Czy Porsche produkuje minivana?

Porsche to jeden z najbardziej znanych i kultowych producentów samochodów wszech czasów. Na przestrzeni dziejów Porsche stale rozwijało się w kierunku tego, co obecnie znane jest jako doskonała inżynieria Porsche. Porsche jest znane z luksusowych, sportowych pojazdów, ale kilka razy w historii Porsche próbowało także stworzyć minivana.

W latach 80. Porsche wzięło udział w makabrycznym rajdzie Paryż – Dakar, znanym ze zdradliwego terenu i niezwykle wymagających pojazdów. Jako pojazd wsparcia, Porsche stworzyło Porsche B32, minivana VW z sercem Porsche 911.

Obecnie niektóre firmy, takie jak berlińska firma tuningowa TH-Automobile, stworzyły VW Multivana napędzanego silnikiem Porsche 997 Turbo S. Ale silnik 997 Turbo S o mocy 523 KM po prostu nie wystarczył, więc TH-automobile dodał również parę turbosprężarek Porsche GT2, podnosząc moc do 800 KM.

Chociaż Porsche nigdy oficjalnie nie oferowało minivana w 100% wykonanego przez Porsche, może się to zmienić za kilka lat, ponieważ Porsche ujawniło Vision Renndienst, w pełni elektrycznego luksusowego minivana Porsche przyszłości.

1980s Porsche B32 Paris to Dakar minivan

W latach 1983-1985 Porsche zbudowało około 15 egzemplarzy modelu Porsche B32, wliczając w to prototypy. Porsche potrzebowało minivana, który mógłby dotrzymać kroku pełnoprawnym samochodom rajdowym, a wyposażenie minivana VW w silnik 3,2 l flat-six 911 było strzałem w dziesiątkę.

Silnik ten osiągał moc około 231 KM, co pozwoliło B32 osiągnąć prędkość maksymalną 130 mph, a czas 0-60 mph wynosił zaledwie 8 sekund. Oprócz układu napędowego, Porsche zmodernizowało B32 o zestaw kół Fuchs, większe hamulce Porsche i wyścigowe zawieszenie.

  Czy Porsche jest drogie w utrzymaniu?

Porsche połączyło silnik typu flat-six ze skrzynią biegów z modelu 911 SC, aby B32 mogło poradzić sobie z mocą. We wnętrzu B32 znalazło się wiele elementów Porsche, takich jak kierownica, pedały i dźwignia zmiany biegów.

Model B32 jest niezwykle rzadki, ale zainteresowanie minivanem Porsche było raczej minimalne, a B32 był drogi w zakupie i utrzymaniu. Dziś, kilkadziesiąt lat później, B32 zdecydowanie zasługuje na miano jednego z najlepszych minivanów, o jakich nigdy nie słyszeliście.

TH-Automobile 997 Turbo S Porsche Minivan

Jeśli chcesz mieć bardziej nowoczesną wersję Porsche B32, skontaktuj się z berlińską firmą tuningową TH-automobile i zapytaj o model TH2.997. Patrząc na TH2.997, można by pomyśleć, że to zwykły minivan VW, ale pod skórą TH2 to o wiele więcej.

Zaczynając od silnika, TH2 jest napędzany silnikiem Porsche Turbo S z 997 roku, wyposażonym w zestaw turbin Porsche GT2. Silnik twin-turbo o pojemności 3,6 l z płaską szóstką umieszczony jest nad tylną osią, a jego moc to co najmniej 581 KM.

Jeśli jednak z jakiegoś powodu 581 KM to dla Ciebie za mało, TH-Automobile twierdzi, że moc może zostać podniesiona do 800 KM. Silnik jest połączony z manualną skrzynią biegów, a moc może być wysyłana tylko na tylne koła lub na wszystkie cztery, w zależności od tego, co chcesz.

Podobnie jak w przypadku B32, wnętrze tego vana jest również wyposażone w kilka części z Porsche 911, takich jak zestaw wskaźników, kierownica, gałka dźwigni zmiany biegów i kilka przycisków wewnętrznych. Cenowo, TH2 kosztuje około 160 tys. dolarów.

