Czy Porsche mają dobre silniki?

Silnik jest jedną z najważniejszych części samochodu, ale często bywa pomijany. Przez lata Porsche miało kilka potężnych silników, które doprowadziły do powstania jednych z najszybszych i najmocniejszych samochodów sportowych na świecie. Ale czy Porsche ma dobre silniki?

Tak, Porsche ma jedne z najlepszych silników na rynku. Jednym z najlepszych silników Porsche wszech czasów jest silnik Porsche M97.74. Silnik ten można znaleźć w jednym z najpopularniejszych i najmocniejszych modeli Porsche, Porsche 911 generacji 997, produkowanym w latach 2005-2012.

Oprócz tego silnika, Porsche może pochwalić się również innymi dobrymi silnikami, takimi jak silnik Porsche MDH.NA, silnik Porsche TTE P01, silnik Porsche 980/01, silnik Porsche 911/83 oraz silnik Porsche dual permanent magnetic synchronous ac motors. Wszystkie powyższe silniki są mocne i niezawodne.

Najlepsze silniki Porsche wszechczasów?

Silnik Porsche M97.74

Pierwszy na naszej liście jest silnik Porsche M97.74. Jest to jeden z najmocniejszych silników, jakie kiedykolwiek wyprodukowało Porsche. Silnik ten po raz pierwszy został zamontowany w modelu 997.2 GT3 RS, 4.0. Poza tym, dzięki niemu modele Porsche 911 z lat 2005-2012 stały się popularne i kochane ze względu na swoją moc i osiągi.

Aby uczynić samochód sportowy GT3 jeszcze lepszym, silnik ten został zmodernizowany z 3,0-litrowego do 4,0-litrowego wolnossącego. Ponadto silnik ten był bardzo niezawodny, dzięki kilku technologicznym rozwiązaniom z zakresu bezpieczeństwa, w które został wyposażony.

Silnik Porsche MDH.NA

Silnik Porsche MDH.NA był montowany w samochodzie 991 GT2 RS. Ten silnik jest również mocny i wyposażony w najwyższej klasy funkcje. Posiada system zraszania wodą, duże chłodnice międzystopniowe, większe wstępne kolektory wydechowe i przeprojektowane tłoki, które współpracują z innymi częściami, aby zapewnić doskonałą moc.

  Polestar vs Porsche - niezawodność - co jest lepsze?

Silnik ten osiąga zdumiewająco wysoką moc 700 KM i moment obrotowy 553 lb-ft. Jest to więc jeden z najmocniejszych silników kiedykolwiek wyprodukowanych przez Porsche.

Silnik Porsche TTE P01

Legendy Formuły 1, takie jak Niki Lauda, Keke Rosberg i Alain Prost, ścigały się w McLarenach napędzanych silnikiem Porsche TTE P01. Nie tylko pokonywali oni konkurencję, ale także zdobyli 3 tytuły mistrzowskie kierowców i 2 tytuły konstruktorów.

Silnik ten, nazywany również TAG Turbo, został opracowany i sfinansowany przez firmę TAG. Był to 1,5-litrowy silnik V6 z podwójnym turbodoładowaniem, który dostarczał od 750 do 1000 koni mechanicznych (w zależności od wybranego tuningu).

Co zaskakujące, silnik ten nigdy nie został użyty w prawdziwym samochodzie Porsche, choć był zamontowany w Porsche 930 turbo. Jednak ten samochód służył tylko jako muła testowego i nigdy później nie był używany, poza samochodami wyścigowymi McLaren MP4/2 i MP4/3.

Silnik Porsche 980/01

Silnik Porsche 980/01 jest technicznie rzecz biorąc silnikiem wyścigowym. Silnik ten można znaleźć w modelu Porsche Carrera GT, który był produkowany w latach 2004-2007. Silnik jest umieszczony w środku samochodu, co sprawia, że jest on dość kompaktowy i nie nadaje się dla osób o wzroście powyżej 6’3″.

Przed zamontowaniem tego silnika w Porsche Carrera GT, Porsche postanowiło go udoskonalić, aby spełnić wymogi produkcji. W ten sposób powstał wolnossący silnik V10 o pojemności 5,7 litra. Silnik ten osiąga maksymalną moc 612 KM i moment obrotowy 435 lb-ft.

