy Porsche jest drogie w utrzymaniu?

Czy Porsche jest drogie w utrzymaniu?

Porsche, wśród wielu innych marek, spędza mnóstwo czasu na testowaniu swoich samochodów pod kątem wytrzymałości. Porsche zazwyczaj dąży do osiągnięcia granicy 187 tys. mil/300 tys. kilometrów jako celu testów wytrzymałościowych, a w niektórych przypadkach nawet więcej.

Podczas gdy Porsche jest o wiele bardziej niezawodne w porównaniu z każdą inną niemiecką marką samochodów luksusowych, koszty utrzymania związane z Porsche są o wiele wyższe, ponieważ Porsche oferuje materiały wyższej jakości i bardziej wyspecjalizowanych mechaników. Oznacza to, że Porsche jest z pewnością drogie w utrzymaniu, zwłaszcza jeśli nie jest utrzymywane prawidłowo.

Porsche dba o to, aby jakość wykonania nowoczesnych Porsche była nienaganna, co oznacza, że jakość nawet najmniejszych elementów wykończenia, tkanin i śrub jest również nienaganna. Warto wspomnieć, że z tego powodu, jeśli chcesz obniżyć koszty utrzymania, zawsze używaj oryginalnych części Porsche.

Trwałość i niezawodność Porsche

Trwałość, długowieczność i niezawodność to mocne strony nowoczesnych modeli Porsche, co oznacza, że samochody te psują się rzadziej niż inne niemieckie marki samochodów luksusowych. To wszystko ma ogromny wpływ na koszty utrzymania, ponieważ wymagają one mniej czynności konserwacyjnych.

Ale i tak regularna wymiana oleju w niektórych modelach Porsche może kosztować 300-500 dolarów, czyli znacznie więcej w porównaniu z Audi czy BMW. Porsche oferuje wyższą jakość wykonania w niemal każdym aspekcie w porównaniu do reszty niemieckiego segmentu samochodów luksusowych.

Jesteś bardziej pewny siebie wiedząc, że posiadasz solidny kawałek sprawdzonej niemieckiej inżynierii, nawet jeśli utrzymanie go kosztuje więcej. Po tym wszystkim, Porsche są ekskluzywne i rzadkie, i nie każdy może sobie pozwolić na posiadanie tych samochodów, nawet jeśli sama cena wejścia może nie wydawać się tak groźne.

  Co złego jest w Porsche Boxster?

W ostatnim raporcie sporządzonym przez J.D. Power, Porsche dumnie uplasowało się na drugim miejscu w rankingu najbardziej niezawodnych marek samochodów, pozostając jedynie w tyle za Lexusem, BMW na siódmym miejscu, Audi na ósmym, a Mercedes na trzynastym. To tylko jeszcze bardziej pokazuje, że Porsche jest zbudowane, aby trwać, co jest uspokajającym czynnikiem dla nowych klientów Porsche.

Konserwacja Porsche

Jeśli chodzi o konserwację, Porsche nie wypada tak korzystnie, ale można się tego spodziewać, ponieważ Porsche nie jest zwykłą marką samochodów konsumenckich, która specjalizuje się w osiągalnym luksusie, a raczej marką samochodów sportowych, która czasami z powodzeniem przebiera się za markę samochodów luksusowych.

Jednym z najtańszych modeli Porsche do utrzymania jest Porsche Boxster, co jest zrozumiałe, ponieważ nowsze Boxery używają bardziej regularnego 4-cylindrowego silnika. Niektóre serwisy internetowe szacują koszty utrzymania na 750-1100 dolarów rocznie, nie biorąc pod uwagę nieprzewidzianych napraw i problemów.

Zwykłe modele 911, takie jak 911 Carrera 4S kosztują nieco więcej, modele 911 Turbo S mogą czasami kosztować nieco mniej, ale najdroższe w utrzymaniu są modele GT3, GT3 RS (około 2000 dolarów rocznie), ponieważ są one produkowane z myślą o zapewnieniu doskonałych osiągów na torze, co oznacza, że są one narażone na kompromisy, jeśli chodzi o długowieczność.

Najdroższym modelem Porsche w utrzymaniu jest bardzo poszukiwany Porsche Carrera GT. Ten supersamochód jest wyposażony w silnik Le Mans V10, a wymiana sprzęgła w jednym z nich może kosztować 20-30 tys. dolarów, przy czym sprzęgło wytrzymuje jedynie 12-20 tys. mil. To dość oczywiste, dlaczego większość Carrera GT jest dziś ledwo jeżdżona.