  Czy Porsche Boxster to dobry kierowca na co dzień?

Porsche Renndienst concept minivan

Kilka lat temu Porsche wydało książkę zawierającą mnóstwo tajnych produktów Porsche od 2005 do 2019 roku. A jednym z najciekawszych był futurystyczny, luksusowy minivan koncepcyjny Porsche Renndienst EV.

Ten kosmiczny minivan ma oferować miejsca siedzące dla 6 osób, a ideą stojącą za tym konceptem było pokazanie, że Porsche rzeczywiście może przenieść wszystkie akcenty designu Porsche na wszystko, w tym również na bagażnik lub furgonetkę.

Koncept Porsche Renndienst oferuje spojrzenie na to, jak może wyglądać przyszły minivan Porsche. Porsche twierdzi, że koncept Renndienst oferuje niepowtarzalne DNA Porsche i że elektryczne minivany nie muszą być nudne i nieciekawe.

Jednym z najciekawszych aspektów tego minivana jest to, że oferuje on trzyosobową kanapę w przednim rzędzie, z fotelem kierowcy pośrodku. Taka konfiguracja siedzeń została po raz pierwszy wprowadzona w legendarnym już McLarenie F1 i następcy F1, niesamowitym McLarenie Speedtail.

FAQ

Dlaczego Porsche nie produkuje seryjnie minivanów?

Seryjnie produkowane minivany, takie jak na przykład Honda Odyssey czy VW Sharan, są tworzone z myślą o tym, aby oferować możliwości przewozu osób znacznie lepsze niż sedan czy SUV. Jako takie, te samochody nie mają tendencji do być ekscytujące lub emocjonalne w dowolnym kształcie lub formie.
Z drugiej strony Porsche jest zawsze ekscytującym, pożądanym samochodem. Budowa minivana to zły pomysł, ponieważ może poważnie zaszkodzić reputacji i tożsamości marki. Wyobraź sobie, że Porsche kojarzy się z minivanami i wożeniem dzieci na treningi piłki nożnej.

  Czy Porsche Boxster to niezawodny samochód?

Czy Porsche Renndiest kiedykolwiek powstanie?

Szanse na to, że Porsche faktycznie wyprodukuje koncept Renndienst są nikłe do zera, ponieważ zainteresowanie takim samochodem nigdy nie sprawiłoby, że produkcja byłaby finansowo wykonalna. Najśmieszniejsze jest to, że nazwa Renndienst oznacza Racing service, co jest ukłonem w stronę starego, dobrego Porsche B32.
Porsche mogłoby jednak wykorzystać Renndienst jako pojazd wsparcia technicznego, podobnie jak w przypadku Porsche B32. Na razie nie wiadomo, co przyniesie przyszłość, ale być może Porsche w końcu zaoferuje coś takiego jak koncepcja Renndienst.

Dlaczego ktoś powinien kupić minivana?

Minivany są po prostu stworzone do przewożenia dużej ilości osób, zazwyczaj w przystępnej cenie. Minivany zazwyczaj nie są luksusowe ani sportowe, a raczej są ich dokładnym przeciwieństwem. Dla celów rodzinnych, minivany są bezpieczne, przestronne i trwałe, ale są też zazwyczaj dość nudne.
SUV-y i kombi posiadają cechy charakterystyczne dla większości minivanów, ale oferują również luksus, technologię i komfort. Jeśli jednak szukasz po prostu sposobu na przewiezienie większej rodziny, minivan może być dokładnie tym, czego oczekujesz od pojazdu. W końcu samochód to tylko narzędzie do przemieszczania się pod koniec dnia, więc minivan może być świetnym wyborem.

James May

Więcej czasu spędzam na samochodach niż na czymkolwiek innym. Jeśli jesteś podobny do mnie, prawdopodobnie spodoba Ci się to, co napiszę o samochodach na tej stronie. Komentarze: james.may@luxurycarsa2z.com

Nowy na Auta Luksusowe A2Z