  2022 Mercedes SL vs Porsche 911

Z taką mocą Carrera GT może przyspieszyć od 0 do 60 mil na godzinę w 3,8 sekundy, a jej prędkość maksymalna wynosi 205 mil na godzinę.

Silnik Porsche z podwójnym stałym magnetycznym silnikiem synchronicznym ac

To najnowszy silnik od Porsche. Podwójny silnik Porsche dual permanent magnetic synchronous ac motors można znaleźć w Porsche Taycan EV. Silnik ten jest potężny, ale nie posiada większości problemów, z którymi borykają się inne tradycyjne silniki.

Silnik Porsche dual permanent magnetic synchronous ac motors dostarcza do 750 KM i 774 lb-ft momentu obrotowego. W rezultacie pozwala Porsche Taycan przyspieszyć od 0 do 60 w zaledwie 2,6 sekundy, co zapiera dech w piersiach.

FAQ

Jak długo działają silniki Porsche?

Większość silników Porsche wytrzymuje ponad 100 000 mil. Ale jeśli samochód jest odpowiednio konserwowany, może przejechać nawet 150 000 mil. Na przykład, Porsche 911 jest wyposażone w jeden z najlepszych silników i dlatego większość modeli Porsche 911 ma przebieg ponad 150 000 mil.

Od którego silnika Porsche powinieneś trzymać się z daleka?

Mimo że Porsche ma kilka dobrych silników, jest też kilka, które nie są dobre. Jednym z takich silników jest 4,0-litrowy wolnossący silnik Porsche 997.1 generacji Flat-6. Silnik ten miał problemy z łożyskiem IMS i punktowaniem cylindrów.

Jaki jest najbardziej niezawodny silnik Porsche?

Tytuł najbardziej niezawodnego silnika Porsche przypada silnikowi Porsche M97.74. Silnik ten był używany w kultowym modelu 911, który jest jednym z najlepiej sprzedających się modeli Porsche wszech czasów. Produkował on maksymalnie 500 koni mechanicznych i 339 funtów momentu obrotowego.

  Porsche vs. Lexus: Niezawodność

Czy Porsche są naprawdę niezawodne?

Tak, Porsche są bardzo niezawodne. Jest to najbardziej niezawodny niemiecki samochód luksusowy na rynku. Ostatnio Porsche otrzymało najwyższą ocenę od J.D. Power, plasując się jako najbardziej niezawodna marka samochodów luksusowych obok Lexusa. Poza tym, doświadcza mniej problemów niż większość luksusowych samochodów.

Czy Porsche jest tanie czy drogie w utrzymaniu?

Porsche jest dość drogie w utrzymaniu. Należy się tego spodziewać, ponieważ Porsche jest samochodem luksusowym. Tak więc, gdy samochód się zepsuje, będzie przyciągać wysokie koszty naprawy i konserwacji. Co więcej, części zamienne do Porsche są drogie do zdobycia.

Podsumowanie

Ogólnie rzecz biorąc, Porsche wyprodukowało jedne z najlepszych silników i większość z nich jest nadal w użyciu do dnia dzisiejszego. Niektóre z najlepszych silników Porsche to silnik Porsche M97.74, silnik Porsche MDH.NA, silnik Porsche 980/01 i silnik Porsche dual permanent magnetic synchronous ac motors.

Pomimo tego, że Porsche ma kilka wyjątkowych silników na przestrzeni lat, samochód ten ma również kilka silników, których należy unikać za wszelką cenę. Dobrym przykładem takiego silnika jest 4,0-litrowy wolnossący silnik Flat-6 Porsche 997.1-generacji. Silnik ten miał problem z łożyskiem IMS i cylindrami.

Dobra wiadomość jest taka, że większość silników Porsche jest doskonała i przez lata spisywała się znakomicie. Upewnij się tylko, że wybierasz samochód z niezawodnym i mocnym silnikiem.

James May

Więcej czasu spędzam na samochodach niż na czymkolwiek innym. Jeśli jesteś podobny do mnie, prawdopodobnie spodoba Ci się to, co napiszę o samochodach na tej stronie. Komentarze: james.may@luxurycarsa2z.com

Nowy na Auta Luksusowe A2Z