Czy powinienem odrdzewiać moje Porsche?


Jeśli jesteś właścicielem Porsche, jego ochrona jest priorytetem. Ponieważ rdzewienie i korozja to jedna z największych bolączek architektury samochodowej, wielu producentów, w tym Porsche, wprowadziło do swojej oferty wiele fabrycznych rozwiązań chroniących przed rdzą.

Porsche było jednym z pionierów, którzy już w 1978 r. zastosowali w swoich samochodach ocynkowaną stal w panelach. Galwanizowana stal jest doskonałym środkiem antykorozyjnym, ponieważ znacznie zmniejsza szanse na powstanie korozji.

Co więcej, Porsche stosuje metale reaktywne, takie jak cynk, w połączeniu z odpowiednią techniką izolacji stali, aby jeszcze bardziej zmniejszyć szanse na korozję. Oprócz tego Porsche nakłada specjalną powłokę e-coat, która elektrycznie ładuje panele nadwozia, a także stosuje specjalną powłokę z tworzywa sztucznego w niektórych bardziej narażonych na korozję miejscach.

Jeśli weźmiemy pod uwagę wszystkie te zabiegi oraz gwarancję na nadwozie, nie ma potrzeby stosowania dodatkowej ochrony antykorozyjnej. Jeśli posiadasz starszy model Porsche, który nie jest zbudowany zgodnie z tymi rozwiązaniami, powinieneś pomyśleć o dodatkowej ochronie przed rdzą.

Odrdzewianie używanego Porsche

Zabezpieczenie antykorozyjne nowego, współczesnego Porsche nie jest konieczne, ale w przypadku używanego samochodu może być konieczne, zwłaszcza jeśli gwarancja już wygasła. Istnieje kilka różnych technik odrdzewiania do wyboru i musisz być świadomy wszystkich zalet i wad każdej z nich.

Prawdopodobnie najbardziej popularną z nich jest wyznaczony podkład nakładany na spód samochodu. Spód samochodu jest najbardziej podatnym na korozję obszarem, a ten podkład kosztuje około 100-200 dolarów. Ten rodzaj ochrony powinna trwać aż kilka lat szczyty, jeśli stosowane prawidłowo, jeśli nie, to może nawet pogorszyć sytuację.

Innym dość popularnym sposobem zabezpieczenia antykorozyjnego jest wyznaczona kropla lub bez kropli oleju w sprayu. Różnice między tymi dwoma są rzeczywiście godne uwagi. Jeśli zdecydujesz się na wersję bez kropli, prawdopodobnie będziesz musiał wiercić w panelach samochodu, ale jeśli zdecydujesz się na wersję drippy, będziesz musiał zmierzyć się z dużą ilością miejsc wycieku na swoim podjeździe przez dłuższy czas.
Trzecią i najbardziej interesującą opcją jest dedykowany moduł elektroniczny strategicznie umieszczony na samochodzie. Moduł ten wysyła stały prąd elektryczny przez panele nadwozia samochodu, który powinien w teorii zatrzymać korozję. Ale te moduły nie są aż tak skuteczne, ponieważ działają najlepiej, gdy w samochodzie jest dużo wilgoci przez cały rok.

Nakładanie i usuwanie podkładu

Nałożenie podkładu na swoje ukochane Porsche nie jest wcale takie trudne. Zanim zaczniesz cokolwiek robić, upewnij się, że masz cały niezbędny sprzęt, taki jak podnośnik samochodowy, drobnoziarnisty papier ścierny, szlifierkę, dużo podkładu, puszkę czarnego lakieru samochodowego oraz zestaw okularów i rękawic ochronnych.

Powinieneś śmigać samochód na dźwigu i zacząć od czyszczenia spodu samochodu tak dokładnie, jak to możliwe. Do tego, należy użyć dużo odtłuszczacza i upewnij się, że można wyczyścić wszystkie zabrudzenia i brud. Zlokalizuj wszystkie miejsca rdzy i szlifować je jak najwięcej. Po tym, należy szlifować powierzchnię w dół, aż stanie się gładka.

