Czy Porsche można serwisować w dowolnym miejscu?

To zależy od rodzaju posiadanego Porsche, ponieważ niektóre z nich są bardziej wyjątkowe niż inne. Bardziej opłaca się serwisować limitowane modele Porsche, które mocno trzymają swoją wartość. Tego typu Porsche niekoniecznie wymaga perfekcyjnego serwisu, ale większość właścicieli chętnie go wykonuje, ponieważ podnosi to wartość samochodu.

Z drugiej strony, jeśli posiadasz bardziej zwyczajny model Porsche z bardziej zwyczajnym silnikiem VAG, możesz go serwisować w doświadczonym warsztacie. Doskonałym przykładem takiego samochodu jest Porsche Cayenne, który może być serwisowany w salonie Audi bez żadnych problemów, ponieważ Cayenne i Q7 zbudowane są na tej samej platformie.

Jeśli chcesz prawidłowo serwisować swoje Porsche, zawsze najlepiej oddać je do serwisu. Porsche rzeczywiście mają tendencję do kosztowania dużo pieniędzy na utrzymanie, ale jeśli utrzymywać je prawidłowo, będą one niezawodne i powinny trwać długo bez żadnych poważnych problemów.

Możesz także serwisować swoje Porsche u niezależnych specjalistów, ale te również kosztują sporo pieniędzy. Podsumowując, większość doświadczonych europejskich serwisów powinna być w stanie obsłużyć większość modeli Porsche, ale niektóre bardziej specjalne modele wymagają bezpośredniej pomocy Porsche.

Serwisowanie limitowanej edycji Porsche – tylko u dealera lub licencjonowanego specjalisty

Jeśli posiadasz Porsche 911R, Porsche 918 Spyder, Carrera GT, Porsche 959, Porsche Speedster lub inny specjalny, limitowany, bardzo pożądany i poszukiwany model, pamiętaj, aby serwisować go albo bezpośrednio u dealera, albo za pośrednictwem doświadczonego i licencjonowanego specjalisty Porsche.

Jest to wiedza powszechna dla większości właścicieli tego typu Porsche, ponieważ wartości tych specjalnych modeli zależą w dużej mierze od sposobu ich utrzymania i przebiegu. Niektóre modele, takie jak Carrera GT na przykład może kosztować w górę 1-2 mln dolarów, co oznacza, że nie można oszczędzać na taki samochód.

  Czy Porsche używa silników VW?

Nawet bardziej przystępne 911 GT3, który kosztuje mniej niż 200k dolarów, musi być serwisowany albo w Porsche dealera lub licencjonowanego specjalisty Porsche, jeśli chcesz sprzedać go za tyle, ile możesz. Jest wielu właścicieli, którzy mają tendencję do kupowania specjalnej wersji 911, serwisowania i utrzymywania jej we właściwym stanie, a następnie sprzedawania jej za cenę MSRP.
Jeśli Twoje Porsche jest wrażliwe na wartość i nie cierpi na silną deprecjację, zawsze powinieneś oddać je do dealera. W przeciwnym razie zaszkodzisz wartości samochodu, a tego nie chcesz w przypadku auta, które kosztuje tyle, co niektóre Porsche.

Serwisowanie bardziej standardowego modelu Porsche – dealer lub doświadczony niezależny warsztat

Porsche Cayenne, Panamera i Macan nie są tak limitowane ani tak wyjątkowe jak niektóre wersje modelu 911. Oznacza to, że ich produkcja nie jest ograniczona i że nie zachowują one tak dobrze swojej wartości.

Oznacza to, że jesteś w stanie obsługiwać te samochody bezpośrednio u dealera lub nawet przez doświadczonego niezależnego sklepu serwisowego. Można również obsługiwać go przez licencjonowanego specjalisty Porsche, ale to będzie kosztować dużo więcej pieniędzy.