  Najlepszy bagażnik dachowy do Porsche Cayenne

Tańsze utrzymanie Porsche

Istnieją jednak sposoby na obniżenie kosztów utrzymania nowoczesnych modeli Porsche, ale wymagają one przeznaczenia większej ilości pieniędzy na inne cele. Wielu specjalistów od Porsche powie Ci, że powinieneś korzystać z oryginalnych części Porsche oraz wyspecjalizowanych serwisów i warsztatów Porsche.

I zdecydowanie powinieneś, bo mimo że są one droższe, to na dłuższą metę przynoszą korzyści, jeśli chodzi o konserwację i wartość odsprzedaży. Na przykład przednie klocki hamulcowe wyprodukowane przez firmę z rynku wtórnego mogą nie wytrzymać tyle, co oryginalne klocki Porsche, a Ty oszczędzasz „tylko” 100-200 dolarów.

Koszty filtrów oleju są porównywalne między oryginalnymi producentami Porsche a producentami części zamiennych, a oryginalne chłodnice Porsche są o 50-100 dolarów droższe niż te z rynku wtórnego. Jeśli jednak potrzebujesz zupełnie nowego alternatora, to za oryginalny alternator Porsche zapłacisz średnio 800 dolarów więcej.

W większości przypadków oryginalne części Porsche są o 10-20% droższe od zamienników na rynku wtórnym. Ale oryginalne części Porsche mają nawet o 50% dłuższą żywotność i są produkowane przy użyciu najbardziej precyzyjnych pomiarów na najwyższym poziomie produkcji.

Sekcja FAQ

Jak ważne jest regularne serwisowanie Porsche?

Regularne serwisowanie Porsche jest kluczem do obniżenia kosztów utrzymania w dłuższej perspektywie i zapewnienia, że Twoje Porsche działa tak, jak powinno. Regularny serwis dla większości modeli Porsche to przebieg około 10 tys. mil lub raz w roku. Serwisy te obejmują regularną wymianę oleju, sprawdzenie płynu hamulcowego, wymianę zużytych filtrów powietrza, oleju i paliwa.

  Najlepszy rok dla używanego Porsche Boxster

Wymiana klocków i przewodów hamulcowych, geometria i wyważanie kół, wymiana piór wycieraczek czy sprawdzanie ciśnienia w oponach nie należą do regularnych czynności serwisowych. W skali roku Porsche sprawdza aż 100 różnych elementów samochodu. Ponadto w przypadku wszystkich nowoczesnych Porsche należy stosować odpowiedni olej syntetyczny.

Czy do wszystkich modeli Porsche potrzebny jest wyspecjalizowany mechanik?

Podstawowe przeglądy i kontrole nie wymagają wyspecjalizowanych mechaników Porsche, może je wykonać każdy inny mechanik. Niektórzy właściciele nawet sami wykonują niektóre podstawowe czynności serwisowe. W ten sposób można znacznie obniżyć roczne koszty posiadania Porsche, ale w przypadku droższych modeli z ograniczeniami może to zaszkodzić ich wartości przy odsprzedaży.

W grę wchodzą jednak tylko godni zaufania mechanicy, ponieważ na rynku jest wiele pirackich części do Porsche, a osoba bez doświadczenia nie ma szans na zauważenie podróbki. Warto również wspomnieć, że niektóre problemy nie mogą być naprawione przez podwórkowych mechaników.

Które modele Porsche są najtańsze w naprawie?

Porsche nie psują się zbyt często, ale kiedy już się zepsują, to modele Boxster są tymi, których naprawa będzie kosztować najmniej. Wynika to częściowo z faktu, że silniki stosowane w większości współczesnych Boxsterów to bardziej zwykłe 4-cylindrowe silniki turbo.

Zależy to również od wieku pojazdu, jego stanu, miejsca zamieszkania, samego warsztatu i wielu innych zmiennych. Ale ogólnie rzecz biorąc, Boxstery są najtańsze w naprawie. Z drugiej strony niektóre modele, takie jak Carrera GT czy Porsche 918, są najdroższe w naprawie, eksploatacji i utrzymaniu.

James May

Więcej czasu spędzam na samochodach niż na czymkolwiek innym. Jeśli jesteś podobny do mnie, prawdopodobnie spodoba Ci się to, co napiszę o samochodach na tej stronie. Komentarze: james.may@luxurycarsa2z.com

Nowy na Auta Luksusowe A2Z