Prime powierzchnię równo, poczekać na podkład do wyschnięcia, a następnie pomalować powierzchnię z czarną farbą samochodową. Po wyschnięciu farby, można zastosować podkład powoli i równomiernie. Po pomyślnym nałożeniu podkładu, zawsze dobrze jest też poprosić kogoś bardziej doświadczonego o sprawdzenie spodu samochodu.

Całkowite wyschnięcie podkładu powinno trwać około 2 dni. Jeśli chcesz usunąć podkład, jest to dość proste. Najpierw należy kupić spray do usuwania podkładu, który zmiękcza powłokę, a następnie po prostu ją zeszlifować.

Odrdzewianie klasycznego Porsche

Jeśli posiadasz klasyczne 911 z chłodzeniem powietrznym lub 911 do renowacji, ochrona przed rdzą jest niezbędna. Te samochody są o wiele bardziej wartościowe niż większość innych starszych samochodów na drogach. I z tego powodu, klasyczne 911s zasługują, że trochę więcej przetargu, miłości i opieki.

Istnieje wiele sklepów ciała tam, że specjalizują się w klasycznych samochodów grunt-up przywracania. Większość z nich oferuje również specjalne zabiegi dla starszych modeli 911. Różnica polega na tym, że wiele starszych 911 wymaga kompleksowej naprawy nadwozia, spawania i łączenia paneli, czego nigdy nie robiłbyś na żadnym innym, mniej wartościowym samochodzie.

Takie renowacje kosztują sporo pieniędzy, ale jest coś niesamowicie satysfakcjonującego w uratowaniu starszej 911 przed przedwczesną śmiercią. Po tym wszystkim, niektóre z tych śrub i nakrętek przywracają wartość samochodu do zapomnienia, więc możesz nawet zarobić trochę pieniędzy w tym procesie.

FAQ Section

Jak dobrze działają te środki antykorozyjne?

Wszystko zależy od tego, jak dobrze została zastosowana ochrona. Można jednak śmiało powiedzieć, że nic nie może się równać z fabrycznym zabezpieczeniem antykorozyjnym, zwłaszcza że wszystkie te rozwiązania ochronne nie niosą ze sobą wielu niepożądanych skutków ubocznych.

A większość rozwiązań dostępnych na rynku wtórnym ma. Bezkropelkowe spraye wymagają wiercenia, a nawet demontażu niektórych elementów karoserii, rozwiązania kroplowe dostają się do wszelkich zakamarków, z których przez długi czas kapie na samochód. Moduły elektroniczne kosztują dużo, ale nie chronią samochodu aż tak dobrze, a pokrycie samochodu podkładem zazwyczaj unieważnia gwarancję na nadwozie Porsche.

Czy regularna konserwacja samochodu może przeciwdziałać korozji?

Tak, to możliwe. Jeśli regularnie myjesz samochód, zwłaszcza zimą, gdy w okolicy jest dużo soli, korozja jest znacznie mniej prawdopodobna. Jeśli bardzo dbają Państwo o lakier, prawdopodobieństwo wystąpienia korozji jest również mniejsze.

Używanie folii ochronnej lakieru lub specjalnych powłok ceramicznych na niektórych wrażliwych obszarach jest również dobrym pomysłem. Przy okazji należy oczyścić wnętrze, ponieważ brud z wnętrza może dostać się do wszystkich zagłębień karoserii.

Czy rdza i korozja to to samo?

Rdza to tylko jedna z form korozji, która powstaje w wyniku utleniania żelaza. Po utlenieniu, wilgoć zamienia żelazo w brązowo-czerwony osad, znany również jako rdza. Rdza łatwo się rozprzestrzenia, dlatego należy regularnie sprawdzać samochód pod kątem występowania rdzawych plam.

Rdza nie tylko się rozprzestrzenia, ale również staje się o wiele bardziej skoncentrowana, co może prowadzić do problemów strukturalnych, a nawet do całkowitego zniszczenia samochodu. Rdza jest w istocie rakiem samochodów i im szybciej zaczniesz działać, tym lepiej.

Recent Posts