Czy powinienem kupić samochód z rdzą?


To zależy. Istnieją różne poziomy rdzy. Niektóre z nich są lekkie i występują tylko na powierzchni, można je naprawić stosunkowo tanio i dość szybko. Inne są bardziej intensywne i sięgają głębiej w powierzchnię. Te mogą być również ustalone, ale mogą wymagać, aby spędzić dużo więcej.

Jeśli twój samochód jest nękany przez ekstremalnych poziomów korozji, to nie ma logiki w zakupie takiego samochodu. Nawet takie poziomy rdzy mogą być ustalone, ale mogą wymagać, aby całkowicie zdemontować samochód, kupić nowe panele lub nawet ich produkcji.

Jeśli chcesz kupić samochód, który jest skorodowany, należy wziąć samochód do kompleksowej kontroli tylko w celu upewnienia się, że poziom korozji nie są wyższe niż to, co może myśleć początkowo jako rdzy może tworzyć w miejscach, które są całkowicie poza zasięgiem wzroku.

Bez względu na poziom rdzy, spróbuj dowiedzieć się, czy to ma sens, aby kupić zardzewiały samochód finansowo. Tylko garstka bardzo ograniczonych i wartościowych samochodów ma sens, jeśli poziom rdzy jest ekstremalny. Jeśli poziom rdzy jest niewielki, a cena uwzględnia ten fakt, to zakup może mieć większy sens.

Łagodna rdza

Wiele samochodów jest często nękanych przez łagodne poziomy korozji. Tego typu plamy rdzy tworzą się zazwyczaj za kołami i są powszechnie widoczne z zewnątrz. Ponadto, rdza podwozia jest również dość powszechne, ale trzeba sprawdzić samochodu pod spodem, aby je zobaczyć.

Te poziomy rdzy są łatwe do naprawienia, jeśli nie ma potrzeby ponownego malowania lub takie. Wszystko, co musisz zrobić, to szlifować powierzchnię, aż nie ma korozji w lewo, szlifować go gładko, zagruntować obszar, a później pomalować go z farbą motoryzacyjną klasy.

Jeśli rdza znajduje się na malowanym panelu, a następnie trzeba zrobić wszystko z powyższych, ale malować obszar z kolorystycznie dopasowane farby i kilka warstw lakieru bezbarwnego. Wszystkie te poprawki są dość łatwe i nie są czasochłonne. To ma sens, aby naprawić takie poziomy rdzy, a zwłaszcza tak, jeśli samochód jest cena zakupu jest dyskontowana.

Zanim jednak zdecydujemy się na zakup samochodu, konieczna jest dokładna inspekcja, ponieważ plamy rdzy mogą ukrywać się w wielu miejscach, które nie są widoczne gołym okiem. Jeśli na nowym samochodzie, który powinien mieć fabryczną ochronę antykorozyjną, pojawią się takie plamy rdzy, są szanse, że samochód był już naprawiany.

Rdza umiarkowana

Umiarkowany poziom rdzy składa się z nie zlokalizowanych, głębokich plam rdzy na całym samochodzie. Takie samochody są często niewłaściwie użytkowane przez cały okres eksploatacji, a ich właściciele nie dbają o nie zbytnio.

To powinno być jasne wskazanie, jak właściciel traktował samochód i zaufanie do takiego właściciela stawia wiele pytań. Nawet te poziomy rdzy można usunąć, ale wymaga to znacznie więcej czasu i wysiłku, zwłaszcza jeśli rdza przeniknęła już do wewnętrznych warstw elementów samochodu.

Naprawa takich poziomów rdzy może wymagać nawet wymiany panelu, zastosowania klejenia paneli lub nawet zespawania kilku paneli. Jeśli samochód nie jest strukturalnie zagrożone, wszystkie miejsca rdzy znajdują się spróbować dowiedzieć się ostateczną wartość samochodu po wszystkie te problemy zostały ostatecznie rozwiązane.