Jak większość z tych modeli akcji ich underpinning z wielu innych produktów VAG, mogą one czasami nawet być obsługiwane w Audi dealerów. Powinieneś zrobić due diligence i szukać sklepów serwisowych, które mają przyzwoite doświadczenie w pracy na Porsche, zanim zdecydujesz się pop w.

Cena jest ważnym, ale nie najważniejszym czynnikiem, ponieważ chcesz serwisować swoje Porsche najlepiej, jak potrafisz, nawet jeśli kosztuje to więcej pieniędzy.

  Czy używane Porsche Boxster to dobry zakup?

Serwisowanie klasycznych modeli Porsche – tylko licencjonowani specjaliści

Serwisowanie klasycznego modelu 911 lub nawet klasycznego Porsche 356 Spyder wymaga zupełnie innego zestawu narzędzi i wiedzy. Zwykły dealer Porsche również jest w stanie serwisować klasyczne samochody Porsche, ale kosztuje to zwykle więcej w porównaniu z licencjonowanym specjalistą Porsche.

Większość z tych licencjonowanych specjalistów zajmuje się klasycznymi samochodami Porsche, co oznacza, że jest to ich główne zajęcie. Większość mechaników pracujących tutaj są o wiele bardziej dostępne niż te, które pracują w salonie Porsche, co oznacza, że można uzyskać głębszy wgląd w to, jak ukochany klasyczny Porsche jest pod opieką.

Niezależne warsztaty są wielkim nie-nie, jeśli chodzi o klasyczne samochody Porsche, ponieważ prawdopodobnie nie są one odpowiednio przeszkoleni lub wyposażone do czynienia z delikatnym Porsche klasycznych samochodów. Tego typu samochody są o wiele bardziej kruche i wymagają więcej czasu, miłości i opieki w porównaniu z nowszymi modelami Porsche.

Sekcja FAQ

Czy Porsche są niezawodne?

Porsche są rzeczywiście niezawodne, ale tylko wtedy, gdy się je odpowiednio konserwuje. Porsche produkuje jedne z najlepiej zaprojektowanych samochodów, co oznacza, że modele Porsche są lepiej wykonane w porównaniu z resztą przemysłu samochodowego.

Nawet po przejechaniu kilkudziesięciu tysięcy kilometrów Porsche może wyglądać jak nowe, ale tylko wtedy, gdy się je odpowiednio konserwuje. Można śmiało powiedzieć, że Porsche to jedne z najbardziej niezawodnych samochodów na świecie, ale również dlatego, że są jednymi z najdroższych w utrzymaniu.

  Czy warto kupić Porsche Macan?

Dlaczego Porsche są drogie w utrzymaniu?

Samochody Porsche są drogie w utrzymaniu, ponieważ są to złożone i skomplikowane dzieła inżynierii. Porsche tworzy skomplikowane, a czasem nawet przeinżynierowane samochody, aby jak najlepiej spełniały swoje zadanie.

Oznacza to, że wszystkie podzespoły muszą działać w idealnej harmonii, aby zapewnić prawdziwe wrażenia z jazdy Porsche. Taki poziom złożoności i doskonałej inżynierii wymaga ciągłej konserwacji, dlatego Porsche są bardzo drogie w utrzymaniu.

Ile kosztuje serwis Porsche?

Większość Porsche wymaga serwisowania co około 10 tys. mil. Drobne usługi, takie jak wymiana oleju i filtra, kosztują od 200 do 400 dolarów, podczas gdy główne usługi kosztują od 400 do 600 dolarów.

Zależy to również od rodzaju posiadanego Porsche, ponieważ niektóre z wyżej wymienionych limitowanych edycji bardzo poszukiwanych Porsche czasami kosztują 10 razy więcej, zwłaszcza jeśli wcześniej nie były odpowiednio konserwowane.

James May

Więcej czasu spędzam na samochodach niż na czymkolwiek innym. Jeśli jesteś podobny do mnie, prawdopodobnie spodoba Ci się to, co napiszę o samochodach na tej stronie. Komentarze: james.may@luxurycarsa2z.com

Nowy na Auta Luksusowe A2Z