Rzadko kiedy takie poziomy rdzy są naprawiane i ma to sens tylko wtedy, gdy samochód, o którym mowa, jest limitowaną edycją o wysokiej wartości.

Ekstremalna rdza

Ekstremalne poziomy rdzy są rzadkie i prawie zawsze nie są warte rozważenia. Samochody te są strukturalnie zagrożone, ponieważ wiele integralnych paneli samochodu, takich jak rama, jest skorodowanych, a samochód nie jest bezpieczny do jazdy lub nawet być w pobliżu, ponieważ może się rozpaść w każdej chwili.

Nie ma sensu ani naprawiać, ani kupować takiego samochodu. Istnieje kilka dobrze udokumentowanych przypadków tak zwanych “znalezisk w stodole”. Znalezisko w stodole to zazwyczaj bardzo wartościowy samochód z limitowanej edycji, który był zapomniany przez dziesięciolecia.

Takie samochody są zardzewiałe, a czasami nawet nie do poznania, ale są naprawiane ze względu na samą wartość takich samochodów. Świetnym przykładem takiego przypadku jest Ferrari 250 GTO z lat 60-tych, które zostało zakopane na podwórku pewnego mężczyzny przez dziesięciolecia.

Te 250s są warte dziesiątki milionów dolarów, a 250 GTO w strasznym stanie może być nadal wyceniane na kilka milionów dolarów. Więc tak, jeśli napotkasz jedną z nich na swoim podwórku, a nie jest ona jeszcze twoja, powinieneś ją kupić.

FAQ Section

Jak mogę chronić samochód przed rdzą?

Po pierwsze, należy regularnie myć samochód, parkować go w garażu i zastosować jakąś formę folii chroniącej lakier lub ceramiczną osłonę, jeśli samochód jest wyższej wartości. Aby jeszcze bardziej zwiększyć poziom ochrony, należy pokryć samochód specjalnym środkiem na bazie smoły.

Możesz również zdecydować się na różne rodzaje wosków lub sprayów, aby jeszcze bardziej zwiększyć poziom ochrony. Po prostu dbaj o swój samochód i sprawdzaj go od czasu do czasu, czy nie ma na nim śladów rdzy. Samochody powinny być chronione, jeśli nie posiadają fabrycznej ochrony przed rdzą, więc proszę się upewnić, że robią Państwo to, co do Państwa należy.

Czy nowsze samochody wymagają ochrony przed rdzą?

Nowsze samochody są najczęściej dobrze zabezpieczone fabrycznie i przez kilkadziesiąt lat po wyprodukowaniu nie potrzebują dodatkowej ochrony przed rdzą. Samochody te mają w swojej konstrukcji dużo ocynkowanej stali i są dodatkowo chronione wieloma woskami i środkami do ochrony lakieru.

Nowsze samochody są również często chronione przez wiele różnych rodzajów gwarancji, które obejmują rdzę. Dopiero po kilkudziesięciu latach i po wygaśnięciu gwarancji ma sens dalsza ochrona tych samochodów.

Jaka jest najlepsza metoda ochrony przed rdzą na rynku wtórnym?

Najlepszą metodą ochrony antykorozyjnej na rynku wtórnym jest prawdopodobnie porządnie nałożony podkład na bazie smoły. Te mogą trwać kilka lat, jeśli są stosowane profesjonalnie i zazwyczaj kosztują 100-200 dolarów. Jeśli nie chcesz używać podkładu, możesz również zdecydować się na dedykowany spray olejowy.

Te spraye są rozpylane na wszystkie wrażliwe obszary, a oni kapać w kierunku nieosiągalne, ale równie wrażliwe obszary. Kosztują one również mniej więcej tyle samo, a ich trwałość może wynosić kilka lat. Jeśli połączysz te dwa, prawdopodobnie jesteś bezpieczny od rdzy przez kilka lat.

Recent Posts